Μόνο με τις ψήφους της ΝΔ ψηφίστηκε ο νόμος Κεραμέως

Ψηφίστηκε ένα ακόμα αντιδραστικό νομοθέτημα της υπ. Παιδείας, που βάζει στο στόχαστρο αυτή τη φορά το δημόσιο σχολείο.

Η αξιωματική αντιπολίτευση ζήτησε επιπλέον ονομαστικές ψηφοφορίες για το άρθρο 56 που αφορά τη διαδικασία αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και το άρθρο 185 για τη διαδικασία ίδρυσης, κατάργησης συγχώνευσης και μετονομασίας ΑΕΙ. Συμπαγής εμφανίστηκε και σε αυτές η κοινοβουλευτική πλειοψηφία καθώς έλαβαν τις ίδιες 158 θετικές ψήφους.

Την ξεκάθαρη αντίθεσή του έχει δηλώσει επί της αρχής ο ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ, με τους βουλευτές του να ασκούν δριμεία κριτική σε όσα προβλέπει, ενώ «όχι» λέει και το ΚΙΝΑΛ, το ΚΚΕ και το ΜέΡΑ25.

Η αντιπαράθεση κορυφώθηκε την Τρίτη 27/7 με την ομιλία του Αλέξη Τσίπρα που δεσμεύτηκε για κατάργηση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής στα πανεπιστήμια εφόσον κληθεί ο ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ να αναλάβει τη διακυβέρνηση της χώρας, ενώ μίλησε για «κυνική εξυπηρέτηση ιδιωτικών συμφερόντων και κρυφές συναλλαγές» από την κυβέρνηση (διαβάστε αναλυτικά). Στο βήμα ανέβηκε χθες και ο Κυριάκος Μητσοτάκης, που υπερασπίστηκε το αντιδραστικό νομοθέτημα, αφήνοντας ένα μικρό παράθυρο «βελτιώσεων» στην ΕΒΕ σε αόριστο μελλοντικό χρόνο.

Να σημειωθεί ότι συνδικάτα και ενώσεις εκπαιδευτικών πραγματοποίησαν συλλαλητήριο μπροστά στη Βουλή ενάντια στο νομοσχέδιο του υπ. Παιδείας.

Η παρέμβαση του Αλ. Τσίπρα την Τρίτη:

Ν. Κεραμέως: Αντί απαντήσεων, κατηγορίες

Σημειώνεται ότι χθες η υπ. Παιδείας, Ν. Κεραμέως  υπερασπίστηκε μέχρι τέλους το νομοσχέδιο που σφυροκοπά το δημόσιο σχολείο, αλλά και τα προηγούμενα νομοθετήματά της σχετικά με την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής που οδηγεί πολλές χιλιάδες υποψηφίων εκτός των δημοσίων πανεπιστημίων. Ο Κυρ. Μητσοτάκης υπερασπίστηκε από το βήμα της Ολομέλειας το νομοσχέδιο της Ν. Κεραμέως, ενώ άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο για υποχρεωτικό εμβολιασμό των εκπαιδευτικών με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς. Επιδοκίμασε – όπως ήταν αναμενόμενο – τους βασικούς άξονες του νομοσχεδίου: «αυτονομία, αξιολόγηση, επιμόρφωση», που μεταξύ άλλων δημιουργούν ένα τιμωρητικό μοντέλο του δημοσίου σχολείου.

Η ΝΔ, συνεχίζοντας την πορεία των αντιεκπαιδευτικών της νομοθετημάτων, διευρύνει τις ανισότητες, και την κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων. Για να επιτευχθεί αυτό εισάγει την «ατομική αξιολόγηση», παρά τους πολυετείς αγώνες του εκπαιδευτικού κινήματος που έχει αντισταθεί σθεναρά σε αυτό το μέτρο. 

