Δάσκαλοι στα Ιωάννινα ζητούν να μην απελαθεί η οικογένεια Κούρδου μαθητή με αυτισμό

Παρότι ο πατέρας της επταμελούς οικογένειας απασχολείται ως εργάτης σε οικοδομές, οι Αρχές δεν παραχώρησαν άσυλο στην οικογένεια και της ζητούν να επιστέψει στο βόρειο Ιράκ σε περιοχή όπου μαίνονται οι εχθροπραξίες

Με ανοιχτή επιστολή τους η Διεύθυνση και οι εκπαιδευτικοί του 2ου Ειδικού Σχολείου Ιωαννίνων ζητούν να μην απελαθεί η οικογένεια μαθητή κουρδικής καταγωγής και να τους δοθεί άσυλο στη χώρα μας.

Με την επιστολή τους αναφέρουν πως ο μαθητής είναι παιδί επταμελούς οικογένειας (πέντε παιδιά ηλικιών 1 έως 15 ετών) που που ήρθαν ως πρόσφυγες-αιτούμενοι άσυλο πριν δυόμισι περίπου χρόνια στη χώρα μας.

Οι κουρδικής καταγωγής πρόσφυγες ήρθαν από το Dohuk που βρίσκεται στο Βόρειο Ιράκ, σε μια περιοχή όπου συνεχίζονται ένοπλες συγκρούσεις μεταξύ τουρκικών δυνάμεων και του PKK. Η Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Υποστήριξης για το Άσυλο (European Asylum Support Office) χαρακτηρίζει το Dahuk/Dohuk ως μια ασταθή περιοχή για την ασφάλεια των κατοίκων, μιας και έχει διαιρεθεί σε έξι περιοχές με αντίπαλες ομάδες ελέγχου. Η κύρια πληθυσμιακή ομάδα της περιοχής, είναι Κούρδοι.ADVERTISING

Πέραν του γεγονότος ότι η οικογένεια αιτείται άσυλο μιας και έχει φύγει από εμπόλεμη ζώνη, ο μικρός μαθητής έχει διαγνωσθεί με αυτισμό και η κατάσταση της υγείας του έπαιξε ρόλο στην απόφαση της οικογένειάς του για να φύγει από την πατρίδα της.

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στην επιστολή “όταν πρωτοήρθε στο σχολείο, είδαμε ένα φοβισμένο παιδί που τρόμαζε ακόμη και με τα πουλιά που πετούσαν στην αυλή του σχολείου. Χάρη στο εξατομικευμένο-δομημένο πρόγραμμα που εφάρμοσε το σχολείο και στη συνολική υποστήριξη που παρείχε στον ίδιο και την οικογένειά του, ο μαθητής έκανε άλματα ως προς την εκπαίδευση και κοινωνικοποίησή του. Σήμερα είναι ένα χαρούμενο παιδί που μιλάει και συνεννοείται στα ελληνικά, ενώ ο ένας αδελφός του φοιτά στο συστεγαζόμενο διαπολιτισμικό σχολείο”.

Όπως αναφέρεται ακόμη:

“Από την πρώτη στιγμή που ο μαθητής εγγράφηκε στο σχολείο μας, είχαμε άριστη συνεργασία με την οικογένεια, καθώς πρόκειται για ευγενικούς, προσιτούς, χαμογελαστούς ανθρώπους, με μεγάλο ενδιαφέρον για την ανατροφή και τη μόρφωση των παιδιών τους, με εκτίμηση στη χώρα που τους φιλοξενεί σήμερα”.

Ο πατέρας της οικογένειας εργάζεται ως οικοδόμος, ωστόσο, όπως αναφέρουν οι εκπαιδευτικοί, δεν παραχωρήθηκε άσυλο στην οικογένεια με τις Αρχές να τους ζητούν να αφήσουν το σπίτι που διαμένουν (είχε παραχωρηθεί από τη ΜΚΟ INTERSOS) και να επιστρέψουν στην πατρίδα τους.

Οι εκπαιδευτικοί τονίζουν πως “το παραπάνω ενδεχόμενο θα είναι απάνθρωπο και καταστροφικό για την ψυχοσωματική υγεία του μαθητή μας Ζ., αλλά και για ολόκληρη την οικογένεια”. Όπως σημειώνουν, “η επιστροφή σε μια περιοχή η οποία -παρότι χαρακτηρίζεται ασφαλής σήμερα (;;;)- δεν παύει να είναι εμπόλεμη και δεν διαθέτει καμιά υποδομή υποστήριξης παιδιών με αυτισμό, θα σημάνει το τέλος στη θετική πορεία που έχει σημειώσει ο μαθητής μας, θα τον σημαδέψει ανεπανόρθωτα σε όλη του τη ζωή”.

