Εκτίθεται η κυβέρνηση: Μετά τον Θεοχάρη, σε δύσκολη θέση κι ο Πλακιωτάκης σε ερευνητικό ντοκιμαντέρ

Μετά τον Χάρη Θεοχάρη είναι η δεύτερη φορά μέσα σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα που έλληνας υπουργός πραγματικά γελοιοποιείται από ρεπόρτερ

Ο Γιάννης Πλακιωτάκης ουσιαστικά δεν απάντησε τίποτα όταν η ελληνική κυβέρνηση παρουσιάστηκε ως υποχείριο των εφοπλιστών και μάλιστα με φοβερά απαξιωτικούς χαρακτηρισμούς από εφοπλιστή για τον πρωθυπουργό της χώρας ενώ παραδέχθηκε πως οι άνθρωποι που αποτελούν την εθνική αντιπροσωπεία στον Διεθνή Οργανισμό Ναυτιλίας αποτελούν επιλογές των επιχειρηματιών της ναυτιλίας.

Μετά τον Χάρη Θεοχάρη είναι η δεύτερη φορά μέσα σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα που έλληνας υπουργός πραγματικά γελοιοποιείται από ρεπόρτερ.

Δείτε σχετικά: «Κάνατε υπερβολικά πολλές υποσχέσεις χωρίς να τις τηρήσετε»: Πώς το BBC κατέρριψε πλήρως το αφήγημα της κυβέρνησης στήνοντας στον τοίχο τον Χ. Θεοχάρη

Έλα που το BBC δεν είναι ΣΚΑΪ

Δυστυχώς δεν είναι επουσιώδες θέμα το τι βαθμού δυσκολίας συνεντεύξεις έχουν ασκηθεί να δίνουν οι υπουργοί της ΝΔ και πως σαστίζουν μπροστά σε ερωτήσεις που διατυπώνονται από στοιχειωδώς ανεξάρτητα μέσα.

Το ντοκιμαντέρ

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή, το ντοκιμαντέρ Black Trail με υπότιτλο «πώς να σκοτώσετε τον πλανήτη και να το ξεφύγετε» αγγίζει έναν τομέα που είναι σχεδόν ανέγγιχτος καθώς λαμβάνει εντυπωσιακές επιδοτήσεις και μειώνει τα κέρδη του σε φορολογικούς παραδείσους.

Ουσιαστικά επικεντρώνεται στο πως ο Διεθνής Οργανισμός Ναυτιλίας (ΙΜΟ) έχει καταστεί υποχείριο των ναυτιλιακών συμεφερόντων και πως ο τομέας της ναυτιλίας έχει αποφύγει τη συζήτηση για το κλίμα καθώς συνεχίζει να καίει τα πιο βρώμικα από όλα τα καύσιμα μεταφορών. Οι εκπομπές πλοίων ευθύνονται για περισσότερους από 50.000 θανάτους ετησίως στην Ευρώπη, καθώς σωματίδια όπως ο μαύρος άνθρακας αυξάνουν τα ποσοστά καρκίνου στις λιμενικές πόλεις της Μεσογείου.

Εν τω μεταξύ, οι ίδιες εκπομπές συμβάλλουν στην κλιματική αλλαγή καθώς επιταχύνουν την τήξη των παγοκρημικών της Αρκτικής.

Στη μέση του ντοκιμαντέρ, θέλωντας να δείξουν τη σχέση εποπτείας των εθνικών κυβερνήσεων με την εμπορική ναυτιλία χωρών οι δημοσιογράφοι επισκέπτονται τον Γιάννη Πλακιωτάκη, τον «πιο σημαντικό» υπουργό (κατά τη γνώμη του) σε ολόκληρο τον κόσμο.

Τι είπε ο Γιάννης Πλακιωτάκης

Στη ροή του ντοκιμαντέρ προηγείται η δήλωση του εφοπλιστή Πέτρου Λασκαρίδη που επισημαίνει ότι: «Η ελληνική κυβέρνηση κάνει ότι της πει η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών και στο 99% των περιπτώσεων αυτό είναι καλό. Πιστεύετε ότι υπάρχει έστω και ένας πολιτικός στον κόσμο που πραγματικά ενδιαφέρεται για το περιβάλλον;»

Εν συνεχεία ακολουθεί ο παρακάτω διάλογος πλήρως απομαγνητοφωνημένος:

Δημοσιογράφος: Είναι σημαντικό που κάνουμε τη συνέντευξη μαζί σας διότι είστε ο αρμόδιος υπουργός για τη Ναυτιλία…

Πλακιωτάκης: Ο πιο σημαντικός

Δ: Ο ποιος;

Π: Ο πιο σημαντικός υπουργός για την ναυτιλία σε ολόκληρο τον κόσμο 

Δ: Ναι [συγκαταβατικά]

