Σ. Βαρδάκης: Δώστε ένα σαφές χρονοδιάγραμμα για το πότε το Ηράκλειο θα έχει ένα νέο Δικαστικό Μέγαρο

Συζητήθηκε, σήμερα, στην Ολομέλεια της Βουλής, η επίκαιρη ερώτησή του βουλευτή Ηρακλείου ΣΥΡΙΖΑ Σωκράτη Βαρδάκη, προς τον Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών, αναφορικά με την ανέγερση του νέου Δικαστικού Μεγάρου Ηρακλείου, που αποτελεί αναγκαιότητα για την πόλη του Ηρακλείου, λαμβάνοντας ταυτόχρονα την μορφή επείγουσας παρέμβασης, λόγω των κακών υφιστάμενων κτιριακών υποδομών. 

Ο κ. Βαρδάκης, κατά την διάρκεια της συζήτησης, επισήμανε ότι είναι τουλάχιστον προκλητικό, εκπρόσωποι κομμάτων, που για δέκα και πλέον χρόνια ήταν η αιτία να καρκινοβατεί ένα τόσο σημαντικό έργο για ολόκληρη την Κρήτη, να μιλούν για αδράνεια και αδιαφορία της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ. Και αυτό γιατί μετά την από 1/8/2002 απόφαση –ανάθεση του τότε Υπουργού Δικαιοσύνης προς κατασκευαστική εταιρία για την μελέτη, δημοπράτηση κατασκευής, επίβλεψη και παραλαβή του Νέου Δικαστικού Μεγάρου, πήρε τέσσερα χρόνια ώστε η Διυπουργική να εγκρίνει 100 εκ ευρώ για το έργο (μέσω ΣΔΙΤ), (6/9/2006) και  8 χρόνια μετά (25/9/14), να υπογραφεί απόφαση του Υπουργού Δικαιοσύνης για ανέγερση σε συγκεκριμένο απαλλοτριωθέν οικόπεδο που είχε ήδη απαλλοτριωθεί από το 2003. Η στείρα αντιπολιτευτική τακτική δεν λύνει προβλήματα αλλά δημιουργεί, και σε κάθε περίπτωση είναι εις βάρος του κοινωνικού συνόλου. 

Ο κ. Βαρδάκης ανέφερε, ότι η ηγεσία του Υποδομών επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ ανέσυρε από τα συρτάρια και ξεκίνησε τον αγώνα για να πραγματοποιηθούν οι γνωστές αρχαιολογικές έρευνες που εκκρεμούσαν από το 2008, όπως και έγινε το 2019, καταφέρνοντας ταυτόχρονα να ολοκληρωθούν:

  • η σύναψη σύμβασης για τις τοπογραφικές μελέτες,
  • η σύμβαση για τη «Γεωτεχνική Έρευνα και Μελέτη για την ανέγερση του Δικαστικού Μεγάρου Ηρακλείου»,
  • η αρχαιολογική έρευνα και οι δοκιμαστικές τομές στο οικόπεδο που προορίζεται για την ανέγερση του νέου Δικαστικού Μεγάρου (ΔΜ) Ηρακλείου, όπου δεν ανευρέθηκαν αρχαία,
  • η  σύνταξη του Κτιριολογικού Προγράμματος ΔΜ Ηρακλείου Κρήτης, από τη Διεύθυνσης Κτηριακών Υποδομών (ΔΚΥ),
  • η πρόσληψη του Τεχνικού, Νομικού και Χρηματοοικονομικού Συμβούλου, για την υποβοήθηση της ΔΚΥ σε θέματα που αφορούν τις προκαταρκτικές ενέργειες προετοιμασίας Διεθνούς Διαγωνισμού για τη σύναψη Σύμβασης ΣΔΙΤ

