Αγωγός EastMed, μέσω Κρήτης: Η συμφωνία του Α. Τσίπρα τον Δεκέμβριο του ’18, που υπέγραψε ο Κ. Μητσοτάκης (βίντεο)

Υπογράφηκε σήμερα το απόγευμα στο Ζάππειο η Διακυβερνητική Συμφωνία για τον αγωγό φυσικού αερίου EastMed, μεταξύ της Ελλάδας, της Κυπριακής Δημοκρατίας και του Ισραήλ. Η συμφωνία είχε κλείσει από τον Δεκέμβριο του 2018 στη συνάντηση του τότε πρωθυπουργού, Αλέξη Τσίπρα, με τον πρωθυπουργό του Ισραήλ και τον πρόεδρο της Κύπρου, στην 5η Σύνοδο Κορυφής Ελλάδας- Ισραήλ-Κύπρου, που πραγματοποιήθηκε στο Ισραήλ. Μάλιστα οι σημερινοί κυβερνώντες παραλείπουν τις αναφορές στο παρελθόν, επιδιώκοντας να εμφανίσουν επικοινωνιακά τη συμφωνία ως “δικό τους έργο”, με αφορμή τις τουρκικές προκλήσεις του τελευταίου διαστήματος! Να σημειώσουμε, για την Ιστορία, ότι οι πρώτες ενέργειες είχαν γίνει το 2014, επί υπουργίας Μανιάτη.

“Όσοι συνεργαστούμε για την κατασκευή αυτού του δρόμου ενέργειας, ανοίγουμε και τον δρόμο για τη σταθερότητα και την ειρήνη στην περιοχής μας”, ανέφερε ο τότε πρωθυπουργός από το Ισραήλ.

Ο κ. Τσίπρας σημείωνε ότι η επόμενη συνάντηση θα γινόταν στην Κνωσό, στην Κρήτη (τελικά είχε μετατεθεί για αργότερα η σύνοδος της Κρήτης). Αυτό το γεγονός σηματοδοτεί ότι το νησί της Κρήτης είναι ένα νησί συνεργασίας και συνανάπτυξης, καθώς από εκεί θα περνά ο αγωγός East Med, συμπλήρωνε.

Δείτε: Έκλεισε η συμφωνία για τον East Med μέσω Κρήτης – Αλ. Τσίπρας: Η Κρήτη νησί συνεργασίας & ανάπτυξης, στην Κνωσό η επόμενη συνάντηση (Βίντεο)

Αυτό είναι το γιγάντιο έργο του East Med που θα μεταφέρει μέσω Κρήτης το αέριο στην Ευρώπη -Στα 7 δισ. δολάρια το κόστος, προκηρύχθηκε η πρώτη μελέτη

Handelsblatt: Πολλαπλό το όφελος της Ελλάδας από τον East Med- Επόμενο βήμα η υπογραφή της συμφωνίας στην Κρήτη

Η συμφωνία του 2018 για το έργο

Λίγο πριν την ολοκλήρωση της συμφωνίας, τον Δεκέμβριο του 2018 στο Ισραήλ, παρουσιάζαμε το έργο, με αφορμή και την πρώτη προκήρυξη, τον Νοέμβριο του 2018:

Το γιγάντιο έργο του East Med, που θα μεταφέρει φυσικό αέριο μέσω της Κρήτης από τα κοιτάσματα της Λεβαντίνης, φαίνεται ότι πλέον αρχίζει να “μπαίνει μπροστά”. Ήδη δόθηκε το πράσινο φως από την ΕΕ προκειμένου να γίνει με τη χρηματοδότησή της η μελέτη σκοπιμότητας, που θα κοστίσει περίπου 100 εκατομμύρια δολάρια, ενώ από την Κομισιόν δημοσιεύτηκε ήδη στην Εφημερίδα των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων η προκήρυξη του διαχειριστή του έργου (που είναι η θυγατρική της ΔΕΠΑ «ΥΑΦΑ – ΠΟΣΕΙΔΩΝ», στην οποία συμμετέχει ισομερώς η ιταλική Edison)  για τη μελέτη έρευνας του βυθού και όλης της διαδρομής, από τη Λεβαντίνη, στο ανατολικό άκρο της Μεσογείου, μέχρι την Ιταλία, όπου θα καταλήγει ο East Med.

Δείτε την ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΕΔΩ

Η τοποθέτηση του μακρύτερου και βαθύτερου υποθαλάσσιου αγωγού φυσικού αερίου στον κόσμο, έργο στο οποίο έχουν συμφωνήσει η Ελλάδα, η Ιταλία η Κύπρος και το Ισραήλ εκτιμάται ότι θα κοστίσει πάνω από 7 δισεκατομμύρια δολάρια.

Σύμφωνα με την τηλεόραση του Ισραήλ Hadashot, η Ευρωπαϊκή Ένωση συμφώνησε να επενδύσει 100 εκατομμύρια δολάρια σε μια μελέτη σκοπιμότητας για το έργο πριν επιτευχθεί η οριστική συμφωνία.

Στο πλαίσιο της συμφωνίας, το Ισραήλ και η Κύπρος θα προτιμηθούν έναντι άλλων χωρών κατά την εξαγωγή φυσικού αερίου στην ευρωπαϊκή αγορά, σύμφωνα με την έκθεση.

Ο αγωγός EastMed θα ξεκινήσει περίπου 170 χιλιόμετρα από τη νότια ακτή της Κύπρου και θα εκτείνεται για 2.200 χιλιόμετρα μέχρι να φτάσει στο Οτράντο της Ιταλίας μέσω της Κρήτης και της ηπειρωτικής Ελλάδας.

Θα έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει μέχρι 20 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα  φυσικού αερίου ετησίως. Οι ανάγκες εισαγωγής φυσικού αερίου στην Ευρώπη αναμένεται να αυξηθούν ετησίως κατά 100 δισ. κυβικά μέτρα ετησίως έως το 2030.

Σύμφωνα με την προκήρυξη για την “Λεπτομερή θαλάσσια έρευνα υπεράκτιου αγωγού για το έργο EastMed Pipeline”, το θαλάσσιο σύστημα περιλαμβάνει τέσσερα υποβρύχια τμήματα:

(i) από τη Λεβαντίνη μέχρι την Κύπρο

(ii) από την Κύπρο στην Κρήτη ·

(iii) από την Κρήτη στην ηπειρωτική Ελλάδα.

(iv) Πέρασμα του κόλπου της Πάτρας.

Η διασύνδεση αυτών των τεσσάρων υποθαλάσσιων τμημάτων περιλαμβάνει 5 θέσεις ξηράς (Κύπρος, Κρήτη και 3 στην ηπειρωτική Ελλάδα).

Η μελέτη θα περιλαμβάνει εργασίες ερευνών και στους τέσσερις υπεράκτιους τομείς, καθώς και τις σχετικές έρευνες στη στεριά και την ξηρά στις 5 αντίστοιχες εκτάσεις.

Το συνολικό μήκος της υπεράκτιας οδού είναι μήκους περίπου 1400 χιλιομέτρων, με βάθος νερού κατά μήκος της διαδρομής που φτάνει τα 3.000 μέτρα περίπου στις περιοχές που βρίσκονται ανατολικά της Κρήτης.

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

* Το email σας δεν θα εμφανιστεί