Καταγγελίες και από αερολιμενικούς: Σε κίνδυνο η ασφάλεια και στις αερομεταφορές

Υπονόμευση των μηχανισμών ασφαλείας και στις αερομεταφορές από την κυβέρνηση Μητσοτάκη, κατήγγειλε ο πρόεδρος του Πανελληνίου Συλλόγου Αερολιμενικών, Μανώλης Καμηλάκης. Μιλώντας στο Open TV με αφορμή τη χθεσινή ανακοίνωση στην οποία οι αερολιμενικοί έκρουσαν τον κώδωνα του κινδύνου για τα θέματα ασφαλείας στα αεροδρόμια, σημείωσε ότι από το 2020 συντελείται η διάλυση των εποπτικών Αρχών.

«Το καθεστώς που ίσχυε στην Ελλάδα για πάνω από 50 χρόνια ήταν ότι πάντα στα αεροδρόμια υπήρχε κρατική εποπτική αρχή για την εφαρμογή της νομιμότητας και της ασφάλειας των πτήσεων. Παλαιότερα λεγόταν Αερολιμενικός Έλεγχος, το 2016 με νέα νομοθεσία λέγεται Αεροπορική Αρχή Αερολιμένα».

Οι αρμοδιότητες της εν λόγω Αρχής είναι μεταξύ άλλων η δυνατότητα πρόσβασης σε ξένο αεροσκάφος, ο έλεγχος ισχύος πτυχίων προσωπικού, υγειονομικών εξετάσεων, καταλληλότητας πτυχίων τεχνικού προσωπικού, βιβλίων συντήρησης αεροσκαφών, διενέργεια αλκοτέστ στο προσωπικό αέρος και στο προσωπικό εδάφους, έρευνες για αποτροπή/αντιμετώπιση έκνομων ενεργειών όπως η απειλή βόμβας, διασφάλιση του ορθού τρόπου λειτουργίας των security, έλεγχος των ποινικών μητρώων όσων εργάζονται στο αεροδρόμιο, διενέργεια προανάκρισης για διακρίβωση αιτίων τυχών συμβάντων.

Όλα αυτά άλλαξαν το 2020 σύμφωνα με τον κ. Καμηλάκη, καθώς τότε «ψηφίστηκε ο νόμος 4750/2020, που κατέθεσε ο πρώην υπουργός Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, με τον οποίο καταργούνται οι αεροπορικές Αρχές στα αεροδρόμια, δεν μπορούν πλέον να γίνονται έλεγχοι στα αεροδρόμια, τοπικά. Δημιουργήθηκε μία πολύ μικρή Αρχή με έδρα την Αθήνα. Θεώρησε ο υπουργός ότι από εκεί μπορούν να γίνονται οι έλεγχοι, αυτό είναι αδύνατο».

«Το Civil Aviation Airport Authority υπάρχει παντού στο εξωτερικό, στην Ιταλία, την Γαλλία, τη Γερμανία, την έδρα της Fraport, την Φρανκφούρτη, υπάρχει αντίστοιχη αεροπορική Αρχή. Στην Ελλάδα καταργείται. Και είναι αντίθετο με τη σύμβαση μεταξύ ελληνικού κράτους και ιδιώτη διαχειριστή, όπως ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, η Fraport σε άλλα 14 αεροδρόμια, αυτός για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλλι Ηρακλείου. Στη σύμβαση προβλέπεται κρατική εποπτική Αρχή για την εφαρμογή της νομιμότητας και της ασφάλειας των πτήσεων, των επιβατών και των εργαζόμενων, δυστυχώς καταργείται, κάτι αντίθετο ακόμη και με όσα υπέγραψαν το ελληνικό κράτος και οι διαχειριστές», τόνισε ο κ. Καμηλάκης.

«Αυτό πρέπει αυτό να αλλάξει. Δεν μπορεί να μειώνουμε την ασφάλεια στα αεροδρόμια, θα συμβεί πάλι και θα τρέχουμε. Ο τουρισμός είναι το 30% των εθνικών εσόδων ετησίως. Αν συμβεί οτιδήποτε, θα καταστρέψει εκτός από τους ανθρώπους και την οικονομία».

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

* Το email σας δεν θα εμφανιστεί