11ο Γυμνάσιο Ηρακλείου: Εκπαίδευση για ένα σχολείο χωρίς αποκλεισμούς

Το σχέδιο κινητικότητας Erasmus+KA1 με τίτλο «Εκπαίδευση για ένα σχολείο χωρίς αποκλεισμούς» παρουσιάστηκε με επιτυχία στο πλαίσιο του εορτασμού ΗΜΕΡΕΣ ERASMUS+2019 που πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 23 Σεπτεμβρίου 2019 στο χώρο του σχολείου παρουσία του Αντιδημάρχου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης & Νέας Γενιάς κου Αγγελάκη Νικόλαου, του Αναπληρωτή Οργανωτικoύ Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου Περιφέρειας Κρήτης κου Κανέλλου Ιωάννη, του Συντονιστή Παιδαγωγικής Ευθύνης και Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου Θεολόγων κου Στριλιγκά Γεώργιου, της Συντονίστριας Εκπαιδευτικού Έργου Φυσικών Επιστημών, κας Γκινούδη Αθηνάς, της Συντονίστριας Εκπαιδευτικού Έργου Γερμανικών, κας Γιασσάκη Σοφίας, της υπεύθυνης των Ευρωπαϊκών προγραμμάτων Περιφερειακής Εκπαίδευσης Κρήτης κας Βουράκη Αρετής, εκπαιδευτικών, Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 11ου Γυμνασίου και μαθητών. Η Διευθύντρια και υπεύθυνη του προγράμματος Κοκοτσάκη Αντωνία καθώς και οι εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν στο πρόγραμμα Αθανασάκη Μαρία,ΠΕ80, Υποδιευθύντρια, Μπενέτου Σπυριδούλα, ΠΕ02, Τσαπάκη Ελένη, ΠΕ03, Φιολιτάκη Μαρία, ΠΕ02 και Χουρσάν Χρυσή, ΠΕ02 παρουσίασαν την υλοποίηση του σχεδίου δίνοντας έμφαση στα αποτελέσματα του σχεδίου.

Δείτε επίσης: Hμέρες Erasmus στο 11ο Γυμνάσιο Ηρακλείου


Σκοπός του σχεδίου ήταν να βάλει στο επίκεντρο του σχολικού ήθους τις αρχές του συμπεριληπτικού σχολείου, προάγοντας τις ίσες ευκαιρίες για όλους. Πιο συγκεκριμένα, οι βασικοί στόχοι που τέθηκαν ήταν:

 η επιμόρφωση της Διεύθυνσης και των εκπαιδευτικών στις αρχές της συμπεριληπτικής κουλτούρας και πως αυτές μπορούν να αποτυπωθούν σε μια ξεκάθαρη πολιτική/στρατηγική στο χώρο του σχολείου μας.
 η ανάπτυξη καλών πρακτικών/νέων μεθόδων και εργαλείων μάθησης για την εφαρμογή και την ενσωμάτωση των αρχών της συμπεριληπτικότητας στο πρόγραμμα σπουδών των μαθημάτων.
 η εισαγωγή καλών πρακτικών για την ομαλότερη κοινωνική ένταξη των μεταναστών, των Ρομά και νεοφερμένων προσφύγων.

Σε γενικές γραμμές, το χωρίς αποκλεισμούς σχολείο ή αλλιώς το συμπεριληπτικό σχολείο αναγνωρίζει τη φυσιολογική παρουσία της διαφορετικότητας σε όλους τους τομείς της ζωής του ανθρώπου και επιδιώκει να ευαισθητοποιήσει όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας ώστε να αναγνωρίσουν ότι είναι φυσιολογική η ανάπτυξη ενός πλήθους διαφορετικών τρόπων ζωής, εθίμων, παραδόσεων και οπτικών γωνιών, ότι οι άνθρωποι έχουν διαφορετικές ικανότητες, ότι προέρχονται από διαφορετικό πολιτιστικό, κοινωνικοοικονομικό υπόβαθρο και ότι αυτή η ποικιλία της ανθρώπινης ζωής είναι πλούτος για όλους. Η συμπεριληπτική πρακτική πραγματώνεται σε ένα πλαίσιο γνήσιου ενδιαφέροντος για τον συνάνθρωπο και αυτό το ενδιαφέρον έχει αξία!

Με το τέλος της επιμόρφωσης- σχεδίου
 καθορίστηκε το πλαίσιο της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης-κουλτούρας στη σχολική κοινότητα και επικαιροποιήθηκε η στρατηγική του 11ου Γυμνάσιου Ηρακλείου για ένα σχολειό χωρίς αποκλεισμούς η οποία ενσωματώθηκε στο πλαίσιο οργάνωσης της σχολικής ζωής του σχολείου μας.
 Παρουσιάστηκαν ΚΑΛΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ που αφορούσαν:
-στην εφαρμογή της μεθόδου της δημιουργικής δραματοποίησης μεθόδου διδασκαλίας σε συγκεκριμένες διδακτικές ενότητες και εργαλείο ομαλής κοινωνικής ενσωμάτωσης στη σχολική τάξη.
-στη δημιουργία σχεδίων μαθήματος με τη χρήση εργαλείων ΤΠΕ.
-δράσεις ευαισθητοποίησης σε θέματα που σχετίζονται με τη διαπολιτισμικότητα στο σύγχρονο σχολείο ώστε να προληφθούν προβλήματα ξενοφοβίας και μίσους και να καλλιεργηθεί κλίμα αποδοχής και αλληλοσεβασμού στη σχολική κοινότητα.

-τη δημιουργία συμπαγών και παραγωγικών ομάδων στη σχολική κοινότητα.
-την ανάπτυξη νέων τρόπων επικοινωνίας και συνεργασίας σχολείου και γονέων.
-τρόπους διαχείρισης της διαφορετικότητας σε ότι αφορά τις εκπαιδευτικές ανάγκες ή πολιτισμικό, κοινωνικοοικονομικό υπόβαθρο των μαθητών.
Επιπλέον, είχαμε
-Ενίσχυση των γλωσσικών δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών.
-Βελτίωση των γνώσεων των εκπαιδευτικών για τα εκπαιδευτικά συστήματα άλλων ευρωπαϊκών χωρών και ευκαιρίες για μελλοντικές συνεργασίες.
-Ενίσχυση της ευρωπαϊκής ταυτότητας της σχολείου μας..
Τέλος, το προσωπικό είναι ενεργοποιημένο και με περισσότερα κίνητρα και το αίσθημα ικανοποίησης του από την εργασία έχει ενισχυθεί.
Θεωρούμε ότι τα παραπάνω θα λειτουργήσουν υπέρ της καλυτέρευσης της ζωής όλων των μαθητών μας αλλά κυρίως των μειονεκτούντων μαθητών μας και των οικογενειών τους και θα δώσει μακροπρόθεσμα σε όλους ευκαιρίες για ένα καλύτερο μέλλον.
Η υλοποίηση του σχεδίου και τα επιλεγμένα σεμινάρια περιγράφονται αναλυτικά στο blog του σχεδίου μας
https://erasmuska1education4inclusion.blogspot.com/

Αντωνία Κοκοτσάκη
Διευθύντρια 11ου Γυμνασίου Ηρακλείου

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

* Το email σας δεν θα εμφανιστεί