Π. Πολάκης σε Ευ. Βασιλάκη για την Aegean: «Δεν το μάθατε πως ζούμε στον καπιταλισμό; Ρωτήστε τον κύριο Θεοδωρικάκο να σας το εξηγήσει»

Με νέα του ανάρτηση ο Παύλος Πολάκης παίρνει θέση στις δηλώσεις στις οποίες προχώρησε εχθές ο πρόεδρος της Aegean, Ευτύχης Βασιλάκης σε τηλεδιάσκεψη με τους αναλυτές, περιγράφοντας τις επιπτώσεις που προκάλεσε ο κορονοϊός στα μεγέθη της εισηγμένης.

Ο κ. Βασιλάκης ανέφερε ότι η κρατική ενίσχυση της αεροπορικής εταιρίας είναι απαραίτητη.

Στην απάντησή του ο Π. Πολάκης αναφέρει:

ΤΙ ΜΑΣ ΛΕΤΕ ΚΥΡΙΕ ΒΑΣΙΛΑΚΗ ΜΟΥ;;;
1)Δεν το μάθατε πως ζούμε στον καπιταλισμό κατ αρχήν; Ρωτήστε τον κύριο Θεοδωρικακο να σας το εξηγήσει !
2) Δηλαδή μας λέτε «πλήρωνε βλάκα φορολογούμενε ,τον ιδιωτικό μου αερομεταφορέα ,σώσε τον τώρα που έχει ζημιές και πάλι μόνος μου στα κέρδη».
3) Σας προτείνω να αγοράσει την Aegean το ελληνικό δημόσιο με 2 (δυο) ευρώ.Με 1(ένα) ευρώ ειχε πουληθεί από το Χατζηδακη στο Βγενόπουλο η ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ. Θα γράψετε και κέρδος στα βιβλία από την πώληση της!
4) Σοβαρά μιλώντας,λόγω του ειδικού βάρους ύπαρξης εθνικού αερομεταφορέα κάθε ΕΝΙΣΧΥΣΗ-ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ προς εσάς από το Ελληνικό δημόσιο (δηλαδή από τον έλληνα φορολογούμενο) ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΕΤΑΦΡΑΣΤΕΙ ΑΥΤΟΜΑΤΩΣ ΣΕ ΠΟΣΟΣΤΟ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ ΜΕΤΟΧΩΝ ΤΗΣ AEGEAN από το Ελληνικό κράτος !
ΥΓ .Οπως ο κυριος Σκερτσος προσωπική γνώμη λέω και τη λέω δυνατά.Μην αρχίσετε τα «επιτίθεται ο Συριζα στην υγιή επιχειρηματικότητα»!!!

Οι δηλώσεις του Ευτύχη Βασιλάκη

Για τη χειρότερη κρίση που έχει αντιμετωπίσει στην 20ετή πορεία του στις αερομεταφορές έκανε λόγο χθες ο πρόεδρος της Aegean Ευτύχης Βασιλάκης σε τηλεδιάσκεψη με τους αναλυτές, περιγράφοντας τις επιπτώσεις που προκάλεσε ο κορονοϊός στα μεγέθη της εισηγμένης. Τόνισε ότι η κρατική ενίσχυση της αεροπορικής είναι απαραίτητη για πολλούς λόγους. Κυρίως όμως, επειδή η Aegean ανήκει, όπως είπε, στους λιγοστούς αερομεταφορείς στην Ευρώπη που δεν έχουν στηριχθεί, γεγονός που θα επηρεάσει την ανταγωνιστικότητα της εταιρείας. Όπως τόνισε, εάν η εταιρεία δεν λάβει κρατική στήριξη, τότε το μέγεθός της -ο στόλος και το δίκτυο προορισμών της- θα συρρικνωθεί δίχως προηγούμενο. Σύμφωνα με το capital.gr, παρέπεμψε ακόμη στο πλαίσιο που έχει δημιουργήσει η Ευρωπαϊκή Ένωση, που προβλέπει συγκεκριμένα εργαλεία και κανόνες, ώστε τα κράτη να είναι σε θέση να υποστηρίξουν τις εταιρείες είτε κάθετα είτε οριζόντια.

Απέκλεισε όμως, κάθε σενάριο κρατικοποίησης, ενώ τα μέτρα στήριξης θα μπορούσαν να περιλαμβάνουν, όπως είπε, τη δυνατότητα παροχής κρατικών εγγυήσεων σε δάνεια, την παροχή οριζόντιων μέτρων στήριξης του προσωπικού, ώστε οι εταιρείες να είναι σε θέση να διατηρήσουν τους εργαζομένους τους και την παροχή μέτρων με στόχο την αντιστάθμιση των ζημιών (φορολογικές ελαφρύνσεις, άτοκα δάνεια κτλ) που έχουν εμφανίσει οι αεροπορικές λόγω της κρίσης.

