Μέσα από το life style προέκυψε η ακροδεξιά και το μίσος

Του Γιώργου Δημητρίου*

To συνέδριο “Politeia” διοργανώνεται κάθε δύο χρόνια από το Ευρωπαϊκό Κέντρο Ηθικής, στο Βασιλικό Μέγαρο της Ακαδημίας των Βρυξελλών.

Ο τίτλος της διάσκεψης το 2002 ήταν “Η άνοδος των πολιτικών και της πολιτικής του lifestyle”. Συμμετείχαν τα πανεπιστήμια του Ku leuven ,VUB Brussels,ακόμα της Γάνδης και Αμβέρσας.

Το κεντρικό συμπέρασμα του συνεδρίου ήταν:

Τα παραδοσιακά πολιτικά κόμματα που βασίζονται στην ιδεολογία είναι παρελθόν,ο ρόλος και η επιρροή τους είναι σε παρακμή,ενώ η επικοινωνία μέσω των ΜΜΕ έχει αυξηθεί δραματικά.

“Οι πολιτικοί θεωρούν απαραίτητο να δείξουν το πρόσωπό τους στην τηλεόραση,και να προωθήσουν προσωπική πολιτική του lifestyle”.

Αυτό το συμπέρασμα σε ενα βαθμό εξηγεί γιατί στην Ελλάδα αναδεικνύονται τόσοι Δεξιοί και ακροδεξιοί τηλεμαϊντανοί πολιτικοί, οι οποίοι προωθούν και ένα προσωπικό lifestyle.

Σήμερα το επίκεντρο του ενδιαφέροντος για τον ψηφοφόρο δεν είναι το πολιτικό μήνυμα ή το επιχείρημα. Το επίκεντρο είναι ο πολιτικός ως άτομο ,ο τρόπος ζωής του και η προσπάθειά του να πείσει ότι είναι ένας ικανός ομιλητής και ένας δεινός ρήτορας, με τη βοήθεια των ΜΜΕ.

Σε ένα τέτοιο περιβάλλον η πολιτική επικοινωνία έχει πολλά κοινά σημεία με τη διαφήμιση και αυτό εξηγεί την ύπαρξη εκατοντάδων δημοσιογράφων image makers, σε ρόλο ”παπαγαλακίων”.

Η πλειοψηφία των πολιτών παρουσιάζει ελάχιστο ενδιαφέρον για τις αποφάσεις που λαμβάνονται,ενώ η υψηλότερη φιλοδοξία αυτής της κοινωνίας που κατευθύνεται από την οικονομία δεν είναι η γενική ευημερία ή η υπηρεσία προς την πατρίδα,αλλά η προσωπική επιτυχία.

Ενας διαρκώς αυξανόμενος αριθμός ανθρώπων καταφεύγει σε εικονικούς θύλακες διαφόρων ΜΜΕ τα οποία με ένα καλλιεργημένο πολιτικό lifestyle εξασφαλίζει ένα ελκυστικό φόρουμ για μια συγκεκριμένη ομάδα στόχο.

Όποιος δεν ανταποκρίνεται στις σιωπηρές προσδοκίες που καλλιεργούνται από τα ΜΜΕ, είναι άσχημος, μαδούρο, παράξενος αναρχικός,ή απροσδόκητος και μπαίνει στη διαδικασία γελοιοποίησης και απαξίωσης..

Τόσα Ευρωπαϊκά Πανεπιστήμια έχουν εξηγήσει από το 2002 την πολιτική του lifestyle. ΕΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΕΙ;

Σε επόμενό μου άρθρο θα ασχοληθώ με τις 5 συνήθειες των ανόητων ακροδεξιών πολιτικών,μελέτες  αμερικανικών και καναδικών πανεπιστημίων,και θα γίνει περισσότερο κατανοητό γιατί γεμίσαμε από δαύτους.

*Ο Γιώργος Δημητρίου είναι πρώην Δημοτικός Σύμβουλος του Δήμου Ηρακλείου, με σπουδές σε Οικονομία & Διοίκηση, master MBA Staffordshire University U.K .

Προσθήκη σχολίου

Η διεύθυνση mail σας ΔΕ θα εμφανιστεί