Χρειάστηκαν 15 ημέρες για να γίνει σύσκεψη υπουργών για το χάος της Σαμοθράκης

Λύσεις για το θέμα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Σαμοθράκης και αντιμετώπιση των σοβαρών προβλημάτων στις λιμενικές υποδομές του νησιού, συζητήθηκαν στην κυβερνητική σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε το μεσημέρι στο Μέγαρο Μαξίμου υπό τον υπουργό Επικρατείας, Γιώργο Γεραπετρίτη, 15 ημέρες μετά τον αποκλεισμό του νησιού.

Εξερχόμενος από τη δεύτερη σύσκεψη που έλεβε χώρα στο Μαξίμου ο βουλευτής Έβρου Σταύορος Κελέτσης, ανέφερε ότι συζήτησαν και τα θέματα της αυστηροποίησης των προβλέψεων που θα έχει η νέα σύμβαση, προκειμένου να αποφευχθούν παρόμοιες καταστάσεις στο μέλλον. «Τεχνικά ζητήματα και ο καιρός δεν επέτρεψαν, πρόσθεσε, να βελτιωθεί η κατάσταση, ενώ είπε πως δεν υπήρχε πρόβλεψη για πλοίο αντικατάστασης όταν διαπιστώθηκε βλάβη και στο δεύτερο πλοίο της εταιρείας».

Τη διαβεβαίωση ότι η ακτοπλοϊκή σύνδεση της Σαμοθράκης με την Αλεξανδρούπολη θα διασφαλιστεί είτε το πλοίο της saos κριθεί αξιόπλοο είτε όχι παρείχε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτκής Γιάννης Πλακιωτάκης με δηλώσεις του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Ο απερχόμενος δήμαρχος Σαμοθράκης, Αθανάσιος Βίτσας ανέφερε ότι η δημοτική αρχή εξετάζει το ενδεχόμενο να κινηθεί νομικά κατά της πλοιοκτήτριας εταιρείας και τόνισε πως στη νέα σύμβαση πρέπει να υπάρχουν εκείνοι οι όροι που θα διασφαλίσουν ότι δεν επαναληφθούν τέτοια φαινόμενα στο μέλλον.

Και κατ’ ιδίαν συνάντηση με τον νεοεκλεγέντα δήμαρχο της Σαμοθράκης, Νίκο Γλατούμο, που αναλαμβάνει καθήκοντα την 1η Σεπτεμβρίου, είχε ο υπουργός Εσωτερικών, Τάκης Θεοδωρικάκος, πέραν της ευρείας κυβερνητικής σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε στο Μέγαρο Μαξίμου. Όπως αναφέρει ο υπουργός σε ανάρτησή του στα κοινωνικά δίκτυα, «συζητήσαμε τα βασικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι του νησιού.

Δεν δίνονται άμεσες λύσεις, ειδικά στον τομέα του τουρισμού που επλήγη με ανυπολόγιστη ζημιά για φέτος και τους επαγγελματίες του νησιού να βρίσκονται σε απόγνωση

Αντί για συγκεκριμένα, άμεσα και εφαρμόσιμα μέτρα στήριξης όμως ανακοινώθηκαν γενικόλογα…«ώδινεν όρος και έτεκεν μυν» όπως σημειώνει ο ΣΥΡΙΖΑ στην ανακοίνωση του.

Αποφασίστηκαν τα εξής:

• Η εξασφάλιση της απρόσκοπτης τακτικής ακτοπλοϊκής σύνδεσης του νησιού με την Αλεξανδρούπολη, μέχρι 31/10/2019, οπότε και λήγει η παρούσα σύμβαση για τα πλοία «ΣΑΟΣ» και «ΣΑΟΝΗΣΟΣ

• Η βελτιστοποίηση του πλαισίου προκήρυξης για τις συμβάσεις που αφορούν στις άγονες γραμμές με καλύτερα πλοία, συμπεριλαμβανομένης της δυνατότητας πλοίου αντικατάστασης.