Τα μεγέθη

Για το β’ τρίμηνο της χρονιάς, ανέφερε ότι το μηνιαίο κόστος για την εταιρεία έχει περιοριστεί σε 26 έως 28 εκατ. ευρώ, με την αεροπορική να “καίει”, μηνιαίως, ρευστότητα ύψους 40 εκατ. ευρώ. Εκτίμησε όμως, ότι το τρίτο τρίμηνο θα είναι ελαφρώς καλύτερο, επειδή θα βελτιωθούν οι ταμειακές ροές (cash flow), αλλά όπως ανέφερε θα απαιτηθούν μήνες, ωσότου τα έσοδα μίας πτήσης να υπερβούν το κόστος (variable cost). To σχέδιο όμως, της εταιρείας προβλέπει αρχές Ιουλίου να έχει επανέλθει περίπου το 25% του πτητικού έργου, το οποίο θα ξεπεράσει το 50% μέχρι τον Σεπτέμβριο. 

Η αεροπορική τον Μάρτιο εμφάνισε αρνητικό οικονομικό αποτέλεσμα από -43 εκατ. έως -44 εκατ. ευρώ, οδηγώντας, σε επίπεδο τριμήνου 2020, σε ζημιές προ φόρων 80 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 48,7 εκατ. ευρώ, το αντίστοιχο διάστημα του 2019. Τα έσοδα υποχώρησαν στα 145 εκατ. ευρώ, σε σχέση με πέρυσι, οπότε είχαν διαμορφωθεί σε 172 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας πτώση της τάξης του 15%. Η ρευστότητα της αεροπορικής ανέρχεται σε 460 εκατ. ευρώ, ενώ έχουν εξασφαλιστεί (επιπρόσθετες) πιστωτικές γραμμές ύψους 120 εκατ. ευρώ από τις τέσσερις συστημικές τράπεζες. 

Δεδομένης της οξύτητας της κρίσης και της απουσίας ορατότητας, η εταιρεία, όπως ανέφεραν ο κ. Βασιλάκης και ο διευθύνων σύμβουλος της Aegean Δημήτρης Γερογιάννης, παραμένει σταθερά προσανατολισμένη στη μείωση του κόστους, γεγονός που συνεπάγεται επαναδιαπραγμάτευση με τους προμηθευτές, την Airbus -στο πλαίσιο της παραγγελίας της νέας γενιάς αεροσκαφών, τους lessors (σ.σ.: εταιρείες αγοράς και εκμίσθωσης αεροσκαφών) κι εν γένει όλα τα μέρη.

Σχετικά με το προσωπικό, το 70% αυτού έχει τεθεί σε καθεστώς αναστολής κατ’ εφαρμογή των κυβερνητικών διατάξεων, αλλά οι επόμενες κινήσεις της Aegean θα εξαρτηθούν από το πρόγραμμα στήριξης των εργαζομένων-στο πρότυπο του γερμανικού kurzabeit- που θα ανακοινώσει η κυβέρνηση.

Σε πρώτη φάση, η εταιρεία έχει προχωρήσει στην μη ανανέωση περίπου 300 εποχιακών συμβάσεων, ενώ το κόστος της μισθοδοσίας των πιλότων έχει μειωθεί κατά 20%, τον Μάρτιο, σε σχέση με τον Φεβρούαριο, με την μείωση να προέρχεται από την μη ανανέωση ορισμένου χρόνου συμβάσεων ξένων πιλότων. Για τον Μάιο προβλέπεται “κούρεμα” κατά 20-30% των μισθών της διοίκησης. 

Δείτε επίσης: Νεοφιλελεύθερες “επιτυχίες”: Ξεπούλησε την ΟΑ και τώρα ίσως την κρατικοποιήσει πάλι ως Aegean…

Σχετικά Άρθρα

One Thought to “Π. Πολάκης σε Ευ. Βασιλάκη για την Aegean: «Δεν το μάθατε πως ζούμε στον καπιταλισμό; Ρωτήστε τον κύριο Θεοδωρικάκο να σας το εξηγήσει»”

  1. chris

    Ο Πολάκης και όλοι όσοι κάνουν λάικ στο εμετικό ποστ του ξεχνάει τα εξής:

    1) Αν κλείσει η Aegean τότε χιλιάδες εργαζόμενοί της θα μπούνε ταμείο ανεργίας και θα πληρώνονται από το κράτος…

    2) Η Aegean έχει πληρώσει δεκάδες εκατομμύρια ευρώ στο κράτος σε φόρους, άρα το επιχείρημα “μόνοι μας στα κέρδη” είναι επιεικώς γελοίο. Αλλά για τον Πολάκη μιλάμε…

Αφήστε ένα σχόλιο

* Το email σας δεν θα εμφανιστεί