Υπεγράφη η σύμβαση χρηματοδότησης με την ΕΤΕπ για το αεροδρόμιο Καστελλίου

Το έργο και οι διαδικασίες προετοιμάστηκαν από την κυβερνηση ΣΥΡΙΖΑ, ενώ η ΝΔ υποστήριζε μόλις και πριν απο λίγες ημέρες οτι δεν είχε γίνει το παραμικρό

Βήμα-βήμα προχωρά η προετοιμασία για την έναρξη του κυρίως έργο για το Νέο Διεθνές Αεροδρόμιο Ηρακλείου, στην περιοχή του Καστελίου Πεδιάδας.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Ypodomes.com, στις 13 Δεκεμβρίου, υπεγράφη μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της ΕΤΕπ η σύμβαση για την χρηματοδότηση 180εκατ.ευρώ που αφορά την χρηματοδοτική συμβολή του κράτους στην κατασκευή αυτού του μεγάλου αναπτυξιακού έργου.

Όπως αναφέρουν στο ypodomes, πηγές κοντά στο θέμα, το ελληνικό δημόσιο έχει συνολικά διαθέσιμους 12 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης για να συνεισφέρει την συνδρομή του. Να θυμίσουμε ότι το ποσό των 180εκατ.ευρώ προκύπτει από την οικονομική προσφορά της αναδόχου κοινοπραξίας ΤΕΡΝΑ-GMR, η οποία περιλαμβάνει συνολική επένδυση 480εκατ.ευρώ μόνο κατά την διάρκεια της κατασκευαστικής περιόδου.

Συνεχίζεται η προετοιμασία

Σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com, μέσα στον Ιανουάριο-Φεβριουάριο, αναμένεται η επίσημη έναρξη της περιόδου παραχώρησης. Αυτό σημαίνει πως την ημέρα που θα υπογραφεί το σχετικό έγγραφο, θα αρχίσουμε να μετράμε αντίστροφα για τα 5 χρόνια της κατασκευαστικής ολοκλήρωσης του αεροδρομίου και των υπόλοιπων συνοδών υποδομών στην περιοχή. Κορυφαίο συνοδό έργο είναι ο κλειστός αυτοκινητόδρομος μήκους 18χλμ που θα συνδέει το Αεροδρόμιο του Καστελίου με τον ΒΟΑΚ στο ύψος της Χερσονήσου.

Αυτή την εποχή, στο πλαίσιο της σύμβασης εκπονούνται μελέτες και πρόδρομες εργασίες, γίνεται διαμόρφωση των εργοταξιακών χώρων και η απαραίτητη εκτέλεση των απαλλοτριώσεων. Επίσης διεξάγονται οι πρώτες αρχαιολογικές διατομές με τα μέχρι στιγμής αποτελέσματα να μην δείχνουν σημαντική παρουσία αρχαιοτήτων.

Παράγοντες κοντά στο έργο σημειώνουν πως θα αρχίσουμε να βλέπουμε εντατικά έργα μετά το καλοκαίρι, όταν και θα ξεκινήσουν τα έργα θεμελίωσης του αεροσταθμού, της πίστας και των υπόλοιπων μεγάλων τεχνικών έργων που θα απαιτηθούν για την κατασκευή του αεροδρομίου.

Πριν από λίγες εβδομάδες, με νομοθετική ρύθμιση που διευθετήθηκε και ο φορέας είσπραξης του 65% του τέλους εκσυγχρονισμού και ανάπτυξης αεροδρομίων (ΤΕΑΑ) το οποίο καταβάλλεται από κάθε επιβάτη, ο οποίος αναχωρεί από το αεροδρόμιο «Νίκος Καζαντζάκης».

Αυτή θα είναι η εταιρεία «Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου Κρήτης Α.Ε» (ΔΑΗΚ), που έχει αναλάβει την εκπόνηση των μελετών και της κατασκευής του νέου αερολιμένα. Στη ΔΑΗΚ συμμετέχει με ποσοστό 54,1% το σχήμα ΓΕΚ – ΤΕΡΝΑ με την GMR Airports Limited από την Ινδία και το Δημόσιο με ποσοστό 45,9%.

Έργο της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ

Να υπενθυμίσουμε ότι το έργο και οι διαδικασίες για το νέο αεροδρόμιο Καστελίου προετοιμάστηκαν από την κυβερνηση ΣΥΡΙΖΑ, ενώ η ΝΔ υποστήριζε μόλις και πριν απο λίγες ημέρες οτι δεν είχε γίνει το παραμικρό.

Η υπογραφή της σύμβασης για το αεροδρόμιο Καστελίου είχε πραγματοποιηθεί τον Φεβρουάριο του 2018, μεταξύ του τότε υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χρήστου Σπίρτζη με στελέχη της επενδυτικής κοινοπραξίας που έχουν συστήσει ο ελληνικός κατασκευαστικός Όμιλος ΤΕΡΝΑ και ο ινδικός κολοσσός GMR Airports Limited.

Δείτε: Υπογράφηκε η σύμβαση για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι – Χρ. Σπίρτζης: Μια ιδιαίτερη ημέρα για το Ηράκλειο και την Κρήτη (Βίντεο & φωτο)

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

* Το email σας δεν θα εμφανιστεί