Η σύμβαση παραχώρησης του νέου αεροδρομίου Καστελίου

Αυτή η εικόνα δεν έχει ιδιότητα alt. Το όνομα του αρχείου είναι syntychakis-manolis.jpg

Του Μανώλη Συντυχάκη*

Η σύμβαση παραχώρησης αφορά το δεύτερο σε μέγεθος αεροδρόμιο της χώρας, στο Καστέλι Πεδιάδος του Ηρακλείου Κρήτης.

Πρόκειται για ένα ιδιωτικό αεροδρόμιο. Το ελληνικό δημόσιο παραχωρεί σε ιδιωτικούς κολοσσούς το αποκλειστικό δικαίωμα Μελέτης – Κατασκευής – Χρηματοδότησης – Λειτουργίας – Συντήρησης και Εκμετάλλευσης του Νέου Διεθνούς Αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης, καθώς επίσης και Μελέτη – Κατασκευή και Χρηματοδότηση των Οδικών του Συνδέσεων.

Η κυβέρνηση στην αιτιολογική έκθεση του σ/ν προτείνει ως προσφορότερη μέθοδο, εκείνη της σύμβασης παραχώρησης, αφού έτσι εξασφαλίζεται – όπως αναφέρει – η διαφάνεια, η κατοχύρωση του δημόσιου συμφέροντος, ο υγιής ανταγωνισμός, ο σεβασμός και η προστασία του περιβάλλοντος. Ψέματα. Απολύτως τίποτε από αυτά δεν διασφαλίζεται. Ούτε ο δημόσιος χαρακτήρας του, ούτε η διαφάνεια, ούτε το περιβάλλον και η υγεία των κατοίκων της περιοχής.

Ο υποτιθέμενος υγιής ανταγωνισμός που επικαλείται είναι το κερασάκι στην τούρτα, γνωρίζοντας, ότι πάντα ο ανταγωνισμός – υγιής ή μη υγιής – διευκολύνει το κυνήγι του κέρδους για τα μονοπώλια, την εξασφάλιση της κυριαρχίας τους στην αγορά, ενώ ο χαμένος της υπόθεσης είναι ο λαός, με υψηλό το κόστος των αερομεταφορών (εισιτήρια, υπηρεσίες αερομεταφοράς, κ.ά.).

Η επενδυτική κοινοπραξία «ΤΕΡΝΑ», και «GMR Airports Limited», «μπαίνει» στο έργο με πενταροδεκάρες. Συμμετέχει με 5 εκ. ευρώ μετοχικό κεφάλαιο, ενώ το κράτος την προικοδοτεί με 180 εκ. ευρώ, χρήματα του ελληνικού λαού, ενώ χρεώνεται και όλες τις απαλλοτριώσεις. Η κοινοπραξία προβλέπεται από τη σύμβαση να έχει ετήσια κέρδη 80 εκ. ευρώ. Αυτό σημαίνει ότι σε 6 χρόνια κάνει απόσβεση, ενώ προβλέπεται να λαμβάνει στο ακέραιο το σπατόσημο, όταν η ΥΠΑ για το αεροδρόμιο Ν. Καζ/κη όλα αυτά τα χρόνια, δεν πήρε ούτε σεντς.

Ακόμη και η βιασύνη για να πέσουν γρήγορα οι πρώτες σκαπετιές και να ολοκληρωθεί το έργο το 2024 σχετίζεται με τα κέρδη που επιδιώκει να εξασφαλίσει η κοινοπραξία από το σπατόσημο. Με νόμο το 2017 το σπατόσημο από 20 ευρώ έπεσε στα 12 ευρώ και προβλέπεται το 2024 από 12 ευρώ η αξία του να πέσει στα 3 ευρώ. Να γιατί βιάζετε κυβέρνηση – δήμος και περιφέρεια να τελειώσει το έργο το 2024. Για να μη χάσει η Κοινοπραξία τα οφέλη από το σπατόσημο.

