Ολοκληρώθηκε η διεθνής τουριστική έκθεση World Travel Market – Η αποτίμηση από τον αντιδήμαρχο Τουρισμού Χερσονήσου

Η διεθνής τουριστική έκθεση World Travel Market (WTM) 2018 στο Λονδίνο, όπου μεταξύ των Ελλήνων εκθετών (περιφέρειες, ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, τουριστικές υπηρεσίες κ.ά.) συμμετείχε ακόμα μία χρονιά και ο Δήμος Χερσονήσου, ολοκληρώθηκε.

Αν και το κλίμα ήταν θετικό και η εμπορική επισκεψιμότητα πολύ καλή και τις δύο πρώτες ημέρες, με πολύ μέτρια όμως την προσέλευση του κοινού, οι προβλέψεις για την επόμενη τουριστική σεζόν, το 2019, μάλλον δεν είναι δυνατόν να γίνουν ακόμα με ασφάλεια, καθώς είναι σχετικά νωρίς.

Μια αποτίμηση της  μεγάλης τουριστικής έκθεσης – βαρόμετρο για την αγορά της Μεγάλης Βρετανίας επιχειρεί ο αντιδήμαρχος Τουρισμού, Πολιτισμού και Απασχόλησης Χερσονήσου, Ευθύμιος Μουντράκης:

«Με το τέλος της WTM στο Λονδίνο, κλείνει ουσιαστικά ο κύκλος των μεγάλων τουριστικών εκθέσεων για το 2018.
Είναι λοιπόν η έκθεση που εξάγονται τα συμπεράσματα για την σεζόν που μόλις τελείωσε… και αρχίζει ο σχεδιασμός για την επόμενη και μεθεπόμενη, αυτές του 2019 και 2020.

Για το 2019 έχουν ήδη γίνει τα συμβόλαια μέσα στη σεζόν, τα οποία να τονίσουμε ότι πλέον δεν αποτελούν κάποια “δυνατή” εγγύηση, καθώς αποτελούν μία συμβολική, τυπική αν θέλετε συμφωνία, χωρίς να διασφαλίζουν κάποιες πωλήσεις, ούτε καν κι αν είναι σε βάση commitment η guarantee, όπως ήταν παλαιότερα, …άρα μιλάμε για συζητήσεις και συμφωνίες του 2020, ίσως και για το 2021 ως επί το πλείστον.

Απολογιστικά λοιπόν, σχετικά με τη φετινή σεζόν:
ήταν μία καλή σεζόν, απλά καλή, χωρίς φανφάρες αλλά ούτε και καταστροφολογία, και μιλάω γενικά για το σύνολο των επιχειρήσεων.
Οι κρατήσεις ήταν καλές, οι τζίροι υψηλότεροι, τα κέρδη όμως, που ενδιαφέρουν τον επιχειρηματία, μειωμένα, σε μερικούς μάλιστα, κατά πολύ.
Και φυσικά φταίει η “φορολογική κόλαση”, της Ελλάδας, σε αντιδιαστολή του “φορολογικού παραδείσου” που υπάρχει σε άλλες ανταγωνίστριες χώρες, αλλά ας δούμε και μερικούς άλλους παράγοντες…
“Φταίει” η επάνοδο τεράστιων (και οικονομικότερων) επιλογών διακοπών στη Μεσόγειο, όπως αυτών της Τουρκίας, Τυνησίας, Αιγύπτου… οι οποίες μας αναγκάζουν να πουλάμε φθηνότερα ή μας οδηγούν σε χαμηλότερες πληρότητες.

“Φταίνε” οι καιρικές συνθήκες σε όλη σχεδόν την Ευρώπη, που ήταν θαυμάσιες, σχεδόν καθ’ όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού, άρα δεν υπήρχε λόγος να ταξιδέψει κάποιος προς τον ήλιο.
“Φταίει” η τιμή του Ρωσικού νομίσματος που έκανε την Ελλάδα μία λιγότερο ελκυστική επιλογή, όσον αφορά στο οικονομικό σκέλος.
Φταίει όμως και η πλεονεξία μας, όταν αρχίσαμε να κάνουμε STOP SALES βλέποντας τις προκρατήσεις να πηγαίνουν “σφαίρα”… αρχές του έτους.
Ως αποτέλεσμα δεν υπήρχαν κρεβάτια προς πώληση, άρα δεν υπήρχε διαθεσιμότητα στα συστήματα κρατήσεων, άρα γιατί να κρατάνε οι τουρ-οπερέιτορ τις αεροπορικές θέσεις, εφόσον δεν υπήρχαν δωμάτια προς πώληση και ούτω καθεξής! Αποτέλεσμα ο Αύγουστος να είναι από τους χειρότερους μήνες της φετινής σεζόν.

Για το 2019 τώρα…
Θα δούμε τη Μεγ. Βρετανία, εφόσον είμαστε εδώ, και μιλάμε για αυτήν την αγορά.
Οι Βρετανοί ξαναγνώρισαν την Τουρκία, ειδικότερα, μαζί με την Αίγυπτο, ως άριστη επιλογή διακοπών, καθώς για πολλούς Τ.Ο. οι κρατήσεις προς Τουρκία ξεπέρασαν και αυτές της Ισπανίας, τον “κλασικό” προορισμό των Βρετανών τουριστών.
Αποτέλεσμα οι Ισπανοί να τιμωρηθούν το 2018 για τις υψηλότατες αυξήσεις τιμών των τελευταίων ετών, εκμεταλλευόμενοι τα προβλήματα των άλλων χωρών της Μεσογείου. Εδώ να σημειώσουμε ότι αν έχει πρόβλημα πληρότητας η Ισπανία “το ακούμε” και εμείς εδώ στην Ελλάδα, άρα μας επηρεάζει στο μέγιστο!
Άρα, σκεπτόμενοι τα παραπάνω, Ισπανία, Τουρκία, Αίγυπτο… τιμές, πτήσεις, κλπ, τα συμπεράσματα για το 2019 δικά σας. (θετικό πάντως είναι το γεγονός ότι οι περισσότεροι τοπικοί πράκτορες βλέπουν τις προκρατήσεις να είναι σε πολύ καλά επίπεδα).

Από την άλλη…
η πανέμορφη χώρα μας, με τους φιλόξενους κατοίκους της, το εξαιρετικό προσωπικό της, τη φιλοξενία της, τις πολύ καλές υποδομές των επιχειρήσεών της, την εξαιρετική κουζίνα της, την διάσημη μουσική της, τους φανατικούς φίλους της, τα θαυμάσια μέρη και τοπία της, τα αμέτρητα αξιοθέατα, και τόσα άλλα…
πάντα θα παραμένει μία ΜΕΓΑΛΗ, ΣΤΑΘΕΡΗ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΗ ΑΞΙΑ στον παγκόσμιο επιχειρηματικό, τουριστικό χάρτη!

Ας προσπαθήσουμε όλοι μαζί ενωμένοι να κάνουμε το καλό που έχουμε, ακόμα καλύτερο.»

 

 

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

* Το email σας δεν θα εμφανιστεί