«Πρεμιέρα» για τα Γυμνάσια και τα Λύκεια

Με εξαίρεση τις «κόκκινες» περιοχές, όπου ανοίγουν μόνο τα Γυμνάσια

 «Πρεμιέρα» σήμερα, Δευτέρα 1 Φεβρουαρίου, τα Γυμνάσια και τα Λύκεια της χώρας, με εξαίρεση τις «κόκκινες» περιοχές, όπου θα ανοίξουν μόνο τα Γυμνάσια.

Την ίδια ώρα, σε ισχύ έχουν τεθεί ήδη από τις 6:00 τα νέα μέτρα του lockdown που θα έχουν ισχύ έως και τη Δευτέρα 8 Φεβρουαρίου.

Πού θα ανοίξουν μόνο τα Γυμνάσια

Στις«κόκκινες» περιοχές με αυξημένο επιδημιολογικό φορτίο τα Λύκεια θα συνεχίσουν να λειτουργούν με τη μέθοδο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.

Αυτές οι περιοχές είναι: 

  1. η Περιφέρεια Αττικής, πλην της Περιφερειακής Ενότητας Νήσων
  2. η Περιφερειακή Ενότητα Λέσβου της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου
  3. η Περιφερειακή Ενότητα Μυκόνου της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου
  4. η Περιφερειακή Ενότητα Χαλκιδικής
  5. η Περιφερειακή Ενότητα Λασιθίου
  6. η Περιφερειακή Ενότητα Ζακύνθου
  7. ο Δήμος Πατρέων της Περιφερειακής Ενότητας Αχαΐας της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας
  8. ο Δήμος Θήρας της Περιφερειακής Ενότητας Θήρας της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου
  9. ο Δήμος Εορδαίας της Περιφερειακής Ενότητας Κοζάνης της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας
  10. ο Δήμος Νέας Προποντίδας της Περιφερειακής Ενότητας Χαλκιδικής της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας
  11. οι Δήμοι Θηβαίων και Τανάγρας της Περιφερειακής Ενότητας Βοιωτίας της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας
  12. ο Δήμος Χαλκιδέων της Περιφερειακής Ενότητας Εύβοιας της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας
  13. ο Δήμος Σπάρτης της Περιφερειακής Ενότητας Λακωνίας της Περιφέρειας Πελοποννήσου

Πότε προβλέπεται αλλαγή ωρολόγιου προγράμματος

Σύμφωνα με εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας, προβλέπεται αναπροσαρμογή των ωρολογίων προγραμμάτων, στις περιπτώσεις εκείνες που εκπαιδευτικοί συμπληρώνουν το ωράριό τους σε Γυμνάσια και Λύκεια, συγχρόνως.

Παράλληλα, με εξ αποστάσεως εκπαίδευση θα πραγματοποιούνται τα μαθήματα στα Λύκεια, καθώς και στα Γυμνάσια με Λυκειακές Τάξεις που βρίσκονται στις «κόκκινες» περιοχές.

Σε σχετική διευκρίνηση του υπουργείου Παιδείας επισημαίνεται ότι στα Γυμνάσια με Λυκειακές Τάξεις, το Λύκειο αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του Γυμνασίου. Η δομή είναι ενιαία και δεν είναι δυνατόν να διαχωριστεί, οπότε το Λύκειο που οφείλει να είναι κλειστό στις «κόκκινες περιοχές», συμπαρασύρει και το Γυμνάσιο. Τα σχολεία αυτά είναι ελαχιστα σε όλη τη χώρα, κυριως σε χωριά.

Το ίδιο ισχύει και για τα περισσότερα Μουσικά Γυμνάσια που συνήθως έχουν Λυκειακές Τάξεις και θεωρούνται ενιαία. Σε αυτά παρουσιάζονται επιπλέον δυσκολίες (τραγούδι, πνευστά όργανα κλπ), οπότε στις «κόκκινες» περιοχές παραμένουν κλειστά.