Ο Λαός θα χρεωθεί το κόστος κατασκευής, τη διαχείριση και λειτουργία του, για να εξασφαλιστεί η απρόσκοπτη κερδοφορία της κοινοπραξίας. Στη συνέχεια, τα λαϊκά στρώματα θα κληθούν και πάλι να πληρώσουν υπέρογκα χαράτσια – διόδια ως χρήστες, για την κατασκευή – συντήρηση και λειτουργία του ΒΟΑΚ και των συνδετήριων οδικών αξόνων, από και προς το νέο αεροδρόμιο.

Πρόκειται, για να έργο που θα εξασφαλίζει τεράστια και σίγουρα κέρδη στη κοινοπραξία, μέσα από την παχυλή κρατική χρηματοδότηση, τον δανεισμό που θα πληρώνει ο φορολογούμενος λαός και την τσάμπα εργασία εκατοντάδων εργαζομένων, που θα εργάζονται ως σύγχρονοι σκλάβοι, με το τυράκι της εντοπιότητας των προσλήψεων, με τις διαλυμένες εργασιακές σχέσεις που έχουν εξασφαλίσει η τωρινή και οι προηγούμενες κυβερνήσεις. Ζημιωμένοι θα βγουν οι αυτοαπασχολούμενοι στον τουρισμό και γενικά ο μικρό-τουρισμός.

Η «φάμπρικα» των αποικιοκρατικών συμβάσεων στη σύγχρονη εποχή για τη χώρα μας ξεκίνησε πριν 30 χρόνια με κυβερνήσεις ΝΔ και ΠΑΣΟΚ. Η ΝΔ προετοίμασε και δημοπράτησε τις συμβάσεις παραχώρησης για το Αεροδρόμιο Σπάτων, την Αττική Οδό, τη Γέφυρα Ρίου – Αντίρριου, και πολλές άλλες, ενώ στη συνέχεια, τις υπέγραψε και τις ψήφισε η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ.

Η ΕΕ, από τη Συνθήκη του Μάαστριχτ και τη Λευκή Βίβλο αναφορικά με την ανταγωνιστικότητα, χαρακτηρίζει τον τομέα μεταφορών ως «θεμελιώδη στρατηγικό τομέα», αφού σχετίζεται με τις επιδιώξεις του κατασκευαστικού, εμπορικού, ενεργειακού και τουριστικού κεφαλαίου, για σίγουρα και γρήγορα κέρδη.

Αποσκοπεί δηλαδή στη διευκόλυνση της αναπαραγωγής και μεγέθυνσης του κεφαλαίου, στην ενίσχυση της τάσης συγκέντρωσης και συγκεντροποίησής του και στη διασφάλιση της κερδοφορίας του.

Άλλωστε, έχει προηγηθεί της σύμβασης του νέου ιδιωτικού αεροδρομίου στο Καστέλι, η ιδιωτικοποίηση των 10 αεροδρομίων της χώρας και η παράδοσή τους στη FRAPORT, η ιδιωτικοποίηση και με το καινούργιο εφεύρημα της υποπαραχώρησης των 10 πιο κερδοφόρων λιμανιών της χώρας.

Το νέο αεροδρόμιο εντάσσεται σε έναν γενικότερο σχεδιασμό εξυπηρέτησης πολλαπλών ντόπιων και ξένων επιχειρηματικών σχεδίων στην περιοχή, από τον οποίο κανένα όφελος δεν θα έχει ο λαός.

Ένα ιδιωτικό αεροδρόμιο, ποτέ δεν διασφαλίζει τα εργασιακά, μισθολογικά, ασφαλιστικά δικαιώματα. Θα κατακλυστεί η περιοχή από εμπορικές αλυσίδες υπόδησης, ένδυσης εστίασης, και θα οδηγήσει σε βίαιο κλείσιμο των όποιων μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων. Αντίθετα, για να εξασφαλιστεί μεγαλύτερο ποσοστό κέρδους στην κοινοπραξία, θα επικρατήσουν – τόσο στη κατασκευή όσο και στη λειτουργία του αεροδρομίου – συνθήκες Γαλέρας, εξευτελιστικά μεροκάματα, τρομοκρατία στους χώρους εργασίας, καταστρατήγηση του ημερήσιου και εβδομαδιαίου χρόνου εργασίας και πολλά άλλα.

