Σ. Βαρδάκης: «Γενικολογίες και αοριστίες του Υπουργείου Ναυτιλίας για την εφαρμογή του Μεταφορικού Ισοδύναμου στην Κρήτη»

Την πλήρη ένταξη της Κρήτης στο Μεταφορικό Ισοδύναμο και άμεσα για να μην χαθούν τα κονδύλια του 2019 που έχουν δεσμευτεί για τις επιχειρήσεις, είχε ζητήσει με ερώτησή του, προς τον αρμόδιο Υπουργό Ναυτιλίας, ο Βουλευτής Ηρακλείου ΣΥΡΙΖΑ Σωκράτης Βαρδάκης, την οποία συνυπογράφει και ο επικεφαλής του τομέα Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής  του ΣΥΡΙΖΑ, κ. Σαντορινιός Νεκτάριος.

Υπενθυμίζεται ότι, μέσω της ερώτησης ο κ. Βαρδάκης είχε επισημάνει ότι η απόφαση για ένταξη της Κρήτης στο πρόγραμμα του Μεταφορικού Ισοδύναμου από την προηγούμενη Κυβέρνηση (ν. 4606/19, άρθρο 14), ήταν η απτή απόδειξη ότι ο ΣΥΡΙΖΑ είχε ένα ουσιαστικό σχέδιο ανάπτυξης για τα νησιά, αφού το Αντιστάθμισμα Νησιωτικού Κόστους (ΑΝΗΚΟ) που θα λαμβάνουν οι επιλέξιμες επιχειρήσεις δεν είναι απλώς ένα “επίδομα”, αλλά μια ουσιαστική ενίσχυση στην κατεύθυνση της  τόνωσης της ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων της Κρήτης, με πολλαπλά έμμεσα και άμεσα οφέλη για την εθνική και περιφερειακή οικονομία.

Ωστόσο, μέχρι σήμερα δεν έχει τροποποιηθεί η Κ.Υ.Α. 568/2019 βάσει της οποίας θα επιτραπεί στις επιχειρήσεις της Κρήτης να υποβάλλουν αιτήματα χρηματοδότησης. Είναι γνωστό, μάλιστα, πως έχουν δεσμευτεί 570 εκ. ευρώ για το έργο συνολικά και 156 εκ. ευρώ για το 2019, συνεπώς υπάρχουν διαθέσιμα κονδύλια για την πλήρη εφαρμογή του προγράμματος για την Κρήτη, τα οποία όμως το Υπουργείο αρνείται, από ότι φαίνεται, να διοχετεύσει.

Όπως είχε δηλώσει σε παλαιότερη τοποθέτησή του, στις 14 Οκτωβρίου 2019, στη Βουλή, ο κ. Υπουργός, θα ανατεθεί εκ νέου στο Πανεπιστήμιο Πειραιά και στο Ινστιτούτο Περιφερειακής Ανάπτυξης του Παντείου Πανεπιστημίου, η εκπόνηση νέας μελέτης εφαρμογής του Μεταφορικού Ισοδύναμου, ενώ αυτές οι μελέτες έχουν ήδη ολοκληρωθεί τόσο από το Πανεπιστήμιο Αιγαίου, όσο και από τα Επιμελητήρια της Κρήτης. 

Δύο μήνες μετά, το αρμόδιο Υπουργείο εμμένει ακόμα στην ίδια απάντηση, γεγονός το οποίο αφήνει σοβαρές υπόνοιες για την απουσία πολιτικής βούλησης να εφαρμοστεί το Μεταφορικό Ισοδύναμο για τις επιχειρήσεις της Κρήτης, βάζοντας, με αυτό τον τρόπο, το νησί, τις παραγωγικές του δυνάμεις και τους φορείς του, στο περιθώριο.

Δύο μήνες μετά, το αρμόδιο Υπουργείο εμμένει ακόμα στην ίδια απάντηση, γεγονός το οποίο, αποδεικνύει ότι θα συνεχιστεί η μεγάλη καθυστέρηση της μη πλήρους εφαρμογής του για την Κρήτη, βάζοντας, με αυτό τον τρόπο, την Κρήτη στο περιθώριο και υποτιμώντας τους παραγωγικούς φορείς του νησιού.

Ως προς τα επιπλέον κίνητρα και τις ενισχύσεις που είχε θέσει επί τάπητος, ο κ. Βαρδάκης, με σκοπό την βελτίωση της νησιωτικής ανταγωνιστικότητας, ο αρμόδιος Υπουργός κ. Πλακιωτάκης, υποστηρίζει ότι επεξεργάζεται ήδη τη σκοπιμότητα και αναγκαιότητα υιοθέτησης ενός στοχευμένου Χρηματοδοτικού Εργαλείου για τη νησιωτική επιχειρηματικότητα, χωρίς όμως να επεξηγεί και να δίνει λεπτομέρειες ούτε για τις πηγές και το ύψος χρηματοδότησης, ούτε για τη φιλοσοφία του νέου εργαλείου, απαντώντας πάλι με αοριστίες και γενικολογίες.

Ας ελπίσουμε αυτή η απάντηση του Υπουργείου να μην αποτελεί μια ωμή και στυγνή παραδοχή της πρόθεσης της Κυβέρνησης να μην επεκτείνει το Μεταφορικό Ισοδύναμο στην Κρήτη και συγκεκριμένα στις επιχειρήσεις του νησιού.

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

* Το email σας δεν θα εμφανιστεί