Χ. Μαμουλάκης: Αίολες οι κυβερνητικές δεσμεύσεις για την κατασκευή του κόμβου Πανασού

Στη Βουλή φέρνει ξανά το θέμα ο Τομεάρχης Υποδομών & Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ

Την ανακολουθία των κυβερνητικών δεσμεύσεων για τον κόμβο του Πανασού, αναδεικνύει ο Τομεάρχης Υποδομών & Μεταφορών Κ.Ο. ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία, Βουλευτής Ηρακλείου Χάρης Μαμουλάκης, καταθέτοντας σχετική Ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών.

«Ο Πανασός είναι η μοναδική κοινότητα σε όλη τη διαδρομή της Ν.Ε.Ο. Ηρακλείου – Αγίων Δέκα που δεν εξυπηρετείται από κόμβο. Το χωριό βρίσκεται σε κατάσταση ιδιότυπης ομηρίας, αφού εάν λειτουργούσε ο κόμβος, η απόστασή του από τα αστικά κέντρα του Ηρακλείου και των Μοιρών θα ήταν κατά πολύ συντομότερη και η διαδρομή ασφαλέστερη.» αναφέρει σε δήλωσή του ο Χάρης Μαμουλάκης, τονίζοντας: «Που οφείλεται η καθυστέρηση και η μη τήρηση των κυβερνητικών δεσμεύσεων ως προς τη δημοπράτηση του έργου; Έχει ολοκληρωθεί το μελετητικό στάδιο; Ποιες συγκεκριμένες μελέτες έχουν παραληφθεί; Έχουν συνταχθεί τα τεύχη δημοπράτησης; Πότε θα δημοσιευτούν; Ποιος είναι ο συνολικός εκτιμώμενος προϋπολογισμός του έργου και πως θα χρηματοδοτηθεί; Έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότησή του; Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα δημοπράτησης του έργου; Πότε αναμένετε να ολοκληρωθεί το κατασκευαστικό στάδιο και να παραδοθεί το έργο; Ο Υπουργός οφείλει να απολογηθεί στην τοπική κοινωνία».

Με την Ερώτηση γίνεται αναφορά στο ιστορικό του άξονα σύνδεσης Ηρακλείου – Μοιρών και τη συμβολή της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ στην κατασκευή του, ενώ τονίζεται ότι η έλλειψη του κόμβου οδηγεί την κυκλοφορία όλων των οχημάτων – συμπεριλαμβανομένων των βαρέων οχημάτων – μέσα από άλλα χωριά (Γέργερη – Νίβρυτο), από το παλαιό οδικό δίκτυο Πανασού – Αγίας Βαρβάρας, με ότι αυτό συνεπάγεται από πλευράς επικινδυνότητας, κατολίσθησης του οδοστρώματος, κλπ. Υπενθυμίζεται επίσης ότι στη συζήτηση της 26ης Σεπτεμβρίου 2022 στη Βουλή, ο τότε Υφυπουργός Υποδομών & Μεταφορών δεσμευόταν ότι εντός των επόμενων 4 έως 6 μηνών θα είχαν ολοκληρωθεί οι μελέτες απορροής όμβριων, αντιπλημμυρικής προστασίας, καθώς και οι υποστηρικτικές μελέτες και θα γινόταν η δημοπράτηση εργολαβίας ύψους 20 έως 25 εκ. ευρώ.

Η ερώτηση

Το έργο κατασκευής του κάθετου οδικού άξονα Ηρακλείου – Μεσσαράς είναι αναμφίβολα ένα έργο πνοής που αλλάζει τον συγκοινωνιακό χάρτη της Π.Ε. Ηρακλείου. Πρόκειται για το σημαντικότερο κάθετο άξονα της Κρήτης, ο οποίος συνδέει το λιμάνι, το αεροδρόμιο αλλά και τα νοσοκομεία Ηρακλείου με μια από τις μεγαλύτερες σε αγροτική παραγωγή περιοχές στην Ελλάδα, που αποτελεί ταυτόχρονα και έναν από τους πιο δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς. 