Βέβαια, ούτε ένα κρατικό αεροδρόμιο στον καπιταλισμό, μπορεί από μόνο του, να διασφαλίσει τα εργασιακά δικαιώματα των εργαζομένων, όταν το ίδιο το κράτος, ως συλλογικός καπιταλιστής και οι κυβερνήσεις του, νομοθετούν από τη μία αντεργατικά μέτρα και από την άλλη προωθούν ευνοϊκούς επενδυτικούς όρους και προϋποθέσεις για τους κατασκευαστικούς ομίλους.

Αυτή είναι η «δίκαιη ανάπτυξη» που υπόσχεται ο ΣΥΡΙΖΑ ή η «βιώσιμη ανάπτυξη» που υπόσχεται με τη σειρά της, η ΝΔ.

Οι σχεδιασμοί αυτοί αποτυπώνονται στον περιφερειακό σχεδιασμό του νησιού, για μετατροπή του σε εμπορικό, τουριστικό και ενεργειακό κέντρο της Μεσογείου.

Η περιφέρεια Κρήτης έχει χρεωθεί τον δικό της αντιλαϊκό ρόλο, διευκολύνοντας και συντονίζοντας μεγάλα έργα, εφαρμόζοντας τη γενική πολιτική της ΕΕ και της κυβέρνησης που δίνει προτεραιότητα στην ενίσχυση των μεγάλων επιχειρήσεων, με μεγαλύτερα βάρη στο λαό και περικοπή, εμπορευματοποίηση ή ιδιωτικοποίηση έργων και υπηρεσιών εξυπηρέτησης των πολιτών.

Είναι σε εξέλιξη στον τομέα της ενέργειας, η έρευνα και εξόρυξη υδρογονανθράκων νότια της Κρήτης, η εξάπλωση των ιδιωτικών Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ) (ανεμογεννήτριες, φωτοβολταϊκά, υβριδικά), καθώς και τα καλώδια μεταφοράς ρεύματος και τους αγωγούς μεταφοράς φυσικού αερίου από Ισραήλ.

Στον τουρισμό, δρομολογούνται νέες fast truck επενδύσεις – εκτός τις παλιές- σε εξαγορές ξενοδοχείων, κ.α.

Στην κατασκευή δημοσίων έργων συγκεντρώνονται ραγδαία στα χέρια λίγων κατασκευαστικών κολοσσών, όπως το επαρχιακό οδικό δίκτυο όλης της Κρήτης.

Το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι θα έχει διπλή χρήση. Και ως πολιτικό και ως στρατιωτικό – ΝΑΤΟϊκό. Οι νέες υποδομές, οι αεροδιάδρομοι προσδίδουν ένα πολύ πιο, αναβαθμισμένο στρατιωτικό και κατασκοπευτικό ρόλο του ΝΑΤΟ στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου και ιδιαίτερα στην ανατολική Μεσόγειο και την Βόρεια Αφρική, παρέχοντας μάλιστα πολλές διευκολύνσεις, μεταξύ των οποίων η εξαίρεση του ΝΑΤΟ από την είσπραξη τελών αεροπορικών πτήσεων και δραστηριοτήτων.

Δεν θα μπορούσε μια αποικιοκρατική σύμβαση να μην υπηρετεί τα γεωπολιτικά και στρατιωτικά συμφέροντα του ΝΑΤΟ και των ΗΠΑ, αφού κυβέρνηση – ΝΔ – ΚΙΝΑΛ, ομονοούν με την εμπλοκή της χώρα, στους Νατοϊκούς σχεδιασμούς στην περιοχή. Γι’ αυτό η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ συμμετέχει -και μάλιστα ως σημαιοφόρος– στους πολεμικούς σχεδιασμούς των ΗΠΑ – ΝΑΤΟ!

