Η νέα πτυχή του σκανδάλου των “voucher”: Ο αγαπημένος συνεργάτης του Βρούτση και οι συμβάσεις του

Γιώργος Στρουζάκης: ο πρόεδρος της τριμελούς επιτροπής στο περίφημο πρόγραμμα τηλεκατάρτισης έχει πάρει μέσα στον Απρίλιο έργα ύψους 164.000 ευρώ από το υπουργείο Εργασίας με τίμημα ακόμη και 4 φορές υψηλότερο από αυτό που ισχύει στην αγορά ● Το προφίλ και το παρελθόν του ανθρώπου που δηλώνει ειδικός σε θέματα ασφάλειας και αμυντικών συστημάτων.

Δείτε επίσης:  “Κολλητοί” και συνεργάτες πρωθυπουργού και υπουργού στο σκάνδαλο με την αρπαχτή της τηλεκατάρτισης

Νέες αποκαλύψεις για τα voucher της αμαρτίας: Εκατομμύρια “προίκα” σε χρηματοδότη υπουργού (φωτο)

Από την Εφημερίδα Συντακτών

Το σκάνδαλο της τηλεκατάρτισης, το οποίο αναγκάστηκε να μαζέψει άρον άρον η κυβέρνηση μετά τις αποκαλύψεις μερίδας του Τύπου αλλά και τις αντιδράσεις από διάφορους φορείς, φαίνεται ότι έχει ακόμα πολλές ανεξερεύνητες πτυχές.

Μια από αυτές αφορά το πρόσωπο του προέδρου της τριμελούς επιτροπής που συγκροτήθηκε από το υπουργείο Εργασίας προκειμένου να αξιολογήσει το όλο πρόγραμμα που κατέληξε σε φιάσκο. Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι ενώ δίπλα στα ονόματα των άλλων δύο μελών της επιτροπής αναγράφεται η ιδιότητά τους, στο όνομα του Γιώργου Στρουζάκη, που είναι ο πρόεδρος αυτής, αναφέρεται μόνο η ιδιότητα «ειδικός εμπειρογνώμονας», χωρίς καμία άλλη διευκρίνιση.

Μια ενδελεχής αναζήτηση στο διαδίκτυο πάνω στο όνομα Γιώργος Στρουζάκης απέφερε ορισμένα ενδιαφέροντα στοιχεία. Ειδικότερα, συναντάμε τον κ. Στρουζάκη ως διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας Eyeonix Α.Ε. (η οποία ειδικεύεται -σύμφωνα με τον ιστότοπό της- σε ζητήματα ασφαλείας) και έχει έδρα την Καλλιθέα. Η εν λόγω εταιρεία τον τελευταίο μήνα σύναψε δύο καλές συμβάσεις με το υπουργείο Εργασίας και μάλιστα με… απευθείας ανάθεση!

Σύμβαση του υπουργείου Εσωτερικών το 2014 με την εταιρεία Detecon, όπως ονομαζόταν τότε η σημερινή Eyeonix. Προέβλεπε «προμήθεια, μεταφορά και εγκατάσταση εξοπλισμού επίπλων, κλιματιστικών και λοιπού ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού έναντι του ποσού των 22.000 ευρώ πλέον ΦΠΑ 23%»

Ο ίδιος κύριος εμφανίζεται και ως πρόεδρος σε μια άλλη εταιρεία που έχει έδρα τη Νέα Ιωνία και φέρει την ονομασία ΤΕΤΡΑ ΕΠΕ, όπου σύμφωνα με τη σχετική αναζήτηση αποτελεί παρακλάδι κυπριακής εταιρείας, της Tetra Communications Overseas Ltd. Ο εν λόγω επιχειρηματίας είχε συχνή παρουσία κατά τα έτη 2013-2014 στο υπουργείο Εθνικής Αμυνας, ελπίζοντας προφανώς σε κάποια εμπορική συμφωνία.

Στο παρελθόν ασχολήθηκε και με τη ναυτιλία, καθώς τον βρίσκουμε συνιδρυτή μιας εταιρείας, της Revmar Dynamics που έπαψε να υφίσταται πριν από μερικά χρόνια. Ο άλλος βασικός του συνεργάτης είναι ο Νίκος Χατζής, ο οποίος εμφανίζεται ως πρόεδρος στην εταιρεία Eyeonix.

