Τα fake news της διαπλοκής: Πώς ανακάλυψαν… «κυβερνητικό σκάνδαλο» στο καλώδιο της Κρήτης! (εικόνες)

Η «είδηση» από χθες κάνει τον γύρο των γνωστών «πρωτοθεματάδικων» – κεντρικών και τοπικών- ενημέρωσης: «Η κυβέρνηση Τσίπρα αρνήθηκε χορηγία 355 εκατομμυρίων ευρώ για το έργο της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης- Αττικής».

Προσέξετε τι μας λένε: η κυβέρνηση αρνήθηκε να πάρει «τζάμπα χρήμα»! Τρομερό θέμα, θα μπορούσε να είναι αυτό, ειδικά στις ημέρες αυτές που το χρήμα δεν είναι και άφθονο. Και αν η κυβέρνηση δεν είχε προχωρήσει ήδη στις διαδικασίες του διαγωνισμού, απορρίπτοντας εκβιασμούς ιδιωτικών εταιρειών, στελεχών της Κομισιόν αλλά και των πρώην κυβερνητικών εταίρων ΝΔ- ΠΑΣΟΚ.

Δείτε: Ξεκινάει ο διαγωνισμός για το καλώδιο Κρήτη- Αττική, με απόφαση της ΡΑΕ

Με κορυφαία το «Πρώτο Θέμα» και την «Καθημερινή», το θέμα αυτής της «προδοσίας» κάνει τον γύρο του ελληνικού χώρου, τουλάχιστον. Και αναπαράγεται στην Κρήτη.

Στα «ψιλά» γράμματα αναφέρεται βέβαια η πραγματικότητα: Η ελληνική κυβέρνηση δεν έχασε καμιά χορηγία ή τζάμπα χρήμα 355 εκατομμυρίων ευρώ. Αυτό το λέει η κυπριακή εταιρεία Euroasia που θέλει να πάρει το έργο και δεν της δόθηκε ακριβώς επειδή ουδέποτε απέδειξε ότι έχει την οικονομική δυνατότητα να το στηρίξει. Για την ακρίβεια η συγκεκριμένη εταιρεία, εκτός του ότι δεν απέδειξε την οικονομική της επάρκεια για ένα τόσο κρίσιμο έργο, είχε προτείνει στις συζητήσεις με την ελληνική πλευρά να συσταθεί (για το έργο που θα φτάσει το 1 δισ. ευρώ) η εταιρεία ειδικού σκοπού με τη συμμετοχή της για την υλοποίηση και διαχείριση, με κεφάλαιο… 24.000 ευρώ!

Είναι η εταιρεία που υπονομεύει το έργο σε επίπεδο ΕΕ και υποστηρίζεται από τους γραφειοκράτες της Κομισιόν και τους ντόπιους της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ που θέλουν το έργο να πάει σε μια άγνωστης ικανότητας και δυνατότητας εταιρεία κι όχι να εκτελεστεί με την εγγύηση του ελληνικού δημοσίου, όπως επέλεξε η κυβέρνηση του Αλέξη Τσίπρα, απορρίπτοντας τους εκβιασμούς.

Για να θυμηθούμε, λοιπόν, ποια είναι αυτή η εταιρεία, που ο «λόγος» της είναι συμβόλαιο για τα ελληνικά μέσα της διαπλοκής, δυο εβδομάδες πριν τις εκλογές, με στόχο βέβαια μια ακόμα παράσταση με fake news.

Η εταιρεία Euroasia Interconnector Ltd, για χάρη της οποίας η διαπλοκή σήκωσε τους τόνους για την ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης- Αττικής, στην ουσία δεν έχει αποδείξει ότι έχει κάποια οικονομική δυνατότητα συμμετοχής, ενώ στις συζητήσεις με τον ΑΔΜΗΕ για τη συγκρότηση της εταιρείας ειδικού σκοπού, είχε προτείνει το σχήμα να έχει αρχικό κεφάλαιο… 24.000 ευρώ για να ένα έργο που θα ξεπεράσει το 1 δισ. ευρώ!