Το υψηλό κόστος αερομεταφοράς δεν θα το επωμιστούν ούτε οι tour operators ούτε οι μεγαλοξενοδόχοι, οι οποίοι δεν είναι διατεθειμένοι να αυξήσουν το κόστος των πακέτων ούτε την τιμή της διανυκτέρευσης. Θα μετακυλιστεί στους μισθούς των ξενοδοχοϋπαλλήλων και στην ήδη απλησίαστη τιμή των αεροπορικών εισιτηρίων.

Με τη παρούσα σύμβαση, η κυβέρνηση, παραχωρεί το δικαίωμα στους ιδιώτες επενδυτές να καθορίζουν, να επιβάλλουν και να εισπράττει τέλη αεροπορικών δραστηριοτήτων και έσοδα μη αεροπορικών δραστηριοτήτων από την εκμετάλλευση εμπορικών δραστηριοτήτων του νέου αεροδρομίου.

Εκεί όμως που δίνει η κυβέρνηση τα ρέστα της, μαζί με περιφερειάρχη, δημάρχους, βουλευτές και συν αυτών, είναι στα ταξίματα. Στα δήθεν αντισταθμιστικά οφέλη.

Η εταιρεία υποχρεούται να καταβάλλει στο ελληνικό δημόσιο από τα συνολικά έσοδα, μόλις το 2% επί των συνολικών εσόδων, ως «αντισταθμιστικό αντάλλαγμα» (1% στο δήμο Μινώα Πεδιάδας και 1% υπέρ της ανάπτυξης των ΟΤΑ της Π.Ε. Ηρακλείου). Σιγά τη κουβαρντοσύνη !!

Τα έσοδα του υφιστάμενου αεροδρομίου Ν. Καζαντζάκης το 2018 ήταν 75 εκ. ευρώ, εκ των οποίων τα 70 ήταν από τα ΤΕΑΑ (Τέλη Εκσυγχρονισμού και Ανάπτυξης Αεροδρομίων)  και τα 5 από άλλες δραστηριότητες. Ακόμη και αν υποτεθεί ότι το νέο αεροδρόμιο διπλασιάσει τα έσοδά του από τις υπόλοιπες δραστηριότητες, (πλην ΤΕΑΑ), δηλαδή από 5 σε 10 εκ. ευρώ, το 1% που πάει στο δήμο είναι 100 χιλ. ευρώ, πολύ λιγότερο ακόμη και από την άρδευση των 200.000 δέντρων που θα εκριζωθούν.

Η δε Κοινοπραξία θα απολαμβάνει προνομιακή μεταχείριση, αφού απαλλάσσετε από κάθε είδους δημοτικά τέλη και φόρους, ούτε εμπίπτει στο νόμο για την καταβολή Ενιαίου Φόρου Ιδιοκτησίας Ακινήτων, άλλων φόρων και δασμών ακίνητης περιουσίας, όπως συμβαίνει με τους απλούς πολίτες.

Μοιράζουν φύκια για μεταξωτές κορδέλες, ως σύγχρονοι μαυρογιαλούροι, εξαγγέλλοντας θέσεις εργασίας με το τσουβάλι, λόγω εκλογών, αλλά και για να χρυσώσουν το χάπι της ληστρικής επένδυσης. Ήδη βουλευτές, κομματάρχες, δήμαρχος και περιφερειάρχης τάζουν στους νέους της περιοχής θέσεις εργασίας προτρέποντάς τους μάλιστα, να ετοιμάζουν βιογραφικά.