Δεδομένου ότι και ο Υπουργός Δικαιοσύνης σε σχετική ερώτηση είχε απαντήσει ότι βρισκόμαστε στο απολύτως τελικό στάδιο, προκειμένου να αποφασιστεί και να ανακοινωθεί η όλη ολοκλήρωση της διαδικασίας, ούτως ώστε να προχωρήσει ο διεθνής διαγωνισμός, ο κ. Βαρδάκης κάλεσε τον Υπουργό Υποδομών να δώσει ένα σαφές χρονοδιάγραμμα για το πότε το Ηράκλειο θα έχει ένα καινούργιο, αντάξιο των πραγματικών αναγκών, Δικαστικό Μέγαρο, το οποίο θα καλύπτει όλες τις ανάγκες του χώρου της Δικαιοσύνης συνολικά για το νησί της Κρήτης.

Ο Υπουργός Υποδομών, αφού πρώτα τόνισε ότι οι καθυστερήσεις υπάρχουν γιατί οι διαδικασίες, δυστυχώς, στην Ελλάδα είναι αυτές που είναι, μια παθογένεια, αρκέστηκε στο να δώσει ξανά την ίδια απάντηση που είχε δώσει στην προηγούμενη κοινοβουλευτική ερώτηση του κ. Βαρδάκη και ολοκλήρωσε την τοποθέτησή του, παραδεχόμενος ότι η προηγούμενη κυβέρνηση είχε κάνει τις αρχικές ενέργειες για να ξεκολλήσει αυτό το έργο. 

Ο κ. Καραμανλής δεσμεύτηκε ότι η ηγεσία του Υπουργείου  θα κινηθεί ταχύτητα για να ολοκληρωθεί η εξέταση της υπόθεσης, ώστε να προωθηθεί στη διυπουργική επιτροπή για τα ΣΔΙΤ, να υπογραφεί και να βρεθεί  χρηματοδότηση για το έργο. 

Τέλος, σε ερώτηση του κύριου Βαρδάκη για το πότε θα ανακοινωθεί το σχέδιο της Κυβέρνησης για τον Βόρειο Οδικό Άξονα, ο Υπουργός απάντησε με σενάρια και ομολόγησε πως δεν έχει βρεθεί ακόμα τρόπος χρηματοδότησης. 

Συγκεκριμένα, ανέφερε: «η Κυβέρνηση εξετάζει – και μου δίνεται η ευκαιρία να το πω πρώτη φορά δημοσίως – δύο σενάρια για τη χρηματοδότηση του έργου. 

Σενάριο πρώτο: Να πάρουμε κάποια έσοδα από μια άλλη σύμβαση παραχώρησης και να χρηματοδοτήσουμε τον ΒΟΑΚ. Αυτό, όμως, χρειάζεται την έγκριση των πιστωτών, διότι τα χρήματα τα οποία παίρνει το ελληνικό δημόσιο, τα έσοδα που παίρνει από τέτοιες δραστηριότητες, πηγαίνουν σε μεγάλο βαθμό στην εξυπηρέτηση του δημόσιου χρέους. 

Το άλλο που εξετάζει η Κυβέρνηση -και αυτό εξετάζεται σε ανώτατο κυβερνητικό κλιμάκιο- είναι να χρησιμοποιήσουμε τις επιστροφές των κεντρικών τραπεζών για να χρηματοδοτήσουμε τέτοια έργα ανάπτυξης. 

Εμείς, λοιπόν, και ο ίδιος ο Πρωθυπουργός, ο οποίος έχει δεσμευτεί ότι θα ξεκινήσει επιτέλους ο Βόρειος Οδικός Άξονας της Κρήτης, πολύ σύντομα θα είναι σε θέση να ανακοινώσει το πρώτο και το πιο σημαντικό, από πού, δηλαδή, θα βρει λεφτά. Διότι όταν θα έχουμε τη χρηματοδότηση, θα μπορούμε να κάνουμε το έργο».

Άρθρα στην ίδια κατηγορία

Προσθήκη σχολίου

Η διεύθυνση mail σας ΔΕ θα εμφανιστεί