Διαγωγή κοσμία…ξανά: Η Κεραμέως επαναφέρει τη διαγωγή και τις αποβολές 3-5 ημερών στα σχολεία!

Οι μαθητές καλούν σε κινητοποιήσεις

Την επαναφορά της διαγωγής στα σχολεία αποφάσισε, μεταξύ πολλών άλλων, η υπουργός Παιδείας κ.Νίκη Κεραμέως!

Ανάμεσα στις διατάξεις του πολυνομοσχεδίου που παρουσιάζει εν μέσω κορονοϊού την ώρα αυτή με τηλεδιάσκεψη στους εκπαιδευτικούς συντάκτες (περισσότερα σε λίγο)  προβλέπεται και η επαναφορά της διαγωγής στούς τίτλους σπουδών, όπως ίσχυε πριν από το 2017.  Ακόμα η κ.Κεραμέως προανήγγειλε και την επαναφορά των αποβολών 3,4 και 5ημερών που είχαν περιοριστεί το 2017 σε αποβολές έως 2 ημερών.

Για τη διαγωγή , η τελευταία εγκύκλιος είχε εκδοθεί το 2018 και προέβλεπε τα εξής:


Άρθρο 3, της ΥΑ 10645/22-1-2018

Διαγωγή

1. Η συμπεριφορά των μαθητών/τριών, που εκδηλώνεται με οποιοδήποτε τρόπο εντός ή εκτός του σχολείου με πράξεις ή παραλείψεις, συνιστά τη διαγωγή τους.

2. Η διαγωγή περιλαμβάνεται μεταξύ των στοιχείων της μαθητικής κατάστασης των μαθητών/τριών που φοιτούν κάθε έτος στο Γυμνάσιο ή Γενικό Λύκειο ή Επαγγελματικό Λύκειο, στα Γυμνάσια ΕΑΕ, στα Λύκεια ΕΑΕ, στα Ενιαία Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια-Λύκεια και Ε.Ε.Ε.ΕΚ. και ελέγχεται, χαρακτηρίζεται και καταχωρίζεται στα οικεία βιβλία, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρούσας.

3. Οι μαθητές/τριες οφείλουν να ακολουθούν τους κανόνες που διέπουν τη σχολική ζωή, όπως αυτοί ορίζονται από την κείμενη νομοθεσία και το Πλαίσιο Οργάνωσης της Σχολικής Ζωής (σύμφωνα με όσα προβλέπονται στην παρ. 5 του άρθρου 30). Κάθε πράξη ή παράλειψη που έρχεται σε αντίθεση με αυτούς αποτελεί αντικείμενο παιδαγωγικού ελέγχου και αντιμετωπίζεται με παιδαγωγικά μέσα.

4. Η διαγωγή κάθε μαθητή/τριας χαρακτηρίζεται ως «εξαιρετική», «καλή» ή «μεμπτή» ως εξής:α) «Εξαιρετική» χαρακτηρίζεται η διαγωγή του/της μαθητή/τριας, όταν τηρεί απολύτως τους κανόνες της σχολικής ζωής.
 β) «Καλή» χαρακτηρίζεται η διαγωγή του/της μαθητή/τριας, όταν υπάρχουν παρεκκλίσεις από την τήρηση των κανόνων της σχολικής ζωής.
 γ) «Μεμπτή» χαρακτηρίζεται η διαγωγή μαθητή/τριας όταν αυτός/ή αποκλίνει από την προσήκουσα διαγωγή σε βαθμό ανεπίτρεπτο, αλλά κρίνεται ότι είναι δυνατή η επανόρθωση της παρέκκλισης αυτής εντός του ίδιου σχολικού περιβάλλοντος.
 δ) Όταν κρίνεται ότι η απόκλιση από την προσήκουσα διαγωγή δεν είναι δυνατόν να επανορθωθεί εντός του ίδιου σχολικού περιβάλλοντος, ο/η μαθητής/τρια υποχρεώνεται σε αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος, με τη διαδικασία που περιγράφεται στην περιπτ. δ της παρ. 3 του άρθρου 31, ώστε σε ένα νέο σχολικό περιβάλλον να δοθεί η ευχέρεια βελτίωσης της διαγωγής του/της.

