«SOS Τροχαία Εγκλήματα»: Μέγας χορηγός της παράνομης υπαίθριας διαφήμισης, ο Δήμος Αθηναίων

Ανακοίνωση του SOS Τροχαία Εγκλήματα σε σχέση με τη μεθόδευση του Δημου Αθηναιων για την “νομιμοποίηση¨της παράνομης υπαίθριας διαφήμισης.

Ο Δήμος Αθηναίων με fast track διαδικασίες προετοιμάζεται να νοικιάσει για 3 χρόνια 540 πινακίδες σε στέγαστρα στάσεων όπου θα
«…Επιτρέπεται η διαφήμιση και στις δύο όψεις του διαφημιστικού πλαισίου που τοποθετείται στα στέγαστρα…»
Έμπρακτη αμφισβήτηση των αποφάσεων του ΣτΕ και διάψευση του υφυπουργού Εσωτερικών κ. Λιβάνιου και των δηλώσεων του ενώπιον της Βουλής.

Η ανακοίνωση του συλλόγου SOS Τροχαία Εγκλήματα:

Δήμος Αθηναίων: Μέγας χορηγός της παράνομης υπαίθριας διαφήμισης

Ο δήμαρχος διαψεύδει τον υπουργό και «ακυρώνει» το Συμβούλιο της Επικρατείας 

«Νόμιμες» και διαθέσιμες για τρίχρονη ενοικίαση όλες οι διαφημιστικές πινακίδες

  Στις 22 Ιουλίου 2020  δημοσιεύτηκε η ΚΥΑ 46526   που σύμφωνα με το υπουργείο Εσωτερικών «θα έβαζε τάξη στην υπαίθρια διαφήμιση». Οι ενστάσεις του SOS Τροχαία Εγκλήματα που θεωρεί ότι η ΚΥΑ  μέσα από αμφιλεγόμενες διατάξεις «παρακάμπτει» την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας  που έχει ρυθμίσει το θέμα και νομιμοποιεί την υπαίθρια διαφήμιση ιδιαίτερα στις στάσεις των  λεωφορείων και μάλιστα στην επιφάνεια που είναι κάθετη στο δρόμο και με μέτωπο στην κατεύθυνση της κυκλοφορίας, διαφημίσεις δηλαδή που απευθύνονται στους οδηγούς των οποίων επιδιώκουν ν αποσπάσουν την προσοχή (Ενδεικτικά: ΕΔΩ) έγιναν ευρύτερα γνωστές με αποτέλεσμα, εκ μέρους της κυβέρνησης, ο υφυπουργός Εσωτερικών κος Λιβάνιος να δηλώσει επανειλημμένα πως δεν υπάρχει τέτοιο θέμα και ότι απεναντίας η ΚΥΑ απαγορεύει ρητά  την τοποθέτηση διαφημίσεων σ αυτές τις επιφάνειες.

Την Τετάρτη 23 Σεπτεμβρίου 2020 ο κος Λιβάνιος ήταν προσκεκλημένος στη συνεδρίαση της Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας της Βουλής για να αναλύσει την ΚΥΑ. Τόσο ο ίδιος όσο και ο Πρόεδρος της Επιτροπής βουλευτής κος Κέλλας επανήλθαν πολλές φορές στο επίμαχο σημείο, ιδιαίτερα μετά από τις κριτικές παρατηρήσεις των μελών της επιτροπής βουλευτών κας Βαγενά και κυρίων Λογιάδη και Γκόκα που βασίστηκαν στα ενημερωτικά δελτία του συλλόγου μας, δηλώνοντας ξανά και ξανά πως η διαφήμιση απαγορεύεται ρητά από την ΚΥΑ στις επίμαχες επιφάνειες

( Το βίντεο της συνεδρίασης από το κανάλι της Βουλής: ΕΔΩ

   Μια βδομάδα μετά, την Τετάρτη 30 Σεπτεμβρίου, στην 25η έκτακτη συνεδρίαση (με τηλεδιάσκεψη) του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Αθηναίων που είχε σα μοναδικό θέμα την έγκριση ψηφίσματος σχετικού με την δίκη της Χρυσής Αυγής, προστέθηκε αιφνιδιαστικά και 2ο (κατεπείγον) θέμα με τίτλο:« Έγκριση για τον επανακαθορισμό των πεντακοσίων σαράντα (540) ήδη τοποθετημένων διαφημιστικών ρακετών σε στέγαστρα στάσεων αφετηριών και στάσεων αστικών και υπεραστικών συγκοινωνιών σε κοινόχρηστους χώρους, καθώς και των ήδη τοποθετημένων τριάντα (30) θέσεων διαφημιστικών Πύργων, προκειμένου να διενεργείται απρόσκοπτα για το χρονικό διάστημα από 1/1/2021 μέχρι 31/12/2023, η υπαίθρια διαφήμιση».

    Η εισήγηση του Δημάρχου έγινε δεκτή κατά πλειοψηφία.