Οι απευθείας αναθέσεις

1. Η πρώτη σύμβαση της εταιρείας Eyeonix με το υπουργείο Εργασίας θα μπορούσε να χαρακτηριστεί σκανδαλώδης. Αφορά «την παραμετροποίηση και θωράκιση 100 νέων φορητών υπολογιστών του υπουργείου, δηλαδή προμήθεια και εγκατάσταση άδειας windows 10 pro, προμήθεια και εγκατάσταση άδειας αντιβίωσης καθώς και την προμήθεια αδειών Microsoft Office, με τίμημα 44.000€, πλέον ΦΠΑ 24%» (ΑΔΑ: 623Φ46ΜΤΛΚ-ΙΨΘ, ημερομηνία 13 Απριλίου 2020). Γιατί είναι σκανδαλώδης;

Γιατί αν κάνουμε την απλή διαίρεση, η παραμετροποίηση και θωράκιση των 100 υπολογιστών του υπουργείου (σύμφωνα με τα δεδομένα της σύμβασης) κοστίζει 440 ευρώ ανά τεμάχιο, την ώρα που με μια απλή αναζήτηση στην αγορά διαπιστώνουμε ότι το ίδιο έργο δεν κοστίζει περισσότερα από 100 ευρώ το τεμάχιο. Αρκεί μια αναζήτηση στη γνωστή ηλεκτρονική πλατφόρμα skroutz.gr για να διαπιστώσουμε:

  1. Αδεια Windows 10 Pro 19,89€ (https://www.skroutz.gr/s/9099629/Microsoft-Windows-10-Pro-32-64-bit-ESD.html).
  2. Αδεια Office Pro Plus 2019: 58,54€ (https://www.skroutz.gr/s/18415182/Microsoft-Office-Professional-Plus-2019-1-PC-Key.html) και
  3. Αδεια Antivirus, ενδεικτικά για 1 χρήστη και 1 χρόνο 24,40€ (https://www.skroutz.gr/s/15806436/Kaspersky-Total-Security-2019-1-Licences-1-Year-Key.html). Αναρωτιέται κανείς γιατί τα εν λόγω προϊόντα αγοράστηκαν σε τιμή 4 φορές μεγαλύτερη από εκείνη της αγοράς.

2. Επίσης, στις 14 Απριλίου 2020, ανατίθεται από το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων απευθείας στην εταιρεία Eyeonix Α.Ε. «η προμήθεια ενοποιημένου συστήματος κυβερνο-ασφάλεια και διασφάλιση επιχειρησιακής συνέχειας εφαρμογής εργαζομένων και εργοδοτών στο Πληροφοριακό Σύστημα ΕΡΓΑΝΗ, με τίμημα 120.000€, πλέον ΦΠΑ 24%». Η ανάθεση έχει «σπάσει» σε δύο τμήματα (εργοδοτών και εργαζομένων) ώστε να μην υπερβαίνει το όριο των 60.000€ που προβλέπει η πρόσφατα υπογραφείσα ΠΝΠ (ΑΔΑ: ΡΠΞΖ46ΜΤΛΚ-ΦΕΛ και ΑΔΑ: ΨΘΩΡ46ΜΤΛΚ-ΘΜ0).

Αλλο ένα περίεργο στοιχείο είναι το γεγονός ότι στις συμβάσεις με το Δημόσιο, ως έδρα της εταιρείας εμφανίζεται η οδός Λαγουμιτζή 16, την ώρα που στον επίσημο ιστότοπό της παρουσιάζεται μια άλλη διεύθυνση, η οδός Βούρβαχη 34.

Αλλαγή ονομασίας

O κ. Στρουζάκης δηλώνει ειδικός σε «θέματα ασφάλειας και αμυντικών συστημάτων». Τουλάχιστον αυτό αναφέρει διαφημιστικό έντυπο σεμιναρίου που διοργάνωσε η εταιρεία του το 2013, στο οποίο ήταν ομιλητής. Την περίοδο εκείνη η εταιρεία του έφερε άλλη ονομασία (Detecon A.E.), η οποία άλλαξε σε Eyeonix με απόφαση της γενικής συνέλευσης της εταιρείας τον Σεπτέμβριο του 2014.

Η σύμβαση του υπουργείου Εργασίας με την εταιρεία Eyeonix του Γ. Στρουζάκη για «την παραμετροποίηση και θωράκιση 100 νέων φορητών υπολογιστών…». Το τίμημα της απευθείας ανάθεσης ήταν 440 ευρώ ανά υπολογιστή για μια δουλειά που στην αγορά γίνεται περίπου με ένα κατοστάρικο! Κάτω, απόσπασμα από τη σύμβαση του ίδιου υπουργείου με την ίδια εταιρεία που υπεγράφη με διαφορά μίας μόλις ημέρας από την προηγούμενη! Το ύψος του έργου ήταν 120.000 ευρώ και έσπασε στα δύο για να μην υπερβαίνει το όριο που έχει θεσπιστεί για τις απευθείας αναθέσεις…

