Χάρης Μαμουλάκης για ΒΟΑΚ: Γιατί η Κυβέρνηση εξακολουθεί να κρύβει τα παραρτήματα της σύμβασης παραχώρησης; (video)
Τοποθέτηση στην Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής & Εμπορίου της Βουλής
Ασκώντας κριτική στην τακτική της Κυβέρνησης να αρνείται να φέρει στη Βουλή τα παραρτήματα της σύμβασης παραχώρησης του έργου του ΒΟΑΚ για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο και αναδεικνύοντας όλες τις αρνητικές πρωτοτυπίες της σύμβασης, πραγματοποιήθηκε το απόγευμα της Τετάρτη 28/5 μια ακόμη τοποθέτηση στην Επιτροπή Παραγωγής & Εμπορίου της Βουλής, του Εισηγητή του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ, Τομεάρχη Οικονομικών & Ανάπτυξης της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία, Βουλευτή Ηρακλείου Χάρη Μαμουλάκη.
Ο Χάρης Μαμουλάκης επεσήμανε ότι είναι προσβλητική η στάση της Κυβέρνησης της ΝΔ να μην παρουσιάζει στη Βουλή τα 17 παραρτήματα της σύμβασης, τα οποία σε 240 σελίδες περιλαμβάνουν το κόστος του έργου, τους υπεργολάβους, κ.α., όταν ο ίδιος ο Υπουργός δεσμεύτηκε πριν λίγες μέρες ότι θα τα παρέχει στους Βουλευτές, τονίζοντας: «Είναι τακτική σας η αδιαφάνεια, είναι χαρακτηριστικό σας στοιχείο η προσβολή στον Κοινοβουλευτισμό. Έχω την αίσθηση ότι δεν είναι τυχαία η απόκρυψη των παραρτημάτων».
Ο Εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ επανέλαβε ότι ο ΒΟΑΚ είναι μια ιστορική εκκρεμότητα δεκαετιών για την Κρήτη, αναφέρθηκε στο ότι αυτός ο δρόμος θα έπρεπε να είναι δημόσια επένδυση, και όχι παραχώρηση, δεδομένου ότι υπάρχει διαθέσιμος δημοσιονομικός χώρος. Το ερώτημα είναι που οδηγούνται αυτά τα «ματωμένα πλεονάσματα» επεσήμανε χαρακτηριστικά ο Χάρης Μαμουλάκης.
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο Χάρης Μαμουλάκης στην απουσία απαλλοτριώσεων που δεν έχουν προχωρήσει τα 6 χρόνια της Κυβέρνηση ΝΔ και θα επιβαρύνουν με σταλίες το Δημόσιο ταμείο, καθώς και στις αρνητικές πρωτοτυπίες της σύμβασης παραχώρησης. Όπως το ότι η Κρήτη γίνεται το πρώτο νησί στην Ευρώπη που οι κάτοικοι του θα πληρώνουν διόδια για τις μετακινήσεις τους και μάλιστα ακόμα και πριν ολοκληρωθεί το έργο. Καθώς και στην εξαιρετικά χαμηλή συμμετοχή του παραχωρησιούχου, που όπως προκύπτει μέχρι στιγμής από τη σύμβαση, θα συνεισφέρει με ίδια κεφάλαια μόλις το 10% του προϋπολογισμού, αλλά και στο ότι το έργο τελειώνει στον Άγιο Νικόλαο, αποκλείοντας την ανατολική Κρήτη από την όποια αναπτυξιακή προοπτική.
Ο Χάρης Μαμουλάκης αναρωτήθηκε «ποιος συνέταξε την σύμβαση;» δεδομένου ότι περιορίζεται το Δημόσιο σε χρόνους που είναι γνωστό εκ των προτέρων ότι δεν μπορούν να ικανοποιηθούν, καθώς και στα διπλά έσοδα του παραχωρησιούχου, από διόδια και σκιώδη διόδια. Ο Εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ μίλησε και για τις δίκαιες απαιτήσεις της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, των Δήμων Ηρακλείου και Μαλεβιζίου και τις προσφυγές τους στο Συμβούλιο της Επικρατείας, για τις οποίες αδιαφόρησε η Κυβέρνηση, κάτι που δημιουργεί κίνδυνο και στο ίδιο το έργο. Καθώς και για τον φόρτο που θα επιφέρει στον ΒΟΑΚ η κίνηση από το νέο αεροδρόμιο Καστελλίου, ελλείψει σχετικής πρόνοιας για την ομαλή κίνηση.
Καταλήγοντας ο Χάρης Μαμουλάκης, υπενθύμισε ότι ο αυτός ο διαγωνισμός ξεκίνησε επί Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ με την πρώτη φάση να ολοκληρώνεται τον Σεπτέμβριο του 2018 και τη δεύτερη φάση τόσα χρόνια μετά.