5. Ο ετήσιος χαρακτηρισμός της διαγωγής των μαθητών/τριών πραγματοποιείται με τη λήξη του διδακτικού έτους με ειδική πράξη του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών, ο οποίος αποφαίνεται κατά πλειοψηφία συνεκτιμώντας την εν γένει συμπεριφορά τους στο σχολείο και εκτός αυτού καθώς και τα παιδαγωγικά μέτρα ή τις ηθικές αμοιβές που έχουν καταχωριστεί στα οικεία βιβλία. Κάθε χαρακτηρισμός διαγωγής ως «καλής» ή «μεμπτής» πρέπει να είναι αιτιολογημένος.

6. Στην ίδια πράξη χαρακτηρίζεται και η διαγωγή των μαθητών/τριών των οποίων η φοίτηση χαρακτηρίστηκε ανεπαρκής.

7. α) Ο χαρακτηρισμός της διαγωγής των μαθητών/τριών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης έχει παιδαγωγικό χαρακτήρα και αποσκοπεί στον εντοπισμό προβλημάτων συμπεριφοράς και στην καλύτερη παιδαγωγική αντιμετώπιση τους στο πλαίσιο της σχολικής ζωής. Κανένας χαρακτηρισμός που αφορά τη διαγωγή των μαθητών/τριών αυτών δεν αναγράφεται στους τίτλους σπουδών, όπως στα απολυτήρια, στα αποδεικτικά απόλυσης και στα κάθε είδους αποδεικτικά και πιστοποιητικά σπουδών.

β) Αποδεικτικά απόλυσης και κάθε είδους αποδεικτικά και πιστοποιητικά σπουδών, που αφορούν μαθητές/τριες που φοίτησαν στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση πριν από την έναρξη ισχύος του παρόντος, εκδίδονται εφεξής χωρίς την αναγραφή του χαρακτηρισμού της διαγωγής.

8. Καμία μεταβολή της διαγωγής μαθητή/τριας δεν μπορεί να γίνει από τον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών μετά την οριστική έξοδο του/της από το σχολείο.

Σημειώνεται ότι ο προηγούμενος χαρακτηρισμός διαγωγής στα σχολεία είχε καταργηθεί το 2017 από τον Κ.Γαβρόγλου, κατόπιν αιτήματος από 28 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ  που ζητούσαν την κατάργηση της διαγωγής κοσμίας –αυτό το «τσαλάκωμα» της διαγωγής των μαθητών με παραβατική συμπεριφορά.

Οι βουλευτές με ερώτησή τους υπενθύμιζαν ότι με βάση το Προεδρικό Διάταγμα 104 του 1979, η διαγωγή ενός μαθητή, όταν παρεκκλίνει «από την προσήκουσα», μπορεί να χαρακτηρισθεί (αντί της «κοσμιωτάτης») «κοσμία» και (ακόμη χειρότερα) «επίμεμπτη». Το μέτρο έχει παρελθόν πριν από τη μεταπολίτευση και το 1979 και όπως σημείωναν οι βουλευτές, «χρησιμοποιήθηκε για την περιθωριοποίηση μαθητών, πολλές φορές λόγω των ιδεών τους, την πολιτική δράση τους, τη θρησκεία, το χρώμα τους κ.λπ. Ο Ελευθέριος Βενιζέλος καθώς και νυν βουλευτές έχουν τιμωρηθεί ως μαθητές με τον χαρακτηρισμό της διαγωγής τους ως κοσμίας».

Αναλυτικά το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας που αναρτήθηκε σε δημόσια διαβούλευση

Αναρτήθηκε προς δημόσια διαβούλευση στην ιστοσελίδα opengov.gr το νομοσχέδιο του υπουργείο Παιδείας «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις».

Η διαβούλευση θα ολοκληρωθεί την Τετάρτη, 6 Μαΐου 2020 και ώρα 08:00.

