Στην Επιτροπή της Βουλής το αντιδραστικό νομοσχέδιο Κεραμέως για τα ΑΕΙ – Σφοδρές αντιδράσεις από την αντιπολίτευση (Live)

To αντιδραστικό νομοσχέδιο του υπ. Παιδείας που κόβει την πρόσβαση στα ΑΕΙ σε 20 χιλιάδες μαθητές, φέρνει το ν+2 στη φοίτηση και ιδρύει την «πανεπιστημιακή αστυνομία», παρά την καθολική αντίδραση, ξεκινά να συζητείται σήμερα στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής – Σφοδρές αντιδράσεις από την αντιπολίτευση – Νίκος Φίλης: Λείπουν 3.000 πανεπιστημιακοί δάσκαλοι; Ας προσλάβουμε 1.030 ειδικούς φρουρούς! – Παρακολουθήστε ζωντανά τη συνεδρίαση

Στο πλήρες ξεδίπλωμα των αντιδραστικών ρυθμίσεων, κάποιες από τις οποίες είναι κομμένες και ραμμένες στα μέτρα των συμφερόντων της ιδιωτικής εκπαίδευσης, προχώρησε η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, στην ομιλία της στην Επιτροπή της Βουλής για το νομοσχέδιο σχετικά με την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Η Ν. Κεραμέως “ανακάλυψε” ότι υπάρχουν κέντρα “παραβατικότητας” στα ΑΕΙ, έκανε λόγο για πρόβλημα που είναι πανθομολογούμενο και ισχυρίστηκε πως τα όποια κρούσματα βίας εντός των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων μπορούν να αντιμετωπιστούν μόνο με τη σύσταση πανεπιστημιακής αστυνομίας, την οποία προβλέπει το υπό κατάθεση νομοσχέδιο.

Από την πλευρά του, ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία, Νίκος Φίλης, υπογράμμισε πως το κύριο πρόβλημα των πανεπιστημίων είναι η μειωμένη χρηματοδότηση και η υποστελέχωση, όχι η εγκληματικότητα, όπως ισχυρίζεται η κυβέρνηση. “Τα όποια -περιθωριακά και πάντοτε κατακριτέα- φαινόμενα βίας στα πανεπιστήμια έχουν εδώ και χρόνια αξιοποιηθεί (με τη βοήθεια πολλών ΜΜΕ) για να δημιουργήσουν στην κοινωνία μια καθαρά επικοινωνιακή εικόνα «άντρων ανομίας”, τόνισε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ.

Παρακολουθήστε ζωντανά τη συζήτηση στην Επιτροπή της Βουλής

“Υπάρχουν δύο δρόμοι”, είπε η Ν. Κεραμέως. Και συνέχισε: 1) Να κάνουμε πως όλα βαίνουν καλώς στο Ελληνικό Πανεπιστήμιο. Ότι δεν υπάρχει κάποιο πρόβλημα. Αλλά προφανώς δεν είναι αυτή η πραγματικότητα. Γιατί αν ήταν αυτή η πραγματικότητα, τότε γιατί κορυφαία ΑΕΙ της χώρας μας επιλέγουν να κάνουν σημαντικές εκδηλώσεις τους ΕΚΤΟΣ πανεπιστημιακού χώρου, όπως ο εορτασμός 100 χρόνων, η αναγόρευση σημαντικών προσωπικοτήτων ως επίτιμων διδακτόρων. 2) Και υπάρχει και ο άλλος δρόμος: Να αναγνωρίσουμε ότι υπάρχει πρόβλημα – ΟΧΙ σε όλα τα Πανεπιστήμια της χώρας, αλλά ότι υπάρχουν συστημικές εστίες παραβατικότητας σε Πανεπιστήμια της χώρας που αμαυρώνουν την εικόνα του Ελληνικού Πανεπιστημίου, που προσβάλλουν το εξαιρετικό ανθρώπινο δυναμικό του, που εμποδίζουν την ανάπτυξη του Πανεπιστημίου. Και να ξαναζητήσουμε από κοινού τις λύσεις.

