Κάμερες τέλος, σειρά τώρα έχει η απόσυρση του πολυνομοσχεδίου

«Συνωμοσία» αντιπολίτευσης και συνδικαλιστών ανακάλυψε η κ.Κεραμέως

Ο τομεάρχης Παιδείας της Κ.Ο του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Φίλης, και η αναπληρώτρια τομεάρχης, Μερόπη Τζούφη, δήλωσαν ότι «με τη θετική εξέλιξη με την οποία ακυρώνεται η μετατροπή του μαθήματος σε ριάλιτι, ανοίγει ο δρόμος για κάτι καίριο και ουσιαστικό: την απόσυρση του πολυνομοσχεδίου που κατατέθηκε εν μέσω πανδημίας και περιλαμβάνει μια σειρά από αντιεκπαιδευτικές ρυθμίσεις».

Η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων εξέθεσε χτες την κ. Κεραμέως για τον σχολικό Big Brother κατά τη συζήτηση με ΔΟΕ και ΟΛΜΕ. Δεν υπήρξε καμιά γραπτή γνωμοδότηση ή συναίνεση της Αρχής ως προς την εφαρμογή του μέτρου, αντιθέτως δόθηκαν μόνο σχετικές οδηγίες και κατευθύνσεις ως προς την τεχνική διατύπωση της διάταξης.

Μετά και τα σχετικά δελτία Τύπου της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα και της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος, ο τομεάρχης Παιδείας ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Φίλης και η αναπληρώτρια τομεάρχης Μερόπη Τζούφη, δήλωσαν:

Εδώ και μέρες η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας διέδιδε σε όλους τους τόνους πως η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα έχει εγκρίνει τη «ζωντανή μετάδοση» του μαθήματος μέσω ίντερνετ, παρουσία μαθητών στη σχολική τάξη. Αυτό που προέκυψε από τη χτεσινή συνάντηση της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας (ΔΟΕ) με τον πρόεδρο και τα μέλη της Αρχής και τα σχετικά Δελτία Τύπου των δύο φορέων είναι ότι καμία έγκριση δεν έχει δοθεί καθώς επίσης πως η εφαρμογή της διάταξης ενέχει υψηλή επικινδυνότητα.

Οι προφανείς κίνδυνοι είχαν επισημανθεί από τον ΣΥΡΙΖΑ και άλλα κόμματα της αντιπολίτευσης, από τις ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών, καθώς και από πλήθος επιστημόνων που από την πρώτη στιγμή είχαν εκφράσει την κατηγορηματική τους διαφωνία στα δυστοπικά σχέδια του υπουργείου Παιδείας και της κυβέρνησης.

Σημειώνεται πως σύμφωνα με την Αρχή, η εξέταση του ζητήματος απαιτεί χρόνο, τεκμηρίωση, μελέτες και διαβούλευση. Συνακόλουθα, η «ζωντανή αναμετάδοση» του μαθήματος δε θα μπορούσε να εφαρμοστεί κατά το τρέχον σχολικό έτος και τελικά, η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως κατάφερε να προκαλέσει μια τρικυμία για το τίποτα, συσπειρώνοντας ενάντια στα σχέδιά της το σύνολο του εκπαιδευτικού κόσμου.

Η αιφνιδιαστική κατάθεση της τροπολογίας, δίχως διαβούλευση και σε άσχετο νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταναστευτικής Πολιτικής, καταμαρτυρά την προχειρότητα και τη βιασύνη μιας «άριστης» νομοθέτησης στο πόδι. Υπενθυμίζεται πως η υπουργός δεν είχε διστάσει προκειμένου να υφαρπάξει την ψήφο βουλευτών της ΝΔ, να παραπλανήσει από το βήμα της Βουλής τους πάντες – μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικούς- δηλώνοντας πως:

«Οφείλω να επισημάνω ότι η διάταξη που βλέπετε έχει ετοιμαστεί μετά από διαβούλευση με την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα».

Με τη θετική εξέλιξη με την οποία ακυρώνεται η μετατροπή του μαθήματος σε ριάλιτι, ανοίγει ο δρόμος για κάτι καίριο και ουσιαστικό: την απόσυρση του πολυνομοσχεδίου που κατατέθηκε εν μέσω πανδημίας και περιλαμβάνει μια σειρά από αντιεκπαιδευτικές ρυθμίσεις που γυρίζουν το ρολόι της Παιδείας, πίσω στο 2014. Η εκπαιδευτική κοινότητα πρέπει να δώσει και αυτή τη μάχη ενωμένη και να την κερδίσει.

«Συνωμοσία» αντιπολίτευσης και συνδικαλιστών ανακάλυψε η κ.Κεραμέως για τη ζωντανή μετάδοση μαθημάτων!

