Η NASA σας πληρώνει 16.500 ευρώ για να μείνετε δύο μήνες στο κρεβάτι!

Η NASA, η ESA και η γερμανική υπηρεσία Διαστήματος αναζητούν 24 εθελοντές που θα μείνουν ξαπλωμένοι για δύο μήνες, έναντι 16.500 ευρώ.

Η μελέτη AGBRESA (Έρευνα Ξεκούρασης σε Κρεβάτι Τεχνητής Βαρύτητας) θα διαρκέσει συνολικά 89 ημέρες, αλλά από αυτές μόνο οι 60 ημέρες θα είναι σε κρεβάτι.

Αυτό μεταφράζεται σε απολαβές 5.500 ευρώ τον μήνα για 24ωρη «εργασία», χωρίς άδειες και Σαββατοκύριακα, αλλά το αντικείμενο της δουλειάς των εθελοντών, θα είναι ως επί το πλείστον να ξεκουράζονται στα κρεβάτια τους ενώ οι επιστήμονες μελετούν πως η έλλειψη βαρύτητας επηρεάζει το ανθρώπινο σώμα σε οριζόντια θέση.

Οι πρώτες 5 ημέρες θα είναι η περίοδος προσαρμογής των εθελοντών στις εγκαταστάσεις του DLR στην Κολονία,. Στη συνέχεια θα μείνουν για 60 μέρες ξαπλωμένοι ενώ τις τελευταίες 14 θα αναρρώσουν από την πλήρη ακινησία.    «Αναζητούμε ανθρώπους για να λάβουν μέρος σε μία έρευνα για την “ξεκούραση σε κρεβάτι”, από τον Σεπτέμβριο έως τον Δεκέμβριο του 2019, στην Κολονία. Θα περάσουν 60 ημέρες ξαπλωμένοι», σημειώνεται στην ανακοίνωση των τριών υπηρεσιών διαστήματος.

Οι επιστήμονες ελπίζουν να αναπτύξουν μεθόδους και τεχνικές που θα αντισταθμίσουν τις συνέπειες από την έλλειψη βαρύτητας στο διάστημα, ώστε οι αστροναύτες να μην είναι υποχρεωμένοι να ασκούνται τις περισσότερες ημέρες της διαμονής τους στον διαστημικό σταθμό, όπως συμβαίνει μέχρι σήμερα.

Οι ερευνητές έχουν ήδη δημιουργήσει μία διάταξη που δημιουργεί τεχνητή βαρύτητα και διορθώνει την κατανομή των σωματικών υγρών στον ανθρώπινο οργανισμό. Η διεθνής ομάδα, θα δοκιμάζει αυτές τις μεθόδους στα δύο τρίτα των εθελοντών κάθε ημέρα.

«Οι επανδρωμένες αποστολές θα εξακολουθήσουν να είναι σημαντικές στο μέλλον, για τη διεξαγωγή πειραμάτων σε συνθήκες μικροβαρύτητας αλλά θα πρέπει να το κάνουμε όσο πιο ασφαλές γίνεται για τους αστροναύτες», εξηγεί ο Hansjörg Dittus, εκτελεστικό μέλος του συμβουλίου για τη διαστημική έρευνα και τεχνολογία, της γερμανικής υπηρεσίας Διαστήματος.

«Αυτή η μελέτη αποτελεί μια ευκαιρία για διαστημικούς ερευνητές από όλη την Ευρώπη και τις ΗΠΑ, να συνεργαστούν και να συγκεντρώσουν όσο το δυνατόν περισσότερα δεδομένα για την ανθρώπινη φυσιολογία».

Οι συμμετέχοντες θα κάνουν τα πάντα ξαπλωμένοι: θα τρώνε, θα κάνουν μπάνιο και θα ικανοποιούν τις φυσικές ανάγκες τους ξαπλωμένοι για 60 ολόκληρες ημέρες. Κάθε ένας από τους εθελοντές θα έχει ένα δικό του δωμάτιο με ένα κρεβάτι, με κλίση έξι μοιρών που κρατά το κεφάλι ελάχιστα πιο χαμηλά από το ύψος των ποδιών.

Μία ομάδα διαιτολόγων θα φροντίζει για συγκεκριμένα γεύματα, ώστε οι συμμετέχοντας να μην παχύνουν από την ακινησία και να παίρνουν όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά. Ωστόσο η γερμανική υπηρεσία σημειώνει στην ιστοσελίδα της πως δεν είναι όλα τα γεύματα απολύτως υγιεινά , και κάποιες μερίδες περιλαμβάνουν πανκέικς ή άλλα γλυκά.

Οι επιστήμονες αναζητούν υγιείς άνδρες και γυναίκες μεταξύ 24 και 55 ετών, που να μην είναι καπνιστές. Ήδη 24 άτομα συμμετέχουν στον πρώτο γύρο του προγράμματος ενώ θα ακολουθήσει ο δεύτερος κύκλος μελετών τον Σεπτέμβριο.

Το 2017, η NASA είχε διοργανώσει ένα παρόμοιο πείραμα, στο οποίο έντεκα άτομα έμειναν στο κρεβάτι για 30 ημέρες.

Με πληροφορίες από CNN και USAtoday, lifo