«Η Κυβέρνηση Μητσοτάκη συνεχίζει τις καταστροφικές πολιτικές εις βάρος του κοινωνικού συνόλου της χώρας, στόχος τώρα τα ΕΛΤΑ»

Αντί για απάντηση από τον αρμόδιο υπουργό Ψηφιακής διακυβέρνησης στην ερώτηση του βουλευτή Ηρακλείου ΣΥΡΙΖΑ Σωκράτη Βαρδάκη στις 10/01/2020, για την αποτροπή των επερχόμενων απολύσεων των εποχικά απασχολούμενων των ΕΛΤΑ, αλλά και για τη διατήρηση του δημόσιου και κοινωφελούς χαρακτήρα του οργανισμού, η απάντηση ήρθε από την Διοίκηση των ΕΛΤΑ με την απόλυση των συμβασιούχων στο σύνολό τους.

Για να εκπληρωθεί η αποστολή των ΕΛΤΑ είναι  σημαντική η συμβολή των συμβασιούχων εργαζομένων που καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες. Τα ΕΛΤΑ λειτουργούν ως εταιρεία κοινής ωφέλειας και παρέχει ταχυδρομικές και οικονομικές υπηρεσίες στο σύνολο της ελληνικής επικράτειας, σε κάθε πόλη και σε κάθε δύσβατη και δυσπρόσιτη περιοχή. Συνεπώς, η Διοίκηση των ΕΛΤΑ έχει την υποχρέωση να αποφασίζει με γνώμονα το δημόσιο συμφέρον.

  Αυτή η εμμονή για την συρρίκνωση του προσωπικού και την διάλυση των παρεχόμενων υπηρεσιών έχει απώτερο σκοπό  την πλήρη απαξίωση του Οργανισμού προς όφελος ιδιωτικών ανταγωνιστικών εταιριών.

Ήδη έχουν αναστείλει τη λειτουργία τους καταστήματα ΕΛΤΑ σε περιοχές της χώρας που δεν μπορούν να λειτουργήσουν λόγω απολύσεων, όπως ενημερώθηκε ο κ. Βαρδάκης σε συνάντηση που είχε με τους εργαζόμενους.

Δεν ήταν τυχαίο το πρώτο νομοσχέδιο του Υπουργείου Εργασίας για την κατάργηση του βάσιμου λόγου απόλυσης. Πρώτα θύματα οι εργαζόμενοι στις Τράπεζες, στον ΟΤΕ και εκατοντάδες εργαζόμενοι στον ιδιωτικό τομέα. Το 2019 έκλεισε με 13.000 λιγότερες νέες θέσεις εργασίας, σε σχέση με το 2018. Και τώρα οδοστρωτήρας και ομαδικές απολύσεις στα Ελληνικά Ταχυδρομεία.

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ απέδειξε με τα μέτρα που έλαβε ότι κύριο μέλημα ήταν να διασωθεί και να διατηρηθεί ο δημόσιος χαρακτήρας του Οργανισμού. Προσπάθησε και πέτυχε την είσπραξη από τα ΕΛΤΑ ποσό 90 εκ ευρώ, για την αποζημίωση της καθολικής υπηρεσίας ετών 2013 έως και 2018 και έλαβε πρωτοβουλίες για το σύνολο των οφειλών που εκκρεμούσαν προς τα ΕΛΤΑ, από το 2012 από πολυάριθμους φορείς του Δημοσίου. Το αποτέλεσμα αυτών των πρωτοβουλιών είναι να έχουν εισπραχθεί έως τα μέσα του 2019 περίπου 45 εκ. ευρώ.

Επιπροσθέτως, καθορίστηκε ο τρόπος και η διαδικασία επιμερισμού του μέρους του καθαρού κόστους που επιβαρύνει όλους τους φορείς παροχής ταχυδρομικής υπηρεσίας (ταμείο αντιστάθμισης), καθώς και οι σχετικές κυρώσεις που τους επιβάλλονται σε περίπτωση μη συμμόρφωσης.

Έτσι αντιμετωπίστηκε η πολιτική εγκατάλειψης και αδιαφορίας των προηγούμενων κυβερνήσεων.

Ωστόσο, η διοίκηση των ΕΛΤΑ, διακόπτει τη σχέση εργασίας όλων των συμβασιούχων, ανεξαρτήτως ειδικοτήτων, οι οποίοι απασχολούνται στα ΕΛΤΑ. Αυτό θα έχει ως συνέπεια, όπως εύκολα γίνεται αντιληπτό να υποστελεχώνονται σημαντικά τα υποκαταστήματα και συνεπώς να μην εκτελείται αποτελεσματικά το σημαντικό έργο των ΕΛΤΑ. Για παράδειγμα, οι συμβασιούχοι υπάλληλοι διανομής στο Ηράκλειο Κρήτης αποτελούν τα ¾ της δυναμικότητας των διανομέων.

Όπως αποδεικνύεται από τις αποφάσεις της Διοίκησης, μοναδικός γνώμονας είναι η συρρίκνωση του προσωπικού εις βάρος των παρεχόμενων υπηρεσιών των ΕΛΤΑ. Επιπλέον, με τις αποφάσεις της Διοίκησης, απαξιώνεται πλήρως ο Οργανισμός προς όφελος ιδιωτικών ανταγωνιστικών εταιριών.

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

* Το email σας δεν θα εμφανιστεί