Προχωρώντας περαιτέρω, υπεραμύνθηκε της καταφανώς αντισυνταγματικής ρύθμισης που καταργεί στην πράξη το αυτοδιοίκητο των πανεπιστημίων: “Δύο είναι οι βασικές εναλλακτικές: α) να αφήσουμε το θέμα αποκλειστικά στα Πανεπιστήμια. Μια λύση που εφαρμόζεται δεκαετίες ολόκληρες, μια λύση που προτείνει και το ΚΙΝΑΛ, μια λύση που έχει αποτύχει. Ανοίγω εδώ μία παρένθεση: υπάρχει θεωρητικά και μια άλλη λύση, αυτή που έχει προτείνει πρώην Υπουργός Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ, να αφήσουμε δηλαδή το θέμα στο ρωμαλέο φοιτητικό κίνημα.. δεν θα το σχολιάσω περαιτέρω”.

Σε ό,τι αφορά το θέμα της διάρκειας φοίτησης, η υπουργός αναλώθηκε στην απαρίθμηση όλων των στερεότυπων που κατά καιρούς αναμασά η παράταξη της προκειμένου να επιχειρηματολογήσει για ένα ζήτημα που δεν συνιστά πρόβλημα για τη λειτουργία των ΑΕΙ. Μάλιστα, δεν δίστασε να συνδέσει το θέμα των φοιτητών που δεν ολοκληρώνουν τις σπουδές τους στον προβλεπόμενο χρόνο με το ζήτημα της ανεργίας: “Στόχος μας είναι η βελτίωση του ρυθμού αποφοίτησης και η γρηγορότερη ενσωμάτωση ανθρώπινου δυναμικού στην αγορά εργασίας” είπε η υπουργός και πρόσθεσε: “Στη χώρα μας επικρατεί το εξής παράδοξο: βρισκόμαστε στο ζενίθ ως προς τον αριθμό φοιτητών, στο ναδίρ ως προς το ποσοστό/ρυθμό αποφοίτησης. Είμαστε δεύτεροι με 7,14% του πληθυσμού να φοιτά σε κάποιο Πανεπιστημιακό ίδρυμα (όταν ο μέσος όρος είναι 3,9%), ενώ τελευταίοι στην Ευρωπαϊκή Ένωση σε ποσοστό αυτών που καταφέρνουν να αποφοιτήσουν, με μόλις 9,17% ετήσιο ρυθμό αποφοίτησης (όταν ο μέσος όρος ΕΕ είναι 24%)”.

Σε σχέση με το ζήτημα της εισαγωγής, η κ. Κεραμέως υπεραμύνθηκε των επιλογών της οι οποίες έχουν στόχο τη δημιουργία σχολών δύο ταχυτήτων αλλά και τη δραστική μείωση του αριθμού των εισακτέων στα ιδρύματα: “Σήμερα εισάγονται φοιτητές ακόμη και με βαθμό 0,6 στα 20, ενώ σχεδόν το 30% των φοιτητών δεν αποφοιτά ποτέ”, σημείωσε η υπουργός και πρόσθεσε πως με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις “δίνουμε μεγαλύτερη ελευθερία και αυτονομία στα Πανεπιστήμια να καθορίζουν όρους εισαγωγής σε αυτά. ΕΒΕ λοιπόν ως ποσοστό, όχι ως απόλυτο αριθμό. ΕΒΕ που τίθεται από κάθε Πανεπιστημιακό Τμήμα ως ποσοστό επί του μέσου όρου των επιδόσεων όλων των υποψηφίων του ίδιου επιστημονικού πεδίου”.

Και συμπλήρωσε: “Προβλέπουμε για πρώτη φορά τη δυνατότητα να υποβάλει ένας υποψήφιος 2 μηχανογραφικά: ένα για εισαγωγή μέσω πανελλαδικών σε ΑΕΙ και ένα για εισαγωγή σε δημόσιο ΙΕΚ μέσω απολυτηρίου και άλλων κριτηρίων. Υπογραμμίζουμε τις εναλλακτικές για τους νέους μας. Εμείς ως πολιτεία χτίζουμε για τους νέους μας επιλογές, εναλλακτικές διαδρομές. Και εκείνοι κάνουν τις επιλογές τους με βάση τις κλίσεις, τις δεξιότητες και τις προτιμήσεις τους”.

