Σκάνδαλο υποκλοπών: Αυτό είναι το ιδιωτικό αεροσκάφος του Predator

Διαστάσεις κατασκοπευτικού θρίλερ δείχνει να λαμβάνει το σκάνδαλο των υποκλοπών μέσα από τις συνεχείς αποκαλύψεις ακόμη και από διεθνή ΜΜΕ.

Ειδικότερα, έρευνα του Lighthouse Reports σε συνεργασία με την ελληνική ιστοσελίδα inside story και την ισραηλινή εφημερίδα Haaretz φέρνει στο φως τις πτήσεις ενός λευκού οκταθέσιου Cessna, το οποίο διαδραμάτιζε σημαντικό ρόλο στις επιχειρήσεις του ισραηλινού επιχειρηματία, Ταλ Ντίλιαν, και στη μεταφορά του κακόβουλου λογισμικού Predator όπου υπήρχε ενδιαφερόμενος αγοραστής.

Μάλιστα, μέσα από τα ρεπορτάζ καταγράφονται οι συχνές πτήσεις που πραγματοποιούσε το εν λόγω αεροσκάφος σε Αθήνα, Λάρνακα και υποψήφιους πελάτες σε διάφορες περιοχές, με το δημοσίευμα να τονίζει «μέσα από τον εντοπισμό των κινήσεων του Cessna τους τελευταίους μήνες, καθώς διέσχιζε την Ελλάδα, την Κύπρο, το Ισραήλ, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική, διαφαίνεται το περίγραμμα ενός διεθνούς σκανδάλου που αποσταθεροποιεί τις χώρες στις οποίες προσγειώνεται, ενώ παράλληλα διοχετεύει κάποιες από τις πιο επικίνδυνες τεχνολογίες του κόσμου στα χέρια μερικών από τα πιο επικίνδυνα καθεστώτα».

Αξίζει να σημειωθεί πως η υπόθεση αποτελεί και κεντρικό θέμα στο πρωτοσέλιδο της αγγλικής έκδοσης της ισραηλινής εφημερίδας Haaretz, στο φύλλο της 30ης Νοεμβρίου.

Πώς εντοπίστηκαν τα «ψηφιακά ίχνη»

Η όλη υπόθεση αποκαλύφθηκε από μια ανάρτηση που έκανε μηχανικός της Intellexa στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Συγκεκριμένα, επρόκειτο μια selfie που τον έδειχνε πάνω σε ένα αεροσκάφος με το εσωτερικό  του από γκρι δέρμα και μαόνι, «που άφησε αρκετά ψηφιακά ίχνη ώστε να απομονωθεί και να ταυτοποιηθεί το αεροπλάνο».

Το Lighthouse Reports και οι συνεργάτες του ανέλυσαν και διασταύρωσαν εκατοντάδες αρχεία πτήσεων, συνδέοντας το αεροπλάνο με θέσεις-κλειδιά στις επιχειρήσεις της Intellexa, και χτένισαν δεκάδες λίστες επιβατών, μαζί με εταιρικά αρχεία, αρχεία απασχόλησης και άλλα εμπιστευτικά και ανοικτά δεδομένα.

Τα ευρήματα, όπως αναφέρουν στην έρευνά τους, συνδέουν οριστικά το αεροπλάνο με τον Ντίλιαν, τους γνωστούς συνεργάτες του και τους υπαλλήλους της εταιρείας του – συμπεριλαμβανομένου του Μερόμ Χαρπάζ, ενός κεντρικού προσώπου στο επιχειρηματικό του δίκτυο.

Όπως επισημαίνεται στο δημοσίευμα «μέσα από τον εντοπισμό των κινήσεων του Cessna τους τελευταίους μήνες, καθώς διέσχιζε την Ελλάδα, την Κύπρο, το Ισραήλ, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική, διαφαίνεται το περίγραμμα ενός διεθνούς σκανδάλου που αποσταθεροποιεί τις χώρες στις οποίες προσγειώνεται, ενώ παράλληλα διοχετεύει κάποιες από τις πιο επικίνδυνες τεχνολογίες του κόσμου στα χέρια μερικών από τα πιο επικίνδυνα καθεστώτα».