Όπως επισημαίνεται στη σχετική ανακοίνωση:

Μεταξύ των μεταρρυθμίσεων που εισάγονται με τις προτεινόμενες διατάξεις είναι οι εξής:

Α. Αλλαγές στο πρόγραμμα του σχολείου

  1. Εργαστήρια Δεξιοτήτων: Εισάγονται πιλοτικά νέες θεματικές στο υποχρεωτικό πρόγραμμα νηπιαγωγείων, δημοτικών και γυμνασίων από το επόμενο σχολικό έτος (2020-2021).
  2. Αγγλικά στο νηπιαγωγείο: Εισάγεται πιλοτικά στο πρόγραμμα του νηπιαγωγείου η ενασχόληση των μαθητών με την αγγλική γλώσσα μέσω δημιουργικών δραστηριοτήτων.
  3. Κατανομή ωρών διδασκαλίας: Ενισχύεται η διδασκαλία της Πληροφορικής, των Ξένων Γλωσσών, των Κλασικών Γραμμάτων και της Φυσικής Αγωγής, όπως και η εκπόνηση ερευνητικών/συνθετικών εργασιών.
  4. Οργάνωση και παρακολούθηση μαθημάτων – Αξιολόγηση: Μεταξύ άλλων, ανακατανέμονται ορισμένα μαθήματα σε Ομάδες και εξορθολογίζονται οι προϋποθέσεις προαγωγής και απόλυσης των μαθητών όπως και η αξιολόγηση των επιδόσεων των μαθητών.
  5. Τράπεζα Θεμάτων: Συστήνεται εκ νέου ο θεσμός της Τράπεζας Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας στο Λύκειο.
  6. Πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση: Μεταξύ άλλων, μειώνονται οι Ομάδες Προσανατολισμού της Γ’ Λυκείου από 4 σε 3 και επαναφέρονται οι συντελεστές βαρύτητας σε δύο μαθήματα ανά σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση από την επόμενη σχολική χρονιά.

Β. Στοχευμένες παρεμβάσεις για την ενίσχυση του εκπαιδευτικού έργου

  1. Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία: Ενισχύεται και διευρύνεται ο θεσμός των Πρότυπων Σχολείων και Πειραματικών Σχολείων.
  2. Αξιολόγηση: Θεσμοθετείται από το ερχόμενο σχολικό έτος (2020-21) ένα νέο συνεκτικό πλαίσιο για την καλύτερη οργάνωση του ετήσιου προγραμματισμού του εκπαιδευτικού έργου καθώς και για τη διττή αξιολόγηση σε επίπεδο σχολικής μονάδας, την εσωτερική αυτό-αξιολόγηση, και την εξωτερική αξιολόγηση.
  3. Εκπαιδευτικοί στην τάξη: Εισάγονται κίνητρα και ρυθμίσεις για την καλύτερη αντιμετώπιση του προβλήματος πλήρωσης κενών. Προβλέπεται επίσης 2ετής διάρκεια ισχύος πινάκων των εκπαιδευτικών.
  4. Ασφάλεια στο σχολείο / Ρυθμίσεις κατά του σχολικού εκφοβισμού: Θεσμοθετείται ο «Εκπαιδευτικός Εμπιστοσύνης», που λειτουργεί συμπληρωματικά και ενισχυτικά προς τις υφιστάμενες υποστηρικτικές δομές, και ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας των σχολικών μονάδων.
  5. Ελληνόγλωσση εκπαίδευση στο εξωτερικό: Μεταξύ άλλων, εισάγονται οργανωτικές ρυθμίσεις για την καλύτερη αντιμετώπιση του προβλήματος πλήρωσης κενών, την απλοποίηση διαδικασιών, την επίσπευση καταβολής επιμισθίων, την παροχή κινήτρων και μεγαλύτερης ελευθερίας των εκπαιδευτικών και άλλες ρυθμίσεις που διέπουν το καθεστώς τους.

