FLY OVER: Στη Βουλή η προχειρότητα των κυβερνητικών επιλογών, από τον Χ. Μαμουλάκη

Ερώτηση και Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων από τον Χάρη Μαμουλάκη προς τον Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών

Την απουσία ουσιαστικού σχεδιασμού και την προχειρότητα της Κυβέρνησης της ΝΔ αναφορικά με το Fly Over της Θεσσαλονίκης, αναδεικνύει ο Τομεάρχης Υποδομών & Μεταφορών Κ.Ο. ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία, Βουλευτής Ηρακλείου, Χάρης Μαμουλάκης, με την κατάθεση σχετικής Ερώτησης και Αίτησης Κατάθεσης Εγγράφωνπρος τον Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών με την συνυπογραφή των Βουλευτών Α’ Θεσσαλονίκης Χρήστου Γιαννούλη, Ράνιας Θρασκιά και Κατερίνας Νοτοπούλου.

«Η Θεσσαλονίκη βιώνει ήδη έντονο πρόβλημα κυκλοφοριακής συμφόρησης και το έργο της Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου, του Fly Over, αντί να το επιλύσει, απλώς το μεταθέτει σε άλλες περιοχές, όπως του Νοσοκομείου Παπαγεωργίου και της Πυλαίας» αναφέρει σε δήλωσή του ο Χάρης Μαμουλάκης, τονίζοντας: «Δυστυχώς, πέραν της αστυνόμευσης, δεν έχουν παρουσιαστεί οι κυκλοφοριακές μελέτες για τη διευκόλυνση στη μετακίνηση των πολιτών για τα επόμενα τέσσερα χρόνια. Παράλληλα, αποτελεί κοινή ομολογία όλων των εμπλεκομένων φορέων, ότι απουσιάζει η μελέτη αντιμετώπισης και μετριασμού των επιπτώσεων κατά την κατασκευή του έργου. Δεν υπάρχει κυκλοφοριακή μελέτη διαχείρισης των επιπτώσεων κατά τη φάση κατασκευής, πρωτόκολλα διαχείρισης έκτακτων καταστάσεων και κέντρο ελέγχου και διοίκησης της κυκλοφορίας της πόλης. Επίσης, σύμφωνα με δημοσιεύματα στο τοπικό τύπο, δεν υπάρχουν οριστικές μελέτες όπως, οριστική μελέτη οδοποιίας. Ο αρμόδιος Υπουργός οφείλει απαντήσεις σε μια σειρά καίριων ερωτημάτων, που αφορούν την καθημερινότητα και την ποιότητα ζωής των κατοίκων και των επισκεπτών της Θεσσαλονίκης.».

Με την Ερώτηση τονίζεται η απουσία ολοκληρωμένου σχεδίου διαχείρισης των επιπτώσεων του έργου στην πόλη, τόσο κατά το στάδιο πρόδρομων εργασιών όσο και κατά την κατασκευαστική περίοδο, γεγονός που προέκυψε και από πρόσφατη ανοικτή εκδήλωση – συζήτηση που διοργάνωσε ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ με τους παραγωγικούς και επιστημονικούς φορείς της πόλης, τη Τοπική Αυτοδιοίκηση Α’ και Β’ βαθμού και με συλλογικότητες κατοίκων. Σημειώνεται επίσης ότι από το 2019 ο κ. Μητσοτάκης είχε εξαγγείλει στη Δ.Ε.Θ. την κατασκευή του Fly Over παρότι, επρόκειτο για έργο του οποίου η περιβαλλοντική αδειοδότηση είχε ακυρωθεί στο ΣΤΕ, δεν αποτελούσε μία εκ των προτεραιοτήτων του υποβληθέντος στην Ε.Ε. Στρατηγικού Σχεδίου Υποδομών, ενώ στο πλαίσιο του επίσημου προγραμματισμού εντάσσονταν ως έργο προτεραιότητας για την κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση της Θεσσαλονίκης, ο εξωτερικός δακτύλιος της πόλης. Ένα έργο που ακόμα και σήμερα έχει συγκριτικά μεγαλύτερο βαθμό μελετητικής ωριμότητας καθώς διαθέτει και την απαιτούμενη εν ισχύ και άνευ προσφυγών περιβαλλοντική αδειοδότηση.

Επισημαίνεται επίσης ότι η χρονική συγκυρία εκκίνησης του έργου, κρίνεται άκαιρη καθώς θα περιμέναμε να έπεται της λειτουργίας του Μετρό και της ενίσχυσης του ΟΑΣΘ με νέα λεωφορεία που θα παραλάμβαναν σημαντικό μέρος του συγκοινωνιακού φορτίου της πόλης.

Ο Χάρης Μαμουλάκης και οι Βουλευτές Α’ Θεσσαλονίκης ζητούν απαντήσεις σχετικά με:

  1. Με βάση ποια τεχνικοοικονομική μελέτη επιλέχθηκε η ΥΤΛ αντί του Εξωτερικού Δακτυλίου;
  2. Ποια είναι η μελετητική ωριμότητα του έργου; Ποιες μελέτες εκκρεμούν και ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσής τους;
  3. Σκοπεύετε έστω και τώρα να συντάξετε κυκλοφοριακή μελέτη για τη διαχείριση των επιπτώσεων κατά το στάδιο κατασκευής του έργου; Σε ποια στοιχεία βασιστήκατε και προχωρήσατε στην ανάπτυξη τέτοιου έργου, δίχως να διασφαλίζεται η στοιχειωδώς ομαλή λειτουργία της πόλης κατά την περίοδο κατασκευής;
  4. Ποιο είναι το σχέδιο αντιμετώπισης έκτακτων συνθηκών όπως η περίπτωση μιας πλημμύρας, μιας πυρκαγιάς, ενός αυτοκινητιστικού ατυχήματος ή μιας συναυλίας; Έχουν μελετηθεί αυτά τα μέτρα ή προέκυψαν από κάποια συζήτηση;
  5. Έως τη λειτουργία του Μετρό, την παραλαβή νέων λεωφορείων από τον ΟΑΣΘ, είναι στις προθέσεις σας η αναβολή εκκίνησης του έργου, ώστε να υπάρχει επιπλέον χρόνος για την ολοκλήρωση των απαραίτητων μελετών;

Και ζητούν να κατατεθούν στη Βουλή:

  1. Την τεχνοοικονομική μελέτη του έργου ΥΤΛ.
  2. Την κυκλοφοριακή μελέτη στην οποία τεκμηριώνεται η επιλογή του ΥΤΛ έναντι το έργου του εξωτερικού δακτυλίου της Θεσσαλονίκης.
  3. Η εγκεκριμένη κυκλοφοριακή μελέτη διαχείρισης των επιπτώσεων κατά την κατασκευή του έργου.
  4. Τα στοιχεία και οι μελέτες βάσει των οποίων αποφασίστηκε ο αριθμός των απαιτούμενων αστυνομικών και τα οχήματα της αστυνομίας στην εσωτερική κυκλοφορία και στην περιφερειακή οδό, τα σημεία που εντοπίζεται η ανάγκη ρύθμισης και εποπτείας από την τροχαία και τα σχέδια αντιμετώπισης έκτακτων συμβάντων και συνθηκών.
  5. Το σχέδιο ΣΑΥ του Έργου.
  6. Την ανάλυση δυνατών σημείων και ευκαιριών (SWOT) του έργου.

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

* Το email σας δεν θα εμφανιστεί