Αναφέρει η σύμβαση ότι θα απασχοληθούν 2.300 εργαζόμενοι, ως προσωπικό του αεροδρομίου, των εταιριών. Μα, το σημερινό αεροδρόμιο Ηρακλείου, απασχολεί ήδη 2.300 άτομα προσωπικό. Από πού προκύπτει ότι θα είναι νέες θέσεις εργασίας; Πόσο μπορούν όμως, οι όποιες νέες θέσεις εργασίας να αντισταθμίσουν τον αφανισμό της περιοχής και την απασχόληση στον αγροτικό τομέα ; Ακόμη και εκείνοι που θα απασχοληθούν είτε κατά την κατασκευή του αεροδρομίου είτε κατά τη λειτουργία του, θα είναι με εργασιακές συνθήκες γαλέρας, φθηνό εργατικό δυναμικό.

Το ΚΚΕ, στηρίζει με όλες του τις δυνάμεις τους αγώνες των κατοίκων της περιοχής ενάντια στην υλοποίησή της επένδυσης.

Το ΚΚΕ, δεν μπαίνει στην συζήτηση αναφορικά με την τιμή μονάδας των απαλλοτριώσεων, αν είναι συμφέρουσα ή όχι για τους κατοίκους. Ακριβώς επειδή είναι αντίθετο με τη σύμβαση, την ιδιωτική επένδυση, την καταστροφή της περιοχής.

Η περιοχή καλύπτεται από 2 εκατομμύρια καταγεγραμμένα ελαιόδεντρα και άλλες καλλιέργειες, πολλές χιλιάδες στρέμματα βοσκοτόπων με τα μεγαλύτερα τυροκομία της Κρήτης και τρία μεγάλα οινοποιεία.

Η παραμικρή ανίχνευση βλαβερών ουσιών στο λάδι, κρασί και γάλα/τυρί, θα τινάξει στον αέρα την ήδη κατεστραμμένη οικονομία της περιοχής από τις διαχρονικά αντιλαϊκές και αντιαγροτικές πολιτικές – όλων των κυβερνήσεων.

θα έχει τεράστιες επιπτώσεις, στην αγροτική παραγωγή με την αποψίλωση αγροτικής έκτασης χιλιάδων στρεμμάτων (το 91% της απαλλοτριωμένης γης είναι πεδινή, εντατικά καλλιεργημένη και εύφορη), αλλά και στο περιβάλλον με έκλυση διοξειδίου του άνθρακα, βαρέων μετάλλων και άλλων επικίνδυνων για τη δημόσια υγεία αερίων και τη μόλυνση του υδροφόρου ορίζοντα, ενός από τους μεγαλύτερους της Κρήτης που υδρεύει Ηράκλειο, Καστέλι, Θραψανό, Αρκαλοχώρι. Η ρύπανση της χλωρίδας θα επηρεάσει και την πανίδα. Δηλαδή, θα εξαφανίσει την αγροτοκτηνοτροφία, την αμπελοκαλλιέργεια, τη Μελισσοκομία, κ.λ.π. Και κυρίως τον διωγμό που θα υποστούν οι εργαζόμενοι και φτωχοί αγρότες της περιοχής, αφού τους κλέβουν τη γη τους και συγκεντρώνουν όλη την οικονομική δραστηριότητα σε κλειστό εμπορικό κέντρο μέσα στο νέο αεροδρόμιο. Ενώ όσοι παραμείνουν θα εξαναγκαστούν να περάσουν το υπόλοιπο της ζωής τους σε ένα άθλιο περιβάλλον δίπλα στο αεροδρόμιο.

Το κυνήγι του κέρδους επιφέρει δραματικές επιπτώσεις στην ασφάλεια των πτήσεων παρά τα επιστημονικά και τεχνολογικά επιτεύγματα. Η αξιοποίησή τους γίνεται προνομιακά από ισχυρότερες αερομεταφορικές εταιρίες για να διατηρήσουν και να ενισχύσουν τη θέση τους στη διεθνή αγορά.