Γ.        Οργανωτικές και βελτιωτικές ρυθμίσεις για την Ανώτατη Εκπαίδευση

  1. Ενίσχυση της εξωστρέφειας των ελληνικών πανεπιστημίων: Προβλέπεται η δυνατότητα ίδρυσης ξενόγλωσσων προπτυχιακών προγραμμάτων από κάθε ΑΕΙ, θεσμοθετούνται τα κοινά (joint) και διπλά (dual) προγράμματα σπουδών μεταξύ ελληνικών και ξένων ΑΕΙ, θερινά προγράμματα στα ΑΕΙ, ενώ παράλληλα παρέχονται διευκολύνσεις για την προσέλκυση και τη διαμονή αλλοδαπών φοιτητών.
  2. Διαδικασία ανάδειξης Πρυτανικών Αρχών: Θεσμοθετείται το ενιαίο ψηφοδέλτιο Πρυτάνεων και Αντιπρυτάνεων, προβλέπεται ηλεκτρονική ψηφοφορία για τη διασφάλιση του αδιάβλητου και τη διευκόλυνση συμμετοχής στη διαδικασία, αλλάζει το εκλεκτορικό σώμα και καθιερώνεται η 4ετής θητεία.
  3. Νέο πλαίσιο για τις μετεγγραφές φοιτητών: Καθιερώνεται για πρώτη φορά πρόσθετο ακαδημαϊκό κριτήριο (βάση εισαγωγής μείον 2.750 μόρια), εξορθολογίζονται τα υφιστάμενα οικονομικά και κοινωνικά κριτήρια για την αποφυγή καταστρατήγησης των κανόνων και εισάγεται η καινοτομία του β’ κύκλου μετεγγραφών.

Δεδομένης της σπουδαιότητας της συγκεκριμένης νομοθετικής πρωτοβουλίας, σας καλούμε να συμμετάσχετε στη δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση, διατυπώνοντας τις απόψεις και τις παρατηρήσεις σας ως προς τις προτεινόμενες ρυθμίσεις.

Η διαβούλευση θα ολοκληρωθεί την Τετάρτη, 6 Μαΐου  2020 και ώρα 08:00.

Αναλυτικά το νομοσχέδιο Εδώ

Μαθητές καλούν σε κινητοποίηση στη Βουλή στις 24 Απριλίου

Παράσταση διαμαρτυρίας έξω από τη Βουλή θα πραγματοποιήσουν μαθητές μαζί με τους γονείς τους και τους εκπαιδευτικούς την Παρασκευή 24/04 στις 12.00, κατά του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας που, όπως σημειώνουν κάνει το σχολείο ένα ατελείωτο εξεταστικό κέντρο.

Η ανακοίνωση της Συντονιστικής Επιτροπής Μαθητών Αθήνας

ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΤΑΤΕΘΕΙ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΠΟΥ ΚΑΝΕΙ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ ΕΝΑ ΑΤΕΛΕΙΩΤΟ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ!

Ανακοινώθηκε!

Εν μέσω πανδημίας…

Εν μέσω διακοπών Πάσχα…

Mε σχολεία κλειστά…

Όταν δεν έχει καν οριστεί ημερομηνία Πανελλαδικών…

Όταν όλοι (μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικοί) είναι ενάντια…

Όταν μας έχουν ζαλίσει να μη ζητάμε και πολλά γιατί έχουμε κορονοιό….

Η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας μπορούν και νομοθετούν ΕΝΑΝΤΙΑ ΜΑΣ!

Η Υπουργός Ν. Κεραμέως  ανακοίνωσε σήμερα 22/04 το Πολυνομοσχέδιο! Μέσα στον Μάη θα το φέρει προς ψήφιση στη Βουλή!

Είναι ένα Νομοσχέδιο καταδικασμένο από όλη την εκπαιδευτική κοινότητα. Από τους μαθητές, τους φοιτητές, από τους γονείς και τους καθηγητές μας. Κάναμε όλη τη χρονιά καταλήψεις και πορείες ενάντια σε αυτό τον Νόμο.

Και αυτό γιατί το Νομοσχέδιο περιλαμβάνει απανωτές και ατελείωτες εξετάσεις από την Α Γυμνασίου έως τις Πανελλαδικές. Δηλαδή: άγχος, ακόμη πιο πολλές ώρες στα φροντιστήρια, ακόμα πιο πολλά λεφτά να δίνουν οι γονείς μας για την εκπαίδευσή μας και ακόμη  λιγότερο ελεύθερο χρόνο για εμάς! Είναι ένα Νομοσχέδιο που κάνει κυριολεκτικά το σχολείο μας ένα ακριβό εξοντωτικό και ατελείωτο εξεταστικό κέντρο! Συγκεκριμένα:

Επαναφέρει την Τράπεζα Θεμάτων σε όλο το Λύκειο. Δηλαδή, θα δίνουμε εξετάσεις πανελλαδικού τύπου σε θέματα καρμπόν που θα επιλέγονται στην τύχη.