• Η άμεση έναρξη εργασιών καθαρισμού και αποκατάστασης των λιμένων Καμαριώτισσας και Θερμών.

• Η προσθήκη κονδυλίων ύψους 4,5 εκατ. ευρώ για αντιπλημμυρικά έργα καθώς και στα έργα συντήρησης οδικού δικτύου, ύψους 3,5 εκατ. ευρώ που ήδη υλοποιούνται από την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

• Η ενίσχυση της τουριστικής κίνησης στο νησί με άμεση ενέργεια την προσέλκυση τουριστών από τη Ρουμανία (αποτελούν περίπου το 1/3 των επισκεπτών) κατόπιν συνεννόησης του υπουργείου Τουρισμού με το γραφείο του ΕΟΤ στη Ρουμανία και, μεσοπρόθεσμα, με τη δρομολόγηση νέας ακτοπλοϊκής γραμμής Σαμοθράκης – Αλεξανδρούπολης – Λήμνου.

ΣΥΡΙΖΑ: Με επικοινωνιακούς χειρισμούς προσπαθεί να καλύψει το φιάσκο της Σαμοθράκης η κυβέρνηση Μητσοτάκη

Ειδικότερα, σε εκτενή ανακοίνωσή του ο ΣΥΡΙΖΑ, σχολιάζοντας τα μέτρα που ανακοίνωσε η κυβέρνηση σήμερα για να αρθεί ο δεκαήμερος αποκλεισμός της Σαμοθράκης που έχει προκαλέσει άνευ προηγουμένου οικονομική ζημιά στην τοπική οικονομία. τονίζει ότι με κινήσεις επικοινωνιακού χαρακτήρα, η κυβέρνηση επιχειρεί επί ημερών να δικαιολογήσει την ολιγωρία, την προχειρότητα και την ανικανότητα του επιτελικού κράτους του κ. Μητσοτάκη, που οδήγησαν στο δεκαήμερο αποκλεισμό της Σαμοθράκης.

Χάρης Θεοχάρης: Όχι έλεγχους ΑΑΔΕ – ΣΕΠΕ στο νησί

Αντί για μέτρα ανακούφισης και φοροελαφρύνσεις στους επαγγελματίες, όπως θα όφειλε η κυβέρνηση για το νησί της Σαμοθράκης, κλείνει το μάτι στην φοροδιαφυγή!

Αυτό ακούστηκε από τον ίδιο τον υπουργό τουρισμού Χάρη Θεοχάρη στον ΣΚΑΙ όταν ρωτήθηκε για την συνάντησή που θα έχει (επιτέλους) με τους επαγγελματίες της Σαμοθράκης και δήλωσε επί λέξει τα εξής:

«Εμείς θα στηρίξουμε τα αιτήματά τους όπως το έχουμε κάνει. Μπορεί παράδειγμα ο προγραμματισμός της ΑΑΔΕ να ήταν να πάει να εξετάσει για αποδείξεις, προφανώς τη στιγμή που οι άνθρωποι αυτοί βιώνουν μια καταστροφή πρέπει να δείξουμε την αντίστοιχη κατανόηση» και συνέχισε ο κ. Θεοχάρης λέγοντας:

«Δεν είναι ζήτημα της φοροδιαφυγής, ή τους ελέγχους για ζητήματα εργασίας από το ΣΕΠΕ. Δεν μπορεί τη στιγμή που ο άλλος καταστρέφεται να εξαντλείς την αυστηρότητα σου, ή να στέλνεις τους ελέγχους εκεί πέρα. Αυτά έγιναν και γίνονται όλο το προηγούμενο διάστημα. Θα γίνουν ακόμα περισσότερα το επόμενο διάστημα».