Μέτρα προστασίας στα σχολεία

Οι κανόνες που θα ισχύσουν για την προστασία μαθητών, εκπαιδευτικών και λοιπού προσωπικού είναι οι ίδιοι.

Συγκεκριμένα:

  • Υποχρεωτική χρήση μάσκας σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους
  • Διαφορετικά διαλείμματα για ομάδες μαθητών
  • Σταθερές ομάδες μαθητών σε αθλήματα και άλλες δραστηριότητες
  • Χρήση αντισηπτικών
  • Σχολαστικοί καθαρισμοί
  • Τακτικοί αερισμοί των χώρων
  • Ειδικά μέτρα για προσαρμοσμένη λειτουργία κυλικείων, εργαστηρίων πληροφορικής, χρήσης μουσικών οργάνων κ.ά
  • Σχολικοί εορτασμοί με μέτρα
  • Επισκέψεις / περίπατοι ανά τμήμα, κ.α.
  • Επιπλέον, θα πραγματοποιούνται δειγματοληπτικοί έλεγχοι από τον ΕΟΔΥ, όπως και στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.

Υποψήφιοι δύο κατηγοριών αν δεν ανοίξουν όλα τα Λύκεια

Το άνοιγμα των Λυκείων παντού εκτός από τις «κόκκινες» περιοχές, δημιουργεί ήδη αντιδράσεις και πολλές συζητήσεις ειδικά για τη Γ Λυκείου, καθώς δημιουργούνται αυτομάτως δύο κατηγορίες Λυκείων, εκείνα που επιστρέφουν στη δια ζώσης διδασκαλία κι εκείνα που θα συνεχίσουν για άγνωστο προς στιγμήν διάστημα, με διδασκαλία εξ αποστάσεως.

Όπως είναι ευνόητο, πολλοί γονείς και εκπαιδευτικοί παρατηρούν ότι αυτή η λύση δημιουργεί ανισότητα στις πανελλήνιες εξετάσεις, καθώς οι μαθητές που συνεχίζουν δια ζώσης και οι μαθητές των κόκκινων περιοχών με μαθήματα τηλεκπαίδευσης, θα κληθούν στο τέλος να εξεταστούν στα ίδια θέματα ανταγωνιζόμενοι για την είσοδο στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση -και μάλιστα τη χρονιά που σχεδιάζεται να επιστρέψει η βάση εισαγωγής.

Αυτό εξάλλου είχε δηλώσει η κ.Μακρή σε άλλη της συνέντευξη: Με τους ίδιους όρους θα εξεταστούν οι μαθητές στις πανελλήνιες 2021 που θα κάνουν δια ζώσης διδασκαλία με τα παιδιά που θα συνεχίσουν την τηλεκπαίδευση. Τόνισε, μάλιστα ότι το υπουργείο οδηγήθηκε στη λήψη ειδικών μέτρων, προκειμένου να μην αδικηθεί κανένας μαθητής, ειδικά της Γ’ Λυκείου.

Αυτό όμως, λένε οι εκπαιδευτικοί, δημιουργεί συνθήκες μεγάλης ανισότητας και οι υπεύθυνοι του υπουργείου Παιδείας πρέπει να το σκεφτούν πολύ σοβαρά προτού προκύψουν νέα σοβαρά ζητήματα με προσφυγές στη δικαιοσύνη. Οι εκπαιδευτικοί αυτοί θεωρούν ότι τα Λύκεια πρέπει να ανοίξουν ταυτόχρονα σε όλη τη χώρα, είτε να παραμείνουν όλα σε τηλεκπαίδευση και να μη γίνει διαχωρισμός ανάλογα με το αν η περιοχή είναι κόκκινη ή όχι.

Μάλιστα, ανισότητα υπάρχει ήδη και στην τηλεκπαίδευση, με άλλα παιδιά να παρακολουθούν κανονικά και άλλα να δυσκολεύονται λόγω έλλειψης τεχνικών μέσων. 

Φωτογραφίες: Imageonline.gr

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

* Το email σας δεν θα εμφανιστεί