Ως Detecon διαπιστώνουμε ότι είχε συνάψει άλλη μία σύμβαση με το ελληνικό Δημόσιο, στις 2 Ιουνίου του 2014 με την Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού Α.Ε., που αφορούσε την «προμήθεια, μεταφορά και εγκατάσταση εξοπλισμού επίπλων, κλιματιστικών και λοιπού ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού έναντι του ποσού των 22.000 ευρώ πλέον ΦΠΑ 23%». Το πώς μια εταιρεία που σύμφωνα με το καταστατικό σύστασής της είχε αντικείμενο την τεχνολογία και τις υπηρεσίες της, εμπορευόταν και εγκαθιστούσε έπιπλα και κλιματιστικά, είναι απορίας άξιον…

Σε κάθε περίπτωση, η συνεργασία με το Δημόσιο και τον ευρύτερο δημόσιο τομέα αποτυπώνεται στις πράξεις που είναι αναρτημένες στη Διαύγεια. Αρχικά με την επωνυμία Detecon μεταξύ 2013-2014 υπάρχουν μικρές απευθείας αναθέσεις (συνολικά πέντε) από τα υπουργεία ΠροΠο και Ανάπτυξης της τάξης των λίγων χιλιάδων ευρώ η κάθε μία. Στη συνέχεια και από το 2015 έως και το 2017 με τη νέα επωνυμία Eyeonix η εταιρεία κάνει μια σειρά (περίπου 10) δωρεές στο υπ. Εσωτερικών σε είδος και υπηρεσίες. Το 2018 υπάρχει μια μικρή απευθείας ανάθεση από τον Δήμο Χανίων αλλά και δύο αναθέσεις από το υπ. Αμυνας της τάξης των 14.988 ευρώ και 12.095 ευρώ. Το 2020, όπως είδαμε και πιο πάνω τα ποσά εκτοξεύτηκαν, μέσω των απευθείας αναθέσεων.

Το ερώτημα εν προκειμένω είναι το εξής: Ο πρόεδρος της επιτροπής είναι το ίδιο πρόσωπο με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Eyeonix; Είναι συγγενής του; Πρόκειται για συνωνυμία; Σύμφωνα με ερωτήματα που θέσαμε σε στελέχη του υπουργείου Εργασίας, δεν υπάρχει κάποιος με το συγκεκριμένο όνομα που να εργάζεται σε αυτό. Αν πρόκειται για το ίδιο άτομο, με ποια κριτήρια επιλέχθηκε για τη θέση του προέδρου της επιτροπής; Μήπως με εκείνο της ιδιότητάς του ως «ειδικού σε θέματα ασφάλειας και αμυντικών συστημάτων»;

Εβαζαν στο παιχνίδι και τιμωρημένα ΚΕΚ

Στη διαδικασία συμμετοχής στο πρόγραμμα της τηλεκατάρτισης συμμετείχαν και ΚΕΚ τα οποία στις αρχές Απριλίου ήταν ήδη κλειστά, όχι λόγω πανδημίας, αλλά εξαιτίας παραβάσεων. Παρ’ όλα αυτά, σχετική εγκύκλιος της γ.γ. του υπουργείου Εργασίας κ. Στρατινάκη περιλάμβανε και τα εν λόγω ΚΕΚ στη διαδικασία.

Σύμφωνα με το επίμαχο απόσπασμα της εγκυκλίου «τα Κέντρα Διά Βίου Μάθησης 1 και 2, τα οποία υπάγονται στον ΚΑΔ κύριας ή δευτερεύουσας δραστηριότητας 85.59 «Αλλη εκπαίδευση π.δ.κ.α.» και τελούν σε προσωρινή αναστολή λειτουργίας της δραστηριότητάς τους με εντολή δημόσιας αρχής, για την υλοποίηση προγραμμάτων αντιμετώπισης της ανεργίας και προγραμμάτων στήριξης εργαζομένων και ελεύθερων επαγγελματιών, καθώς και επιστημόνων-ελεύθερων επαγγελματιών, μπορούν να εξαιρούνται και επιτρέπεται η λειτουργία τους αποκλειστικά για την υποστήριξη της εξ αποστάσεως κατάρτισης (τηλεκατάρτιση) και μπορούν να μη θέτουν σε αναστολή τις συμβάσεις εργασίας των εργαζομένων που είναι αναγκαίοι αποκλειστικά γι’ αυτόν τον σκοπό».

Αφήστε ένα σχόλιο

* Το email σας δεν θα εμφανιστεί