Η ασφάλεια των σιδηροδρομικών μεταφορών και πάλι στη Βουλή από τον ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ

Η ασφάλεια των σιδηροδρομικών μεταφορών έρχεται για μια ακόμη φορά στη Βουλή, με Ερώτηση και Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων του Τομεάρχη Υποδομών & Μεταφορών Κ.Ο. ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ, Βουλευτή Ηρακλείου Χάρη Μαμουλάκη προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, με την συνυπογραφή 19 ακόμη Βουλευτών.

«Το ζήτημα της επικινδυνότητας των σιδηροδρομικών διαβάσεων είναι υπαρκτό, προκαλώντας δυστυχήματα, τραυματισμούς και θανάτους. Οι διαχρονικές κοινοβουλευτικές παρεμβάσεις, οι διαμαρτυρίες και οι καταγγελίες των πολιτών με κύριο αίτημα τη  λήψη απαραίτητων μέτρων ασφαλείας δεν φαίνεται να εισακούονται και οι υποσχέσεις παραμένουν ανεκπλήρωτες» αναφέρει σε δήλωσή του ο Χάρης Μαμουλάκης, τονίζοντας: «Ωστόσο, η Πολιτεία δεν πρέπει να βαλτώνει στη γραφειοκρατική απραξία ή να μένει στα λόγια αλλά οφείλει να πράξει όσα απαιτούνται προκειμένου η διέλευση οχημάτων και πεζών από τις σιδηροδρομικές διαβάσεις να πραγματοποιείται με ασφάλεια.».

Στην Ερώτηση γίνεται αναφορά, μεταξύ άλλων, και σε ρεπορτάζ των τελευταίων ημερών από την περιοχή του Μεταξουργείου, αναφορικά με τις μπάρες ασφαλείας του σιδηροδρομικού δικτύου του ΟΣΕ, που δείχνει τη διέλευση του τρένου χωρίς οι μπάρες ασφαλείας να έχουν κατέβει.

Με την ερώτηση ζητούνται απαντήσεις σχετικά με τις ενέργειες που έχουν γίνει για την διασφάλιση της σωστής λειτουργίας των διαβάσεων, την ενίσχυσης των μέτρων ασφαλούς διέλευσης από αυτές, καθώς και για το ποιος έχει την ευθύνη για τη πλήρη λειτουργικότητα των «μέσων» ασφαλούς διέλευσης, αλλά και ποια είναι η ροή των αιτούμενων ενεργειών σε περίπτωση που εντοπιστεί ότι κάποιο από τα «μέσα» ασφαλείας στις σιδηροδρομικές διαβάσεις δε λειτουργεί ή και υπολειτουργεί. Επίσης, ζητάει να κατατεθεί στην Εθνική Αντιπροσωπεία η σύμβαση με την ιδιωτική εταιρεία φύλαξης, οι υπάλληλοι της οποίας όπως επικαλείται ο ΟΣΕ, έχουν την ευθύνη να ανεβάζουν και κατεβάζουν τις μπάρες στις σιδηροδρομικές διαβάσεις.

Προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών

Θέμα: «Ως πότε οι σιδηροδρομικές διαβάσεις θα αποτελούν πεδίο θανατηφόρων δυστυχημάτων;» 

Το ζήτημα της επικινδυνότητας των σιδηροδρομικών διαβάσεων είναι υπαρκτό προκαλώντας τακτικά δυστυχήματα, τραυματισμούς και θανάτους. Οι διαχρονικές κοινοβουλευτικές παρεμβάσεις και οι διαμαρτυρίες/καταγγελίες των πολιτών με κύριο αίτημα τη  λήψη απαραίτητων μέτρων ασφαλείας δε φαίνεται να εισακούονται και οι υποσχέσεις παραμένουν υποσχέσεις μέχρι το επόμενο τραγικό συμβάν. Ωστόσο, η Πολιτεία δε πρέπει να βαλτώνει στη γραφειοκρατική απραξία ή να μένει στα λόγια αλλά οφείλει να πράξει όσα απαιτούνται προκειμένου η διέλευση οχημάτων και πεζών από τις σιδηροδρομικές διαβάσεις να πραγματοποιείται με ασφάλεια.  

