Φιέστα Μητσοτάκη σήμερα στην Αστυπάλαια: Άγνωστο στην τοπική κοινωνία το «πράσινο» πρότζεκτ με τη Volkswagen

Με ένα κρυφό (πέρα από γενικόλογες ανακοινώσεις) έως σήμερα από τον δημόσιο διάλογο με την τοπική κοινωνία έργο αναμένεται να «απαντήσει» σήμερα η κυβέρνηση στο μεγάλο πρόβλημα που αντιμετωπίζει το νησί, το οποίο βρίσκεται ήδη στα πρόθυρα οικολογικής καταστροφής.

Η επίσκεψη θα γίνει ώστε να εξαγγείλει ο πρωθυπουργός την ένταξη της Αστυπάλαιας στον χάρτη της ηλεκτροκίνησης, αλλά και της «πράσινης ανάπτυξης», όπως την αντιλαμβάνονται οι οπαδοί του νεοφιλελεύθερου μοντέλου. Κατά πληροφορίες, θα ανακοινωθεί από τον πρωθυπουργό, η δυνατότητα επιδότησης για κατοίκους και επιχειρήσεις του νησιού για την απόκτηση ηλεκτρικών οχημάτων.

Αρχικός στόχος της συνεργασίας είναι να μετατραπεί η Αστυπάλαια στο πρώτο ενεργειακά «έξυπνο και πράσινο» νησί της Μεσογείου, στο πλαίσιο του Μνημονίου Συνεργασίας μεταξύ της Ελληνικής Κυβέρνησης και της Volkswagen, που υπεγράφη πριν από επτά μήνες. Το σχέδιο κάνει αναφορά στην καθιέρωση της ηλεκτροκίνησης με την προοδευτική αντικατάσταση όλων των οχημάτων ιδιωτικής και δημόσιας χρήσης.

Όμως, ο τοπικός ΣΥΡΙΖΑ έκανε ήδη λόγο για ένα ψεύτικο, επικοινωνιακό υπερθέαμα δίχως ουσία και δίχως όφελος για το νησί. 26 ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, ήδη φορτισμένα εκτός Αστυπάλαιας, θα καταφθάσουν στο λιμάνι, θα κινηθούν για τις επικοινωνιακές ανάγκες της φιέστας και θα αποχωρήσουν, εκτός από ελάχιστα (3-5) που θα μείνουν ως ενθύμιο στο νησί.

Το πρόγραμμα του πρωθυπουργου

Από το μεσημέρι ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα βρίσκεται στο νησί και σύμφωνα με το αναθεωρημένο πρόγραμμα:

Στις 12.00, θα επισκεφθεί την Αστυπάλαια.

Στις 15:20 (αντί για 15:00), ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα συναντηθεί με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Volkswagen AG, Dr. Herbert Diess.

Στις 16:30 (αντί για 16:15), ο πρωθυπουργός θα παραβρεθεί στην παράδοση δωρεάς υπηρεσιακών αυτοκινήτων και φορτιστών από την Volkswagen στις τοπικές αρχές (Αστυνομία, Λιμενικό).

Ολοκληρώνοντας την επίσκεψή του, ο κ. Μητσοτάκης, στις 17:35 (και όχι 17:30), θα παραβρεθεί και θα μιλήσει στην εκδήλωση με θέμα «Astypalea: smart & sustainable island – Progress Report, from vision to action».

Η ακριβής συμφωνία ήταν έως σήμερα άγνωστη στην τοπική κοινωνία

Το τι ακριβώς διημείφθη μεταξύ της ελληνικής κυβέρνησης και της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας VOLKSWAGEN,  παραμένει άγνωστο. Το μόνο που είχε ανακοινωθεί έως τώρα για το αποτέλεσμα της τηλεδιάσκεψης στο Μέγαρο Μαξίμου με τον πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου της Volkswagen AG, στην οποία συμμετείχαν ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και ο υφυπουργός Εξωτερικών, αρμόδιος για την Οικονομική Διπλωματία και την Εξωστρέφεια, Κώστας Φραγκογιάννης ήταν πως: «Η Ελληνική Κυβέρνηση και η Volkswagen συνεργάζονται στην κατάρτιση ενός προγράμματος που αποτελεί φάρο καινοτομίας, προκειμένου να μετατραπεί η Αστυπάλαια σε πρότυπο για την ηλεκτροκίνηση, τις νέες υπηρεσίες μετακίνησης, και την ενεργειακή αυτονομία μέσω υβριδικού συστήματος ηλεκτροδότησης από ΑΠΕ».