Νίκος Φίλης: Λείπουν 3.000 πανεπιστημιακοί δάσκαλοι; Ας προσλάβουμε 1.030 ειδικούς φρουρούς!

“Η Ελλάδα είναι η δεύτερη χώρα στην Ευρωπαϊκή Ένωση μετά την Κύπρο σε αριθμό αστυνομικών, αναλογικά με τον γενικό πληθυσμό της. Να προσλάβουμε λοιπόν τώρα άλλους 1.030 ειδικούς φρουρούς από την εκλογική περιφέρεια του κ. Χρυσοχοΐδη, για να… πιάσουμε την πρώτη θέση!”, τόνισε ο Νίκος Φίλης. Και συνέχισε: “Τότε, να προσλαμβάνουμε και μια χιλιάδα αστυνομικούς για κάθε χώρο που κάποια στιγμή γίνεται κάποια παρανομία; Να ιδρύσουμε και αστυνομίες σχολείων, πλατειών, γυμναστηρίων και ό,τι άλλο βάλει ο νους της ΝΔ;”.

“Τα όποια -περιθωριακά και πάντοτε κατακριτέα- φαινόμενα βίας”, συμπλήσωσε, “στα πανεπιστήμια έχουν εδώ και χρόνια αξιοποιηθεί (με τη βοήθεια πολλών ΜΜΕ) για να δημιουργήσουν στην κοινωνία μια καθαρά επικοινωνιακή εικόνα «άντρων ανομίας». Άκουγα το πρωί την εισηγήτρια της ΝΔ στο νομοσχέδιο περί πανεπιστημιακής αστυνομίας (ξεκίνησε η συζήτησή στη Βουλή) και από την γλαφυρή περιγραφή θα νόμιζε κανείς ότι παρακολουθεί ντοκιμαντέρ για την ιταλική μαφία!”.

Και πρόσθεσε: “Τα λιγοστά αυτά περιστατικά, δεν έχουν να κάνουν με τους φοιτητές ή την φοιτητική δράση, τον πολιτικό διάλογο, οσοδήποτε έντονο, και κάθε τι που γίνεται μέσα στα πανεπιστήμια: αντίθετα, είναι συνήθως «εισαγόμενα». Αν κάποιος έχει προβεί σε αξιόποινη πράξη, τα αναγκαία υλικά απ’ έξω τα φέρνει. Ήταν και είναι ευθύνη της αστυνομίας να παρεμβαίνει κάθε φορά, όπως οφείλει να κάνει όταν τελούνται οπουδήποτε αλλού αξιόποινες πράξεις, αλλά όχι να εγκατασταθεί στα πανεπιστήμια!

Ούτε φυσικά να παρακολουθεί τα συστήματα επικοινωνίας των φοιτητών και να καταγράφει με κάμερες κάθε κίνησή τους, σε ένα «κοντρόλ ρουμ» που θα ελέγχεται από την αστυνομία! Αυτά είναι πρωτοφανή πράγματα, δεν συμβαίνουν σε καμία ευρωπαϊκή χώρα κι αν νομοθετηθούν τώρα, αφενός δεν θα εφαρμοστούν στην πράξη, αφετέρου, να είμαστε ξεκάθαροι, η επόμενη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ θα τα καταργήσει την πρώτη μέρα”.

Ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ επισήμανε πως το βασικό πρόβλημα των ΑΕΙ είναι η υποχρηματοδότηση: “Το κύριο πρόβλημα των πανεπιστημίων, όπως γνωρίζουν πολύ καλά οι πανεπιστημιακοί και οι φοιτητές, είναι η μειωμένη χρηματοδότηση και η υποστελέχωση. Ο ΣΥΡΙΖΑ είχε ψηφίσει το «μια πρόσληψη καθηγητή για κάθε αποχώρηση», μετά τον ακαδημαϊκό αποδεκατισμό επί μνημονίων. Η ΝΔ δεν εφάρμοσε το νόμο, αλλά τώρα θυσιάζει 20 και 30 εκ. € το χρόνο για να πληρώνει 1.000+ ειδικούς φρουρούς. Μας πηγαίνουν μισό αιώνα πίσω. Ντροπή τους”.