Συνωμοσία της αντιπολίτευσης και των συνδικαλιστών (!) για να μην μπορέσουν οι μαθητές που θα μείνουν σπίτι να παρακολουθούν ζωντανά το μάθημα, ανακάλυψε σήμερα η υπουργός Παιδείας!

Ωστόσο αυτό που προκαλεί ερωτηματικά, είναι ότι χρησιμοποίησε προσεκτικές διατυπώσεις για τη ζωντανή μετάδοση, μιλώντας συνεχώς για “δυνατότητα” και πουθενά δεν μίλησε για υποχρεωτική διαδικασία. Μένει βέβαια να διευκρινιστεί αυτό -με όσα μπορεί να συνεπάγεται- στην Υπουργική Απόφαση που ετοιμάζεται.

Η κ.Νίκη Κεραμέως, απαντώντας πριν από λίγη ώρα στη Βουλή σε ερώτηση της τομεάρχη Παιδείας του ΚΙΝΑΛ κ.Χαράς Κεφαλίδου για το πως πάει η επιστροφή στα σχολεία, τη μια στιγμή συνεχάρη τους εκπαιδευτικούς για τη συμμετοχή τους στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση και την επόμενη μίλησε για εκστρατεία παραπληροφόρησης εναντίον της και “δίκη προθέσεων” για την απόφασή της για ζωντανή μετάδοση μαθημάτων.

“Οι εκπαιδευτικοί απέδειξαν ότι και θέλουν μπορούν να δίνουν λύσεις έχοντας παντα το συμφέρον των παιδιών στο νου και την καρδιά τους. Αν ακούγαμε τις απανταχού Κασσάνδρες και δεν είχαμε δημιουργήσει σύστημα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, δεν θα τα είχαμε σήμερα όλα αυτα, δεν θα είχαμε 12 εκ ευρώ εξοπλισμό απο ΕΣΠΑ και 3 εκ από δωρεές, κα.”, είπε, για να προσθέσει ότι αν ήταν άλλοι στη θέση της κυβέρνησης, θα κρατούσαν τα παιδιά στο σκοτάδι και στην εκπαιδευτική απραξία.

Υποστήριξε ξανά, ότι η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων έκρινε νόμιμο το σκοπό της ζωντανής αναμετάδοσης και ότι έχει ενσωματώσει τις παρατηρήσεις της στο σχέδιο. «Θυμίζω όμως ότι αντιπολίτευση και συνδικαλιστικές ενώσεις κατέκριναν σφόδρα την εξ αποστάσεως εκπαίδευση σε απόλυτη σύμπνοια λέγοντας ότι είναι παιδαγωγικά απρόσφορη κι ότι για εμάς κυριαρχεί η επικοινωνιακή προβολή, ενώ δεν ήθελαν και τις δωρεάν παροχες απο εταιρείες που εξασφαλίσαμε»

Επιλέξαμε να μην έχουμε στείρα αντιπαράθεση με τις δυνάμεις της άρνησης. Ουτε βήμα πίσω, προχωράμε όπως ξεκινήσαμε για την προάσπιση του δημόσιου συμφέροντος. Οταν η πολιτεία προβλέπει τη δυνατότητα για ορισμένους μαθητές να μείνουν εκτός σχολείου, είναι και αυτονοητη υποχρέωση να φροντίσει ώστε να εχουν προσβαση τα παιδιά μας που μένουν σπίτι, να έχουν δικαίωμα και δυνατότητα να παρακολουθήσουν τα μαθήματα.

Μίλησε ακόμα για παραποίηση και παραπληροφόρηση σχετικά με το δελτίο τύπου της Αρχής, αγνοώντας όλες τις αιτιάσεις εκπαιδευτικών και νομικών που έγιναν ήδη σχετικά με το θέμα αυτό.

Και πρόσθεσε ότι μετά την ανακοίνωση της αρχής, “κάποιοι εν απογνώσει ψάχνουν νέες άμυνες και προσπαθούν να συνεχίσουν την παραπληροφόρηση, λέγοντας ότι κάνουμε πίσω. Διαμηνύω λοιπόν, ούτε βήμα πίσω” Τόνισε ότι πλαίσιο είναι έτοιμο κι οτι λαμβάνει μέριμνα για την προστασία όλων των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας και προβλέπουμε τη δυνατότητα για τα παιδιά μας που μένουν σπίτι, να έχουν και αυτά δικαίωμα στην εκπαίδευση, να μπορούν να συνδεθούν ψηφιακά με την τάξη τους και να μην αποκοπούν από την εκπαιδευτική διαδικασία.

Το πως ακριβώς συνομώτησαν οι συνδικαλιστές (πολλοί εκ των οποίων της ΔΑΚΕ) με την αντιπολίτευση, δεν το εξειδίκευσε πάντως.


Σχετικά Άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

* Το email σας δεν θα εμφανιστεί