Η λάθος ανάρτηση «πρόδωσε» τη διαδρομή των «πληρωμένων» fake news

  • 227
  •  
  •  
  •  
  •  
    227
    Shares

Όποιος νόμιζε ότι είναι ένα σκάνδαλο είναι αρκετό για τη Ν.Δ. είναι πολύ γελασμένος. Πριν ακόμα συνέλθει η κοινή γνώμη από τη διασπάθιση του δημόσιου χρήματος των 85 εκ. που παραλίγο γλίτωσε χάρη στην παρέμβαση της αξιωματικής αντιπολίτευσης έρχεται νέα αποκάλυψη.

Σήμερα το πρωί στην Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης αναρτήθηκε ένα τουιτ που «ξένιζε» και καμία σχέση δεν θα μπορούσε να έχει με την επίσημη κυβερνητική ενημέρωση που λογικά παρέχεται με τίτλο «Ο Μαστοράκης ξεσκίζει τον Ρουβά: Θύμα της μπουρδολογίας του…» από το σάιτ patkiout.gr

Η λάθος ανάρτηση «πρόδωσε» την σχέση του μετακλητού στο Υπουργείο που διαχειρίζεται την ιστοσελίδα και του διαχειριστή του σάιτ patkiout.gr που φαίνεται να είναι το ίδιο πρόσωπο…

Αυτά σε πρώτη ανάγνωση… σε δεύτερη αποκαλύπτεται μετά από έρευνα του Νίκου Σμυρναίου ότι το συγκεκριμένο σάιτ συνδέεται με μια σειρά από άλλα σάιτς με διαφορετικά ονόματα αλλά με πανομοιότυπη κατασκευή και περιεχόμενο όπως το parapolitiki.gr, athensgo.gr, onenews.gr.

Ο Λευτέρης Κρέτσος ρωτάει μέσω τουίτερ: Ποιος είναι ο διαχειριστής και αν το patkiout.gr λαμβάνει χρήματα για την καμπάνια Μένουμε Σπίτι όπως φαίνεται…

Ποιος διαχειρίζεται τον επίσημο λογαριασμό της ΓΓΕΕ; Το patkiout.gr είναι μέλος του Μητρώου online media, καθώς φαίνεται να λαμβάνει χρήματα για την καμπάνια Μένουμε Σπίτι; Αυτό είναι το Επιτελικό Κρατος που ευαγγελιζοταν προεκλογικά η ΝΔ;

H πορεία της “αποκάλυψης” των πληρωμένων fake news

Αναλυτικά, στην έρευνά του ο Νίκος Σμυρναίος αναφέρει:

«Από το ύφος και το στυλ της ανάρτησης μπορούμε να συμπεράνουμε ότι δεν πρόκειται περί «κακόβουλης εμπλοκής» αλλά περί ενός απλού λάθους που συμβαίνει συχνά όταν κάποιος διαχειρίζεται διαφορετικούς λογαριασμούς (π.χ με εργαλεία όπως το Tweetdeck).

Προφανώς ο διαχειριστής του επίσημου λογαριασμού της Γενικής Γραμματείας Επικοινωνίας έχει στην κατοχή του κι άλλους λογαριασμούς για τους οποίους και εργάζεται. Κατά λάθος λοιπόν αντί να δημοσιεύσει το παραπάνω μήνυμα στον λογαριασμό @PatkioutG το έβαλε στον επίσημο λογαριασμό @MediaGovGr.

Ως εδώ δεν υπάρχει κάτι το ιδιαίτερα μεμπτό εκτός από τον ερασιτεχνισμό του εν λόγω διαχειριστή. Είθισται οι πολιτικές ηγεσίες των γενικών γραμματειών να επανδρώνουν τις υπηρεσίες με δικούς τους ανθρώπους (μετακλητούς, δημοσιογράφους κλπ), κάτι που προφανώς έκανε κι ο Γενικός Γραμματέας επικοινωνίας.