Το κυνήγι του κέρδους οδηγεί στην εντατική χρησιμοποίηση, στην εντατικοποίηση των εργαζομένων, στη χρησιμοποίηση ανειδίκευτου προσωπικού, δηλαδή στη διαμόρφωση προϋποθέσεων μείωσης της ασφάλειας των πτήσεων.

Η ανταγωνιστικότητα και η επιχειρηματικότητα είναι ασυμβίβαστες με την προστασία των πτήσεων και το σεβασμό της ανθρώπινης ζωής. Με άλλα λόγια, το κίνητρο του κέρδους, η ατομική ιδιοκτησία στα αναπτυγμένα μέσα παραγωγής και μεταφοράς αποτελούν την αιτία της ελάχιστης προστασίας για την ασφάλεια της εργασίας και της ίδιας της ζωής.

Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ και τα άλλα κόμματα προσπαθούν με πονηρό τρόπο να στρέψουν την αντιπαράθεση, αν θέλουμε Καστέλι ή λοξό στην Αλικαρνασσό, θεωρώντας ότι έτσι θα στριμώξουν το ΚΚΕ. Το κόμμα μας δεν μπαίνει σε αυτή τη λογική. Η αντίθεσή του, στη σύμβαση παραχώρηση στους μονοπωλιακούς ομίλους δεν συνιστά μοιραία αποδοχή του λοξού.

Άλλωστε, το ΚΚΕ δεν είναι μελετητικό γραφείο. Θέτει τις πολιτικές συνισταμένες, λαμβάνει υπόψη του τις λαϊκές ανάγκες – ως κριτήριο, θέτοντας το ερώτημα : ανάπτυξη από ποιον και για ποιον και όχι τι εξυπηρετεί τις κατασκευαστικές εταιρείες και τους μεγαλοξενοδόχους.

Ποτέ δεν υπήρξε ουσιαστικός διάλογος, κυρίως με τους κατοίκους της περιοχής. Και όποτε το κάνατε ήταν με το πιστόλι στον κρόταφο, με εκβιασμούς του τύπου «θέλετε ανάπτυξη ή φτώχεια» ; Ποιοι ; Εκείνοι που τους οδήγησαν στη φτώχεια και στην ανεργία τη νέα γενιά, τώρα τους πήρε ο πόνος.

Καλούμε τους κατοίκους της περιοχής να βγάλουν τα συμπεράσματά τους, να κλιμακώσουν τον αγώνα τους, διεκδικώντας να παραμείνουν στα χωράφια τους, ενάντια στην επένδυση που τους ξεσπιτώνει. Να διεκδικήσουν εισόδημα για να ζήσουν αυτοί και τα παιδιά τους, παιδεία, υγεία, πρόνοια, κατάργηση των χαρατσιών και των δυσβάστακτων ασφαλιστικών εισφορών.

Το πού θα κατασκευαστεί το αεροδρόμιο, πρέπει να το πουν όχι οι μονοπωλιακοί κατασκευαστικοί και τουριστικοί όμιλοι, που ως κριτήριο έχουν τη διασφάλιση της κερδοφορίας τους, αδιαφορώντας για την ανθρώπινη ζωή και το περιβάλλον, αλλά το κριτήριο πρέπει να είναι η ικανοποίηση των σύγχρονων λαϊκών αναγκών για άνετες, φτηνές, ασφαλείς αερομεταφορές.

Το κράτος, όλες οι κυβερνήσεις μέχρι σήμερα όφειλαν, πριν την επιλογή της περιοχής για το νέο αεροδρόμιο, να εκπονήσουν επιστημονικές μελέτες, πλήρως τεκμηριωμένες και πιστοποιημένες από δημόσιους επιστημονικούς φορείς, με σφραγίδα και υπογραφή υπουργού, που θα λαμβάνουν υπόψη το σύνολο των περιβαλλοντικών, εδαφολογικών, κλιματολογικών ιδιαιτεροτήτων της περιοχής, τις αλλαγές χρήσης γης και τους κινδύνους που έχει στην αγροτική παραγωγή και στο εισόδημα των παραγωγών, τα ζητήματα προστασίας της δημόσιας υγείας, κλπ.