Ούτε η ερώτηση των 35 βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, μετά από πρωτοβουλία του Νεκτάριου Σαντορινιού στη Βουλή, είχε αποτέλεσμα, γιατί απλούστατα η ελληνική κυβέρνηση δεν απάντησε απολύτως τίποτα, σχετικά με το σημαντικό αυτό ζήτημα.

ΣΥΡΙΖΑ: Αδιαφανείς πρακτικές που αποκλείουν την κοινωνία του νησιού από την πληροφόρηση που αφορά τη ζωή και το μέλλον της

Στις 2 Ιουνίου ο λαός της Αστυπάλαιας θα ζήσει μία ανεπανάληπτη εμπειρία, τόνιζε πριν μερικές ημέρες σε ανακοίνωσή του ο ΣΥΡΙΖΑ Αστυπάλαιας. Σύμφωνα με αυτή:

«Το νησί θα υποδεχτεί ένα πρωθυπουργό ο οποίος θα εγκαινιάσει ένα έργο, με αδιευκρίνιστο και επομένως πιθανότατα επικίνδυνο πλαίσιο, με αδιευκρίνιστο στόχο, σε ένα νησί στα πρόθυρα της οικολογικής καταστροφής λόγω  της αλόγιστης και ανεξέλεγκτης κτηνοτροφίας,  της υπερβόσκησης για τους μελισσουργούς, της κάκιστης διαχείρισης, της υποστελέχωσης σπουδαίων και πανάκριβων  υποδομών, όπως ο ΧΥΤΑ, ο ΒΙΟΛΟΓΙΚΟΣ ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΣ, το ΔΙΚΤΥΟ ΥΔΡΕΥΣΗΣ, αλλά και ελλειμματικών υποδομών   όπως της ΑΦΑΛΑΤΩΣΗΣ και της ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ  που δεν προχώρησαν όπως έπρεπε μέχρι σήμερα.

Και όμως, δίχως την ανάπτυξη του πρωτογενούς τομέα σε μια σύγχρονη στέρεη βάση και την σωστή λειτουργία των υποδομών με γνώμονα τη διαφύλαξη ως  κόρης οφθαλμού του οικοσυστήματος της Αστυπάλαιας, ΠΡΑΣΙΝΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ δεν μπορεί να υπάρξει. Ούτε μπορεί να θεμελιωθεί απλώς μέσω της πιλοτικής ηλεκτροκίνησης.

Η 2α Ιουνίου θα μας φέρει ένα ψεύτικο, επικοινωνιακό υπερθέαμα δίχως ουσία, δίχως όφελος για το νησί. 26 ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, ήδη φορτισμένα εκτός Αστυπάλαιας, θα καταφθάσουν εδώ, θα κινηθούν για τις επικοινωνιακές ανάγκες της φιέστας και θα αποχωρήσουν, εκτός από ελάχιστα (3-5) που θα μείνουν ως ενθύμιο στο νησί.

Έτσι γίνεται απόλυτα κατανοητό το εγχείρημα:
ΜΙΑ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΗ ΚΑΜΠΑΝΙΑ ΤΗΣ VOLKSWAGEN  ΜΕ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΗ ΚΑΛΥΨΗ ΚΑΙ ΕΞΩΤΙΚΟ ΣΚΗΝΙΚΟ ΤΟ ΝΗΣΙ ΤΗΣ ΑΣΤΥΠΑΛΑΙΑΣ

Θα απομείνουν βεβαίως στο νησί οι σταθμοί ανεφοδιασμού για την ηλεκτροκίνηση. Ίσως θα ήταν σκόπιμο να μάθουμε από πού θα εφοδιάζονται με την απαιτούμενη ενέργεια. Ήδη υπάρχουν καταγγελίες για τη λανθασμένη και  αντικανονική χωροθεσία του σταθμού ανεφοδιασμού της Μαλτεζάνας, ο οποίος   στήθηκε  άρον-άρον  απέναντι από τους Μύλους και ο οποίος δε φαίνεται να είναι συνδεδεμένος πουθενά!