Κοιτώντας όμως το patkiout.gr μου κεντρίστηκε το ενδιαφέρον. Αυτό γιατί ο συγκεκριμένος ιστότοπος δεν αναφέρει κανένα στοιχείο ιδιοκτήτη ή επικοινωνίας εκτός από μια διεύθυνση Gmail.

Ψάχνοντας λίγο το πράγμα ανακάλυψα ότι το συγκεκριμένο σάιτ συνδέεται με μια σειρά από άλλα σάιτς με διαφορετικά ονόματα αλλά με πανομοιότυπη κατασκευή και περιεχόμενο όπως το parapolitiki.gr, athensgo.gr, onenews.gr.

Όλοι αυτοί οι ιστότοποι συνδέονται μεταξύ τους με πυκνό δίκτυο υπερσύνδεσμων όπως φάινεται στο παραπάνω γράφημα (για το πως λειτουργεί η ανάλυση γράφων για να αναδειχθούν σχέσεις μεταξύ ιστότοπων δείτε παλιότερο άρθρο εδώ).

Ακόμη μια ένδειξη ότι οι ιστότοποι που συνδέονται με το patkiout.gr είναι ίδιας ιδιοκτησίας είναι ότι απευθύνονται στο ίδιο γραφείο παροχής υπηρεσιών SEO, ιδιοκτησίας του κ. Λουκά Σκουρολιάκου.

Ποιος όμως είναι ο ιδιοκτήτης αυτών των ιστότοπων; Ψάχνοντας στο FB και στο LinkedIn βρήκα τον προφίλ του κ. Νίκου Μαστρογιάννη ο οποίος φέρεται ως ιδιοκτήτης του parapolitiki.gr και του athensgo.gr. Μπορούμε λοιπόν βάσιμα να υποθέσουμε ότι είναι επίσης ο διαχειριστής του patkiout.gr και του onenews.gr.

Η πολιτική τοποθέτηση του κ. Μαστρογιάννη φαίνεται ξεκάθαρα στις αναρτήσεις του.

Πως χρηματοδοτούνται οι εκδοτικές διαδικτυακές δραστηριότητες του κ. Μαστρογιάννη; Μα φυσικά με διαφήμιση και δη κρατική. Στην παρακάτω εικόνα φαίνεται διαφήμιση της καμπάνιας «Μένουμε σπίτι» στο σάιτ onenews.gr.

Παρατηρήστε δύο ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες: η διαφήμιση βρίσκεται στο κάτω μέρος της σελίδας, σε σημείο δηλαδή που κανένας επισκέπτης δεν μπορεί να τη δει. Δίπλα ακριβώς στη διαφήμιση που έχει πληρωθεί με  χρήμα των φορολογουμένων φαίνεται ένα καραμπινάτο “fake news” σχετικά με τους Κινέζους γιατρούς που μαύρισαν υποτίθεται από τον κορωνοιό.

Τέλος, ο εν λόγω ιστότοπος δεν είναι εγγεγραμένος στο μητρώο online media που τρέχει η ίδια η Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας όπως φαίνεται εδώ, κάτι το οποίο είναι υποχρεωτικό για να λάβει κρατική διαφήμιση.

Για να συνοψίσουμε: η Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας φέρεται να έχει ως διαχειριστή του επίσημου της λογαριασμού έναν άνθρωπο ο οποίος είτε εργάζεται, είτε είναι ιδιοκτήτης ενός πλέγματος ιστότοπων τα οποία υπάγονται σε εταιρεία με άγνωστη νομική υπόσταση και διαδίδουν “fake news” για τον κορωνοϊό ενώ ταυτόχρονα χρηματοδοτούνται από τις σχετικές διαφημιστικές καμπάνιες τις οποίες διαχειρίζεται η ίδια η Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας χωρίς να πληρούν τις νόμιμες προϋποθέσεις.

Αυτά τα λίγα έμαθα με μια μικρή έρευνα στο patkiout» σημειώνει ο Νίκος Σμυρναίος.

Η ΑΥΓΗ

Αφήστε ένα σχόλιο

* Το email σας δεν θα εμφανιστεί