Στην Επιτροπή από τον εισηγητή Χ. Μαμουλάκη οι προτάσεις του ΣΥΡΙΖΑ στο σ/ν για τις μικροπιστώσεις

Για αδικία ενάντια σε μερίδα συνταξιούχων σχετικά με τη φορολόγηση των αναδρομικών εισοδημάτων τους (άρθρο 30) και για την έλλειψη πολιτικής βούλησης προκειμένου να δημιουργηθεί το δημοσιονομικό περιθώριο ώστε να ευνοηθούν οι οικονομικά αδύναμοι συμπολίτες μας (άρθρο 35), μίλησε ο Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ ν. Ηρακλείου Χάρης Μαμουλάκης, εισηγητής από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ, σήμερα στην Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων όπου συζητήθηκε το νομοσχέδιο «Πλαίσιο χορήγησης μικροχρηματοδοτήσεων, ρυθμίσεις χρηματοπιστωτικού τομέα και άλλες διατάξεις» (4η συνεδρίαση – β΄ ανάγνωση).

Ο Χάρης Μαμουλάκης κατέκρινε επίσης το γεγονός ότι η διαχείριση των οικονομικών ζητημάτων που προέκυψαν από την πανδημία δε μπορεί να λειτουργεί στη βάση επιβράβευσης μόνο όσων πληρώνουν και στην καταδίκη όσων αδυνατούν (άρθρο 36).

Ειδικότερα, αναφέρθηκε, ανάμεσα σε άλλα, στα εξής άρθρα:

Με το άρθρο 30 μεταξύ άλλων, ρυθμίζεται μέρος του προβλήματος που   δημιουργήθηκε με τη φορολόγηση αναδρομικών συντάξεων. Ωστόσο, δεν προκύπτει ευδιάκριτα ο τρόπος διενέργειας της εκ νέου εκκαθάρισης των   εισοδημάτων   από   συντάξεις   που καταβλήθηκαν αναδρομικά, ειδικά για τα έτη τα οποία έχουν παραγραφεί. Για τα εν λόγω εισοδήματα από συντάξεις που αφορούν φορολογικά έτη έως και το 2013, τα οποία καταβλήθηκαν εντός του 2014 και για τα οποία εκδόθηκε πράξη διοικητικού ή και διορθωτικού προσδιορισμού φόρου το 2019, το συνολικό ποσό των αναδρομικών εκκαθαρίστηκε στο φορολογικό έτος 2014, ήτοι το έτος καταβολής, χωρίς να ανάγεται επιμεριστικά στα έτη που   αφορά.

Άρθρο 35: Το γεγονός ότι για τον υπολογισμό του συμπληρωματικού φόρου στον ΕΝ.Φ.Ι.Α. δεν συνυπολογίζεται η αξία των δικαιωμάτων επί των γηπέδων εκτός σχεδίου πόλης ή οικισμού και για το 2020 είναι μία θετική ρύθμιση ωστόσο. Για ποιο λόγο διατηρείται η ρύθμιση της μη φορολόγησης των αγροτεμαχίων, αδιακρίτως του μεγέθους της ιδιοκτησίας; Επιπλέον, αναφορικά με τη διατήρηση   της έκπτωσης του άρθρου 7 σε οικονομικά αδύναμους συμπολίτες μας, για ποιο λόγο δε γίνεται αναδιαμόρφωση του εύρους τιμής ζώνης ή του βασικού φόρου που αντιστοιχεί βάσει του άρθρου 4 και αντίστοιχα αύξηση του πρώτου εύρους αξίας ακίνητης περιουσίας του άρθρου 5 ή και αναπροσαρμογή των ποσοστών   φορολόγησης του ν.4223/2013 ούτως ώστε να μειωθεί η φορολογική επιβάρυνση για τους μικρο-ιδιοκτήτες;

Άρθρο 36: Με το άρθρο 36 επεκτείνεται το ευεργέτημα της έκπτωσης ποσοστού 25% σε εμπρόθεσμα καταβαλλόμενες δόσεις βεβαιωμένων οφειλών μηνός Ιουνίου 2020. Η εν λόγω διάταξη κινείται σε θετική κατεύθυνση. Είναι βασικό ότι εντάσσει στην έκπτωση και τους οφειλέτες που έχουν υπαχθεί σε ρύθμιση και κάνουν χρήση τμηματικής καταβολής και όχι μόνο τους καταβάλλοντες εφάπαξ.

Επίσης, είναι σημαντική η λογική της επιβράβευσης, με σχετική έκπτωση, σε όσους παρά την πανδημία, κατέβαλλαν εμπρόθεσμα τις υποχρεώσεις τους. Παρ’ όλα αυτά, η οικονομική διαχείριση της πανδημίας δεν μπορεί να λειτουργεί στη βάση επιβραβεύω μόνο όσους με πληρώνουν και καταδικάζω όσους δεν μπορούν.

 

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

* Το email σας δεν θα εμφανιστεί