Να λυθούν τα προβλήματα της Δημόσιας Σχολής Ανώτατης Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Α.Ε.Κ.) Ρεθύμνου

 ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ του Μανώλη Συντυχάκη με Θέμα: Να λυθούν τα προβλήματα της Δημόσιας Σχολής Ανώτατης Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Α.Ε.Κ.) Ρεθύμνου Κρήτης.

Προς την Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων & Αθλητισμού

Θέμα: Να λυθούν τα προβλήματα της Δημόσιας Σχολής Ανώτατης Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Α.Ε.Κ.) Ρεθύμνου Κρήτης. 

Στη Δημόσια Σ.Α.Ε.Κ. Ρεθύμνου, την τρέχουσα σχολική χρονιά,  φοιτούν περίπου 300 σπουδαστές σε 16 ειδικότητες. Πολλοί από αυτούς εργάζονται παράλληλα με τις σπουδές τους και αρκετοί έρχονται από άλλες περιοχές της χώρας για να φοιτήσουν. Παρά τις εξαγγελίες της κυβέρνησης της ΝΔ για τη δήθεν αναβάθμιση, οι σπουδαστές παλεύουν να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους μέσα σε ένα τοπίο γεμάτο εμπόδια, που η διαχρονική πολιτική των κυβερνήσεων προκαλεί.

Ειδικότερα, είναι σοβαρές οι ελλείψεις σε μόνιμο προσωπικό. Μάλιστα, εξαιτίας της υποστελέχωσης, 48 μαθήματα κινδύνευσαν να μην ξεκινήσουν τη φετινή χρονιά και ολόκληρες ειδικότητες να οδηγηθούν σε κλείσιμο. Επιπλέον, η λύση που δόθηκε από την κυβέρνηση για την κάλυψη των εκπαιδευτικών κενών την τρέχουσα χρονιά, κι αυτό μόνο ύστερα από την κινητοποίηση σπουδαστών και εκπαιδευτικών, είναι εμβαλωματική και σε καμία περίπτωση δεν εξασφαλίζει την απρόσκοπτη εκπαιδευτική διαδικασία στη ΣΑΕΚ Ρεθύμνου.  Αν η ΣΑΕΚ δεν στελεχωθεί με μόνιμο προσωπικό, με πλήρη δικαιώματα, με αυξήσεις στους μισθούς, κάθε χρόνο θα προκύπτει το ίδιο πρόβλημα υποστελέχωσης, με δεδομένο και το απαράδεκτα χαμηλό  ωρομίσθιο της πλειοψηφίας των εκπαιδευτών. 

Επιπρόσθετα, τεράστιες είναι οι ελλείψεις σε εργαστήρια. Η εκπαίδευση γίνεται στο Εργαστηριακό Κέντρο (ΕΚ) Ρεθύμνου, όπου τα κτίρια είναι παλιά και δεν επαρκούν για τις ανάγκες, ενώ ο τεχνολογικός εξοπλισμός χρειάζεται εκσυγχρονισμό. Τα εργαστήρια του Τομέα Υγείας, όπως και άλλα,  λειτουργούν σε εντελώς ακατάλληλους χώρους, υπόγεια κλπ. 

Ταυτόχρονα, υπάρχουν ελλείψεις σε αναλώσιμα υλικά των εργαστηρίων, γεγονός που αναγκάζει καθηγητές και σπουδαστές να βάζουν από την τσέπη τους χρήματα για την κάλυψη των αναγκαίων. Εξ άλλου, η χρηματοδότηση των λειτουργικών αναγκών της ΣΑΕΚ (που ακόμη δεν έχει πιστωθεί για φέτος) είναι μόλις 8.000 ευρώ το εξάμηνο, δηλαδή περίπου 26 ευρώ ανά σπουδαστή. Όσο για τον εξοπλισμό παγίων στη ΣΑΕΚ, είναι χαρακτηριστικό ότι από τα 9 αιτήματα για αγορά εξοπλισμού που υποβλήθηκαν πέρυσι, 2 απορρίφτηκαν, 6 δεν απαντήθηκαν ποτέ και ένα μόνο έγινε δεκτό. Όταν ιδρύονται  νέα εργαστήρια για νέες ειδικότητες, οι σπουδαστές και οι εκπαιδευτικοί πολλές φορές αναγκάζονται, από το υστέρημά τους και με δωρεές,  να εξασφαλίζουν τον στοιχειώδη εξοπλισμό.   

Στα πλαίσια αυτής της αντιλαϊκής πολιτικής εντάσσονται και τα προβλήματα στη σπουδαστική μέριμνα, όπως το διαχρονικό πρόβλημα της καθυστέρησης στην καταβολή του πενιχρού στεγαστικού επιδόματος, το οποίο ακόμη δεν έχει καταβληθεί από πέρυσι στους σπουδαστές.  Ταυτόχρονα, το πάσο για μετακίνηση υπάρχει ως δυνατότητα, που όμως πρακτικά δεν εφαρμόζεται, λόγω προβλημάτων στην πλατφόρμα του Υπουργείου.

ΕΡΩΤΑΤΑΙ η κ. Υπουργός, τι προτίθεται να κάνει η κυβέρνηση για:

– Τη στελέχωση της ΣΑΕΚ με μόνιμο προσωπικό, με πλήρη δικαιώματα, με αυξήσεις στους μισθούς.

– Να αναβαθμιστεί ο εργαστηριακός εξοπλισμός και να παρθούν όλα τα μέτρα εξοπλισμού των εργαστηρίων και για τη λειτουργία τους σε κατάλληλες υποδομές και να εξασφαλιστεί κρατική χρηματοδότηση στο ύψος των αναγκών για τη λειτουργία της ΣΑΕΚ και για σπουδαστική μέριμνα (στεγαστικό επίδομα, δωρεάν μετακίνηση).

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

* Το email σας δεν θα εμφανιστεί