Εδώ https://www.youtube.com/watch?v=8UYx4kwN6ws μπορείτε να παρακολουθήσετε ολόκληρη την τοποθέτηση του Χάρη Μαμουλάκη στην Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής & Εμπορίου της Βουλής.
Μεν. Μποκέας: «Όχι διόδια για τους δημότες Μαλεβιζίου στην κίνηση τους εντός των ορίων του Δήμου στον νέο ΒΟΑΚ»
Οι τοποθετήσεις του Δημάρχου στη Βουλή για τη σύμβαση παραχώρησης του τμήματος Χανιά – Ηράκλειο
Την απαλλαγή των δημοτών του Μαλεβιζίου από την καταβολή διοδίων κατά την κυκλοφορία τους στον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), εντός των ορίων του Δήμου και του Πολεοδομικού Συγκροτήματος Ηρακλείου – Γαζίου, ζήτησε ο Δήμαρχος Μαλεβιζίου Μενέλαος Μποκέας, στο πλαίσιο της τοποθέτησής του στη συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, για την κύρωση της σύμβασης παραχώρησης του τμήματος Χανιά – Ηράκλειο του ΒΟΑΚ.
Ο Δήμαρχος υπογράμμισε με έμφαση ότι «ο Δήμος Μαλεβιζίου έχει σηκώσει και εξακολουθεί να σηκώνει δυσανάλογα βάρη, φιλοξενώντας επί δεκαετίες οχλούσες εγκαταστάσεις στην περιοχή των Λινοπεραμάτων – το εργοστάσιο της ΔΕΗ, τον μεγαλύτερο ΧΥΤΑ της Κρήτης και το κομβικό έργο της Μεγάλης Ενεργειακής Διασύνδεσης. Αυτό που ζητάμε είναι σεβασμός και δικαιοσύνη».
Στην έναρξη της τοποθέτησής του, ο Μενέλαος Μποκέας ξεκαθάρισε ότι ο νέος ΒΟΑΚ είναι ένα εμβληματικό έργο που η Κρήτη έχει απόλυτη ανάγκη. Ωστόσο, σημείωσε ότι «τα ευεργετικά του αποτελέσματα, όπως προβλέπονται σήμερα, δεν αφορούν το Μαλεβίζι» και υπενθύμισε πως ο Δήμος έχει προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας, διεκδικώντας τροποποιήσεις στα κρίσιμα σημεία της μελέτης.
Ο Δήμαρχος Μαλεβιζίου κατά την τοποθέτηση του υποστήριξε πως ο νέος ΒΟΑΚ θα πρέπει να απελευθερώσει τον Πολεοδομικό Σχεδιασμό του Δήμου και όχι να τον συρρικνώσει, επιτρέποντας την απρόσκοπτη κίνηση οχημάτων και πεζών από το βόρειο προς το νότιο τμήμα της πόλης του Γαζίου.
Ολοκληρώνοντας την παρέμβασή του, ο Μενέλαος Μποκέας εξήρε τη συνεργασία με τον Υφυπουργό Υποδομών Νίκο Ταχιάο, επισημαίνοντας ότι η προσφυγή στο ΣτΕ θα αποσυρθεί μόνο εφόσον υιοθετηθούν τα αιτήματα του Δήμου Μαλεβιζίου, που σχετίζονται άμεσα με τη βιώσιμη ανάπτυξη και την ασφάλεια των κατοίκων.
Ολόκληρη η τοποθέτηση του Δημάρχου Μαλεβιζίου και οι απαντήσεις τους στις ερωτήσεις που δέχτηκε από βουλευτές, βρίσκεται στο σύνδεσμο που ακολουθεί :
Σημαντικές εξελίξεις δρομολογούνται σήμερα, Τετάρτη 28 Μαΐου, για το εμβληματικό έργο του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), καθώς η συζήτηση για την κύρωση της σύμβασης παραχώρησης επανέρχεται στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής και βρίσκεται σε εξέλιξη.
Η σύμβαση αφορά το έργο της μελέτης, κατασκευής, χρηματοδότησης, λειτουργίας, συντήρησης και εκμετάλλευσης του ΒΟΑΚ στο κομβικό τμήμα Χανιά – Ηράκλειο, με στόχο την αναβάθμιση του οδικού δικτύου της Κρήτης, που εδώ και δεκαετίες θεωρείται ανεπαρκές για τις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας και του τουρισμού.
Σημαντικές εξελίξεις δρομολογούνται σήμερα, Τετάρτη 28 Μαΐου, για το εμβληματικό έργο του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), καθώς η συζήτηση για την κύρωση της σύμβασης παραχώρησης επανέρχεται στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής και βρίσκεται σε εξέλιξη.
