Πανελλαδικές: Προς εξέταση ύλη που δεν έχουν διδαχθεί οι μαθητές;

Νομοσχέδιο/οδοστρωτήρας χωρίς διαβούλευση από την Κεραμέως

Περικομμένη, μεν, αλλά και μη διδαχθείσα ύλη των πανελλαδικών εξετάσεων –για ορισμένα τουλάχιστον μαθήματα–, με το υπουργείο Παιδείας να δίνει ασαφή μηνύματα, προκαλώντας αναστάτωση σε μαθητές αλλά και εκπαιδευτικούς που καλούνται να διδάξουν ύλη σε προαιρετική βάση, την ώρα μάλιστα που ετοιμάζει να κατεβάσει νομοσχέδιο/οδοστρωτήρα χωρίς να έχει προηγηθεί η απαραίτητη διαβούλευση με τους αρμόδιους φορείς. Το πρόβλημα εντοπίζεται κυρίως σε τρία μαθήματα, ένα στα Γενικά Λύκεια και δύο στα Επαγγελματικά Λύκεια.

Συγκεκριμένα, πρόκειται για το μάθημα της Φυσικής της Γ΄ Λυκείου στα ΓΕΛ, όπου στην προς εξέταση ύλη περιλαμβάνονται ενότητες ή κεφάλαια που δεν έχουν διδαχθεί οι μαθητές. Αυτό συνέβη λόγω των μεγάλων καθυστερήσεων που σημειώθηκαν στην τοποθέτηση καθηγητών στα σχολεία. Ενδεικτικά, η Ανεξάρτητη Ενωτική Πρωτοβουλία Εκπαιδευτικών Νότιας Αθήνας αναφέρει ότι σε ΓΕΛ της Γλυφάδας, μέχρι και το κλείσιμο των σχολείων λόγω κορονοϊού στις 11.3.2020, υπήρχε κενό σε καθηγητή Φυσικής, τη συμπλήρωση του οποίου είχε ζητήσει το σχολείο ήδη από τις πρώτες ημέρες του Φεβρουαρίου.

Οι καθυστερήσεις

Ο δεύτερος λόγος είναι ότι, επί πολλά χρόνια τώρα, οι καθηγητές της Φυσικής άφηναν τη διδασκαλία του πρώτου κεφαλαίου για το τέλος της χρονιάς, αφού είχαν ολοκληρώσει την υπόλοιπη ύλη, όπως μας λέει ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ), Θεόδωρος Τσούχλος. Οι μεγάλες καθυστερήσεις στην τοποθέτηση αναπληρωτών εκπαιδευτικών ειδικοτήτων είχαν ως αποτέλεσμα στην τελευταία τάξη των Επαγγελματικών Λυκείων και συγκεκριμένα στον τομέα Υγείας στο μάθημα της Ανατομίας και στον τομέα Πληροφορικής στο μάθημα του Προγραμματισμού, να μην έχει καλυφθεί το 100% της ύλης.

Το υπουργείο Παιδείας αναγκάστηκε εκ των πραγμάτων να περικόψει την ύλη των Πανελλαδικών, όμως υποχρεώνει τους εκπαιδευτικούς, που σε συνθήκες πρωτόγνωρες δίνουν αγώνα για να λειτουργήσει η εξ αποστάσεως εκπαίδευση, να καλύψουν τυχόν κενά.

Παρά το γεγονός ότι η υπουργός Νίκη Κεραμέως, την περασμένη Πέμπτη, οπότε και ανακοινώθηκε η απόφαση αναπροσαρμογής της ύλης, τόνιζε ότι η εξεταστέα ύλη θα περιοριστεί σε όσα πρόλαβαν να διδαχθούν οι μαθητές μέσα στη φυσική τάξη μέχρι το κλείσιμο των σχολείων, την επομένη εστάλη εγκύκλιος στα σχολεία σύμφωνα με την οποία «οι εκπαιδευτικοί που αξιοποιούν τα διαθέσιμα ψηφιακά εργαλεία εξ αποστάσεως εκπαίδευσης δύνανται, λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες των μαθητών/τριών και τις δυνατότητες αυτονομίας που παρέχει στη σχολική μονάδα η εκπαιδευτική διαδικασία, να καλύψουν και θέματα πέραν των επαναλήψεων της έως σήμερα διδαχθείσας ύλης, κάνοντας χρήση μεθόδων τόσο σύγχρονης όσο και ασύγχρονης διδασκαλίας».

Αμέσως μετά αναφέρεται ότι όσα θέματα καλυφθούν πέραν της ύλης που έχει διδαχθεί έως την ημερομηνία αναστολής λειτουργίας των σχολικών μονάδων δεν αποτελούν εξεταστέα ύλη, με τη σιβυλλική, όμως, σημείωση «παρά μόνο εφόσον αυτά παραδοθούν και με διά ζώσης διδασκαλία στην τάξη μετά την επαναλειτουργία των σχολείων».

Με αυτό το ασαφές «δύνανται να…» το υπουργείο εξακολουθεί να παραβλέπει το γεγονός ότι από τη διαδικασία αποκλείονται μαθητές και μαθήτριες αλλά και εκπαιδευτικοί που δεν έχουν τα απαραίτητα ηλεκτρονικά μέσα, δεδομένου και του φιάσκου που είχε προηγηθεί με την παροχή δωρεάν εξοπλισμού («Φιάσκο με τον “δωρεάν” e-ξοπλισμό σε μαθητές», «Εφ.Συν.», 10.4.2020).

Το πολυνομοσχέδιο

Την ίδια στιγμή η υπουργός ετοιμάζεται να κατεβάσει πολυνομοσχέδιο που θα περιλαμβάνει μεταξύ άλλων την επαναφορά της Τράπεζας Θεμάτων, αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής στα πανεπιστήμια και νέες θεματικές ενότητες στις δύο πρώτες βαθμίδες εκπαίδευσης αλλά και αξιολόγηση των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών.

«Είναι αδιανόητο εν μέσω περιστολής ατομικών ελευθεριών, όταν τα αρμόδια όργανα δεν μπορούν καλά καλά να συνεδριάσουν να κατεβάζει τώρα ένα τόσο σημαντικό νομοσχέδιο! Οι βουλευτές θα κληθούν να ψηφίσουν ένα σχέδιο νόμου χωρίς να έχουν ακούσει πρώτα τις τοποθετήσεις, τις ενστάσεις και τις προτάσεις των εκπροσώπων των αρμόδιων φορέων!

»Δεν είναι δυνατόν! Καλούμε λοιπόν την υπουργό να φέρει το νομοσχέδιο όταν ανοίξουν τα σχολεία ούτως ώστε να ακολουθηθεί η αρμόζουσα διαδικασία», δηλώνει στην «Εφ.Συν.» ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ, Θ. Τσούχλος, με την Ομοσπονδία να συγκαλεί αύριο έκτακτο Δ.Σ. για το «επαπειλούμενο», όπως το χαρακτηρίζει, νομοσχέδιο που αναμένεται να κατατεθεί από το υπουργείο Παιδείας.

Εφημερίδα των Συντακτών

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

* Το email σας δεν θα εμφανιστεί