Η απομόνωση του χωροταξικού ζητήματος από το χαρακτήρα του αεροδρομίου και τα συνολικά κριτήρια που τον καθορίζουν, κρύβει την ουσία.

Το ΚΚΕ υποστηρίζει ότι η ανάπτυξη και ο σχεδιασμός των μεταφορών και η πρόσβαση σε αυτές πρέπει να ικανοποιούν τις σύγχρονες και διευρυμένες λαϊκές ανάγκες. Να εντάσσονται σε μια κεντρικά σχεδιασμένη οικονομία, κίνητρο της οποίας είναι η ανάπτυξη της λαϊκής ευημερίας και όχι το καπιταλιστικό κέρδος.

Επομένως, μια σχεδιασμένη ανάπτυξη των μεταφορών με στόχο την κοινωνική ευημερία προϋποθέτει την κοινωνική ιδιοκτησία των μέσων μαζικής μεταφοράς και της παραγωγής τους, ζήτημα πολιτικό, το οποίο συνδέεται με τη ριζική αλλαγή του χαρακτήρα της εξουσίας.

Στα πλαίσια αυτά, και λαμβάνοντας υπόψη τις αυστηρά επιστημονικές μελέτες χωροθέτησης, η κατασκευή ενός μεγάλου αεροδρομίου πρέπει να διασφαλίζει την ισόρροπη ανάπτυξη όλων των κλάδων της οικονομίας με ταυτόχρονο σεβασμό και προστασία του φυσικού περιβάλλοντος, του φυσικού ανάγλυφου της περιοχής, τη δημόσια υγεία. Δεν θα οδηγεί στην ερημοποίηση της περιοχής, θα διασφαλίζει την προστασία της αγροτικής γης και παραγωγής με φτηνά και ποιοτικά προϊόντα, το αγροτικό εισόδημα, νέες θέσεις εργασίας με μόνιμη και σταθερή δουλειά και πλήρη μισθολογικά – ασφαλιστικά δικαιώματα, κλπ.

Άξονες της πολιτικής μεταφορών στα πλαίσια της λαϊκής οικονομίας θα είναι:

  1. Η προτεραιότητα των φθηνών, σύγχρονων, ασφαλών, διασυνδεδεμένων μέσων μαζικής μεταφοράς από και προς το αεροδρόμιο, σε σχέση με τα ατομικά.
  2. Η εξοικονόμηση ενέργειας και η προστασία του περιβάλλοντος.
  3. Η σχεδιασμένη οικονομική ανάπτυξη με στόχο την εξάλειψη της περιφερειακής ανισομετρίας.
  4. Ο πλήρης έλεγχος της εθνικής άμυνας και ασφάλειας, με το ειδικό βάρος που έχουν οι αερομεταφορές.

Για τις αερομεταφορές απαιτείται ένας λαϊκός-κρατικός καθετοποιημένος εθνικός φορέας αερομεταφορών, στον οποίο θα ανήκει το σύνολο των αερομεταφορικών λειτουργιών, από την επίγεια εξυπηρέτηση, τις υπηρεσίες τροφοδοσίας, την τεχνική βάση και το πτητικό έργο, η αποκλειστικότητα των εσωτερικών γραμμών και οι υποδομές τους, ως λαϊκή περιουσία.

Το ΚΚΕ, καλεί το λαό να απορρίψει την πολιτική του «Ενιαίου Ευρωπαϊκού Ουρανού», των ιδιωτικοποιήσεων. Να εναντιωθεί στην πολιτική της απελευθέρωσης των αερομεταφορών αλλά και των μεταφορών συνολικότερα, την ιδιωτικοποίησή τους.

Η ασφάλεια των πτήσεων είναι ευθύνη της Ελλάδας και δεν μπορεί να εκχωρούνται αρμοδιότητες στο ΝΑΤΟ.