Μιχάλης Χρυσοχοΐδης: Ανίκανοι οι Πρυτάνεις στην αντιμετώπιση των προβλημάτων των ιδρυμάτων τους


Ως… σωτήρας των ΑΕΙ επιχείρησε να εμφανιστεί ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Μ. Χρυσοχοΐδης. Σε μια ούτως ή άλλως παράδοξη ομιλία, εφόσον σε νομοσχέδιο για τα ΑΕΙ τίθεται ως αρμόδιος ο υπουργός που έχει την ευθύνη των κατασταλτικών μηχανισμών, ο Μ. Χρυσοχοΐδης επιχείρησε να εμφανίσει τα ΑΕΙ της χώρας ως κέντρα ανομίας, τα οποία ο ίδιος απάλλαξε από τη βία… Επιπλέον, προχώρησε σε απαξιωτικούς χαρακτηρισμούς για το ακαδημαϊκό προσωπικό της χώρας, αφού είπε πως δεν είναι ικανοί να χειριστούν τα ζητήματα των ιδρυμάτων τους.


“Τα Πανεπιστήμια είναι αυτοδιοίκητα, αλλά όχι χωρίς τον κοινό έλεγχο, ούτε χωρίς τη δυνατότητα κριτικής των πεπραγμένων τους”, είπε ο Μ. Χρυσοχοΐδης. Στο πλαίσιο αυτό, χαρακτήρισε τους πανεπιστημιακούς ως αποτυχημένους: “Έχουν αποτύχει στην αντιμετώπιση της βίας με πρώτα θύματα τους ίδιους, είναι δυστυχώς μια τρύπα στο κράτος δικαίου και η πολιτεία είναι δυο φορές υπεύθυνη αν κάτσει με σταυρωμένα χέρια”.

Ο υπουργός επέμεινε πως μέχρι να αναλάβει τα καθήκοντα του επικρατούσε το χάος κι αυτός επέβαλλε την τάξη: “Η κατάργηση του ακαταδίωκτου, του ατιμώρητου, που πολλοί το λένε άδικα κατάργηση του ασύλου, βοήθησε στο να μειωθούν σημαντικά όχι τόσο οι παραβατικές, αλλά οι καθαρά εγκληματικές συμπεριφορές και στην ΑΣΟΕΕ και στο Μετσόβιο, και στις φοιτητικές εστίες και στου Ζωγράφου και στην Θεσ/νικη. Γιάφκες, ναρκωτικά, παρεμπόριο, ορμητήρια κάθε είδους καταργήθηκαν. Αυτά καταργήθηκαν, το άσυλο στους εγκληματίες. Ποιο άσυλο ιδεών πειράχτηκε; Τι έγινε ένα χρόνο; Εμποδίστηκαν οι ιδέες ή οι ναρκοέμποροι, και όσοι είχαν σπορ να καίνε κάδους, λεωφορεία και αστυνομικούς κάθε Σαββατοκύριακο; Δηλαδή αποκαταστάθηκε μια στοιχειώδης λειτουργία στα Ιδρύματα και τους γύρω χώρους”.

Σφοδρές αντιδράσεις από την αντιπολίτευση

Μερόπη Τζούφη: Η κυβέρνηση υψώνει -μεταφορικά και κυριολεκτικά- φραγμούς στα ΑΕΙ

“Το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας υψώνει -μεταφορικά και κυριολεκτικά- φραγμούς στην εισαγωγή των μαθητών στα δημόσια ΑΕΙ και μεθοδεύει τον αποκλεισμό 20.000 μαθητών από την τριτοβάθμια εκπαίδευση”, τόνισε η Μερόπη Τζούφη στη συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής.

Παράλληλα, σημείωσε πως “η ίδρυση της πανεπιστημιακής αστυνομίας δεν δικαιολογείται από τη συχνότητα και την ποινική αξία των όποιων, μεμονωμένων, περιστατικών”, ενώ υπογράμμισε πως η Σύνοδος των Πρυτάνεων, οι Σύγκλητοι των ΑΕΙ και η μεγάλη πλειοψηφία της πανεπιστημιακής κοινότητας έχουν εκφράσει την κάθετη αντίθεσή τους στην εγκατάσταση αστυνομικής δύναμης εντός των ιδρυμάτων.

