Βόμβες Μαμουλάκη στη Βουλή για Αττική Οδό, Εγνατία και αεροδρόμιο Καστελλίου (video)

Η τοποθέτηση του Χάρη Μαμουλάκη στη συζήτηση νομοσχεδίου του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών

Αποκαλύπτοντας τις κυβερνητικές μεθοδεύσεις με τις οποίες το Δημόσιο χάνει εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ προς όφελος των εργολάβων, τοποθετήθηκε ο Τομεάρχης Οικονομικών & Ανάπτυξης Κ.Ο. ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ, Βουλευτής Ηρακλείου Χάρης Μαμουλάκης στην Ολομέλεια της Βουλής, στη συζήτηση νομοσχεδίου του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών.

«Σήμερα αποκαλύπτεται με τον πιο καθαρό τρόπο μια σταθερή κυβερνητική στρατηγική: να εκχωρείται δημόσιο κεφάλαιο, δημόσια έσοδα και δημόσιος πλούτος στους λίγους, κατά παράβαση τόσο της οικονομικής λογικής όσο και του νομοθετικού πλαισίου που διέπει παραχωρήσεις, δημόσιες συμβάσεις και δημοσιονομική διαχείριση» ανέφερε ο Χάρης Μαμουλάκης, περιγράφοντας τις ενέργειες της κυβέρνησης που τεκμηριώνουν τα παραπάνω.

Ειδικότερα, ο Χάρης Μαμουλάκης αναφέρθηκε αναλυτικά στην οργανωμένη αποδυνάμωση του κράτους προς όφελος συγκεκριμένων ιδιωτικών συμφερόντων, παρουσιάζοντας παραδείγματα από τη διαχείριση της Αττικής Οδού, της Εγνατίας, αλλά και του έργου του αεροδρομίου Καστελλίου.

Αναφορικά με την Αττική Οδό, ο Χάρης Μαμουλάκης τόνισε ότι στο σύνολο της περιόδου παραχώρησης, αυτή απέφερε σε ιδιώτες πάνω από 3 δισ. ευρώ και τώρα το Δημόσιο χάνει έσοδα άνω των 4 δισ. στο βάθος της νέας παραχώρησης, χωρίς καμία τεκμηρίωση, παρά τις περί του αντιθέτου επιταγές του Νόμου.

Μιλώντας για την Εγνατία Οδό, τόνισε, μεταξύ άλλων, ότι αποτελεί το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα παραχώρησης που παραβιάζει το πνεύμα των νόμων για τις ΣΔΙΤ και τις παραχωρήσεις, οι οποίοι επιβάλλουν ισόρροπη κατανομή κινδύνων, αφού το κόστος για τις αναγκαίες εργασίες που ξεπερνά τα 180 εκατ. ευρώ και κάθε υπέρβαση αυτού, θα την πληρώσει το Δημόσιο.

Τέλος, αναφερόμενος στο νέο Διεθνές Αεροδρόμιο Ηρακλείου στο Καστέλλι, επεσήμανε ότι: «Εδώ η δημοσιονομική επιβάρυνση μετατρέπεται σε πραγματική βόμβα.». Επεσήμανε ότι η κυβέρνηση βρίσκεται εκτός προθεσμιών σε μια σειρά ζητημάτων και τώρα τροποποιεί τη σύμβαση ώστε αυτή η καθυστέρηση να μπορεί να οδηγήσει σε αποζημιώσεις εκατομμυρίων προς τον παραχωρησιούχο.

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στην επιλογή της τοποθεσίας των ραντάρ στη Παπούρα, δίπλα στο μοναδικό μνημείο διεθνούς αρχαιολογικής σημασίας, καθώς και στο ότι το έργο προχωράει χωρίς αντιπλημμυρικά έργα, οδικές συνδέσεις με τον Βόρειο και Νότιο Οδικό Άξονα, συμμόρφωση με τον νόμο για την προστασία υδάτων και πλήρεις περιβαλλοντικές μελέτες. «Και πού οδηγούν όλα αυτά; Σε μελλοντικές συμπληρωματικές συμβάσεις, σε πρόσθετα κόστη, σε νέες υποχρεώσεις για το Δημόσιο. Δηλαδή σε δημοσιονομική έκθεση που δεν έχει αποτυπωθεί ούτε κοστολογηθεί» ανέφερε χαρακτηριστικά ο Χάρης Μαμουλάκης.

Καταλήγοντας την τοποθέτησή του ο Χάρης Μαμουλάκης ανέφερε: «Αυτό δεν είναι ούτε ανάπτυξη ούτε εκσυγχρονισμός. Είναι αναδιανομή δημόσιου πλούτου προς ιδιώτες, με θεσμική κάλυψη και νομοθετική επίφαση. Είναι μια πολιτική που αποδυναμώνει το κράτος, επιβαρύνει τους πολίτες και εξυπηρετεί λίγους. Για την Αττική Οδό το Δημόσιο χάνει 4 δισ. ευρώ σε βάθος χρόνου. Για την Εγνατία το Δημόσιο αναλαμβάνει τεχνικά κόστη άνω των 180 εκατ. ευρώ. Για το Καστέλλι το Δημόσιο απειλείται με αποζημιώσεις που μπορεί να φτάσουν τα 50–70 εκατ. ευρώ σε βάθος έργου. Και όλα αυτά ενώ οι παραχωρησιούχοι εξασφαλίζουν σταθερά, μακροχρόνια έσοδα.

Ο ΣΥΡΙΖΑ–ΠΣ έχει διαφορετική αντίληψη για τις υποδομές. Να υπηρετούν το δημόσιο συμφέρον, να επιστρέφουν στο κράτος όταν αποσβένονται, να λειτουργούν με δημοσιονομική διαφάνεια, να ενισχύουν την περιφέρεια και την κοινωνία, όχι τους λίγους.

Γιατί η ανάπτυξη δεν είναι σύμβαση. Είναι ευθύνη. Και η κυβέρνηση αυτή την ευθύνη την παραχωρε

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

* Το email σας δεν θα εμφανιστεί