Ενισχυτικό των παραπάνω αποτελεί μαγνητοσκόπηση που κυκλοφόρησε τις τελευταίες μέρες στα μέσα ενημέρωσης από λήψη στην περιοχή του Μεταξουργείου και, πιο συγκεκριμένα, στη διασταύρωση της οδού Ανδρομάχης με τη λεωφόρο Κωνσταντινουπόλεως και αφορά στις μπάρες ασφαλείας του σιδηροδρομικού δικτύου του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος – ΟΣΕ. Πρόκειται για περιστατικό που σημειώθηκε την περασμένη Κυριακή στις 19.00 μ.μ. καθώς, ενώ περνούσε τρένο, οι μπάρες ασφαλείας δεν είχαν κατέβει. Η σημασία του ελέγχου ορθής λειτουργίας και της λήψης διορθωτικών μέτρων είναι πολύ σημαντικά για την ασφάλεια των διερχομένων οχημάτων αλλά και πεζών και δε θα πρέπει να αποτελέσουν αντικείμενο αλληλοεπίρριψης ευθυνών.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του MEGA, έχει υπάρξει πληθώρα καταγγελιών πολιτών αναφορικά με την προβληματική λειτουργία στις μπάρες ασφαλείας, η οποία είναι καθημερινή. Οι μπάρες είτε δεν κατεβαίνουν, είτε κατεβαίνουν με καθυστέρηση ή και ακόμα κατεβαίνουν πάνω σε οχήματα προκαλώντας ζημιές. Σύμφωνα πάντα με τα δημοσιεύματα, ο ΟΣΕ επικαλείται αναρμοδιότητα υποστηρίζοντας ότι οι υπάλληλοί του δεν έχουν την ευθύνη να κατεβάζουν τις μπάρες την οποία φέρουν υπάλληλοι ιδιωτικής εταιρείας παροχής υπηρεσιών ασφάλειας. Επιπλέον, ο ΟΣΕ αναφέρει ότι του συμβάντος που είδε το φως της δημοσιότητας είχε προηγηθεί η πρόσκρουση φορτηγού πάνω στις μπάρες καθιστώντας τες μη λειτουργικές. Σημειώνει επίσης ότι στο εν λόγω σημείο λειτουργούσαν μόνο οι μπάρες ανόδου, έτσι ο φύλακας έπρεπε να πάει στο σημείο που κατεβαίνουν οι μπάρες, να σταματήσει την κυκλοφορία και έπειτα να επιστρέψει στο φυλάκιο για να κατεβάσει τις μπάρες ανόδου.

Με δεδομένα τα ανωτέρω, της προτεραιότητας που οφείλει η πολιτεία να δίνει σε ζητήματα ασφαλείας αλλά και της σημασίας ύπαρξης σαφούς διάκρισης ασκούμενων αρμοδιοτήτων μεταξύ των εμπλεκομένων φορέων προκειμένου για την πρόληψη ατυχημάτων

Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός

  1. Σε ποιες ενέργειες έχει προβεί προκειμένου να διασφαλίσει ότι οι διαβάσεις του σιδηροδρομικού δικτύου του ΟΣΕ πληρούν τους όρους ασφαλούς διέλευσης;
  2. Ποια πρόσθετα μέτρα σκοπεύει να λάβει  προκειμένου να ενισχυθούν οι όροι ασφαλούς διέλευσης από τις σιδηροδρομικές διαβάσεις; 
  3. Σχεδιάζει να λάβει ειδικά μέτρα ασφαλείας για τις σιδηροδρομικές διαβάσεις της Αθήνας και εάν ναι ποια είναι αυτά;
  4. Ποιος έχει την ευθύνη για τη πλήρη λειτουργικότητα των «μέσων» ασφαλούς διέλευσης όπως, επί παραδείγματι, μπάρες, πινακίδες, σηματοδότες κ.ά.;
  5. Ποια είναι η ροή των αιτούμενων ενεργειών σε περίπτωση που εντοπιστεί ότι κάποιο από τα «μέσα» ασφαλείας στις σιδηροδρομικές διαβάσεις δε λειτουργεί ή και υπολειτουργεί;

Και παρακαλούμε όπως καταθέσετε στην εθνική αντιπροσωπεία:

  1. Τη συναφθείσα σύμβαση με την ιδιωτική εταιρεία φύλαξης οι υπάλληλοι της οποίας, όπως επικαλείται ο ΟΣΕ,  έχουν την ευθύνη να ανεβάζουν και κατεβάζουν τις μπάρες στις σιδηροδρομικές διαβάσεις.

Οι Ερωτώντες και Αιτούντες Βουλευτές

Μαμουλάκης Χάρης

Αποστολάκης Ευάγγελος

Αυλωνίτης Αλέξανδρος-Χρήστος

Βέττα Καλλιόπη

Γαβρήλος Γεώργιος

Δούρου Ειρήνη (Ρένα)

Θρασκιά Ουρανία (Ράνια)

Καραμέρος Γεώργιος

Κασιμάτη Ειρήνη (Νίνα)

Κόκκαλης Βασίλειος

Μάλαμα Κυριακή

Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος

Μπάρκας Κωνσταντίνος

Νοτοπούλου Αικατερίνη (Κατερίνα)

Παπαηλιού Γεώργιος

Παππάς Νικόλαος

Παππάς Πέτρος

Πούλου Παναγιού (Γιώτα)

Χρηστίδου Ραλλία

Ψυχογιός Γεώργιος

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

* Το email σας δεν θα εμφανιστεί