Προκειμένου να  διενεργείται απρόσκοπτα η υπαίθρια διαφήμιση…

Μέσα από την παράθεση μιας δέσμη κειμένων διαφόρων φορέων που συνοδεύουν την απόφαση, νόμων , Κοινών Υπουργικών αποφάσεων διαφόρων εποχών, παλαιών αποφάσεων Διευθύνσεων του Δήμου και Διευθύνσεων της  Περιφέρειας και της  αποκεντρωμένης Διοίκησης όπως και της ΚΥΑ 46526/2020 αυτός που τα διαβάζει προσεκτικά διαπιστώνει πως η απόφαση προβλέπει ρητά επικαλούμενη άλλη ΚΥΑ, την 61818/04 πως: «…   Επιτρέπεται η διαφήμιση και στις δύο όψεις του διαφημιστικού πλαισίου που τοποθετείται στα στέγαστρα αφετηριών και στάσεων αστικών και υπεραστικών συγκοινωνιών.» 

(η σχετική αναφορά στη σελίδα 19 του εισηγητικού κειμένου) 

D:\ΔΑ ΠΙΝΑΚΙΔΕΣ\σ 19 ΔΑ.jpg

Μια βδομάδα λοιπόν μετά τις διαβεβαιώσεις του αρμόδιου υφυπουργού προς το κοινοβούλιο,  η πλειοψηφία του Δήμου Αθηναίων τον διαψεύδει με απόφαση της και προετοιμάζει το έδαφος για να συνάψει συμφωνίες εκχώρησης της εκμετάλλευσης για τρία χρόνια 540 στεγάστρων που όλα διαθέτουν μια παράνομη επιφάνεια κάθετη και με μέτωπο στην κατεύθυνση οδήγησης ιδιαίτερα επικίνδυνη για την απόσπαση προσοχής και την πρόκληση εκτροπής ή σύγκρουσης με απροσδιόριστες συνέπειες.

Ο δήμος Αθηναίων αντιμετωπίζει με προκλητική «αδιαφορία» το θέμα της παράνομης υπαίθριας διαφήμισης, με χαρακτηριστική την ιστορία της παραμονής «ορφανών διαφημιστικών πλαισίων στο πεζοδρόμιο της Πανεπιστημίου μετά την μετακίνηση των στάσεων πάνω στο οδόστρωμα στο πλαίσιο του «Μεγάλου Περιπάτου» (ΕΔΩ)

Ωστόσο αυτή η προσπάθεια εν τάχει υιοθέτησης μιας απόφασης για τα τρία επόμενα χρόνια, απόφασης σύμφωνα με τα λεγόμενα του υπουργού σαφώς παράνομης δημιουργεί μια σειρά ερωτήματα:

Α) Τι έσοδα έχει ο Δήμος Αθηναίων από την υπαίθρια διαφήμιση; Τι τύπου συμβάσεις κάνει για την εκxώρηση των διαφημιστικών πλαισίων και με ποιες διαδικασίες;

       B) Αν αύριο όπως υποσχέθηκε πολλές φορές ο κ. Λιβάνιος εκδώσει τις αποφάσεις που θα επιβάλλουν  

       στους Δήμους να ξηλώσουν τις αφίσες αυτές που θεωρούνται παράνομες ο Δήμος Αθηναίων θα τις 

       ξηλώσει; Και αν ναι τι θα κάνει μ αυτόν που θα έχει συνάψει σύμβαση για την χρήση και των παράνομων 

      πλαισίων; Μήπως θα τον αποζημιώσει;

Γ) Οι φωτιζόμενες πινακίδες από πού ηλεκτροδοτούνται; Παρέχει ο Δήμος το ρεύμα;

Δ) Εκεί το Δήμο τα Αθήνας δεν έχουν ακούσει τον κο Λιβάνιο. Για τα παιδιά που έχουν χάσει τη ζωή τους σε παράνομες διαφημιστικές πινακίδες  μήπως άκουσαν κάτι; Η έστω για δημάρχους που καταδικάστηκαν γι αυτό;

                                                                     ……………………………………..

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι ο Δήμαρχος Αθηναίων κος Μπακογιάννης είναι ουσιαστικά ο εισηγητής αυτής της προφανέστατα με  βάση τις αποφάσεις του ΣτΕ παράνομης απόφασης μια και ο ίδιος είναι και Πρόεδρος της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής του Δήμου την εισήγηση της οποίας υιοθέτησε το Δημοτικό Συμβούλιο. (ολόκληρο το εισηγητικό κείμενο: ΕΔΩ –όποιος έχει το κουράγιο να διαβάσει και τις 64 σελίδες θα καταλάβει πολλά).

Δεδομένου ότι στο Δημοτικό Συμβούλιο η παράταξη  του κου Μπακογιάννη δεν διαθέτει την απόλυτη πλειοψηφία καλούμε τις υπόλοιπες παρατάξεις να ακυρώσουν αυτή την απόφαση που αυξάνει την επικινδυνότητα στο οδικό δίκτυο και είναι σε κατάφωρη αντίθεση με τις αποφάσεις του ΣτΕ αλλά και με τις κυβερνητικές εξαγγελίες.

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

* Το email σας δεν θα εμφανιστεί