ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ Ηρακλείου: Οι “άριστοι”, λίγο πριν φύγουν, επιστρέφουν στα σχολεία στην εποχή του επιθεωρητή!

Η τιμωρητική αξιολόγηση πλήττει σοβαρά τη Δημόσια εκπαίδευση, αναφέρει σε ανακοίνωσή της η ΝΕ Ηρακλείου του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ, με αφορμή την προσπάθεια της υπουργού Παιδείας “να επιβάλει και μάλιστα με προτεραιότητα την Κρήτη, το σύστημα της τιμωρητικής και κομματικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, που οδηγεί στην κατηγοριοποίηση των σχολείων και καταρρακώνει τη Δημόσια εκπαίδευση”. Τούτη η προσπάθεια είχε ξεκινήσει μεθοδικά και παρά τις γενικευμένες αντιδράσεις όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας,  εν μέσω πανδημίας, με την  προσπάθεια αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου.

Στην ουσία είναι μια προσπάθεια να επιστρέψει η εκπαίδευση στην εποχή του… επιθεωρητή!

Σημείωση: Ο Επιθεωρητής υπήρξε θεσμοθετημένο όργανο του Υπουργείου Παιδείας με σκοπό την εποπτεία, αξιολόγηση του έργου του εκπαιδευτικού προσωπικού της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, από το 1830 μέχρι το 1984 οπότε αντικαταστάθηκε από το θεσμό του Σχολικού Συμβούλου.

Η ανακοίνωση:


Η Υπουργός Παιδείας, λίγες εβδομάδες πριν τις εκλογές επιχειρεί να επιβάλει και μάλιστα με προτεραιότητα την Κρήτη, το σύστημα της τιμωρητικής και κομματικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, που οδηγεί στην κατηγοριοποίηση των σχολείων και καταρρακώνει τη Δημόσια εκπαίδευση. Τούτη η προσπάθεια είχε ξεκινήσει μεθοδικά και παρά τις γενικευμένες αντιδράσεις όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας,  εν μέσω πανδημίας, με την  προσπάθεια αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου.

Η δεξιά νεοφιλελεύθερη πολιτική, ποτέ δεν ξέχασε τον «επιθεωρητισμό», ποτέ δεν χώνεψε την απουσία ελέγχου του εκπαιδευτικού έργου και του εκπαιδευτικού. Το όραμά τους γνωστό και διακηρυγμένο: ένα σχολείο φθηνό, αντιδημοκρατικό, ασφυκτικά ελεγμένο σε όλες του τις διαδικασίες. Μαθητές «πελάτες», οι ανισότητες «φυσική επιλογή».

Η αξιολόγηση λοιπόν των «αρίστων», δεν λαμβάνει υπόψη της, τις ιδιαίτερες συνθήκες εργασίας των σχολείων που διαφέρουν από περιοχή σε περιοχή, τις τάξεις με υπεράριθμους μαθητές, την υλικοτεχνική υποδομή που καμιά σχέση δεν έχει με τις σύγχρονες απαιτήσεις, τα προγράμματα σπουδών που είναι απαρχαιωμένα, σκοπός της και στόχος της, είναι ο εκπαιδευτικός. Ο εκπαιδευτικός που χωρίς υποστήριξη και επιμόρφωση, έχει καταντήσει νομάδας, και κρατά τα σχολεία όρθια. 

Τούτη την αξιολόγηση τη συνδέουν με μισθολογικές αυξήσεις για λίγους και αρεστούς, και μειώσεις ή καθήλωση μισθών για την μεγάλη πλειοψηφία, συνδέοντας ευθέως μισθό και «παραγωγικότητα». Προσπαθούν να στοχοποιήσουν τους εκπαιδευτικούς στα μάτια των πολιτών, αποδίδοντάς τους όλα τα δεινά και τα προβλήματα που οι ίδιοι έχουν σωρεύσει στο δημόσιο σχολείο.  Αποβλέπουν  στην χειραγώγηση των εκπαιδευτικών, ιδίως των νεοδιόριστων, που η κ. Υπουργός κρατά δόκιμους για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, κατά παράβαση θεμελιωδών αρχών του υπαλληλικού δικαίου.

Στηρίζουμε τον αγώνα των εκπαιδευτικών για την κατάργηση της κομματικής και τιμωρητικής αξιολόγησης, της κατηγοριοποίησης των σχολείων. Η ώρα που η Κοινωνία θα μιλήσει φτάνει και πρέπει η φωνή της, η απόφασή της, να είναι τέτοια που θα αποτρέψει στο ρολόι της εκπαίδευσης να ΓΥΡΙΣΕΙ ΣΤΑ ΜΑΥΡΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΟΥ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΙΣΜΟΥ.

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

* Το email σας δεν θα εμφανιστεί