Η ολοκλήρωση του κάθετου οδικού άξονα της Π.Ε. Ηρακλείου επιταχύνθηκε καθοριστικά επί της θητείας της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ η οποία το Μάϊο του 2019 παρέδωσε τη Ν.Ε.Ο Ηρακλείου-Άγιοι Δέκα. Έκτοτε, παρουσιάζεται μία στασιμότητα με χαρακτηριστικό παράδειγμα τον κόμβο του Πανασού. Το εν λόγω έργο κρίνεται ιδιαιτέρως σημαντικό καθώς ο Πανασός είναι η μοναδική κοινότητα σε όλη τη διαδρομή της Ν.Ε.Ο Ηρακλείου-Άγιοι Δέκα που δεν εξυπηρετείται από κόμβο με το χωριό να βρίσκεται σε κατάσταση ομηρίας αφού εάν λειτουργούσε ο κόμβος η απόστασή του από τα αστικά κέντρα (Ηράκλειο, Μοίρες κ.ά.) θα ήταν συντομότερη και η διαδρομή ασφαλέστερη. Επιπροσθέτως, η κυκλοφορία οχημάτων από άλλα χωριά (Γέργερη-Νίβρυτο), ιδιαίτερα των βαρέων οχημάτων, πραγματοποιείται σήμερα από το παλαιό οδικό δίκτυο Πανασού-Αγίας Βαρβάρας, με ότι αυτό συνεπάγεται από πλευράς επικινδυνότητας, κατολίσθησης του οδοστρώματος, στενότητας κλπ, ενώ με την ολοκλήρωση του κόμβου θα εξυπηρετούνταν από αυτόν. Τέλος, η λειτουργεία της επαρχιακής οδού Αγ. Βαρβάρας-Πανασού πολύ συχνά απειλείται, λόγω διαφόρων προβλημάτων, με πολύμηνο κλείσιμο και διακοπή κυκλοφορίας επιβαρύνοντας την καθημερινότητα των κατοίκων.

Κατά την από 26 Σεπτεμβρίου 2022 συζήτηση της με Α.Π. 406/18-10-2021 ερώτησης ο τότε Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών δεσμευόταν για την εντός τετραμήνου έως εξαμήνου ολοκλήρωση των μελετών με αντικείμενο την απορροή των όμβριων υδάτων, την αντιπλημμυρική προστασία της ευρύτερης περιοχής του οικισμού Πανασσού, των υποστηρικτικών μελετών και κατόπιν τη δημοπράτηση της εργολαβίας. Ο προϋπολογισμός δε της εργολαβίας εκτιμήθηκε από τον Υφυπουργό από 20 έως 25 εκατ. €.  Ωστόσο, έχουν παρέλθει σχεδόν πέντε χρόνια από την ανάληψη κυβερνητικού ρόλου από τη ΝΔ και παρόλες τις θεωρητικές δεσμεύσεις των καθ’ ύλην αρμόδιων στελεχών η στασιμότητα  δε μπορεί να αμφισβητηθεί.

Με δεδομένα τα παραπάνω, τη σημασία ενημέρωσης των κατοίκων της ευρύτερης περιοχής για τους λόγους καθυστερήσεων αλλά και μη τήρησης των δεσμεύσεων της Ν.Δ. και σε συνδυασμό με την προτεραιοποίηση που πρέπει να δοθεί στην αποπεράτωση του έργου του Κόμβου Πανασού  ερωτάται ο αρμόδιος κ. Υπουργός:

  1. Που οφείλεται η καθυστέρηση και η μη τήρηση των κυβερνητικών δεσμεύσεων ως προς τη δημοπράτηση του έργου;
  2. Έχει ολοκληρωθεί το μελετητικό στάδιο; Ποιες συγκεκριμένες μελέτες έχουν παραληφθεί;
  3. Έχουν συνταχθεί τα τεύχη δημοπράτησης;
  4. Πότε θα δημοσιευτούν τα τεύχη δημοπράτησης;
  5. Ποιος είναι ο συνολικός εκτιμώμενος προϋπολογισμός του έργου και πως θα χρηματοδοτηθεί;
  6. Έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση του έργου;
  7. Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα δημοπράτησης του έργου;
  8. Πότε αναμένετε να ολοκληρωθεί το κατασκευαστικό στάδιο και να παραδοθεί το έργο;

Ο Ερωτών Βουλευτής

Μαμουλάκης Χάρης

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

* Το email σας δεν θα εμφανιστεί