Έτσι, ζητούν από την Πολιτεία:

“Να εκτιμηθεί από την Πολιτεία η ιδιαίτερη κατάσταση της οικογένειας που δίνει έναν τιτάνιο αγώνα για την υποστήριξη του Ζ. που είναι ΑμΕΑ, όντας πολύτεκνη, με όλα τα τέκνα της να είναι ανήλικα και να τους δοθεί άσυλο στη χώρα μας. Η αποδειγμένη εργατικότητα των γονέων δείχνει ότι κάθε άλλο παρά θα είναι οικονομικό βάρος για την πατρίδα μας.

Να πάρουν θέση το Εργατικό Κέντρο Ιωαννίνων, ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και η ΕΛΜΕ Ιωαννίνων, συντασσόμενοι με το αίτημά μας να μην απελαθεί η οικογένεια και να τους δοθεί άσυλο στη χώρα μας.

Να μη γίνει έξωση της οικογένειας από τη σημερινή τους κατοικία.

Τέλος, με βάση την ενημέρωση ότι υπάρχει και μια άλλη οικογένεια στην πόλη, ίδιας καταγωγής, με παιδί με τετραπληγία που φοιτά στο Ειδικό Σχολείο ΣΑΠ Ιωαννίνων, οι εκπαιδευτικοί τονίζουν πως «είναι καιρός, η πολιτεία να επανεκτιμήσει τα κριτήρια απόδοσης ασύλου, δίνοντας τη δυνατότητα σε οικογένειες προερχόμενες από εμπόλεμες ζώνες με παιδιά ΑμεΑ, να παίρνουν άσυλο άμεσα στη χώρα μας, αποδεικνύοντας έμπρακτα ότι η ανθρωπιά επιβάλλεται να υπερτερεί της αυστηρότητας των νομικών και πολιτικών ενεργειών”.

“Άσυλο σε όλες τις οικογένειες με παιδιά ΑμεΑ”

Ο κ. Τόκας, διευθυντής του σχολείου, μιλώντας στο ΒΗΜΑ Ιωαννίνων, τόνισε πως όλα τα παιδιά είναι ανήλικα και η οικογένεια είναι σε απόγνωση. Σημείωσε πως γνώριζαν τι γίνεται στην πατρίδα τους και διαπίστωσαν πως το παιδί είχε ψυχολογικά τραύματα. “Έβλεπε περιστέρια να πετούν και τρελαινόταν”, ανέφερε χαρακτηριστικά. “Κάναμε ένα δομημένο πρόγραμμα, καλέσαμε τους γονείς και μάθαμε την ιστορία της οικογένειας”, είπε.

“Έφυγαν από την εμπόλεμη περιοχή για να υποστηριχθεί κυρίως το παιδί που είναι στο φάσμα του αυτισμού. Από το σχολείο μας πέρασαν πολλά παιδιά από περιοχές εμπόλεμες και τα περισσότερα προωθήθηκαν στην Ευρώπη. Εμείς πιστεύουμε πως οι νόμοι πρέπει να βασίζονται και στην ανθρωπιά μας, με γνώμονα τη βοήθεια και όχι την καταδίκη των ανθρώπων”, πρόσθεσε.

“Αυτό το παιδί το αισθανόμαστε σαν παιδί μας. Δε ξεχωρίζουμε τα παιδιά από το χρώμα και την καταγωγή τους, τα βλέπουμε το ίδιο και προσπαθούμε να τα υποστηρίζουμε. Το παιδάκι αυτό έδειξε βελτίωση ως προς την κατάστασή του και βγήκε από την απομόνωσή του επικοινωνόντας πλέον στα ελληνικά. Είναι ένα χαρούμενο παιδί και βοηθάει και τα άλλα παιδιά. Αυτό το παιδί που κοινωνικοποιήθηκε έτσι δεν μπορεί να φύγει. Κάναμε ανοιχτή επιστολή για αυτή την περίπτωση για να ενδιαφερθούν οι Αρχές και θα συνεχίσουμε τη δράση μας”, τόνισε. “Πρέπει να γενικευτεί αυτό το ζήτημα. Οικογένειες με παιδιά ΑμεΑ πρέπει να παίρνουν άμεσα άσυλο στη χώρα”, υπογράμμισε ο κ. Τόκας.

“Η αιτιολογία που δε δόθηκε άσυλο είναι πως η περιοχή είναι πλέον ασφαλής, την ώρα που η ίδια η ΕΕ σημειώνει τους κινδύνους που εντοπίζονται στην ίδια περιοχή του β. Ιράκ”, κατέληξε.

news247.gr

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

* Το email σας δεν θα εμφανιστεί