SOS Τροχαία Εγκλήματα: 30km/h όριο ταχύτητας τώρα στην Αμμουδάρα – Ένας νεκρός και 4 τραυματίες σε 5 μέρες δεν αποτελούν σύμπτωση

Ανακοίνωση εξέδωσε ο σύλλογος SOS Τροχαία Εγκλήματα για την άμεση ανάγκη θέσπισης του ορίου ταχύτητος 30km/h στην περιοχή της Αμμουδάρας Ηρακλείου και άλλων μέτρων που θα διασφαλίζουν την βιώσιμη κινητικότητα στην περιοχή.
“Ένας νεκρός και τέσσερις τραυματίες σε πέντε μέρες σε δύο συγκρούσεις χωρίς εμπλοκή άλλων οχημάτων στην Αμμουδάρα”, αναφέρει ο σύλλογος στην ανακοίνωσή του και προσθέτει ότι “Τα επαναλαμβανόμενα τροχαία ΔΕΝ αποτελούν σύμπτωση!”

Το κείμενο σταλθηκε στους: Δήμο Μαλεβιζίου, Δήμο Ηρακλείου, Περιφέρεια Κρήτης, Τροχαία Ηρακλείου και κοινοποιήθηκε στους βουλευτές Ηρακλείου.

Αναλυτικά, η ανακοίνωση:

Αμμουδάρα: 30km/h όριο ταχύτητας ΤΩΡΑ!!!

Παρασκευή 23 Ιουλίου, βράδυ στην Αμμουδάρα: ανήλικος οδηγός ΙΧ στο οποίο επέβαιναν τέσσερις 17χρονοι έχασε τον έλεγχο με αποτέλεσμα την εκτροπή του οχήματος το οποίο αφού γκρέμισε μια κολόνα της ΔΕΗ προσέκρουσε σε τοίχο. Και οι τέσσερις επιβαίνοντες μεταφέρθηκαν στο νοσοκομείο όπου την επόμενη ημέρα εξακολουθούσε να νοσηλεύεται ο ένας.

Τρίτη 27 Ιουλίου, ξημερώματα στην Αμμουδάρα: 26χρονος οδηγός μηχανής έχασε τον έλεγχο της με αποτέλεσμα την πρόσκρουση της σε δένδρο και δυστυχώς τον θάνατο του νεαρού οδηγού. 

Ένας νεκρός και τέσσερις τραυματίες σε πέντε μέρες σε δύο συγκρούσεις χωρίς εμπλοκή άλλων οχημάτων στην Αμμουδάρα. Αυτά απ όσα μαθαίνουμε από τα ΜΜΕ γιατί ουσιαστικές «λεπτομέρειες» δεν θα δημοσιοποιηθούν ποτέ. Προφανώς από την σφοδρότητα των συγκρούσεων και τα αποτελέσματα τους η μεγάλη ταχύτητα είναι δεδομένη. Τι άλλο; Μόνο η δικογραφία θα το ξέρει…

Φυσικά αυτά τα δυο διαδοχικά συμβάντα δεν είναι τα μοναδικά στην Αμμουδάρα.

Οι κάτοικοι, οι επισκέπτες ακόμα και οι περαστικοί από την περιοχή μπορούν να πουν πολλά για την υψηλή επικινδυνότητα στο οδικό δίκτυο της περιοχής.

Ας σημειώσουμε ότι μιλάμε για μια κατοικημένη περιοχή που ενώνει το Ηράκλειο με το Γάζι που στο μεγαλύτερο μέρος της ανήκει στο Δήμο Μαλεβιζίου. 

Μια περιοχή που εκτός από περιοχή κατοικίας χιλιάδων ανθρώπων:

-αποτελεί παραθεριστικό κέντρο για χιλιάδες τουριστών, το πλησιέστερο στο Ηράκλειο (ενδεικτικός χάρτης από το booking με 50 συνεργαζόμενα μ αυτό ξενοδοχεία σ ένα μήκος 2-3 km).

-είναι ο πλησιέστερος, με ευκολότερη πρόσβαση στο Ηράκλειο τόπος για κολύμπι για χιλιάδες κατοίκων της ευρύτερης περιοχής.

-αποτελεί μέρος με αναρίθμητα καφέ, ταβέρνες, μπαρ και το μοναδικό εδώ και καιρό πολυσινεμά στο Ηράκλειο, μαζί με συναυλιακό χώρο όπου πραγματοποιούνται εκδηλώσεις με χιλιάδες κόσμο και συχνά εκδηλώσεις που έχουν σαν θεατές παιδιά.

-είναι περιοχή που γειτνιάζει με το Παγκρήτιο Στάδιο, τόπο πραγματοποίησης διαφόρων εκδηλώσεων, ημερήσιων (ποδοσφαιρικών) και νυχτερινών (συναυλιών) με χιλιάδες θεατές.

30km όριο Ταχύτητας ΤΩΡΑ!!!

Τα δύο τελευταία συμβάντα, πέραν της τραγικότητας της απώλειας ενός νέου παιδιού και του τραυματισμών των άλλων τεσσάρων αποτελούν σήμα κινδύνου που αναζητά εναγωνίως αποδέκτες.

Αν δεν υπάρξει ΑΜΕΣΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ δυστυχώς θα υπάρξει συνέχεια μετά τις προειδοποιητικές βολές της προηγούμενης εβδομάδας.