Η αναπλ. τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ αναφέρθηκε και στα επιχειρησιακά κέντρα επιτήρησης και παρακολούθησης που ιδρύει το υπουργείο Παιδείας και το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, με συστήματα καταγραφής, συναγερμούς και παρακολούθηση των επικοινωνιών -μέχρι και της ηλεκτρονικής αλληλογραφίας- των καθηγητών και των φοιτητών. Επίσης, υπογράμμισε πως η κυβέρνηση εχθρεύεται τη νέα γενιά, για την οποία προβλέπει διώξεις, φυλακίσεις και πρόστιμα όταν αυτή αντιδρά.

Υπογράμμισε ακόμα, πως το βασικό πρόβλημα των πανεπιστημίων είναι η έλλειψη χρηματοδότησης και προσωπικού, όπως και η αναιμική φοιτητική μέριμνα. “Αντί αυτού, εσείς απειλείτε τα πανεπιστήμια και προβλέπετε νομοθετικά πως θα έχουν συνέπειες στη χρηματοδότηση της επόμενης χρονιάς εάν δεν εφαρμόσουν την αστυνόμευση που τους επιβάλλετε ή δεν προχωρήσουν στις διαγραφές των φοιτητών”.

Όσον αφορά τη μείωση εισακτέων, η βουλευτής Ιωαννίνων του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ κατηγόρησε την κυβέρνηση πως αλλάζει αιφνιδιαστικά το σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευσης, εν μέσω πανδημίας. “Πρόκειται περί αναλγησίας, εμμονής και αποσύνδεσης με την πραγματικότητα”.

Σκοπεύετε να αποκλείσετε 20.000 μαθητές από το να μπουν στο Πανεπιστήμιο. “Τους στέλνετε συστημένους στα κολέγια και στα ιδιωτικά ΙΕΚ”, τόνισε χαρακτηριστικά, ενώ υπογράμμισε πως «το κυβερνητικό σχέδιο είναι -μέσω αυτής της τεχνητής μείωσης- να  άλει λουκέτο σε τμήματα και Πανεπιστήμια”.

Τρία ερωτήματα του Χρ. Βερναρδάκη προς την υπ. Παιδείας

Τα ακόλουθα τρία ερωτήματα απηύθυνε στην υπουργό Παιδείας ο βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Χριστόφορος Βερναρδάκης στην παρέμβασή του στην επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων κατά τη συζήτηση του Σ/Ν του υπουργείου Παιδείας:  


“Πρώτο ερώτημα: Το Ν/Σ στο άρθρο 12 ορίζει ότι τοποθετούνται ηλεκτρονικά και λοιπά συστήματα ασφαλείας μέσα επιτήρησης ήχου και εικόνας σε όλους τους χώρους -εσωτερικούς και εξωτερικούς των πανεπιστημίων. Γνωμοδότηση της αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων έχετε; Έκθεση συνεπειών που να είναι συμβατή με τον ευρωπαϊκό κανονισμό προστασίας προσωπικών δεδομένων έχετε; Υπάρχει τέτοια διαβούλευση ή ερώτηση προς την αρμόδια ανεξάρτητη αρχή;  Και θα μου πείτε γιατί.  Διότι όταν φέρατε το νομοθέτημα με τις κάμερες όπου θα μπορούσε η τηλεκπαίδευση να περνά μέσα από κάμερες μας λέγατε εδώ ότι υπάρχει και η γνωμοδότηση της αρμόδιας ανεξάρτητης αρχής η οποία βεβαίως ΔΕΝ υπήρχε εξού και δεν κατατέθηκε ποτέ! Άρα: Έχετε τέτοια γνωμοδότηση ή διαβούλευση με την αρχή; Εάν ναι τότε οφείλετε να την καταθέσετε.