Αντίθετο στο νομοσχέδιο και το ΜέΡΑ25 με τον Γ. Βαρουφάκη να λέει στη Ν. Κεραμέως πως «είστε για την Παιδεια ό,τι το ΤΑΙΠΕΔ για τη Δημόσια Περιουσία: Ταφόπλακα!» προσθέτοντας ότι «δημιουργείτε άλλοθι στον εαυτό σας για να κλείσουν τα δημόσια πανεπιστήμια. Αντί να συζητήσετε, σκόπιμα μας εγκλωβίζετε σε μια ατέρμονη συζήτηση, πότε για την αστυνομία στα πανεπιστήμια, τώρα με την ΕΒΕ και αύριο για την αξιολόγηση»

Μ. Τζούφη: «Η ΝΔ συρρικνώνει τη δημόσια εκπαίδευση μέρα με τη μέρα και νόμο με το νόμο»

«Το υπουργείο Παιδείας νομοθετεί σα να μην υπήρξε ποτέ η πανδημία, αδιαφορώντας για τις παιδαγωγικές και ψυχοκοινωνικές επιπτώσεις των μαθητών» τόνισε η Μερόπη Τζούφη κατά τη συζήτηση του αντιεκπαιδευτικού νομοσχεδίου στην ολομέλεια της Βουλής, κατηγορώντας την κυβέρνηση πως, για μια ακόμη φορά, δεν προετοιμάζεται για το υγειονομικά ασφαλές άνοιγμα των σχολείων τον ερχόμενο Σεπτέμβριο.

Αναφορικά με την «αξιολόγηση» των εκπαιδευτικών, η αναπλ. τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ τόνισε πως «παρά τις αρχικές διαβεβαιώσεις, το υπουργείο Παιδείας προσέθεσε άρθρα που προβλέπουν πειθαρχικά μέτρα και περικοπές μισθών». Επίσης χαρακτήρισε τις σχετικές διατάξεις ως μια «εκλεπτυσμένη εκδοχή του νόμου Αρβανιτόπουλου-Μητσοτάκη που οδήγησε το 2013, στη διαθεσιμότητα-απόλυση 2.500 εκπαιδευτικών της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης».

Παράλληλα, η Μερόπη Τζούφη υπογράμμισε ότι οι διατάξεις για τον διευθυντή-μάνατζερ και την υπονόμευση του Συλλόγου Διδασκόντων εγκαθιδρύουν τον αυταρχισμό και τη γραφειοκρατία, ενώ η επιβολή συγκεντρωτικών σχημάτων αποσκοπεί στην ευθυγράμμιση των σχολείων με τους κανόνες της αγοράς. «Αυτό είναι το όραμα της ΝΔ για την αυτονομία των σχολικών μονάδων: ετερονομία στη χρηματοδότηση και αναζήτηση χορηγιών για να ανταπεξέλθουν», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Ειδική αναφορά έκανε στον αποκλεισμό χιλιάδων υποψηφίων, μεταξύ αυτών και αριστούχων, από τα ΑΕΙ λόγω της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, κατηγορώντας το υπουργείο Παιδείας πως σχεδίασε το νέο σύστημα για να μειώσει τον αριθμό των εισακτέων κατά 30%. Και συμπλήρωσε πως «προσπαθείτε να ανακατευθύνετε χιλιάδες νέους και νέες είτε στα ιδιωτικά κολέγια, είτε στα πανεπιστήμια του εξωτερικού, είτε στη φτηνή κατάρτιση».

Στο πλαίσιο αυτό, έκανε λόγο για «απόλυτη απάτη» σχετικά με το «παράλληλο» μηχανογραφικό για εγγραφή στα δημόσια ΙΕΚ. Όπως υπογράμμισε η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, «η δυνατότητα αυτή υπήρχε από το 1992 και κάθε απόφοιτος Λυκείου μπορεί διαχρονικά να εγγραφεί σε δημόσιο ΙΕΚ με το απολυτήριό του». Ακόμα τόνισε ότι πως μόνο μερικές ειδικότητες των ΙΕΚ, όπως και το 1/3 των θέσεων (περίπου 6.000) είναι διαθέσιμες για επιλογή στο «παράλληλο» μηχανογραφικό.