Π: Τουλάχιστον στην ΕΕ

Δ: Την ίδια στιμγή υπάρχει το μεγάλο ζήτημα της κλιματικής αλλαγής…

Π: Βεβαίως και είμαστε πλήρως αφοσιωμένοι στον στόχο (σ.σ. εννοεί της καταπολέμησης της). Βεβαίως λαμβάνουμε μέτρα και εκπονούμε πολιτικές χωρίς καμία απόδειξη. Εντάξει είμαστε δεσμευμένοι να μειώσουμε τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, αυτός είναι ένας βέβαιος στόχος για όλους είναι εμπλεκόμενοι σε αυτό το χώρο (σ.σ. εννοεί της ναυτιλίας). Αλλά έχουμε κάποια απόδειξη αν τέτοιες πολιτικές θα μειώσουν εν τέλει τις εκπομπές; 

Δ: Είδαμε τη λίστα των συμβούλων που εκπροσωπούν την Ελλάδα στον Διεθνή Οργανισμό Ναυτιλίας (IMO) και συγκεκριμένα στην περιβαλλοντική επιτροπή του IMO και σχεδόν όλοι όσοι βρίσκονται σε αυτή τη λίστα έχουν στενούς δεσμούς με τις ναυτιλιακές επιχειρήσεις. Θα μπορούσατε να έχετε εκπροσώπους από περιβαλλοντικά κινήματα, ειδικούς επιστήμονες…

Π: Μιλάμε για τη ναυτιλία τώρα, άρα δε καταλαβαίνω την ερώτηση…

Δ: Η ερώτηση είναι ότι εφόσον υπάρχει το μεγάλο θέμα της κλιματικής αλλαγής…

Π: Εννοώ ότι αυτή η επιτροπή αφορά ζητήματα ναυτιλίας…

Δ: Όχι μιλάμε για τη περιβαλλοντική επιτροπή…

Π: Ναι πρόκειται για περιβαλλοντική επιτροπή που ασχολείται ειδικά με θέματα ναυτιλίας άρα ποιο είναι το ερώτημα; Ο ΙΜΟ είναι ο παγκόσμιος ρυθμιστής των ναυτιλιακών ζητημάτων και πολιτικών, οπότε είναι προφανές πως η αντιπροσωπεία μας πρέπει να αποτελείται από ανθρώπους που εμπλέκονται με τη ναυτιλιακή επιχειρηματικότητα. Ο ΙΜΟ είναι κάτι σαν τα Ηνωμένα Έθνη για τη ναυτιλία.

[…]

Δ: Πόσο ελληνική είναι η ελληνική ναυτιλία;

Π: 100%

Δ: Θα θέλαμε να σας δείξουμε κάτι, είναι μια συνάντευξη που κάναμε με τον κ. Λασκαρίδη, τον κ. Πάνο Λασκαρίδη.

Π: Α ναι τον Πάνο

[στο σημείο αυτό πηγαίνουν ένα tablet και προβάλλουν στον κ. Πλακιωτάκη βίντεο όπου ο εφοπλιστής δίνει συνέντευξη]

στο απόσπασμα που δείχνουν ο εφοπλιστής δηλώνει:

Λασκαρίδης: Αυτό πρέπει να καταλάβετε καλά: Οι άνθρωποι που εμπλέκονται με τη ναυτιλία δεν έχουν ανάγκη την ελληνική κυβέρνηση, δεν έχουν ανάγκη το υπουργείο, δεν έχουν ανάγκη τον ΙΜΟ, δεν έχουν ανάγκη τον πρωθυπουργό. Μπορούν να «χέσουνε πάνω» στον πρωθυπουργό. Δε τον έχουν ανάγκη τον πρωθυπουργό. Γιατί; Γιατί η ναυτιλία δεν έχει καμία σχέδη με την Ελλάδα. Κανένας εφοπλιστής δε κερδίζει τίποτα από την Ελλάδα. Δεν υπάρχουν φορτία από την Ελλάδα, δεν υπάρχουν συμβόλαια στην Ελλάδα, τίποτα στην Ελλάδα. Μόνο τα γραφεία του εφοπλιστή είναι εδώ. Το 80% των πλοίων έχουν ξένη σημαία. Δεν ενδιαφέρονται για την Ελληνική σημαία.

Δ: Έχετε κάποιο σχόλιο για αυτή τη δήλωση;

[σιωπή και αμηχανία]

Π: Η ελληνική κυβέρνηση έχει συγκροτήσει ένα ισχυρό θεσμικό πλαίσιο για την ελληνική ναυτιλιακή βιομηχανία για να έχει αυτή τη τεράστια ανάπτυξη τη τελευταία δεκαετία.

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

* Το email σας δεν θα εμφανιστεί