Η σύμβαση αφορά το έργο της μελέτης, κατασκευής, χρηματοδότησης, λειτουργίας, συντήρησης και εκμετάλλευσης του ΒΟΑΚ στο κομβικό τμήμα Χανιά – Ηράκλειο, με στόχο την αναβάθμιση του οδικού δικτύου της Κρήτης, που εδώ και δεκαετίες θεωρείται ανεπαρκές για τις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας και του τουρισμού.
Κρίσιμη εβδομάδα για τον ΒΟΑΚ: Σε εξέλιξη η ακρόαση φορέων στη Βουλή για τις “κόκκινες γραμμές”
Όπως έγινε γνωστό από τον Δήμο Ηρακλείου, στην Αθήνα θα βρίσκεται σήμερα Τετάρτη 28/5 ο δήμαρχος Ηρακλείου Αλέξης Καλοκαιρινός, μαζί με τη γενική γραμματέα του Δήμου Μαρία Σκραφνακη. Ο Αλέξης Καλοκαιρινός θα τοποθετηθεί στην αρμόδια Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, η οποία συζητά την κύρωση της σύμβασης του ΒΟΑΚ στο τμήμα “Χανιά – Ηρακλείου”, εστιάζοντας στις απαιτήσεις του Δήμου Ηρακλείου που έχουν ως στόχο τη βελτίωση του ΒΟΑΚ στην «παράκαμψη» Ηρακλείου.
Την αναγκαιότητα για επέκταση του νέου οδικού δικτύου της Κρήτης από τη μία άκρη στην άλλη επισημαίνουν όλοι οι βουλευτές της Κρήτης
παρέμβαση του Προέδρου του Επιμελητηρίου Ηρακλείου στη Βουλή για τον ΒΟΑΚ
Σαφείς και τεκμηριωμένες θέσεις διατύπωσε ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Ηρακλείου, κ. Βαγγέλης Καρκανάκης, κατά τη σημερινή συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, στη διάρκεια της οποίας συζητήθηκε η σύμβαση παραχώρησης του έργου του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), στο τμήμα Χανιά – Ηράκλειο.
Ο κ. Καρκανάκης εξέφρασε την ικανοποίηση του, για το γεγονός οτι δρομολογείται το σημαντικότερο αναπτυξιακό έργο της Κρήτης και επεσήμανε πως πρόκειται για ένα έργο που μπορεί να μετασχηματίσει τη φυσιογνωμία του νησιού, ενισχύοντας την ασφάλεια, τη συνδεσιμότητα και την οικονομική δραστηριότητα.
Ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Ηρακλείου αναφέρθηκε ωστόσο και σε ζητήματα που ανακύπτουν και ζήτησε:
• Απαλλαγή των αστικών μετακινήσεων από διόδια, χωρίς εξαιρέσεις – με ρητή αναφορά στο χρόνο κατασκευής.
• Εγκατάσταση του Εθνικού Συστήματος Αναλογικής Χρέωσης (ΕΣΧΗΔ) πριν από οποιαδήποτε επιβολή τελών, για δίκαιη κατανομή επιβάρυνσης.
• Ολοκληρωμένη κυκλοφοριακή μελέτη στους βασικούς κόμβους του Ηρακλείου.
• Πρόβλεψη για τις επιχειρηματικές και στρατηγικές περιοχές, όπως η ΒΙ.ΠΕ Ηρακλείου, τα Λινοπεράματα και το νέο αεροδρόμιο Καστελλίου.
• Προκαταρκτικά έργα οδικής ασφάλειας, για άμεση αναβάθμιση του υφιστάμενου δικτύου.
• Ολοκλήρωση του ΒΟΑΚ σε όλο το μήκος του νησιού, από την Κίσσαμο έως τη Σητεία.
«Ο ΒΟΑΚ δεν είναι απλώς μια υποδομή. Είναι στρατηγικό εργαλείο με δυνατότητα να αναδείξει την Κρήτη ως πρωταγωνιστή στην ευρύτερη αναπτυξιακή ατζέντα. Ο ΒΟΑΚ δεν πρέπει να περιορίζεται στις ανάγκες του σήμερα, αλλά να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της επόμενης δεκαετίας. Να παρακολουθεί —όχι να περιορίζει— την αυξητική ζήτηση μετακινήσεων που ενισχύει την τουριστική και εμπορική ζωή του νησιού. Ν’ αποτελέσει πυλώνα για τη δημιουργία ενός συστήματος συνδυασμένων μεταφορών, με άξονες τον οδικό, εναέριο και θαλάσσιο χαρακτήρα της Κρήτης και να συνδεθεί με κρίσιμες υποδομές, όπως το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι και τις λιμενικές εγκαταστάσεις» τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Βαγγέλης Καρκανάκης και κατέθεσε υπόμνημα θέσεων και απόψεων του Επιμελητηρίου Ηρακλείου για το μείζον αυτό θέμα, επισημαίνοντας ότι το Επιμελητήριο Ηρακλείου παραμένει στη διάθεση της Πολιτείας για συνεχή εποικοδομητικό διάλογο.