Δεύτερο ερώτημα

Πόσα περιστατικά βίας και ανομίας έχουν καταγραφεί από τότε που καταργήθηκε το πανεπιστημιακό άσυλο; Δηλαδή από το Σεπτέμβριο του 2019. Η αστυνομία από τότε έχει το ελεύθερο να εισέρχεται στους πανεπιστημιακούς χώρους. Για να δούμε τελικώς εάν όντως νομοθετείτε με βάση την εξαίρεση, διότι για εξαίρεση μίλησε και ο Υ.προ.πο και η Υ. Παιδείας. Δώστε τα περιστατικά για τα οποία έχει χρειαστεί επέμβαση αστυνομίας. Διότι αν είναι π.χ. 3 ή 5 τότε υπάρχει προφανές πρόβλημα ιδεοληψίας από πλευράς σας!  Σημαίνει ότι δε στηρίζεστε σε πραγματικά περιστατικά αλλά σε ιδεολογική ανάγνωση της πραγματικότητας. Περιμένω την υπουργό να μας απαντήσει συγκεκριμένα.

Τρίτο ερώτημα

Θα μειώσετε τους εισακτέους κατά 20,000 περίπου. Αυτό νομοτελειακά θα οδηγήσει σε συρρίκνωση τμημάτων πανεπιστημίων και κυρίως θα πλήξει τα περιφερειακά ιδρύματα. Έχετε κάνει κάποια μελέτη σκοπιμότητας; Κάποια οικονομοτεχνική μελέτη που να λέει ποια τμήματα θα θιγούν και σε ποιες περιφέρειες; Αν αυτή η ρύθμιση  έχει μακροπρόθεσμες επιδράσεις στην ελληνική, στην περιφερειακή οικονομία; Το έχετε κάνει αυτό; Διότι το 2019 όταν μαζί με το πανεπιστημιακό άσυλο καταργήσατε και 35 τμήματα επικαλεστήκατε επιχειρήματα όπως ότι δεν είχαν μελέτη σκοπιμότητας, δεν είχαν τη συναίνεση των τοπικών κοινωνιών, ήταν άγνωστο τι γινόταν με δείκτες απασχόλησης , δείκτες βιωσιμότητας αυτών των τμημάτων. Πείτε μας λοιπόν τώρα έχετε κάνει αυτές τις μελέτες σκοπιμότητας; Γνωρίζετε για ποια τμήματα πρόκειται; Για ποια περιφερειακά πανεπιστήμια; Έχετε συνεννοηθεί με τις τοπικές κοινωνίες; “

Χ. Κεφαλίδου (ΚΙΝΑΛ) : Νομοσχέδιο καταστολής και αστυνομοκρατίας

Κατά της ίδρυσης της πανεπιστημιακής αστυνομίας τάχθηκε και η Χαρά Κεφαλίδου. Η εισηγήτρια του ΚΙΝΑΛ χαρακτήρισε το κυβερνητικό σχέδιο “ανόητο και αναποτελεσματικό”, κάνοντας λόγο για νομοσχέδιο καταστολής και αστυνομοκρατίας. Στο πλαίσιο αυτό, η εισηγήτρια του ΚΙΝΑΛ επιχειρήσε να παίξει τον ρόλο του… συμβουλάτορα της κυβέρνησης της ΝΔ, ισχυριζόμενη πως με το συγκεκριμένο νομοσχέδιο ο ΣΥΡΙΖΑ θα αποκτήσει ρόλο υπερασπιστή των δημοκρατικών δικαιωμάτων, τα οποία ενδεχομένως δεν ενδιαφέρουν την ίδια.

Η Χ. Κεφαλίδου υποστήριξε ότι δεν χρειάζεται κανένα ειδικό σώμα στα ΑΕΙ εφόσον ο ισχύων νόμος επιτρέπει στην αστυνομία να κάνει τη δουλειά της, επιρρίπτοντας ευθύνες στην Πολιτεία και τις διοικήσεις των πανεπιστημίων που επέλεγαν τόσα χρόνια να μην αντιμετωπίζουν τα προβλήματα, όπου αυτά υπήρχαν. “Να αναλάβουν όλοι τις ευθύνες τους” είπε, καλώντας τα πανεπιστήμια να αναλάβουν την ευθύνη που τους αναλογεί και να περιφρουρήσουν τους χώρους τους.

