Πέρα από την “πολιτική κουτοπονηριά” υπάρχει και υποθήκη- ξεπούλημα του “Καζαντζάκης”!

Τελικά, σε κάθε κίνηση αυτής της κυβέρνησης υπάρχει πάντα μια σκιά (ή και πολλές). Αυτή τη φορά στην υπόθεση της δανειακής σύμβασης για το αεροδρόμιο Καστελλίου, στην οποία δεν υπάρχει μόνο η “πολιτική κουτοπονηριά” της εκμετάλλευσης σε όσα έγιναν τα τελευταία χρόνια, αλλά επιπλέον υπάρχει ένα θέμα που προφανώς είναι ξεκάθαρο ξεπούλημα: για να πάρει τα 180 εκατομμύρια ευρώ η σημερινή κυβέρνηση και να εξασφαλίσει την εθνική συμμετοχή στο έργο του Καστελλίου, έδωσε υποθήκη στην Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων την έκταση – φιλέτο του αεροδρομίου “Ν. Καζαντζάκης”!

Δείτε επίσης: Η ΝΔ πανηγυρίζει… το δάνειο για τα έργα στο αεροδρόμιο Καστελλίου! – Πώς ακύρωνε ό,τι έχει γίνει μέχρι τώρα (φωτο)

Χ. Μαμουλάκης: Κυβερνητικά παιχνίδια με τον χώρο του αεροδρομίου «Νίκος Καζαντζάκης»

Στη δανειακή σύμβαση και στο κείμενο που έχει αναρτηθεί και στην ιστοσελίδα της ΕΤΕπ, ήδη από τον Οκτώβριο του 2019: «Η οικονομική βιωσιμότητα του έργου (σ.σ. του αεροδρομίου Καστελλίου) εξαρτάται από την έγκαιρη και επιτυχημένη ανάπτυξη του χώρου του σημερινού αεροδρομίου. Η Τράπεζα θέτει ως προϋπόθεση την τήρηση ενός οδικού χάρτη για την ανάπτυξη του υφιστάμενου χώρου» αναφέρεται χαρακτηριστικά.

Ενώ κατά την πανηγυρική υπογραφή της δανειακής σύμβασης, πριν λίγες ημέρες, ο κ. Andrew McDowell, Αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, δήλωνε: «Η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων αναγνωρίζει τη σημασία των νέων επενδύσεων για την αύξηση της δυναμικότητας εξυπηρέτησης επιβατών, την ενίσχυση της ασφάλειας και τη στήριξη της ανάπτυξης του τουριστικού τομέα στην Ελλάδα. Το δάνειο ύψους 180 εκατ. ευρώ που χορηγεί η ΕΤΕπ θα επιτρέψει να ξεκινήσει τελικά η κατασκευή του νέου αεροδρομίου του Ηρακλείου, ύστερα από χρόνια προγραμματισμού και καθυστερήσεων. Η ΕΤΕπ χαιρετίζει τη δέσμευση που έχει αναληφθεί για ανάπλαση της περιοχής του υπάρχοντος αεροδρομίου του Ηρακλείου, από την οποία θα προκύψουν οικονομικά, περιβαλλοντικά και κοινωνικά οφέλη. Αυτή η ανάπλαση αποτελεί αναπόσπαστο μέρος των όρων του δανείου μας» .

Τον οδικό χάρτη έφερε στο φως η Εφημερίδα των Συντακτών. Σ’ αυτόν συμφωνήθηκαν, ώστε να δοθεί το δάνειο:

-Για να εκταμιευτεί η πρώτη δόση των 70 εκατομμυρίων θα πρέπει να δεσμευτεί ρητά η κυβέρνηση ότι η ανάπλαση της συγκεκριμένης έκτασης είναι στον σχεδιασμό της. Εδώ μάλιστα χρησιμοποιείται και ο όρος μνημόνιο (Memorandum of Understanding) ως ένα από τα ενδεχόμενα σχήματα που μπορεί να πάρει η δέσμευση αυτή από την πλευρά της Ελλάδας.

– Για την εκταμίευση των επόμενων 30 εκατομμυρίων ευρώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι το ξεκαθάρισμα του ιδιοκτησιακού καθεστώτος της έκτασης, που ανήκει κατά 85% στο υπουργείο Άμυνας. Η κυριότητα αυτή θα πρέπει να περιοριστεί μόνο στο 15%, με τις στρατιωτικές χρήσεις που θα απομείνουν «να μη βάζουν περιορισμούς στο σχέδιο αξιοποίησης της συνολικής έκτασης».

– Για την εκταμίευση της τρίτης δόσης (40 εκατ.) απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δημιουργία ενός φορέα τύπου ΤΑΙΠΕΔ («οποιοσδήποτε δημόσιος φορέας, δημόσιος οργανισμός ή κρατική επιχείρηση» αναφέρεται στο ακριβές κείμενο), ο οποίος θα αναλάβει τον σχεδιασμό των δράσεων που μπορούν να αναπτυχθούν στη συγκεκριμένη έκταση. Εδώ το σενάριο μοιάζει πολύ με τα ΕΣΧΑΔΑ (Ειδικά Σχέδια Χωρικής Ανάπτυξης Δημοσίων Ακινήτων) μέσω των οποίων έχουν εκποιηθεί ή εκποιούνται κι άλλες εκτάσεις στην Κρήτη όπως το Κάβο Σίδερο και πιο πρόσφατα η πρώην αμερικανική βάση στις Γούρνες για τη δημιουργία καζίνου.

– Στο τελευταίο στάδιο της εκταμίευσης (40 εκατ.) η δανειακή σύμβαση θέτει ως προαπαιτούμενα τον καθορισμό των χρήσεων γης, τη δημιουργία ζωνών χρήσεων ανάλογα με το master plan και εν τέλει την εύρεση του επενδυτή. Μάλιστα στο κείμενο τονίζεται πως ο επενδυτής μπορεί να έχει βρεθεί και σε προηγούμενα στάδια και έτσι «ο όλος χωρικός σχεδιασμός να συνδέεται άμεσα με τους δικούς του σχεδιασμούς».

Η δανειακή σύμβαση

Προσθήκη σχολίου

Η διεύθυνση mail σας ΔΕ θα εμφανιστεί