Εθνικοφροσύνη και οπισθοδρόμηση μέσω της Παιδείας

H υπουργός Παιδείας ανέφερε την Πέμπτη 5/9 ότι (ο αναχρονιστικός και αντιεκπαιδευτικός) στόχος της είναι η ιστορία να πάψει να είναι κοινωνικού χαρακτήρα και να αλλάξει, αναπτύσσοντας την «εθνική συνείδηση» και ανακοίνωσε ότι θα επιστρέψουμε στο παλιό σύστημα επιλογής των σημαιοφόρων, δηλαδή την επιλογή με βάση τις επιδόσεις και θα καταργηθεί η επιλογή των σημαιοφόρων με κλήρωση που ίσχυε μόνο στο Δημοτικό – Κ. Γαβρόγλου: «Άγνοια, εμπάθεια, ιδεολογικός πόλεμος ή ασχετοσύνη για επιστημονικά θέματα; Μάλλον όλα μαζί»

Στόχος της νέας ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας είναι η Ιστορία «να πάψει να είναι κοινωνικού χαρακτήρα» αλλά «να αναπτύσσει την εθνική συνείδηση» σύμφωνα με τη Νίκη Κεραμέως.

Επίσης, η υπουργός Παιδείας προανήγγειλε ότι στις παρελάσεις «ο καλύτερος θα σηκώνει τη σημαία», προαναγγέλοντας ότι αλλαγή σε σχέση με το ισχύον καθεστώς της κλήρωσης για τα Δημοτικά θα ισχύσει από την 28η Οκτωβρίου. 

Φαίνεται ότι ο ακραίος συντηρητισμός θα σημαδέψει κάθε προσπάθεια (αντι)μεταρρύθμισης της νέας κυβέρνησης σε μία σειρά από κρίσιμα πεδία της κοινωνικής ζωής.

Συγκεκριμένα, σε συνέντευξή της στο ραδιόφωνο του Alpha, η υπουργός Παιδείας ανακοίνωσε μεταξύ άλλων ότι σε βάθος χρόνου θα γίνουν αλλαγές σε κρίσιμα μαθήματα, όπως η Ιστορία. Τόνισε ότι στόχος της νέας ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας είναι η Ιστορία να πάψει να είναι κοινωνικού χαρακτήρα αλλά να αναπτύσσει την εθνική συνείδηση.

Η ανησυχητική, αντιεπιστημονική και αντιπαιδαγωγική εξαγγελία της Κεραμέως φανερώνει, όπως σχολιάζει η «Αυγή» στο κύριο άρθρο της Παρασκευής 6/9, ότι στο μυαλό της υπουργού η «εθνική συνείδηση» δεν συμβιβάζεται ούτε με την κατανόηση του κοινωνικού χαρακτήρα της Ιστορίας ούτε με την ανάπτυξη κριτικής σκέψης, αλλά κυρίως με την αναπαραγωγή της μασημένης εθνοπατριδόπληκτης τροφής με την οποία το εκπαιδευτικό σύστημα τάιζε τα παιδιά του από τον Εμφύλιο και μετά.

Θα ήταν χρήσιμο, τώρα που είναι νωρίς, η Ν. Κεραμέως να αφήσει κατά μέρος αυτές τις ιδεοληψίες και να ακούσει πιο σοβαρά τις επιστημονικές προσεγγίσεις για τη διδακτική της Ιστορίας. Δεν είμαστε πια στο 1950. Ούτε έχει κανείς όρεξη να γυρίσουμε εκεί.

Για την επιλογή των σημαιοφόρων ανέφερε ότι θα γίνεται με βάση τις επιδόσεις τους, αλλάζοντας την απόφαση του τέως υπουργού Κώστα Γαβρόγλου που είχε αλλάξει το σύστημα ορίζοντας την επιλογή των σημαιοφόρων μόνο στο Δημοτικό με κλήρωση.