Αναρωτιέται κανείς:
Ήταν πράγματι απαραίτητο να στηθεί εκεί ο σταθμός; Δεν υπήρχε άλλος χώρος, πιο  διακριτικός;

Και για να εξηγούμαστε :
ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΗΣ ΠΡΑΣΙΝΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
ΟΥΤΕ ΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗΣ.

Είμαστε όμως αντίθετοι σε πολιτικές επιλογές και πρακτικές που διαταράσσουν το οικοσύστημα και το περιβάλλον του νησιού μας.

Κυρίως, είμαστε εντελώς αντίθετοι  σε ΑΔΙΑΦΑΝΕΙΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ οι οποίες στην ουσία  ΑΠΟΚΛΕΙΟΥΝ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΟΥ ΝΗΣΙΟΥ  ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ ΠΟΥ ΑΦΟΡΑ ΤΗΝ ΖΩΗ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΗΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΤΙΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ».

Οι πυλώνες του προγράμματος που διέρρευσε σήμερα στον τύπο το Μαξίμου

Το πρόγραμμα για τη μετατροπή της Αστυπάλαιας στο πρώτο «πράσινο» και «έξυπνο» νησί της Μεσογείου, εδράζεται ουσιαστικά σε τέσσερις πυλώνες:

Πρώτος πυλώνας είναι η αντικατάσταση του στόλου των αυτοκινήτων, ιδιωτικών και δημόσιων, με ηλεκτροκίνητα οχήματα. Στο εγχείρημα αυτό συμβάλλει επίσης το πρόγραμμα επιδότησης αγοράς ηλεκτρονικών αυτοκινήτων “e-astypalea”, το οποίο ταυτόχρονα καλύπτει την εγκατάσταση μονάδων φόρτισης σε κατοικίες και επιχειρήσεις.

Στόχος του δεύτερου πυλώνα είναι η αναδιάρθρωση των μετακινήσεων στο νησί. Θα επιτρέπει σε κατοίκους και επισκέπτες να παραγγέλνουν και να μοιράζονται ηλεκτρικά μεταφορικά μέσα μέσω ψηφιακής εφαρμογής, ευέλικτα, ανάλογα με τις ανάγκες τους και για κάθε προορισμό στο νησί. Κατ’ αυτόν τον τρόπο θα αναβαθμιστούν οι δημόσιες συγκοινωνίες, οι οποίες αυτή τη στιγμή δεν λειτουργούν τις νυχτερινές ώρες, και θα εξαλειφθεί η απόλυτη εξάρτηση από ΙΧ και μισθωμένα αυτοκίνητα, ειδικά την τουριστική περίοδο.

Οι αλλαγές που θα γίνουν θα υποστηριχθούν από τον τρίτο πυλώνα, ο οποίος προβλέπει τη σταδιακή εγκατάσταση μονάδων ηλιακής και αιολικής ενέργειας σε συνδυασμό με μπαταρίες για την αποθήκευση αποθέματος, αλλά και την αναβάθμιση του ενεργειακού δικτύου με τη βοήθεια του ΔΕΔΔΗΕ. Σε αυτή την περίπτωση, στόχος είναι οι ανανεώσιμες πηγές να καλύπτουν πάνω από το 80% των αναγκών του νησιού έως το 2026.

Τέλος, ο τέταρτος πυλώνας αφορά την ολιστική βελτίωση του οδικού δικτύου με τελικό στόχο τη δυνατότητα ανάπτυξης οχημάτων που θα κινούνται χωρίς οδηγό.

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

* Το email σας δεν θα εμφανιστεί