Μυστικό deal Μητσοτάκη με το Βρετανικό Μουσείο για τα Γλυπτά του Παρθενώνα, αφού αναγνωρίζει “ιδιοκτησία”!

Εν κρυπτώ και με επικοινωνιακά τεχνάσματα συνεχίζεται το deal της κυβέρνησης και προσωπικά του ίδιου του Κυριάκου Μητσοτάκη με το Βρετανικό Μουσείο σχετικά με την εκ περιτροπής αποστολή ορισμένων μόνο Γλυπτών του Παρθενώνα βάζοντας ουσιαστικά «ταφόπλακα» στη μόνιμη επιστροφή των Γλυπτών. Κι όχι μόνο αυτό, καθώς στην πραγματικότητα αναγνωρίζει ότι τα Μάρμαρα ανήκουν στους Βρετανούς κι όχι ότι εκλάπησαν από τον Έλγιν…

Δείτε επίσης:

Στα ζάρια του προεκλογικού παιχνιδιού της κυβέρνησης και ο Παρθενώνας

Το Βρετανικό Μουσείο «αδειάζει» το Υπουργείο Πολιτισμού: «Εποικοδομητικές συζητήσεις με την Ελλάδα για τα Γλυπτά του Παρθενώνα»

Μετά το αρχικό δημοσίευμα του Bloomberg, ακολούθησαν εκείνα της Daily Telegraph και του Guardian, τα οποία κάνουν λόγο για σύνταξη συμφωνίας του Βρετανικού Μουσείου με την Ελλάδα για την ανταλλαγή ορισμένων Γλυπτών.

Χαρακτηριστικό των μυστικών deal του πρωθυπουργού είναι το δημοσίευμα των Times του Λονδίνου, όπου δίνουν συγχαρητήρια στον Τζόρτζ Όσμπορν, διευθυντή του Βρετανικού Μουσείου για τη συμφωνία μαζί του που αναμένεται να ανακοινωθεί σύντομα, όπως αναφέρει το δημοσίευμα.

Μεταξύ άλλων οι Times του Λονδίνου, αναφέρονται στο deal για τα «μάρμαρα του Έλγιν» και υποστηρίζουν ότι θα μεταφερθούν στην Αθήνα με τη μορφή ενός αορίστου χρόνου δανεισμού σε αντάλλαγμα για τη μεταφορά με μορφή δανεισμού άλλων αρχαιοτήτων που εκτίθενται στο Μουσείο της Ακρόπολης. Όπως εξηγεί η εφημερίδα στο ρεπορτάζ, το deal με τον Κυριάκο Μητσοτάκη, παρακάμπτει το εμπόδιο του βρετανικού νόμου που ορίζει ότι οι εντολοδόχοι του Βρετανικού Μουσείου κατέχουν τις ζωφόρους και απαγορεύεται να τις παραχωρήσουν.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης εκμεταλλευόμενος επικοινωνιακά το ζήτημα, καθώς πλησιάζουν οι εκλογές, φαίνεται πως έχει προχωρήσει σε μυστική συμφωνία με τον πρόεδρο του Βρετανικού Μουσείου Τζόρτζ Όσμπορν, χωρίς τη συμμετοχή του διευθυντή του μουσείου της Ακρόπολης, Νίκου Σταμπολίδη, και όπως φαίνεται χωρίς τη συμμετοχή του καθ ‘ύλην αρμόδιου υπουργείου Πολιτισμού, και της Λίνας Μενδώνη, κάτι που αποδεικνύει τόσο το δημοσίευμα των Times του Λονδίνου όσο και η επίσημη ανακοίνωση του Βρετανικού Μουσείου την οποία επικαλέστηκε την Τετάρτη η Daily Telegraph, και η οποία ανέφερε ότι «έχουμε δηλώσει δημόσια, επιδιώκουμε ενεργά μια νέα σύμπραξη για τον Παρθενώνα με τους φίλους μας στην Ελλάδα και, καθώς μπαίνουμε σε μια νέα χρονιά οι εποικοδομητικές συζητήσεις συνεχίζονται».

Από την πλευρά του, το υπουργείο Πολιτισμού, συνεχίζει να τηρεί σιγή ιχθύος και δεν έχει προχωρήσει σε κάποια επίσημη ανακοίνωση, παρά μόνο στην διάψευση του δημοσιεύματος του Bloomberg με διαρροές από το υπουργείο, αναφέροντας ότι «δεν ισχύει το ρεπορτάζ», ενώ για οτιδήποτε άλλο, όπως για παράδειγμα για τη συλλογή Στερν, ή ακόμα και στην τσιμεντοποίηση της Ακρόπολης επί υπουργίας Λίνας Μενδώνη, το υπουργείο έβγαζε τη μία ανακοίνωση μετά την άλλη.

Φαίνεται πως η κυβέρνηση Μητσοτάκη αλλά και ο πρωθυπουργός προσωπικά στον βωμό της προεκλογικής περιόδου ευτελίζει το εθνικό αίτημα με τις «κόκκινες γραμμές» το οποίο σεβάστηκαν όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις από το 1984, όταν διατυπώθηκε για πρώτη φορά από την Μελίνα Μερκούρη.

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

* Το email σας δεν θα εμφανιστεί