Παράλληλα, τόνισε ότι ως προς το σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ/ΤΕΙ της χώρας δεν θα ισχύσουν αλλαγές φέτος, ενώ οι αλλαγές θα πραγματοποιηθούν σε βάθος χρόνου. Η Νίκη Κεραμέως δεν διευκρίνισε αν η κατάργηση των «αιώνιων» φοιτητών θα συμπεριληφθεί στο προσεχές σχεδιαζόμενο νομοσχέδιο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, υποδηλώνοντας ότι μάλλον θα καθυστερήσει η εφαρμογή της.

Τέλος, η υπουργός παιδείας δεν θέλησε να σχολιάσει την απόφαση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα να μην αναγράφεται το θρήσκευμα και η ιθαγένεια στα απολυτήρια της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Αρκέστηκε στο να πει ότι περιμένει να λάβει την επίσημη απόφαση στα χέρια της ώστε να αποφασίσει το Υπουργείο πως θα κινηθεί.

Κ. Γαβρόγλου: Η Ν. Κεραμέως ξαναχτυπά, ο σκοταδισμός κατοικοεδρεύει στο υπ. Παιδείας

«Άγνοια, εμπάθεια, ιδεολογικός πόλεμος ή ασχετοσύνη για επιστημονικά θέματα; Μάλλον όλα μαζί» αναφέρει ο Κώστας Γαβρόγλου σχολιάζοντας τις παραπάνω δηλώσεις της υπουργού Παιδείας για το μάθημα ιστορίας.

«Μετά από συζητήσεις που κράτησαν δύο χρόνια, η ομάδα εργασίας για το μάθημα ιστορίας στα σχολεία που είχε συστήσει το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής και στην οποία συμμετείχαν καθηγητές Πανεπιστημίων και της Μέσης Εκπαίδευσης, απέστειλε το πόρισμα της στο ΙΕΠ. Το ΙΕΠ έστειλε την γνωμάτευση του στο υπουργείο Παιδείας και δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ ως υπουργική απόφαση το πόρισμα της ομάδας εργασίας. Δηλαδή έχει ήδη καθοριστεί επισήμως το περιεχόμενο του μαθήματος, οι τρόποι προσέγγισης των θεμάτων από το Δημοτικό μέχρι και τη Β’ Λυκείου, με υπουργικές αποφάσεις που ξεπερνούν τις 250 σελίδες. Αυτό συνιστά προϋπόθεση για την προκήρυξη για τη συγγραφή των βιβλίων, την οποία το ΙΕΠ άρχισε να υλοποιεί. Όσα είπε η υπουργός δεν είναι γενικές απόψεις αλλά στοχεύουν στην ακύρωση μιας επιστημονικά και διδακτικά άψογης πρότασης» σημειώνει ο πρώην υπουργός Παιδείας.

«Ως προς τις επιπτώσεις όσων είπε η υπουργός για το μάθημα ιστορίας και την εθνική συνείδηση μαζί και για τη σημαία και την αριστεία, σχολιάστηκαν από πολλές και πολλούς. Ο σκοταδισμός δεν έχει αφετηρία μόνον το υπουργείο Εργασίας. Κατοικοεδρεύει και στο Μαρούσι» τονίζει με νόημα ο Κώστας Γαβρόγλου.