Επιπρόσθετα, η Μερόπη Τζούφη αναφέρθηκε στα παραπλανητικά στοιχεία του υπουργείου Παιδείας για το ρυθμό αποφοίτησης στα ελληνικά ΑΕΙ, παρουσίασε τα επίσημα αριθμητικά δεδομένα της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την Ελλάδα και κατηγόρησε την υπουργό Παιδείας για «δημιουργική στατιστική» ώστε να εξυπηρετείται το πολιτικό αφήγημα της κυβέρνησης.

Τέλος, κάλεσε την υπουργό Παιδείας να κάνει δεκτή την τροπολογία που υπογράφεται από τον Αλέξη Τσίπρα και σύσσωμη την κοινοβουλευτική ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, αναστέλλοντας -τουλάχιστον για φέτος- την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, ως «μια ελάχιστη πράξη ενσυναίσθησης και παραδοχής των αδικιών που προκαλεί στους μαθητές της πανδημίας».

Γ. Ραγκούσης: Φτιάχνουν κανονικό κομματικό στρατό με 15 χιλιάδες «αξιολογητές»

Νόμο-σκουπίδι χαρακτηρίζει το νομοσχέδιο Μητσοτάκη-Κεραμέως για τη δημόσια εκπαίδευση ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Γ. Ραγκούσης, με παρέμβασή του το πρωί της Τετάρτης, καθώς στο νομοθέτημα προβλέπεται ότι οι 15.000 αξιολογητές θα επιλέγονται από επιτροπές κατά απόλυτη πλειοψηφία διορισμένες από την ίδια την Νίκη Κεραμέως.

Ο Γ. Ραγκούσης τονίζει συγκεκριμένα με αφορμή το νομοσχέδιο Κεραμέως που θα τεθεί σήμερα προς ψήφιση στη Βουλή:

«Οι 15.000 αξιολογητές θα επιλέγονται από επιτροπές κατά απόλυτη πλειοψηφία διορισμένες από την ίδια την #Κεραμέως! Αυτοί αποκλειστικά θα κάνουν τη δήθεν αξιολόγηση. Ποιος να τους εμπιστευτεί; Μιλάμε για κανονικό κομματικό στρατό. Αυτό προβλέπει ο Νόμος σκουπίδι Μητσοτάκη-Κεραμέως».

Σημειώνεται ότι σύσσωμη η Κοινοβουλευτική Ομάδα της αξιωματικής αντιπολίτευσης, με επικεφαλής τον Πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία, Αλέξη Τσίπρα ζητά την κατάργηση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, καθώς και  την ευθυγράμμιση της Ελλάδας με τον ευρωπαϊκό στόχο για 45% αποφοίτους Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης στις ηλικίες 25-34 ετών.

Διαβάστε και τη συνέντευξη του καθηγητή Π. Μπάγκου στο left.gr: Η κυβέρνηση Μητσοτάκη επιδιώκει τη συρρίκνωση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης

«Ο πραγματικός στόχος της ελάχιστης βάσης εισαγωγής (ΕΒΕ) είναι η συνολική μείωση της δημόσιας τριτοβάθμιας εκπαίδευσης μέσω της κατάργησης τμημάτων με χαμηλή ζήτηση», τονίζει στο LEFT.gr ο Παντελής Μπάγκος, Κοσμήτορας της Σχολής Θετικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και Καθηγητής του Τμήματος Πληροφορικής με Εφαρμογές στη Βιοϊατρική

Οδεύει για 64 χιλιάδες υπογραφές το ψήφισμα που ζητά παραίτηση της Νίκης Κεραμέως και ανάκληση της ΕΒΕ

30 χιλιάδες υπογραφές προστέθηκαν τις τελευταίες 5 ημέρες στο ψήφισμα μαθητών και εκπροσώπων της εκπαιδευτικής κοινότητας, που ζητούν «την ανάκληση της τράπεζας θεμάτων, επαναφορά της κοινωνιολογίας και των κοινωνικών-καλλιτεχνικών θεμάτων, την ανάκληση του νέου τερατουργήματος της ελάχιστης βάσης εισαγωγής (…) και φυσικά την παραίτηση της Νίκης Κεραμέως «μιας και αποδεικνύετε ότι δεν κάνετε καθόλου για αυτή τη θέση»

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

* Το email σας δεν θα εμφανιστεί