Η υποκρισία της ΝΔ με την ακύρωση των διαγωνισμών του αιματοβαμμένου ΒΟΑΚ- Στη Βουλή το θέμα από τον Χ. Μαμουλάκη

Επαναφέρει στη Βουλή το θέμα συνέχισης και τελικά ολοκλήρωσης της κατασκευής ενός σύγχρονου και ασφαλούς ΒΟΑΚ ο Βουλευτής Ηρακλείου του ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία Χάρης Μαμουλάκης.

Δείτε: Πάμε σε αναβολή των διαγωνισμών για τον ΒΟΑΚ!

Τινάζουν στον αέρα τις διαδικασίες για τον ΒΟΑΚ!- Στις καλένδες και πάλι από τη ΝΔ το έργο!

Οι υποκριτές της ΝΔ: Τα ψεύτικα δάκρυα για τα θύματα στον ΒΟΑΚ, ενώ ακυρώνουν τους διαγωνισμούς

Υποδομές και επενδύσεις 7 δισ. € στην Κρήτη από την κυβέρνηση Τσίπρα- Η ΝΔ άρχισε το ξήλωμα από τον ΒΟΑΚ

Όταν ο Σταύρος συνάντησε τον Κυριάκο, που ακύρωσε τις διαδικασίες του ΒΟΑΚ, απλά έκανε δημόσιες σχέσεις…

Με ερώτηση που κατέθεσε προς τον αρμόδιο Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστα Καραμανλή, κάνει εκτενή αναφορά στον σχεδιασμό και τις πρωτοβουλίες της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ που οδήγησαν στη δημοπράτηση και την κατάθεση σχετικών προσφορών από κοινοπρακτικά σχήματα και οι οποίες έχουν ήδη εγκριθεί και αξιολογηθεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Εκφράζει επίσης την απορία του για τις προγραμματικές δηλώσεις του Κ. Καραμανλή με τις οποίες έκανε λόγο για «μια ιδέα με κάτι σκίτσα» τονίζοντας ότι η νέα κυβέρνηση σκοπεύει να επανεξετάσει την αρχιτεκτονική των τριών διαγωνισμών και να ξεκινήσει ξανά από το μηδέν. Κάτι που ακυρώνει τις άκρως αποτελεσματικές προσπάθειες των τελευταίων ετών και αναβάλλει την κατασκευή του πολύ σημαντικού έργου για όλη την Κρήτη.

«Η Κυβέρνηση της Ν.Δ., μέσω του κ. Κ. Καραμανλή, φαίνεται ότι ξαναβάζει στις καλένδες ένα από τα σημαντικότερα έργα για την Κρήτη, την κατασκευή ενός σύγχρονου και ασφαλούς ΒΟΑΚ.» ανέφερε σε δηλώσεις του ο Χάρης Μαμουλάκης, τονίζοντας: «Αυτό το οραματικό έργο που θα συνδέσει την Κρήτη απ’ άκρη σ’ άκρη προσφέροντας σύγχρονες και ασφαλείς συνθήκες οδήγησης, δεν μπορεί και δεν πρέπει να μπαίνει σε στενά πλαίσια μικροκομματικών πολιτικών. Αν ο κ. Καραμανλής αδυνατεί να κατανοήσει την «αρχιτεκτονική» του έργου όπως ο ίδιος δήλωσε και διακρίνει μόνο «σκίτσα» και «ιδέες», είμαστε πρόθυμοι να του τα εξηγήσουμε αναλυτικότερα, ακόμα και να οδηγήσουμε μαζί αν το επιθυμεί, από τη Σητεία μέχρι το Καστέλι Κισσάμου. Ίσως τότε, κατανοήσει τη σπουδαιότητά του».

Την ερώτηση συνυπογράφει και ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ Γιώργος Βαρεμένος.

Προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών

Θέμα: «Ο σχεδιασμός της κυβέρνησης για τους δύο εν εξελίξει διαγωνισμούς για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ)»

Σύμφωνα με τις προγραμματικές δηλώσεις του κ. Κ. Καραμανλή, Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, η προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥ.ΡΙΖ.Α., όσον αφορά στην περίπτωση του Βόρειου Οδικού Άξονα της Κρήτης, δεν είχε προχωρήσει παρά στην δημοπράτηση «…μιας ιδέας με κάτι σκίτσα…». Σε αυτό το πλαίσιο ο κύριος Υπουργός δήλωσε ότι η νέα κυβέρνηση σκοπεύει να επανεξετάσει την αρχιτεκτονική των τριών διαγωνισμών, όπως αυτή είχε σχεδιαστεί και ξεκινήσει να υλοποιείται από την προηγούμενη διοίκηση του υπουργείου, αλλά και να προχωρήσει στην μελετητική ωρίμανση του έργου, προφανώς στην παρούσα μορφή του.

Ωστόσο, όπως είναι γνωστό, η απελθούσα κυβέρνηση είχε προχωρήσει σε ένα σχεδιασμό στη βάση του οποίου το σκέλος Χανιά-Χερσόνησος θα προκυρησότανμε διεθνή διαγωνισμό για σύμβαση παραχώρησης, το σκέλος Χερσόνησος-Νεάπολη θα προχωρούσε με διεθνή διαγωνισμό για Σύμβαση Δημόσιου Ιδιωτικού Τομέα ενώ για το σκέλος Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος διερευνούταν το ενδεχόμενο της προκήρυξης με τη μορφή του δημόσιου έργου. Συγκεκριμένα, με την Απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών «Καθορισμός Προτιμητέας Χάραξης Λειτουργικού Σχεδιασμού του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης στο τμήμα Χανιά Νεάπολη» (Δ16/ΒΟΑΝ/οικ.434/22-03-2019) προσδιορίστηκε το φυσικό αντικείμενο των δύο διαγωνισμών και οριστικοποιήθηκε, στο βαθμό που αυτό ήταν απαραίτητο για διαγωνισμό ο οποίος διεξάγεται με τη μέθοδο του ανταγωνιστικού διαλόγου, η προτιμηταία χάραξη του υπό προκύρηξη έργου.

Ως αποτέλεσμα του παραπάνω σχεδιασμού, με την Υπουργική Απόφαση (Δ16/ΒΟΑΚ/οικ612/14-06-2018) «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηη, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης» εγκρίθηκε η διενέργεια του σχετικού Διεθνούς Διαγωνισμού για το σκέλος Χανιά-Χερσόνησος, ενώ στις 18-10-2018 κατατέθηκαν από πέντε εταιρίες και κοινοπρακτικά σχήματαΦάκελοι Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος οι οποίοι εγκρίθηκαν και αξιολογήθηκαν από την σχετική αρμόδια επιτροπή του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Ανάλογη τύχη είχε και το σκέλος του ΒΟΑΚ Χερσόνησος-Νεάπολη για το οποίο έχουν επίσης κατατεθεί Φάκελοι Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος οι οποίοι, επίσης, έχουν αξιολογηθεί και εγκριθεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Με βάση τα παραπάνω, κρίνεται ότι δεν συντρέχουν λόγοι μη-ολοκλήρωσης της δεύτερης φάσης του διαγωνισμού και εναπόκειται στην πολιτική βούληση της νέας διοίκησης του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών η ολοκλήρωση τους.

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

  1. Σκοπεύετε να ακυρώσετε τον εν εξελίξει διεθνή διαγωνισμό για την σύμβαση παραχώρησης του σκέλους του ΒΟΑΚ Χανιά-Χερσόνησος;
  2. Σκοπεύετε να ακυρώσετε τον εν εξελίξει διεθνή διαγωνισμό για την Σύμβαση Δημόσιου-Ιδιωτικού Τομέα του σκέλους του ΒΟΑΚ Χερσόνησος-Νεάπολη;
  3. Σκοπεύετε να προχωρήσετε στην προκήρυξη του σκέλους του ΒΟΑΚ Νεάπολη-Αγιος Νικόλαος ως δημόσιο έργο;
  4. Ποιος είναι ο συνολικός σχεδιασμός της νέας κυβέρνησης για τον ΒΟΑΚ και σε τι χρονοδιάγραμμα προσβλέπετε για την ολοκλήρωση του έργου;

Οι Ερωτώντες Βουλευτές

Μαμουλάκης Χαράλαμπος

Γεώργιος Βαρεμένος

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

* Το email σας δεν θα εμφανιστεί