Οι αλλαγές γίνονται μέσα από “τη συναίνεση, τη σύγκληση απόψεων και την αυτοδέσμευση να τηρηθούν όσα συμφωνηθούν, όχι μέσω του αυταρχισμού και της καταστολής”, ανέφερε χαρακτηριστικά η βουλευτής του ΚΙΝΑΛ και προέτρεψε την κυβέρνηση να μελετήσει τι γίνεται στην Ευρώπη, σε πανεπιστήμια όπως αυτά του Κέμπριτζ και της Οξφόρδης.


Γ. Δελής (ΚΚΕ): Να αποσυρθεί το νομοσχέδιο
Λάβρος κατά του νομοσχεδίου εμφανίστηκε και o εισηγητής του ΚΚΕ, Γιάννης Δελής. “Έχετε ξεπεράσει κάθε όριο προκλητικότητας”, είπε, κατηγορώντας την κυβέρνηση ότι μεσούσης της πανδημίας καταθέτει ακόμα ένα νομοσχέδιο που φέρνει μεγάλες αλλαγές σε όλο το φάσμα της εκπαίδευσης, όπως τις πανελλαδικές και τα πανεπιστήμια.
“Διαφωνούν μέχρι και πρώην υπουργοί και βουλευτές σας”, είπε χαρακτηριστικά ο βουλευτής του ΚΚΕ. Αναφερόμενος στις αλλαγές στα πανεπιστήμια, ο Γιάννης Δελής στηλίτευσε το γεγονός ότι το συγκεκριμένο νομοσχέδιο παρουσιάστηκε μαζί με τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη, ενώ κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι συκοφαντεί τα πανεπιστήμια προκειμένου να εγκαταστήσει την αστυνομία στα ΑΕΙ.

“Όταν καταργήσατε το πανεπιστημιακό άσυλο, δεν λέγατε ότι βάλετε ένα τέλος στην ανομία; Τι έγινε; Δεν λύθηκαν τα προβλήματα;”, είπε απευθυνόμενος στην υπουργό Παιδείας, προσθέτοντας ότι στόχος της κυβέρνησης είναι να καταστείλει τις συλλογικές δράσεις και αγωνιστικές διεκδικήσεις των φοιτητών, οι οποίες ουδεμία σχέση έχουν “με τη δράση των γνωστών-αγνώστων”.

Ο Γιάννης Δελής τόνισε επίσης ότι οι φοιτητές δεν έχουν ανάγκη από αστυνομικούς άλλα από ανοιχτές σχολές, δεν έχουν ανάγκη από νέους αποκλεισμούς και φραγμούς, αλλά από σίτιση και στέγαση και υψηλού επιπέδου σπουδές.

Σ. Σακοράφα (ΜΕΡΑ 25): Εντυπωσιακή επίδειξη κοινωνικής αναλγησίας
Στόχος της κυβέρνησης είναι να αποκλείσει υποψηφίους από τα πανεπιστήμια στέλνοντας «πελατεία» στα ιδιωτικά και να συρρικνώσει τον ακαδημαϊκό χάρτη μέσω της κατάργησης τμημάτων, ανέφερε η Σοφία Σακοράφα, υπενθυμίζοντας ότι επί υπουργίας Μαριέττας Γιαννάκου -οπότε και εφαρμόσθηκε η βάση του δέκα- έμειναν κενές πάνω από 50.000 κενές θέσεις στα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ.

Μιλώντας στην Επιτροπή, η βουλευτής του ΜΕΡΑ25 κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι αλλάζει το σύστημα πανελλαδικών μια ανάσα πριν τις εξετάσεις και μέσα στην πανδημία, μετατρέποντας σε πειραματόζωα τους μαθητές και ανατρέποντας τον προγραμματισμό τους. Επιλέον, τάχθηκε κατά της ίδρυσης πανεπιστημιακής αστυνομίας, καταλογίζοντας στην κυβέρνηση «εκστρατεία κατασυκοφάντησης” των ελληνικών πανεπιστημίων. “Καταργήσατε το άσυλο. Αλλά μάλλον δεν σας φτάνει αυτό, γιατί στο πολιτικό σας DNA βρίσκεται ο αυταρχισμός”, ανέφερε χαρακτηριστικά.

Με πληροφορίες από alfavita.gr

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

* Το email σας δεν θα εμφανιστεί