Οπισθοδρόμηση και στην Ανώτατη Εκπαίδευση

Παράλληλα, όπως σημειώνει ρεπορτάζ της «Αυγής» (5/9/19), με αποτυχημένες συνταγές του παρελθόντος επιχειρεί η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας να «αναβαθμίσει», όπως υποστηρίζει, το επίπεδο των πανεπιστημίων και το επίπεδο των νεοεισερχόμενων φοιτητών στα ΑΕΙ. Το υπουργείο ετοιμάζει «τσουνάμι» αλλαγών στον χώρο της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης έως το τέλος του χρόνου, με την «καυτή» ατζέντα των συζητήσεων να περιλαμβάνει την επαναφορά της βάσης του δέκα για την εισαγωγή στα ΑΕΙ, καθώς και τον καθορισμό των εισακτέων από τα πανεπιστήμια. Εξαγγελίες που ήδη έχουν προκαλέσει σωρεία αντιδράσεων, καθώς εκτιμάται πως η υλοποίησή τους θα οδηγήσει τουλάχιστον 30.000 υποψηφίους εκτός δημόσιας Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Χθες (Τετάρτη 4/9) η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως και ο υφυπουργός Βασίλης Διγαλάκης συναντήθηκαν με το Προεδρείο των Πρυτάνεων (Αθανάσιο Δημόπουλο – ΕΚΠΑ, Μαρία Νικολαΐδη – Χαροκόπειο και Χρυσή Βιτσιλάκη από το Πανεπιστήμιο Αιγαίου), όπου έγινε μια πρώτη ενημερωτική συνάντηση επί του συνόλου των αλλαγών. Μέχρι το τέλος της εβδομάδας, το υπουργείο θα στείλει επιστολή προς τις πρυτανικές αρχές αναφορικά με το περιεχόμενο και τους κεντρικούς άξονες, ώστε να κατατεθούν προτάσεις από τα ιδρύματα.

Στις προθέσεις του υπουργείου Παιδείας είναι να επανέλθουν επίσης τα Συμβούλια Ιδρύματος στα ΑΕΙ, ένας εξωπανεπιστημιακός ουσιαστικά θεσμού που επιβλήθηκε επί Διαμαντοπούλου με πρόσχημα την «αυτοδιοίκηση» των πανεπιστημίων. Όπως αποδείχθηκε, τα Συμβούλια Ιδρύματος κατέληξαν σε όργανα «ετεροδιοίκησης» και λειτουργούσαν ως μια «αυταρχική υπερεξουσία», ενώ τα μέλη τους επιλέγονταν με «κλειστές διαδικασίες», χωρίς να είχαν απαραίτητα σχέση με την ακαδημαϊκή κοινότητα ή την ελληνική ακαδημαϊκή πραγματικότητα. Σύμφωνα με πληροφορίες, η πρόταση αυτή δεν συζητήθηκε με λεπτομέρειες, καθώς μέχρι στιγμής δεν έχει καθοριστεί το νέο πλαίσιο λειτουργίας τους με τον ρόλο και τις αρμοδιότητες τους.

Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα πάντως, μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου αναμένεται η νομοθετική ρύθμιση που θα αφορά τους Ειδικούς Λογαριασμούς Κονδυλίων Έρευνας (ΕΛΚΕ), ενώ οι υπόλοιπες ρυθμίσεις θα ολοκληρωθούν προς το τέλος της χρονιάς. Σε ό,τι αφορά τους εισακτέους, το μόνο βέβαιο είναι ότι τα πανεπιστήμια θα έχουν ρόλο στον καθορισμό του αριθμού των εισακτέων που θα εισάγονται στα ΑΕΙ, καθώς φαίνεται ότι συμφωνούν και οι δύο πλευρές.

Από τη μεριά τους, οι πρυτάνεις ενημέρωσαν την ηγεσία του υπουργείου για ζητήματα που απασχολούν τα ιδρύματα, όπως:

* Αύξηση του τακτικού προϋπολογισμού για τα πανεπιστήμια, τουλάχιστον στο ύψος της επιχορήγησης του 2018

* Απλοποίηση της λειτουργίας των ΕΛΚΕ

* Ενίσχυση του προσωπικού των πανεπιστημίων όλων των κατηγοριών (μέλη ΔΕΠ, ΕΔΙΠ, ΕΤΕΠ, διοικητικό προσωπικό). Να παραμείνει σε ισχύ το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο για την επαναπροκήρυξη των θέσεων μελών ΔΕΠ που κενώνονται.

* Αναθεώρηση του θεσμικού πλαισίου για τη στέγαση και σίτιση των φοιτητών

* Αναθεώρηση του τρόπου καθορισμού των εισακτέων και του πλαισίου διαχείρισης των μετεγγραφών.

* Ενίσχυση της διεθνοποίησης των πανεπιστημίων.

Άρθρα στην ίδια κατηγορία

Προσθήκη σχολίου

Η διεύθυνση mail σας ΔΕ θα εμφανιστεί