Η αποκάλυψη αυτή είχε γίνει από παράγοντα του ΑΔΜΗΕ στο πλαίσιο ρεπορτάζ του Euractiv, στα τέλη του 2018, όταν και τότε κάποιοι σήκωναν το θέμα της εμπλοκής της ιδιωτικής εταιρείας.

Δείτε επίσης: Για χάρη εταιρείας με ανύπαρκτα κεφάλαια μπλοκάρει το καλώδιο της Κρήτης η Κομισιόν!- Τί αποκαλύπτει στέλεχος του ΑΔΜΗΕ

Πώς η ΝΔ υπονομεύει και το καλώδιο Κρήτη- Αττική, στηρίζοντας τα συμφέροντα ιδιωτικής εταιρείας!

Ο ΑΔΜΗΕ έχει εξασφαλίσει περισσότερα από 500 εκατ. ευρώ σε δάνεια από ελληνικές και κινεζικές τράπεζες καθώς και από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ), λέει ο ίδιος αξιωματούχος ρεπορτάζ του Euractiv.
«Παρείχαμε απτή απόδειξη της οικονομικής μας αξιοπιστίας. Από την άλλη πλευρά, η Euroasia δεν παρέχει καμία οικονομική δυνατότητα κατά τη διάρκεια των συζητήσεων. Ήταν προφανώς ανησυχητικό το γεγονός ότι πρότειναν το αρχικό κεφάλαιο της εταιρείας ειδικού σκοπού που θα υλοποιήσει τη διασύνδεση Κρήτης – Αττικής να είναι  24.000 ευρώ ενώ το έργο εκτιμάται σε  1 δισ. ευρώ », δήλωσε.
«Από τον Οκτώβριο του 2017, περιμένουμε τη Euroasia Interconnector Ltd να μας δείξει τα χρήματα, αλλά δεν τα έχουμε δει μέχρι στιγμής. Η συμμετοχή της εταιρείας στο SPV με ποσοστό 39% δεν είναι δυνατή χωρίς αξιόπιστη απόδειξη ύπαρξης χρημάτων», δήλωσε ο αξιωματούχος του ΑΔΜΗΕ προσθέτοντας ότι υπάρχει επίσημη αλληλογραφία που αποδεικνύει ότι η Euroasia Interconnector Ltd πρότεινε το ποσό των 24.000 ευρώ ως το αρχικό κεφάλαιο του SPV.

Πάντως στο ίδιο ρεπορτάζ αναφέρεται από την πλευρά της εταιρείας Euroasia τονίζει ότι ποτέ δεν πρότεινε αυτό το ποσό για την κατασκευή της διασύνδεσης Κρήτης – Αττικής.

Αποκαλυπτικές τοποθετήσεις για το σίριαλ της μεγάλης διασύνδεσης της Κρήτης
Παρουσιάζουμε τα σημεία του ρεπορτάζ που είχε παρουσιάσει το Candiadoc, με πληροφορίες από το energypress:

Όπως αναφέρεται στο ρεπορτάζ, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αρνήθηκε να απαντήσει σε ερώτηση του EURACTIV για το πώς η όλη διαδικασία κατέληξε σε αδιέξοδο, ενώ πηγές της Επιτροπής ανέφεραν ότι δεν θέλει να επιρρίψει ευθύνες και να θέσει σε κίνδυνο τις συνομιλίες που συνεχίζονται.

«Η εταιρία που έχει αναλάβει την προώθηση του έργου συμμορφώνεται με τις απαιτήσεις της διαδικασίας PCI και μέχρι σήμερα το έργο έχει λάβει 16 εκατομμύρια ευρώ για μελέτες από το πρόγραμμα Connecting Europe Facility» δήλωσε εκπρόσωπος της ΕΕ και πρόσθεσε: «Η Επιτροπή συνεργάζεται με τα εμπλεκόμενα μέρη για να επιταχύνει την υλοποίηση του έργου ως PCI και ειδικά για το τμήμα Αττικής – Κρήτης, να διασφαλίσει ότι η τεχνολογική λύση είναι βιώσιμη και οικονομικά προσιτή για τους πολίτες».

