Μαμουλάκης για ΒΟΑΚ: Ένα ακόμα έργο κομμένο στα μέτρα των ιδιωτών – Οι 10 πρωτοτυπίες (βίντεο)

Πόσες πρωτοτυπίες μπορούν να κρυφτούν μέσα σε μια σύμβαση 318 σελίδων;» διερωτάται με νόημα ο τομεάρχης Οικονομικών & Ανάπτυξης του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Χάρης Μαμουλάκης, σε ανάρτησή του για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ).

«Όταν μιλάμε για τη κυβέρνηση της δεξιάς και τον ΒΟΑΚ πολλές, τόσες πολλές που η σύμβαση παραχώρησης για τον αυτοκινητόδρομο της  Κρήτης, λαμβάνει σκανδαλώδη χαρακτηριστικά» τονίζει αιχμηρά ο Χάρης Μαμουλάκης.

Ο τομεάρχης Οικονομικών & Ανάπτυξης του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ παραθέτει σε βίντεο 10 πρωτοτυπίες που -όπως υπογραμμίζει- «επιβεβαιώνουν ότι η ΝΔ προωθεί ένα ακόμη έργο κομμένο στα μέτρα των ιδιωτών και ραμμένο στις πλάτες των πολιτών».

Αναλυτικά επισημαίνει: 

«Πρώτη: Η Κρήτη γίνεται το πρώτο νησί στην Ευρώπη που οι κάτοικοί του θα πληρώνουν διόδια για τις μετακινήσεις τους εντός του νησιού, σε αντίθεση με τη Σικελία, τη Σαρδηνία, την Κορσική, την Μαγιόρκα, τη Μινόρκα, την Ιμπίθα, την Κύπρο. Καθώς η Ευρωπαϊκή Ένωση, κατανοώντας τον αποκλεισμό που υφίστανται οι κάτοικοι των νησιών, έχει θεσπίσει εξαιρέσεις.

Δεύτερη: Δεν θα είναι μόνο πρωτοπόροι στην εγκατάσταση των διοδίων, αλλά και στην πληρωμή τους, καθώς οι χρήστες του ΒΟΑΚ υποχρεώνονται πλέον βάσει της σύμβασης να πληρώνουν διόδια πολύ πριν την ολοκλήρωση του έργου. Κι όχι μόνο αυτό.

Τρίτη: Οι Κρητικοί θα πληρώνουν και παράπλευρα διόδια κατά την έξοδό τους από τον αυτοκινητόδρομο.

Τέταρτη: Πόσο θα στοιχίζει μια διαδρομή από το Ηράκλειο στα Χανιά και επιστροφή; 18€ και 64 λεπτά, ενώ ο ιδιώτης θα λαμβάνει και για την ίδια διαδρομή επιπλέον 12€ και 4 λεπτά ως αποζημίωση από το Δημόσιο, από όλους δηλαδή τους φορολογούμενους, από εμάς.  Δηλαδή γι’ αυτήν τη διαδρομή ο ιδιώτης θα εισπράξει συνολικά 30 € και 68 λεπτά. Είναι όντως πρωτοτυπία η συνολική χρέωση των 10,5 λεπτών ανά χιλιόμετρο.

Πέμπτη: Είναι πράγματι πρωτοτυπία η κυβέρνηση να εκχωρεί για εκμετάλλευση στην παραχωρησιούχο εταιρεία, προσέξτε το αποπερατωμένο τμήμα Γούρνες-Χερσόνησο που έχει παραδοθεί ήδη από το 2019.

Έκτη: Η κυβέρνηση φέρνει την σύμβαση του ΒΟΑΚ στη Βουλή, ξεχνώντας να τη συνοδεύσει με τα απαραίτητα παραρτήματα που περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων τις υποχρεώσεις του αναδόχου του εργολάβου.

Έβδομη: Όντως πρόκειται για πρωτοτυπία. Ένα έργο που σύμφωνα με την κυβέρνηση θα φτάσει τα 2 δις ευρώ ο παραχωρησιούχος -όπως προκύπτει μέχρι στιγμής από την σύμβαση- να συνεισφέρει μόνο 219 εκατομμύρια, δηλαδή μόλις το 10% του προϋπολογισμού.

Όγδοη: Μετά από 6 χρόνια αναμονής και καθυστερήσεων είναι πρωτοτυπία να ξεκινάει ένα από τα μεγαλύτερα οδικά έργα της Ευρώπης και η κυβέρνηση να ενεργοποιεί τη σύμβαση όταν οι απαλλοτριώσεις δεν ξεπερνούν καν το 20%. Το έργο χρηματοδοτείται και από το Ταμείο Ανάκαμψης με 200 εκατομμύρια ευρώ μάλιστα.

Ένατη: Και είναι πρωτοτυπία να ξεκινάει ένα έργο τέτοιας εμβέλειας στην Ελλάδα που δεν έχει καν μελέτες, με περιθώριο μόλις 18 μήνες να απορροφήσει το συγκεκριμένο ποσό. Δεδομένου ότι η καταληκτική ημερομηνία του Ταμείου Ανθεκτικότητας και Ανάκαμψης είναι ο Δεκέμβριος του 2026.

Η δέκατη πρωτοτυπία δεν είναι καν πρωτοτυπία για την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας τα τελευταία έξι χρόνια. Ένα ακόμα έργο κομμένο στα μέτρα των ιδιωτών και ραμμένο στις πλάτες των πολιτών».

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

* Το email σας δεν θα εμφανιστεί