Δρόμος Μεσαράς: Στον αέρα έργο και απαλλοτριώσεις από εκείνους που ως αντιπολίτευση έκαναν τόσο θόρυβο…

Του Μανώλη Βαρδουλάκη

Ένα τμήμα του  δρόμου που πάει στην Μεσαρά είναι το κομμάτι Καστέλι-Απομαρμά-Αγ Βαρβάρα .Το τμήμα Καστέλι-Απομαρμά είχε κατασκευαστεί από παλιά .Με κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ κατασκευάστηκε  το τμήμα Απομαρμά-Αγ Βαρβάρα και παραδόθηκε όλο μαζί σε κυκλοφορία τον Μάη του 2019.

Στην περιοχή του Απομαρμά προβλεπόταν ένας ανισόπεδος κόμβος αλλά δεν μπορούσαν να τον κατασκευάσουν οι εργολάβοι γιατί δεν είχαν γίνει οι απαλλοτριώσεις .Τότε πήγε ο ΟΑΚ (ΔΣ και υπηρεσία) και πείσαμε τους κατοίκους να επιτρέψουν στους εργολάβους να δουλέψουν στις υπό απαλλοτρίωση περιουσίες τους για να μην απενταχθεί το έργο.

Η υπόθεση για τις απαλλοτριώσεις, εκδικάστηκε από το μονομελές εφετείο ανατολικής Κρήτης 18/9 /18 ( με το Αρθ 7Α) και  η απόφαση εκδόθηκε 16/10/18. Από τότε πέρασαν 18 μήνες (16/4/20) και οι άνθρωποι δεν πήραν τις αποζημιώσεις με αποτέλεσμα να χρειάζεται νέα διαδικασία. Πρέπει να εκδοθεί υπουργική απόφαση για διατήρηση της απαλλοτρίωσης, να καταθέσουν δηλώσεις οι ιδιοκτήτες για να κατατεθούν τα λεφτά μέχρι 16/4/21 .

Αν δεν γίνουν αυτά η διαδικασία ξεκινά από την αρχή  θα πάρει πολλά χρόνια  και οι ιδιοκτήτες θα υποστούν νέα μεγάλη ταλαιπωρία .

Εκτός από τις αποζημιώσεις υπάρχουν και διάφορα τεχνικά προβλήματα ένα από αυτά είναι πολύ σοβαρό άρα έχει πολύ επείγοντα χαρακτήρα και η επίλυση του βοηθά στην προώθηση των άλλων τεχνικών. Στην είσοδο της Αγ Βαρβάρας υπάρχει μία μεγάλη κατολίσθηση  Έχει αρχίσει η αποκατάσταση της ( τα λεφτά 4,4 εκατ έχουν εγκριθεί ). Δυστυχώς τα 4,4 έχουν κατανεμηθεί σε υποέργα και χρειάζονται νέες εγκρίσεις για το κάθε υποέργο . Δεν γίνονται λοιπόν οι εγκρίσεις αυτές με αποτέλεσμα να καθυστερεί η ολοκλήρωση της αποκατάστασης  και η ωρίμανση των υπόλοιπων τεχνικών (ένα μέρος του 4,4 θα χρησιμοποιούνταν, για μικρές μελέτες που θα γίνουν) .

Ευθύνες

Η μη ολοκλήρωση των απαλλοτριώσεων βαρύνει κύρια την σημερινή κυβέρνηση και τα τοπικά στελέχη της Ν.Δ. Ο τοπικός ΣΥΡΙΖΑ (χωρίς να απαλλάσσεται πλήρως των ευθυνών) το χρονικό διάστημα μέχρι τον Μάη του 2019 είχε στρέψει την δραστηριότητα του να ολοκληρωθεί το έργο, αν ληφθεί υπ όψη και η μόνιμη αδράνεια του κρατικού μηχανισμού να κινηθεί από μόνος του μπορεί να συμπεράνει ένας καλόπιστος παρατηρητής ότι η ευθύνη του είναι μικρή.

Τα τοπικά στελέχη της Ν.Δ το χρονικό διάστημα που εκτελούνταν το έργο έκαναν συνεχώς επερωτήσεις και κινητοποιούσαν κατοίκους της Πάνω Ρίζας προβάλλοντας συνεχώς νέες απαιτήσεις. Μετά που έγιναν κυβέρνηση  ξέχασαν και τους κατοίκους και το έργο.

-Τι έκαναν για να ολοκληρωθούν οι απαλλοτριώσεις και τι κάνουν τώρα για να μην πάμε στην ακραία και επώδυνη για τους κατοίκους λύση;

-Τι έκαναν και τι κάνουν για να ολοκληρωθεί η αποκατάσταση της κατολίσθησης (το έργο είχε δρομολογηθεί από την προηγούμενη Διοίκηση του ΟΑΚ) και η προώθηση των υπόλοιπων τεχνικών έργων του δρόμου;          

Οι ευθύνες  της κυβέρνησης και των τοπικών στελεχών της Ν.Δ είναι μεγάλες και μεγαλώνουν περισσότερο από την στιγμή που τοπικός βουλευτής είναι μέλος της κυβέρνησης .

Η  τωρινή μου παρέμβαση έχει στόχο να ερεθίσει τα αντανακλαστικά (αν έχουν) των υπευθύνων για να λυθούν τα παραπάνω προβλήματα .

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

* Το email σας δεν θα εμφανιστεί