Είναι ανάγκη ΑΜΕΣΑ το όριο ταχύτητας στην ευρύτερη περιοχή από την έξοδο από την Παραλιακή προς το Παγκρήτιο Στάδιο, τη Λεωφόρο Α. Παπανδρέου και το σύνολο των δρόμων της περιοχής να περιοριστεί στα 30km/h όριο που περιορίζει δραστικά την πιθανότητα θανατηφόρου τροχαίου συμβάντος και σοβαρών τραυματισμών. 

Παρά το γεγονός ότι η κυβέρνηση δεν έχει ακόμα φέρει (όπως έχει υποσχεθεί) στη Βουλή προς ψήφιση το όριο των 30km στις κατοικημένες περιοχές, υπάρχει σήμερα νομοθεσία που δίνει στους Δήμους τη δυνατότητα με αποφάσεις τους να θεσπίσουν αυτό το όριο για περιοχές και δρόμους.

Να σημειώσουμε ότι ο Δήμος Ηρακλείου έχει θεσπίσει το όριο των 30km για την περιοχή του ιστορικού κέντρου. Παρόμοιες αποφάσεις έχουν λάβει τον τελευταίο καιρό αρκετοί Δήμοι, όπως οι Δήμοι Ηλιούπολης, Αγίου Δημητρίου και Χαλανδρίου.

Καλούμε:

– το Δήμο Ηρακλείου (για το μικρό τμήμα που τον αφορά) και τον Δήμο Μαλεβιζίου να θεσπίσουν ΑΜΕΣΑ το όριο των 30km σαν ανώτατο όριο ταχύτητας στους δρόμους της περιοχής.

-την Περιφέρεια Κρήτης και την Διεύθυνση Τροχαίας να συνεργαστούν με τους Δήμους και να υποστηρίξουν έμπρακτα την επιτήρηση και την αποτροπή υπέρβασης του ορίου αυξάνοντας την επιτήρηση και εγκαθιστώντας κάθε πρόσφορο μέσο και χρηματοδοτώντας κάθε μέσο αποτροπής. 

-πινακίδες σήμανσης, κάμερες καταγραφής ταχύτητας, αυξημένες περιπολίες, υπερυψωμένες χρωματισμένες διαβάσεις πεζών μπορούν να συνεισφέρουν τα μέγιστα και μάλιστα με μηδαμινό οικονομικό κόστος, να σώσουν ανθρώπινες ζωές και να κάνουν την περιοχή βιώσιμη και ασφαλή, ιδιαίτερα για τους πιο ευάλωτους (παιδιά, ηλικιωμένοι ΑμεΑ).

Στο Ηράκλειο υπάρχει από χρόνια η εμπειρία δύο υπερυψωμένων διαβάσεων στην παραλιακή στο ύψος του ιστορικού Μουσείου που αποτελούν και τις μόνες ουσιαστικά διαβάσεις όπου οι οδηγοί σέβονται την προτεραιότητα των πεζών. Υπάρχει επίσης η εμπειρία στο δρόμο μπροστά στο Πολιτιστικό Κέντρο όπου η θέσπιση του ορίου των 30km συνοδεύεται από στρώσιμο του δρόμου όχι με άσφαλτο αλλά με κυβόλιθους που λόγω κραδασμών δεν επιτρέπουν την ανάπτυξη ταχύτητας.

Αυτά τα δοκιμασμένα από χρόνια μέτρα στο Ηράκλειο πρέπει να εφαρμοστούν ΑΜΕΣΑ στην Αμμουδάρα (και όχι μόνο) για να σπάσουμε την αλυσίδα των συγκρούσεων των τραυματισμών και των θανάτων σε μια περιοχή πολύ υψηλής συγκέντρωσης ανθρώπων.

Τέλος αλλά όχι τελευταίο: είναι άμεση ανάγκη ο Δήμος Μαλεβιζίου να βρει ένα διαφορετικό τρόπο και τόπο τοποθέτησης των κάδων απορριμμάτων στην περιοχή. 

Η τοποθέτηση τους μέσα στο οδόστρωμα ενός στενού δρόμου (Λεωφόρος Α. Παπανδρέου) και τα αυτοσχέδια προστατευτικά με πακτωμένες στο δρόμο σιδεριές, πέραν των προβλημάτων αισθητικής δημιουργούν πολλαπλούς κινδύνους γι αυτούς που κινούνται στο οδόστρωμα όσο και για κάποιον που για τον οποιοδήποτε λόγο θα προσκρούσει στα εν λόγω «προστατευτικά» που δεν υπακούουν σε κανένα κανονισμό ασφαλείας. 

Θα περίμενε κανείς πως σε μια περιοχή με τόσο μεγάλο αριθμό τουριστικών επιχειρήσεων οι ίδιοι θάχαν ενδιαφερθεί για την δημιουργία χωνευτών – καταδυόμενων κάδων, πράγμα ιδιαίτερα εύκολο στους ακάλυπτους χώρους του τεράστιου αριθμού ξενοδοχείων κλπ. Όπως και νάχει ο Δήμος πρέπει να φροντίσει να λυθεί αυτό το πρόβλημα, που ο ίδιος δημιούργησε, στο ήδη τρομερά επιβαρυμένο οδικό δίκτυο. 

Ηράκλειο 1/8/2021

Πανελλαδικός σύλλογος SOS Τροχαία Εγκλήματα

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

* Το email σας δεν θα εμφανιστεί