Το ιστορικό 

Το περασμένο καλοκαίρι η Ελληνική Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ) ζήτησε από τον Ανεξάρτητο Διαχειριστή Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΑΔΜΙΕ) να προβεί στις απαραίτητες κινήσεις για την προώθηση του έργου Κρήτη – Αττική. Στις αρχές Οκτωβρίου του 2017, ο ΑΔΜΗΕ είχε υπογράψει μνημόνιο συνεργασίας με τη Euroasia Interconnector Ltd, ώστε η εταιρία να μπορεί να λάβει κοινοτική χρηματοδότηση στις 12 Οκτωβρίου.
Το μνημόνιο συνεργασίας ανέφερε ρητά ότι ο ΑΔΜΗΕ θα έχει τουλάχιστον το 51% του μετοχικού κεφαλαίου του SPV που θα συσταθεί για τη χρηματοδότηση και την κατασκευή της διασύνδεσης, ενώ η Euroasia Interconnector Ltd θα αποκτήσει το 39%. Υπήρξε επίσης πρόβλεψη για τη συμμετοχή τρίτων στο υπόλοιπο 10%. Επιπλέον, στις 10 Οκτωβρίου 2017, οι ρυθμιστικές αρχές της Ελλάδος και της Κύπρου υπέγραψαν συμφωνία διασυνοριακής κατανομής κόστους (CBCA) για την διασύνδεση Ελλάδα – Κύπρος.
«Παρά τις ενέργειες αυτές, η Euroasia δεν υπέβαλε αίτηση για χρηματοδότηση από την ΕΕ στις 12 Οκτωβρίου, όπως είχε δεσμευθεί», ανέφερε στέλεχος του ΑΔΜΗΕ στο EURACTIV.
Αντίθετα, σύμφωνα με πληροφορίες, η Euroasia υπέγραψε τον Δεκέμβριο του 2017, χωρίς τον ΑΔΜΗΕ και τη ΡΑΕ, ένα άλλο Μνημόνιο Συνεργασίας για το ίδιο έργο με την Elia Grid International (EGI), θυγατρική του Βέλγου διαχειριστή του συστήματος μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας.
Η Euroasia διοργάνωσε επίσης εκδηλώσεις ευαισθητοποίησης σχετικά με το έργο στην Αθήνα και την Κρήτη χωρίς να ενημερώσει τον ΑΔΜΗΕ, ενώ τον Απρίλιο του 2018 η εταιρία ξεκίνησε διαγωνισμό για τη σύνδεση Κρήτης-Αττικής, επίσης χωρίς να ενημερώσει τον ΑΔΜΗΕ και τη ΡΑΕ. Το ίδιο στέλεχος του ΑΔΜΗΕ δήλωσε ότι: «Στα τέλη Απριλίου 2018, η Euroasia μας έστειλε το κείμενο μιας συμφωνίας, η οποία ήταν πλήρως αντίθετη αντίθεση με όσα είχαν συζητηθεί και συμφωνηθεί μεταξύ της ΡΑΕ και της ΡΑΕΚ, αλλά και του MOU που είχε υπογραφεί στις 6 Οκτωβρίου του 2017».