Δήμαρχος Σαμοθράκης: Να χρηματοδοτηθεί και να εφαρμοσθεί το master plan για το λιμάνι

«Το πρόβλημα του λιμανιού της Σαμοθράκης δεν είναι μόνο ο καθαρισμός και η εκβάθυνση του αλλά περισσότερα προβλήματα και πιο σύνθετα. Πρέπει να ξεπεραστούν πλήθος προβλημάτων που οδηγούν σε αδιέξοδο (ανάγκη νομιμοποίησης αυθαίρετων κατασκευών, έκδοσης νέων περιβαλλοντικών όρων, επαναχάραξης γραμμών αιγιαλού – παραλίας, τροποποίησης της οριοθετημένης γραμμής χερσαίας ζώνης κ.α.) περιορισμένες δυνατότητες κύκλου ελιγμών κι ακόμα πιο περιορισμένες δυνατότητες ελλιμενισμού πλοίου».

Την ανάγκη έγκρισης, χρηματοδότησης και υλοποίησης των μελετών και των έργων, που προβλέπονται στο master plan για το λιμάνι της Σαμοθράκης, υπογράμμισε ο δήμαρχός της, Αθανάσιος Βίτσας, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ-ΜΠΕ, «Πρακτορείο 104,9 FM», με αφορμή τον πρόσφατο ακτοπλοϊκό αποκλεισμό του νησιού.

«Αίτημά μου, το οποίο διατυπώθηκε και χτες, είναι η επένδυση στο λιμάνι, δηλαδή να εφαρμοστούν τα σχέδια και οι μελέτες που έχουν γίνει στο πλαίσιο του master plan, ένα σύνολο πολλών μελετών που αντιμετωπίζουν όλα τα προβλήματα του λιμανιού, τα οποία είναι πάρα πολλά. Αυτό το έργο πρέπει να χρηματοδοτηθεί. Οι μελέτες έχουν ολοκληρωθεί στη διάρκεια της θητείας μας κι έχουν κατατεθεί προς έγκριση σε δύο κυρίως υπηρεσίες: στην Υπηρεσία Περιβάλλοντος οι περιβαλλοντικές και στην ΕΣΑΛ, την Επιτροπή Σχεδιασμού Ανάπτυξης Λιμένων, όλες οι υπόλοιπες. Η έγκριση αυτή συνεπάγεται και ωριμότητα για την υλοποίηση των έργων. Αυτό είναι το μεγάλο έργο που έχει ανάγκη η Σαμοθράκη για να προχωρήσει στο μέλλον με αισιοδοξία» υπογράμμισε. 

Ο εφοπλιστής του νεοδημοκρατικού «κομματικού σωλήνα» που βρίσκεται πίσω από το χάος της Σαμοθράκης

Ασφαλώς δεν είναι η πρώτη φορά που η Σαμοθράκη μένει αποκλεισμένη ακτοπλοϊκά, και μάλιστα για πολλές μέρες, αλλά πίσω από κάθε συμβάν όλα αυτά τα χρόνια υπάρχει σταθερά ένας πρωταγωνιστής: ο ιδιοκτήτης της ακτοπλοϊκής εταιρείας SAOS, Φώτης Μανούσης.

Ήδη από το πολύ μακρινό παρελθόν έχει κατηγορηθεί ότι χρησιμοποιεί τη νεοδημοκρατική κομματική ταυτότητά του για να εξαπλωθεί στην ακτοπλοΐα φέροντας τον τίτλο του εφοπλιστή. Οι ανταγωνιστές του τού έχουν προσάψει ότι δεν διακινδύνευσε ποτέ τίποτε, όπως κάνουν οι άλλοι εφοπλιστές, αφού η εταιρεία του στήθηκε και λειτούργησε στηριζόμενη στον κρατικό κορβανά μετά το 2004. 

Στην εισαγγελία Πρωτοδικών ο φάκελος για τα αίτια του αποκλεισμού

Αναφορικά με τη διερεύνηση των αιτιών της διακοπής των δρομολογίων, που δημιούργησαν το πρόβλημα, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης, κάλεσε χθες σε απολογία τον ανάδοχο, ενώ η Λιμενική Αρχή Αλεξανδρούπολης διαβίβασε σήμερα το σχετικό φάκελο στον εισαγγελέα Πρωτοδικών Αλεξανδρούπολης.

