Ο υφυπουργός που είδε την Κρήτη… “success story” και “απέραντο εργοτάξιο της κυβέρνησης, ξαναχτύπησε!

Όλα… τα έλυσε και όλα τα κατασκεύασε, στα χαρτιά και στις εξαγγελίες βεβαίως, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος, Γιώργος Καραγιάννης μιλώντας στην Πολιτική Ακαδημία Επιμόρφωσης Στελεχών που διοργάνωσε η Νέα Δημοκρατία στο Ηράκλειο. Στην ουσία, δηλαδή, ο υφυπουργός ήρθε στο Ηράκλειο για να εφοδιάσει… με προπαγανδιστικό υλικό τα στελέχη της ΝΔ.

Τι τους είπε μεταξύ άλλων να λένε, ο υφυπουργός που κάθε λίγους μήνες έρχεται στην Κρήτη, μεταδίδει μηνύματα (στα χαρτιά) για το κυβερνητικό “success strory” στο νησί:

Δείτε:

Ο υφυπουργός του Μητσοτάκη που “είδε” την Κρήτης ως… success story και… απέραντο εργοτάξιο της κυβέρνησης!

«Μόνο από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και μόνο για την Κρήτη δρομολογούμε έργα ύψους σχεδόν 3,5 δισ. ευρώ» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Καραγιάννης.

Το εμβληματικότερο έργο που αρχίζει να υλοποιείται στον νησί είναι ο ΒΟΑΚ, ένα έργο που, σύμφωνα με τον Υφυπουργό Υποδομών «το χρωστάει η ελληνική πολιτεία στην Κρήτη και το οποίο είχε γίνει ένα γιοφύρι της Άρτας για πάρα πολλά χρόνια». Ένα έργο προϋπολογισμού άνω των 2,2 δισ. ευρώ όπου τις επόμενες εβδομάδες θα αρχίσουν να στήνονται τα πρώτα εργοτάξια και τέλη 2023, αρχές του 2024 θα έχουν ανοίξει όλα τα μέτωπα».

Στη συνέχεια ο κ. Καραγιάννης αναφέρθηκε στα ορόσημα για την κατασκευή του μεγάλου έργου: «στις αρχές του Σεπτεμβρίου, υπογράφηκε η σύμβαση για το έργο που αφορά στη βελτίωση – διαπλάτυνση του υφιστάμενου τμήματος Νεάπολη – Αγ. Νικόλαος στο Λασίθι. Αρχές του 2023 θα ξεκινήσει η κατασκευή για το τμήμα του ΒΟΑΚ από τη Χερσόνησο έως τη Νεάπολη.

Ειδικά για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο, ο Υφυπουργός Υποδομών τόνισε ότι «πρόκειται για το μεγαλύτερο έργο παραχώρησης που ξεκινά στην Ευρώπη και ένα από τα μεγαλύτερα που έχουν υλοποιηθεί ποτέ στην Ελλάδα. Ήδη την προηγούμενη εβδομάδα εγκρίθηκαν τα Τεύχη της Β Φάσης του Διαγωνισμού και δόθηκαν στους συμμετέχοντες ώστε στα τέλη Μαρτίου να έχουμε προσωρινό ανάδοχο στο μεγάλο αυτό έργο».

Σχετικά με τον προγραμματισμό για τα υπόλοιπα τμήματα, ο κ. Καραγιάννης έκανε γνωστό ότι «οι μελέτες για το τμήμα της προαίρεσης Κίσσαμος – Χανιά προχωρούν ώστε εντός του πρώτου τριμήνου του 2023 να υποβληθεί η ΜΠΕ και να ξεκινήσει και η κατασκευή αυτού του κομματιού παράλληλα με το Χανιά-Ηράκλειο, ενώ προχωράμε στην ωρίμανση των μελετών του ΒΟΑΚ για:

το τμήμα Σούδα – Αεροδρόμιο και
τα τμήματα ανατολικότερα του Αγίου Νικολάου, μέχρι τη Σητεία».