Η εισαγωγή του Predator στην Ελλάδα και ο ρόλος της Thalestris

Στην έρευνα γίνεται αναφορά στην Ελλάδα και στην εισαγωγή του Predator το 2019 επί κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη. Όπως αναφέρεται ο Ντίλιαν όταν βρέθηκε αντιμέτωπος με τη σύλληψή από τις κυπριακές αρχές, «επιθυμούσε διακαώς μια νέα εταιρική στέγη και είχε ήδη θέσει τα θεμέλια από το 2019 στην Ελλάδα. Καθώς η αστυνομική έρευνα σχετικά με τις δραστηριότητές του στην Κύπρο επιταχυνόταν, ο Ντίλιαν ήδη αναδιοργάνωνε την επιχείρησή του και έβαζε την Intellexa να εργαστεί για λογαριασμό των νέων οικοδεσποτών του».

Κάνει αναφορά ακόμα σε τρεις εταιρείες με την επωνυμία Intellexa, οι οποίες ήταν εγγεγραμμένες, στην Ελλάδα, την Ιρλανδία και τις Βρετανικές Παρθένες Νήσους.

«Και οι τρεις ανήκαν σε μια ιρλανδική εταιρεία συμμετοχών, την Thalestris. Καθώς το inside story έψαχνε στα μητρώα εταιρειών στην Ελλάδα και την Κύπρο, διαπίστωσε ότι η Thalestris ήλεγχε επίσης εταιρείες με τις ονομασίες Apollo, Hermes, Mistrona, Dernova, Lorenco και Feroveno – μερικές από τις οποίες φαίνεται ότι ήταν εγγεγραμμένες σε ένα ερειπωμένο κενό οικόπεδο στο κέντρο της Λεμεσού. Η Thalestris, με τη σειρά της, εξαρτιόταν εν μέρει από τα χρήματα μιας άλλης οντότητας των Παρθένων Νήσων, της Chadera Enterprises, η οποία –πίσω από ένα πέπλο ανωνυμίας– ελεγχόταν τελικά από τον Ντίλιαν και δύο συνεργάτες του, όπως αποκαλύπτουν έγγραφα που διέρρευσαν» αναφέρει το δημοσίευμα.

Όπως προκύπτει από τα στοιχεία της έρευνας, η εταιρεία συμμετοχών Thalestris διατηρούσε τον έλεγχο των περισσότερων από αυτές τις ελληνικές και κυπριακές θυγατρικές, υπήρξαν δύο εξαιρέσεις, όταν δόθηκε ένα κομμάτι της πίτας σε βασικούς συνεργάτες του Ντίλιαν στην Ελλάδα, όπως αποκαλύπτουν τα εταιρικά αρχεία.

«Η Lorenco πουλήθηκε στο κορυφαίο στέλεχος της Intellexa στην Ελλάδα, Μερόμ Χαρπάζ, ενώ ένα μερίδιο 35% της ελληνικής εταιρείας Intellexa πήγε στον μεσάζοντα του Ντίλιαν, Φέλιξ Μπίτζιο, μέσω μιας άλλης εταιρείας με έδρα την Κύπρο, της Santinomo» σημειώνει το δημοσιευμα.

Οι ερευνητές επισημαίνουν ότι η περίπλοκη δομή χρησίμευσε για να συσκοτίσει τους δεσμούς μεταξύ του Ντίλιαν και της Intellexa, καλύπτοντας τους λογαριασμούς του ομίλου με ένα σχεδόν αδιαπέραστο προπέτασμα καπνού.

Μετά από μήνες σχολαστικής γραφειοκρατίας, η άφιξη του Ντίλιαν στην Ελλάδα φάνηκε να στέφεται με επιτυχία. Το ελληνικό γραφείο της εταιρείας κοντά στο εγκαταλελειμμένο αεροδρόμιο και τον πρώην προσφυγικό καταυλισμό, στο Ελληνικό, αναπτύχθηκε με ταχείς ρυθμούς και έφτασε να απασχολεί δώδεκα υπαλλήλους. Χρησιμοποιήθηκε επίσης ως κέντρο κατάρτισης και διέθετε ακόμη και χώρο με στρώματα προσευχής για όσους προέρχονταν από μουσουλμανικές χώρες.

Πηγή φωτογραφίας: inside story/Lighthouse reports/Haaretz

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

* Το email σας δεν θα εμφανιστεί