Ο ΑΔΜΗΕ έχει εξασφαλίσει περισσότερα από 500 εκατ. ευρώ σε δάνεια από ελληνικές και κινεζικές τράπεζες καθώς και από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ).
«Παρείχαμε απτή απόδειξη της οικονομικής μας αξιοπιστίας. Από την άλλη πλευρά, η Euroasia δεν παρέχει καμία οικονομική δυνατότητα κατά τη διάρκεια των συζητήσεων. Ήταν προφανώς ανησυχητικό το γεγονός ότι πρότειναν το αρχικό κεφάλαιο της εταιρίας ειδικού σκοπού που θα υλοποιήσει τη διασύνδεση Κρήτης – Αττικής να είναι  24.000 ευρώ ενώ το έργο εκτιμάται σε  1 δισ. ευρώ », δήλωσε ο αξιωματούχος του ΑΔΜΗΕ.
«Από τον Οκτώβριο του 2017, περιμένουμε τη Euroasia Interconnector Ltd να μας δείξει τα χρήματα, αλλά δεν τα έχουμε δει μέχρι στιγμής. Η συμμετοχή της εταιρίας στο SPV με ποσοστό 39% δεν είναι δυνατή χωρίς αξιόπιστη απόδειξη ύπαρξης χρημάτων», δήλωσε ο αξιωματούχος του ΑΔΜΗΕ προσθέτοντας ότι υπάρχει επίσημη αλληλογραφία που αποδεικνύει ότι η Euroasia Interconnector Ltd πρότεινε το ποσό των 24.000 ευρώ ως το αρχικό κεφάλαιο του SPV.
«Ως Διαχειριστής του Ελληνικού Συστήματος Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας, ο ΑΔΜΗΕ υποχρεούται να διασυνδέσει την Κρήτη με το ηπειρωτικό σύστημα το συντομότερο δυνατόν. Για το λόγο αυτό, ακολουθούμε τις οδηγίες της Ελληνικής Ρυθμιστικής Αρχής », τόνισε ο αξιωματούχος.

Δείτε επίσης ενδεικτικά

Ο περίεργος ρόλος της Κομισιόν και η υπονόμευση της ενεργειακής διασύνδεσης Κρήτης-Αττικής

Πώς η Κομισιόν θέτει σε κίνδυνο την ενεργειακή επάρκεια της Κρήτης, υποστηρίζοντας ιδιωτικά συμφέροντα!- Η κόντρα με την ΡΑΕ

Εθνικό έργο από το ΕΣΠΑ το καλώδιο Κρήτη- Αττική: Η απάντηση της Ελλάδας στους εκβιασμούς της Κομισιόν (χάριν ιδιωτικών συμφερόντων)

Μεγάλο καλώδιο Κρήτης: Πώς ο ΑΔΜΗΕ προχωρεί ξεπερνώντας την Κομισιόν και την «προστατευόμενη» εταιρεία της!

Η… ευχή της Κομισιόν για την ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτη- Αττική

2 Άποψη για τα “Τα fake news της διαπλοκής: Πώς ανακάλυψαν… «κυβερνητικό σκάνδαλο» στο καλώδιο της Κρήτης! (εικόνες)”

  1. AvatarΕΙΡΗΝΗ

    Καλά τόσο πολύ εφυρομυαλισαμε; από πότε δίνουν τσάμπα λεφτά να πάμε και μεις να πάρουμε; θα μας ποκουζουλανουνε θέλει…

  2. AvatarΡελος

    Για την αποκατάσταση της αλήθειας να πούμε οτι ποτέ ελληνικές τράπεζες η η Ευρωπαϊκή τράπεζα επενδύσεων δεν υπέγραψαν συμφωνητικό για την δανειοδότηση. Δηλαδή δεν υπηρχε proof of funds απο την ελληνική εταιρία. Οι μόνες τράπεζες που δέχτηκαν να το χρηματοδοτήσουν είναι οι κινεζικές με τον όρο οτι θα τοποθετηθεί εξοπλισμός κινεζικές προέλευσης. Η ΕΕ αντιδράει σε αυτην την προοπτική αφενος λογο μη διαλειτουργικότητας των συστημάτων αυτών με τα ευρωπαϊκά και αφετέρου δεν θα αφήσουν τους κινεζους να έχουν πλειοψηφικό πακέτο σε ενα διασυνοριακό εργο υποδομών (όπως επιμελος παραλείπεται να αναφερετε). Θα το δημοσιευεσετε?

Προσθήκη σχολίου

Η διεύθυνση mail σας ΔΕ θα εμφανιστεί