ΠΕΝΕΝ: Ο αποκλεισμός της Σαμοθράκης δείχνει την αποτυχία της ιδιωτικής πρωτοβουλίας στην ακτοπλοΐα

«Σχετικά με το πρόβλημα που παρουσιάστηκε στην ακτοπλοϊκή σύνδεση της Σαμοθράκης διαπιστώθηκε για πολλοστή φορά το σαθρό οικοδόμημα πάνω στο οποίο στηρίζεται το μοντέλο της ιδιωτικής πρωτοβουλίας στις ακτοπλοϊκές μας συγκοινωνίες» τονίζει σε ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού.

Το ίδιο πρόβλημα βίωσαν τα προηγούμενα χρόνια οι νησιώτες σε Λήμνο, Ικαρία, Σάμο, Μυτιλήνη, Κύθηρα και πολλά ακόμη νησιά στα οποία παρά τις γενναίες και παχυλές κρατικές επιδοτήσεις στους εφοπλιστές, τα προβληματικά πλοία τους που εξυπηρετούν τα λεγόμενα άγονα νησιά εξακολουθούν να αποτελούν μόνιμη πληγή η οποία δεν πρόκειται να ξεπεραστεί στο πλαίσιο των ασκουμένων πολιτικών στη νησιωτική και ναυτιλιακή πολιτική.

Στη πραγματικότητα το θεσμικό πλαίσιο της ακτοπλοΐας είναι κομμένο και ραμμένο να υπηρετεί όχι τις ανάγκες των νησιωτών αλλά την ανταγωνιστικότητα και τη κερδοφορία των ναυτιλιακών επιχειρήσεων.

ΠΟΞ: Οι εγκαταλειμμένες υποδομές της Σαμοθράκης πληγώνουν τον τουρισμό

Ζήτημα επιβίωσης για τις τουριστικές επιχειρήσεις και τους επαγγελματίες της Σαμοθράκης τίθεται, πλέον, εξαιτίας του πολυήμερου ακτοπλοϊκού αποκλεισμού του πανέμορφου νησιού του Βορείου Αιγαίου, όπως τονίζει σε ανακοίνωση της η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων, η οποία απευθύνει έκκληση προς την Πολιτεία και τα αρμόδια υπουργεία για ταχύτατη και οριστική άρση του αδιεξόδου που έχει να κάνει με τη σύνδεση του νησιού με την ηπειρωτική και νησιωτική Ελλάδα και ζητεί την πλήρη αποκατάσταση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Σαμοθράκης.

Παράλληλα, υπογραμμίζει την επιτακτική ανάγκη καθαρισμού, επέκτασης και εκσυγχρονισμού των λιμένων που εδώ και χρόνια θα έπρεπε να είχαν ολοκληρωθεί, αλλά και της επίσπευσης όλων των προβλεπόμενων ενεργειών, ούτως ώστε να επιλυθούν άπαξ τα προβλήματα πρόσβασης.

Την ίδια στιγμή, επισημαίνει ότι χρειάζεται επειγόντως ενίσχυση της τουριστικής προβολής του προορισμού λόγω της αρνητικής δημοσιότητας που προκάλεσε η ταλαιπωρία των επισκεπτών από εκτενή ρεπορτάζ που φιλοξενήθηκαν σε ΜΜΕ γειτονικών χωρών.

Τέλος, η Ομοσπονδία τονίζει ότι θα πρέπει να υπάρξουν άμεσα μέτρα ανακούφισης και διευκόλυνσης των πληγέντων, οι οποίοι σημειωτέον δεν έχουν συνέλθει από την καταστροφή που υπέστησαν πριν από δύο χρόνια από ακραία καιρικά φαινόμενα, με αποτέλεσμα ο πρόσφατος ακτοπλοϊκός αποκλεισμός του νησιού να τους οδηγεί σε απόγνωση.

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

* Το email σας δεν θα εμφανιστεί