Θεωρούμε ότι είναι ευθύνη του κράτους η διασφάλιση των πτήσεων, η προστασία της ανθρώπινης ζωής ανεξαρτήτως υλικού κόστους.

Διεκδικούμε φτηνά εισιτήρια για τη λαϊκή οικογένεια και την πλήρη κάλυψη των συγκοινωνιακών αναγκών των απομακρυσμένων νησιών και περιοχών.

Το ΚΚΕ απευθύνεται στους Καστελιανούς και τους καταγγέλει, ότι φανερά, ανοιχτά, Κυβέρνηση, Δήμος και Περιφέρεια παίζουν το παιχνίδι της κοινοπραξίας. Τα δικά της συμφέροντα υπερασπίζουν και προωθούν.

Προκλητικά και χωρίς προσχήματα οι εκπρόσωποι της Κοινοπραξίας κατά την ακρόαση των φορέα στην αρμόδια επιτροπή παραγωγής και εμπορίου, χαρακτήρισαν την κόλαση για το λαό, που θα προκύψει με νέο αεροδρόμιο, ως επενδυτική όαση.

Απροκάλυπτα, έδωσαν τα εύσημα στον κ. Σπίρτζη – υπουργό υποδομών, τον κ. Αρναουτάκη – περιφερειάρχη Κρήτης και υπ. Περιφερειάρχης, και τον κ. Καλογεράκη – Δήμαρχος και υπ. Δήμαρχος.

Κυβέρνηση – ΝΔ – ΚΙΝΑΛ – Περιφερειάρχης – Δήμαρχος είναι οι πιο γνήσιοι αντιπροσωπευτικοί πολιτικοί εκπρόσωποι των ιδιωτικών συμφερόντων, θυσιάζοντας τα συμφέροντα των κατοίκων της περιοχής του Καστελίου. Άλλωστε, αυτή η στρατηγική ταύτιση, εκφράζεται στο ψηφοδέλτιο του κ. Αρναουτάκη στις επικείμενες Περιφερειακές εκλογές, στο οποίο συναντιέται – συγκλίνει όλο το πολιτικό και οικονομικό κατεστημένο της Κρήτης.

Όλοι τους, χέρι – χέρι, υπερασπίζονται μια επένδυση ληστρική σε βάρος της συντριπτική πλειοψηφίας του λαού της περιοχής, με αλλαγή των χρήσεων γης, βίαιο εκτοπισμό μεγάλου αριθμού αγροτοκτηνοτρόφων, υποβάθμιση της ποιότητας των παραγόμενων προϊόντων, με σοβαρές συνέπειες στην υγεία και την ασφάλεια των κατοίκων, στην πολιτιστική κληρονομιά του τόπου.

Οι επερχόμενες εκλογές είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία, ο λαός να τιμωρήσει εκείνα τα κόμματα που με την θετική ψήφο τους σε αυτή τη σύμβαση, να βάλλουν τέλος στη ζωή και στον τόπο των κατοίκων του Καστελίου.

Να στηρίξει το ΚΚΕ, στις ευρωεκλογές και τη λαϊκή συσπείρωση στους δήμους και τις περιφέρειες.

*Ο Μανώλης Συντυχάκης είναι βουλευτής Ηρακλείου του ΚΚΕ, υποψήφιος περιφερειάρχης με τη Λαϊκή Συσπείρωση

**Το κείμενο είναι βασισμένο στην ομιλία του στην ολομέλεια για το Σχέδιο Νόμου :

«Κύρωση Σύμβασης Παραχώρησης του Έργου της Μελέτης – Κατασκευής – Χρηματοδότησης – Λειτουργίας – Συντήρησης και Εκμετάλλευσης του Νέου Διεθνούς Αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης και Μελέτη – Κατασκευή και Χρηματοδότηση των Οδικών του Συνδέσεων.»

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

* Το email σας δεν θα εμφανιστεί