Απάντηση Υπουργείου Ναυτιλίας σε ερώτηση του Σ. Βαρδάκη για το λιμάνι Ηρακλείου

Σωκράτης Βαρδάκης: «Η απάντησή σας κύριε Πλακιωτάκη για την αξιοποίηση του Λιμένα Ηρακλείου ουδόλως μας εφησυχάζει, απεναντίας αποδεικνύει τον πραγματικό σας στόχο που δεν είναι άλλος από το ξεπούλημα του Λιμένα Ηρακλείου»

«Στόχος της κυβέρνησης είναι τα λιμάνια να καταστούν ατμομηχανές ανάπτυξης όχι μόνο της εθνικής οικονομίας αλλά και της περιφέρειας», ισχυρίζεται ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης, απαντώντας σε κοινοβουλευτική ερώτηση του βουλευτή Ηρακλείου ΣΥΡΙΖΑ Σωκράτη Βαρδάκη, για τον σχεδιασμό της Κυβέρνησης αναφορικά με την ανάπτυξη του Λιμένα Ηρακλείου.  

Παρά τις σαφείς απαντήσεις και διευκρινίσεις που ζήτησα από τον αρμόδιο Υπουργό για το εν λόγω θέμα, εκθέτοντας του μάλιστα τις ανησυχίες και του προβληματισμούς για τους κινδύνους που ελλοχεύουν οι μέχρι τώρα χειρισμοί της Κυβέρνησης (κατάργηση της δυνατότητας επιβολής τέλους ανταποδοτικότητας άνω του 5%, προσπάθεια αφαίμαξης των πόρων του λιμένα), αλλά κυρίως η πολιτική της επιλογή για την πώληση πλειοψηφικού πακέτου μετοχών του Ο.Λ.Η. Α.Ε., που συνεπάγεται ξεκάθαρα την απώλεια του δημόσιου χαρακτήρα του λιμένα, τον κίνδυνο βιωσιμότητας αυτού και τον αποκλεισμό μιας ολόκληρης κοινωνίας από τις οικονομικές ευκαιρίες και την ανάπτυξη, ο ίδιος αρκέστηκε σε ασάφειες.

Ο Υπουργός δεν αναφέρεται καθόλου στον γενικότερο σχεδιασμό της Κυβέρνησης για την ανάπτυξη του Λιμένα, ούτε φυσικά στον τρόπο με τον οποίο θα διασφαλιστεί ότι ο Λιμένας Ηρακλείου θα αποτελεί πυλώνα για την τοπική ανάπτυξη και όχι εργαλείο στα χέρια ιδιωτικών μονοπωλίων, εις βάρος της τοπικής κοινωνίας.

Η επίσημη απάντηση του Υπουργείου, όχι μόνο δεν διαψεύδει την εμμονή της ΝΔ για ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών λιμένων, αφανισμό του δημοσίου χρήματος και μαρασμό των φορέων της τοπικής κοινωνίας, αλλά εντείνει τους προβληματισμούς για την απουσία ενός συγκροτημένου σχεδίου που εστιάζει στην αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών, τον εκσυγχρονισμό των υποδομών, την βελτίωση της εξυπηρέτησης και ενίσχυση της ασφάλειας των επιβατών, την οριστική απόδοση και αξιοποίηση από την πόλη του τμήματος της χερσαίας ζώνης του λιμένα, την ανάπτυξη ελεύθερων χώρων και χώρων αναψυχής, και στον φραγμό οποιασδήποτε ανεξέλεγκτης μεταφοράς πόρων από το Ηράκλειο στους «ιδιοκτήτες» του λιμανιού.

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

* Το email σας δεν θα εμφανιστεί