Η κυβέρνηση Μητσοτάκη δίνει 1 εκ. € δημόσιο χρήμα για την “προστασία και την προβολή της φήμης της”!

“Λεφτόδεντρα” τελικά φαίνεται ότι υπάρχουν αλλά μόνο για τις “ανάγκες” της κυβέρνησης και του Κυριάκου Μητσοτάκη!

Σχεδόν 1 εκ. θα κοστίσουν οι συμβουλές και η επικοινωνιακή υποστήριξη της κυβέρνησης Μητσοτάκη στα ξένα ΜΜΕ από την πολυεθνική εταιρεία lobbying Edelman για 8 μήνες. Και μάλιστα τα χρήματα αυτά θα προέλθουν όχι από τα υπερχρεωμένα ταμεία της ίδιας της ΝΔ, που εκτός από την μιντιακή αυτοκρατορία της στο εσωτερικό της Ελλάδας προσπαθεί να εξασφαλίσει θετικά δημοσιεύματα και στο εξωτερικό, αλλά από τον δημόσιο κορβανά, αφού η εταιρεία “κέρδισε” διαγωνισμό της Enterprise Greece – στον οποίο ήταν η μοναδική υποψήφια – στην προκήρυξη του οποίου αναφερόταν ότι «ο ανάδοχος καλείται να αναλάβει τη διαμόρφωση στρατηγικής και την παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών προς την Ελληνική Κυβέρνηση για την ανάπτυξη και διαχείριση σχέσεων με Διεθνή Μέσα» … «με απώτερο στόχο τη θετική προβολή της Ελλάδας καθώς και τη διασφάλιση της εικόνας της χώρας σε σημαντικά κέντρα αποφάσεων στην Ευρώπη, με έμφαση στις ακόλουθες χώρες: Βέλγιο (Βρυξέλλες), Γαλλία, Γερμανία και Ηνωμένο Βασίλειο».

Όπως αναφέρει το αποκαλυπτικό ρεπορτάζ των Νικόλα Λεοντόπουλου και Κωνσταντίνας Μαλτεπιώτη στο Reporters United, αν και αρχικά η διακήρυξη του έργου αναφέρεται κάπως αφηρημένα στη «θετική προβολή της Ελλάδας», στη διακήρυξη γίνεται σαφές πως το διακύβευμα είναι τελικά η εικόνα της ελληνικής κυβέρνησης, και πιο συγκεκριμένα «η προστασία και προβολή της φήμης της». Γι αυτό άλλωστε και γίνεται λόγος για «χαρτογράφηση opinion leaders και key media contacts [επαφών στα ΜΜΕ], που θα αποτελέσουν τους βασικούς συνομιλητές της Ελληνικής Κυβέρνησης».

Ανάμεσα στα αντικείμενα του έργου αναφέρεται η «διαρκής ανάλυση sentiment της δημοσιότητας και του αφηγήματος για την χώρα και την Ελληνική Κυβέρνηση, προκειμένου να λαμβάνονται εγκαίρως πρωτοβουλίες επικοινωνιακής βελτίωσης, σε βραχυπρόθεσμο και μακροπρόθεσμο ορίζοντα».

Η διακήρυξη κομψά αποφεύγει τον όρο διαχείριση κρίσεων, αναφέρεται αντ’αυτού σε «alert» (συναγερμούς) με σκοπό την «άμεση επικοινωνιακή τους αντιμετώπιση» καθώς τη «διαρκή υποστήριξη» της κυβέρνησης «ανάλογα με την επικοινωνιακή κλιμάκωση».

Το ρεπορτάζ αναφέρεται και στην παρουσία του Σταν Γκρίνμπεργκ, ο οποίος στο παρελθόν έχει συνεργαστεί με την Edelman, στο πρωθυπουργικό αεροσκάφος που μετέφερε τον Κυριάκο Μητσοτάκη στη ΔΕΘ και στην (μη) απάντηση του κυβερνητικού εκπροσώπου ότι ο γνωστός επικοινωνιολόγος “δεν πληρώνεται από πουθενά. Είναι συνομιλητής και γνωστός του Πρωθυπουργού από παλιά”.

Αυτό που δεν είπε το Μαξίμου αλλά και ο κ. Οικονόμου είναι πως, ανεξάρτητα από τον ρόλο του Γκρίνμπεργκ, η ελληνική κυβέρνηση έχει συνάψει σύμβαση συνεργασίας – με ρήτρα εμπιστευτικότητας – με μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες λόμπινγκ του κόσμου, την πολυεθνική Edelman, με σκοπό την επικοινωνιακή στήριξη της κυβέρνησης Μητσοτάκη, χρηματοδοτούμενη όμως με δημόσια κεφάλαια” αναφέρει χαρακτηριστικά το ρεπορτάζ των Reporters United, ενώ επισημαίνει ότι ενώ η οριστική κατακύρωση του “διαγωνισμού” στην Edelman έγινε στις 6 Ιουλίου, υπήρξε email από τα τέλη Ιουνίου από εκπρόσωπο της εταιρείας σε ανταποκριτή μεγάλου μέσου στις Βρυξέλλες για να “διαφημίσει” ενέργειες της κυβέρνησης Μητσοτάκη.

Ολόκληρο το αποκαλυπτικό ρεπορτάζ των Reporters United “Η πολυεθνική του λόμπινγκ στην υπηρεσία της κυβέρνησης Μητσοτάκη”.

Πηγή: thefaq.gr

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

* Το email σας δεν θα εμφανιστεί