Περισσότερες εξετάσεις σε 7 μαθήματα  από την Α’ Γυμνασίου.  Γιατί αυτό λείπει στα παιδιά 13 χρονών για να μαθαίνουν  καλύτερα. Και άλλες εξετάσεις.

Η Γ’ λυκείου θα εξετάζεται και στο «Κόντρα Μάθημα». Η θεωρητική στα μαθηματικά και η θετική στην ιστορία, Έτσι θα καταφέρουμε να αγαπήσουμε και να μάθουμε και το αντίστοιχο μάθημα που μπορεί μέχρι τώρα να φοβόμασταν! Δηλαδή μέσα από εξετάσεις και ξανά εξετάσεις ένας μαθητής πχ της θεωρητικής θα αγαπήσει τα μαθηματικά!

Απανωτές αλλαγές ξανά στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα (Πέρυσι Κοινωνιολογία για τη θεωρητική, τώρα αποφασίζουν ξανά τα Λατινικά για τη Θεωρητική).

Μειώνουν από του χρόνου- δηλαδή σε παιδιά που θα δώσουν πανελλαδικές εν μέσω κορονοιού-  τις μετεγγραφές!

Από την επόμενη χρονιά, θα σκεφτούν λένε πως θα συνυπολογίζεται ο βαθμός από όλες τις τάξεις του Λυκείου, όπως και το πως θα μειωθούν  οι εισακτέοι στα ΑΕΙ και θα μπει και η ελάχιστη βάση εισαγωγής. Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, επαναφέρει τις 3ημερες έως και 5ημερες αποβολές, τον τίτλο διαγωγής στο απολυτήριο, αυξάνει τον βαθμό προαγωγής στις τάξεις!

Εμείς αγωνιστήκαμε και αγωνιζόμαστε για ΣΧΟΛΕΙΟ ΝΑ ΜΟΡΦΩΝΕΙ- ΟΧΙ ΝΑ ΕΞΟΝΤΩΝΕΙ. Αυτό φωνάξαμε και θα συνεχίσουμε να φωνάζουμε με κάθε τρόπο! Γιατί αυτές είναι οι ανάγκες μας: ένα σχολείο που να μη μας βάζει συνεχώς εμπόδια, να μην μας κοιτά στην τσέπη. Αντίθετα να μορφώνει όλα τα παιδιά, να δίνει όλη τη γνώση που είναι απαραίτητη για να τα βγάλουμε πέρα ότι και αν αποφασίσουμε να κάνουμε στη ζωή μας. Να μην το βαριόμαστε, να έχουμε ελεύθερο χρόνο.

ΘΥΜΙΖΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ:

Με τους αγώνες των μαθητών το 2014 πήραν πίσω την Τράπεζα Θεμάτων. Αυτό, να είναι, σίγουροι πως θα ξαναγίνει.

Απαιτούμε σαν μαθητές, η κυβέρνηση:

Να ΜΗ ΚΑΤΑΘΕΣΕΙ το νομοσχέδιο που ανακοίνωσε σήμερα!

Να ανακοινώσει την Ημερομηνία των Πανελλαδικών εξετάσεων

Να ανακοινώσει ότι δε θα δοθούν προαγωγικές εξετάσεις στις υπόλοιπες Γυμνάσιου, Λυκείου και ΕΠΑΛ

Να πάρει όλα τα μέτρα για να έχουν όλα τα παιδιά πρόσβαση στη σύγχρονη τηλεκπαιδευση.

Να ανακοινώσει το ποσοστό εισαγωγής 10% των ΕΠΑΛιτων στην Τριτοβάθμια

ΠΑΙΡΝΟΥΜΕ ΜΑΖΙΚΑ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΣΤΑ ΜΑΘΗΤΙΚΑ ΜΑΣ ΣΥΜΒΟΥΛΙΑ.

Την Παρασκευή 24/04 στις 12.00 είμαστε έξω από τη Βουλή σε παράσταση διαμαρτυρίας  μαζί με τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς μας!

Με πληροφορίες από alfavita.gr



Σχετικά Άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

* Το email σας δεν θα εμφανιστεί