Η ΝΕ Ηρακλείου του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ περί των ανακοινώσεων του Υφυπουργού Υποδομών και Mεταφορών, στο Ηράκλειο

Τα αποτελέσματα της επίσκεψης του υφυπουργού Υποδομών κ. Γ. Καραγιάννη, τις προηγούμενες ημέρες στο νησί, είναι απογοητευτικά. Στο ζήτημα της κατασκευής των δικαστικών μεγάρων, δεν προέκυψε τίποτα νέο, αλλά παραπέμφθηκε στις ελληνικές καλένδες. Για τα ζητήματα του ΒΟΑΚ, οι κυβερνητικές ανακολουθίες, οι μεθοδεύσεις, οι προσχηματικές διαβουλεύσεις για την επιλεγείσα χάραξη, στοιχίζουν καθυστερήσεις στην υλοποίηση κι εκτόξευση του κόστους. Όπως για παράδειγμα στο τμήμα του έργου Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος που συμβασιοποιήθηκε τελικά σε ποσό υπερδιπλάσιο του προϋπολογισμού που είχε αρχικά καταγραφεί βάσει των μελετών του ΟΑΚ, δεν έχει διασφαλισμένη χρηματοδότηση και διακινδυνεύει να μην έχουμε τελικά αυτοκινητόδρομο από τη Χερσόνησο ως τον Άγιο Νικόλαο. Πολιτικές  που οδήγησαν, μετά από 3 χρόνια, σε διόδια για όλους τους χρήστες, στραγγαλίζοντας ουσιαστικά το Ηράκλειο, τα Χανιά και το Ρέθυμνο. 

Οι ανακοινώσεις του, αφορούσαν ουσιαστικά τις παρακάμψεις των αστικών κέντρων και προσπαθούσαν να απαντήσουν στις αιτιάσεις-προτάσεις των τοπικών Φορέων και στο ισχυρό ΟΧΙ του Περιφερειακού Συμβουλίου, στη ΜΠΕ. Υιοθέτησε λοιπόν κάποιες από τις τεκμηριωμένες προτάσεις που κατατέθηκαν από τους φορείς (κατασκευή τούνελ στο Κακό Όρος και μερικές βελτιωτικές παρεμβάσεις στους κόμβους της παράκαμψης Ηρακλείου), αλλά απέρριψε για άλλη μια φορά ουσιώδεις προτάσεις:

  • Για την τμηματική έστω υπογειοποίηση του ΒΟΑΚ στα αμιγώς αστικά τμήματα, με αόριστες υποσχέσεις.
  • Κατασκευή παράπλευρου οδικού δικτύου. 
  • Οριοθετήσεις ρεμάτων, απορροής ομβρίων, αποστραγγίσεις κλπ
  • Σύνδεση του ΒΟΑΚ με αερολιμένα Χανίων και Σούδα
  • Φυσικά σιώπησε για ζητήματα χωροθέτησης και λειτουργίας σταθμών διοδίων, στις παρακάμψεις των πόλεων. 
  • Και μετάθεσε την ευθύνη υλοποίησης απαραίτητων συνοδών έργων του ΒΟΑΚ στους Δήμους και στην Περιφέρεια.

Επίσης, δεν έγινε καμία αναφορά, έστω για τη στρατηγική μελέτη για το υπόλοιπο οδικό δίκτυο του νησιού και για την συντήρηση των οδικών τμημάτων που δεν ανήκουν στον ΟΑΚ , αρμοδιότητας της Περιφέρειας Κρήτης.

Οι αποσπασματικές αυτές δηλώσεις, η μη αποδοχή του μεγαλύτερου μέρους των προτάσεων των τοπικών Φορέων, αποδεικνύουν τις τεράστιες ευθύνες της Κυβέρνησης της ΝΔ, που ενώ είχαν ένα έργο έτοιμο προς υλοποίηση, επέλεξαν την καθυστέρηση, για να ικανοποιήσουν επιχειρηματικά συμφέροντα. Η πολιτική τους αδιέξοδη, πολυδάπανη, επικίνδυνη για το μέλλον του νησιού. 

Ο ΒΟΑΚ, ένας σύγχρονος, ασφαλής αυτοκινητόδρομος, ένα έργο αναγκαίο για την Κρήτη, τελικά θα υλοποιηθεί από την Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ Π.Σ.

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

* Το email σας δεν θα εμφανιστεί