Χ. Μαμουλάκης για ΚΟΚ: Η ανάγκη για άμεσες αλλαγές δεν μπορεί να περιμένει άλλο την ΝΔ

Ερώτηση του βουλευτή Ηρακλείου του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ προς τον Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών

Την αναγκαιότητα ενσωμάτωσης στην χώρα μας των στόχων οδικής ασφάλειας που τέθηκαν στη «Διακήρυξη της Στοκχόλμης», μέσα από τον εκσυγχρονισμό του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, αναδεικνύει με Ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών, ο αν. Τομεάρχης Ανάπτυξης & Επενδύσεων Κ.Ο. ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Βουλευτής Ηρακλείου Χάρης Μαμουλάκης, με τη συνυπογραφή 29 ακόμη Βουλευτών.

«Οι προσκλήσεις του σήμερα σε ζητήματα οδικής ασφάλειας, η προώθηση της ηλεκτροκίνησης, των τεχνολογιών αυτόνομης οδήγησης, όπως και η αλματώδης επέκταση των μορφών μικροκινητικότητας στα αστικά κέντρα, καθιστά τον υφιστάμενο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας εξ αντικειμένου απαρχαιωμένο» αναφέρει σε δήλωσή του ο Χάρης Μαμουλάκης, τονίζοντας: «Το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών έπρεπε ήδη να έχει ξεκινήσει τις διαδικασίες τροποποίησής του, ενσωματώνοντας και τα προβλεπόμενα μέτρα της Διακήρυξης της Στοκχόλμης. Η βελτίωση της οδικής ασφάλειας είναι ένα πολύπλευρο και σημαντικό ζήτημα και στην αντιμετώπισή του, δεν χωρούν αδικαιολόγητες καθυστερήσεις.».

Όπως αναφέρεται στην Ερώτηση, στις 20/02/2020 υπογράφηκε η «Διακήρυξη της Στοκχόλμης», στο πλαίσιο της «3ης Παγκόσμιας Υπουργικής Διάσκεψης για την Οδική Ασφάλεια: Επίτευξη των Παγκόσμιων Στόχων 2030». Η διακήρυξη στηρίχτηκε σε προηγούμενα διεθνή φόρα και αποφάσεις, όπως η «Διακήρυξη της Μόσχας» του 2009, η «Διακήρυξη της Βραζιλίας» του 2015, τα ψηφίσματα της Γενικής Συνέλευσης του Ο.Η.Ε. και της Παγκόσμιας Συνέλευσης Υγείας κ.α. και αποσκοπούσε στην προαγωγή της οδικής ασφάλειας και της δημόσιας υγείας με συγκεκριμένα μέτρα και ενέργειες. Στη συνδιάσκεψη συμμετείχε και η ελληνική αντιπροσωπεία, η οποία δεσμεύτηκε για την υλοποίηση των συμφωνηθέντων στόχων, όπου μεταξύ άλλων, συμπεριλαμβάνεται και η ενισχυμένη επιβολή του νόμου για την πρόληψη της υπερβολικής ταχύτητας, καθώς και η επιβολή της μέγιστης ταχύτητας των 30 χλμ/ώρα σε περιοχές όπου «ευάλωτοι» χρήστες και οχήματα συστηματικά συνυπάρχουν.

Αναλυτικά η ερώτηση

Θέμα: «Θα προχωρήσει η κυβέρνηση τις απαραίτητες αλλαγές στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας;»

Στις 20 Φεβρουαρίου του 2020 υπογράφηκε από πλήθος υπουργών με αρμοδιότητα ζητήματα μεταφορών η «Διακήρυξη της Στοκχόλμης» στο πλαίσιο της «3ης Παγκόσμιας Υπουργικής Διάσκεψης για την Οδική Ασφάλεια: Επίτευξη των Παγκόσμιων Στόχων 2030». Η διακήρυξη στηρίχτηκε σε προηγούμενα ανάλογα διεθνή φόρα και αποφάσεις όπως η «Διακήρυξη της Μόσχας» του 2009, η «Διακήρυξη της Βραζιλίας» του 2015, τα ψηφίσματα της Γενικής Συνέλευσης των Ηνωμένων Εθνών και της Παγκόσμιας Συνέλευσης Υγείας κλπ. και αποσκοπούσε στην προώθηση, με συγκεκριμένα μέτρα από τις εθνικές κυβερνήσεις αλλά και μέσα από τη διεθνή συνεργασία, της προαγωγής της οδικής ασφάλειας και της δημόσιας υγείας. Όπως ήταν αναμενόμενο στη συνδιάσκεψη συμμετείχε και η ελληνική αντιπροσωπεία η οποία δεσμεύτηκε για την υλοποίηση των  συμφωνηθέντων με την ως άνω Διακήρυξη μέτρων και στόχων.

Μεταξύ άλλων, οι χώρες που συμμετείχαν στη συνδιάσκεψη δεσμευτήκαν  σε ενισχυμένη επιβολή του νόμου για την πρόληψη της υπερβολικής ταχύτητας και  επιβολή μέγιστης ταχύτητας κίνησης τα 30 km/h σε περιοχές όπου «ευάλωτοι» χρήστες και οχήματα συστηματικά συνυπάρχουν.

Η ενσωμάτωση στην ελληνική έννομη τάξη των στόχων της συνδιάσκεψης αλλά και οι προσκλήσεις που τίθενται για τις μεταφορές στη χώρα μας από την προώθηση της ηλεκτροκίνησης, την προώθηση τεχνολογιών αυτόνομης οδήγησης από τις αυτοκινητοβιομηχανίες αλλά και η αλματώδης επέκταση των μορφών μικροκινητικότητας στα αστικά κέντρα, καθιστά τον υφιστάμενο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας εξ αντικειμένου απαρχαιωμένο. 

Λαμβάνοντας υπόψιν όλα τα παραπάνω ερωτάται ο αρμόδιος κ. Υπουργός:

  1. Σκοπεύει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να εκκινήσει τις απαραίτητες διαδικασίες για τη τροποποίηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και να ενσωματώσει τα προβλεπόμενα μέτρα της διακήρυξης της Στοκχόλμης;

Οι Ερωτώντες Βουλευτές

Μαμουλάκης Χάρης

Αβραμάκης Λευτέρης

Αλεξιάδης Τρύφων

Αναγνωστοπούλου Σία

Αυλωνίτης Αλέκος

Βαγενά Άννα

Βαρδάκης Σωκράτης

Βέττα Καλλιόπη

Γιαννούλης Χρήστος

Δρίτσας Θόδωρης

Ηγουμενίδης Νίκος

Θραψανιώτης Μανόλης

Κασιμάτη Νίνα

Καφαντάρη Χαρά

Μάλαμα Κυριακή

Μάρκου Κώστας

Μπάρκας Κώστας

Μωραΐτης Θάνος

Παπαδόπουλος Σάκης

Παπαηλιού Γεώργιος

Πέρκα (Πέτη) Θεοπίστη

Πούλου Γιώτα

Σκουρλέτης (Πάνος) Παναγιώτης

Σκουρολιάκος Πάνος

Συρμαλένιος Νίκος

Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος

Χαρίτου Δημήτρης

Χρηστίδου Ραλλία

Φάμελλος Σωκράτης

Ψυχογιός Γιώργος

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

* Το email σας δεν θα εμφανιστεί