Wine & Currant Marketing Forum: Ανοίγουν δρόμοι για τα ελληνικά αγροτικά προϊόντα στη γερμανική αγορά

Οι Έλληνες επιχειρηματίες -παραγωγοί οίνου και σταφίδας- συναντούν τους Γερμανούς εισαγωγείς στο Wine & Currant Marketing Forum, που διοργανώνεται σήμερα 9 Μαΐου στο ξενοδοχείο Domotel Kastri από το Ελληνογερμανικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο, την εταιρεία –μέλος του BASF Ελλάς ΑΒΕΕ και την Τράπεζα Πειραιώς, και τελεί υπό την αιγίδα του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.

Η προώθηση της ελληνογερμανικής συνεργασίας στον αγροδιατροφικό τομέα, καθώς και το κλείσιμο συνεργασιών μεταξύ γερμανικών εισαγωγικών εταιρειών και Ελλήνων παραγωγών αποτελούν τον κεντρικό στόχο της εκδήλωσης, κατά τη διάρκεια της οποίας πραγματοποιούνται πάνω από 90 B2B συναντήσεις μεταξύ γερμανικών εισαγωγικών εταιρειών και ελληνικών επιχειρήσεων παραγωγής κρασιού και σταφίδας, που επιλέχθηκαν από τις γερμανικές εταιρείες.

Τη σημαντική αυτή πρωτοβουλία εκθείασε ο Υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, κ. Βασίλης Κόκκαλης τονίζοντας μεταξύ άλλων ότι: «Με πρωτοβουλίες όπως το Φόρουμ δίδεται μια μοναδική ευκαιρία συνεργασίας ανάμεσα στις γερμανικές εισαγωγικές εταιρείες και τους Έλληνες παραγωγούς. Με αυτό τον τρόπο σφυρηλατείται η πραγματική εξωστρέφεια του πρωτογενούς τομέα στην Ελλάδα, ενώ παράλληλα βαθαίνουν οι σχέσεις μεταξύ των χωρών μας και μπαίνουν μικρά αλλά ανθεκτικά λιθαράκια στην οικοδόμηση της ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης. Με τη μείωση στον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης στο Κρασί, τη στήριξη των παραγωγών μέσα από ειδικά σχεδιασμένα μέτρα και τη ρύθμιση χρόνιων ζητημάτων, όπως η επικαιροποίηση του Εθνικού Καταλόγου Ποικιλιών, στηρίζουμε την ελληνική αμπελουργία και δημιουργούμε τις προϋποθέσεις στους νέους ανθρώπους υψηλού μορφωτικού επιπέδου, οι οποίοι αποτελούν το σύγχρονο ζωντανό ψηφιδωτό του ελληνικού terroir, να αναδείξουν τη μοναδική γεύση και το ονειρικό μπουκέτο των αρωμάτων του ελληνικού οίνου στους πιο απαιτητικούς ουρανίσκους της υφηλίου».

Ο Επιτετραμμένος της Πρεσβείας της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας, κ. Marc Bogdahn, δήλωσε από την πλευρά του: «Όπως και τα προηγούμενα χρόνια, έτσι και το 2018 η Γερμανία υπήρξε ο σημαντικότερος εμπορικός εταίρος της Ελλάδας. Είμαστε περήφανοι γι’ αυτό. Στον γεωργοεπισιτιστικό τομέα και στον τομέα της επεξεργασίας τροφίμων υπάρχει μεγάλο δυναμικό επενδύσεων και για τις γερμανικές επιχειρήσεις που ενδιαφέρονται για την Ελλάδα. Στις αυξανόμενες ελληνικές εξαγωγές προς τη Γερμανία, τα τρόφιμα, αλλά και ο ελληνικός οίνος διαδραματίζουν ήδη σημαντικό ρόλο. Θα ήθελα να ευχαριστήσω το Ελληνογερμανικό Βιομηχανικό και Εμπορικό Επιμελητήριο, την εταιρία BASF, την Τράπεζα Πειραιώς και φυσικά το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων για τη σημαντική τους πρωτοβουλία προκειμένου να λάβει χώρα η σημερινή εκδήλωση, που θα συμβάλλει στην περαιτέρω εμβάθυνση των οικονομικών σχέσεων μεταξύ των δύο χωρών μας».

Η Γερμανία παραμένει δεύτερος πιο σημαντικός εθνικός εξαγωγικός στόχος για τους Έλληνες Παραγωγούς, όπως επισήμανε ο Πρόεδρος του Ελληνογερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου, κ. Μιχάλης Μαΐλλης αναφέροντας ότι: «Η αξία των ελληνικών εξαγωγών προς τη γερμανική αγορά φθάνει  στα 2,15 δισ. ευρώ από 2,06 δισ. ευρώ πριν από ένα χρόνο. Πιστεύοντας στην αξία των ανθρώπων, αλλά και στα δώρα, που η φύση έχει δώσει απλόχερα στην Ελλάδα, πρέπει να εργαστούμε, ώστε να χτίσουμε ετικέτες με ισχυρή αναγνωρισιμότητα και ταυτότητα. Παράλληλα, θα πρέπει να αναπτύξουμε στέρεες συνεργασίες, να ανοίξουμε αγορές, τονώνοντας περαιτέρω τις ελληνικές εξαγωγές».

Στην ανάγκη εκσυγχρονισμού του αγροδιατροφικού τομέα εστίασε ο Αναπληρωτής Γενικός Διευθυντής Αγροτικού Τομέα της Τράπεζας Πειραιώς, κ. Αλκιβιάδης Αλεξάνδρου σημειώνοντας ότι: «Η ανάπτυξη του ελληνικού αγροδιατροφικού τομέα, πρέπει να ακολουθήσει σύγχρονα παραγωγικά πρότυπα, με έμφαση στην εξωστρέφεια και στον εξορθολογισμό όλης της αλυσίδας αξίας. Προς την κατεύθυνση αυτή, η Τράπεζα Πειραιώς, η μεγαλύτερη τράπεζα της χώρας με στρατηγική επιλογή τη στήριξη του αγροδιατροφικού τομέα, λαμβάνει πρωτοβουλίες και σχεδιάζει πολιτικές, με το βλέμμα στην ανάπτυξη της αγροτικής και της εθνικής οικονομίας της  χώρας. Μια από τις σημαντικές παρεμβάσεις της είναι το Πρόγραμμα Συμβολαιακής Τραπεζικής, που υλοποιείται από το 2013. Σήμερα, η Τράπεζα Πειραιώς κάνει το επόμενο βήμα: ενισχύει την εξωστρέφεια των ελληνικών επιχειρήσεων και τονώνει την εξαγωγική τους δραστηριότητα μέσω του νέου Προγράμματος Εξαγωγικής Συμβολαιακής Τραπεζικής».

«Το σημερινό Φόρουμ εντάσσεται στις πολυάριθμες πρωτοβουλίες της BASF για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και της εξωστρέφειας των ελληνικών ποιοτικών αγροτικών προϊόντων. Είμαστε ιδιαίτερα ευτυχείς που και φέτος συμμετέχουν οινολόγοι της κάβας Weinkeller της BASF, η οποία είναι μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες εμπορίας κρασιού στη Γερμανία, με ιστορία πάνω από έναν αιώνα και εξαγωγές σε όλο τον κόσμο. Στόχος μας είναι να προωθήσουμε τα ποιοτικά ελληνικά κρασιά σε μία απαιτητική αγορά όπως αυτή της Γερμανίας», δήλωσε ο κ. Βασίλης Γούναρης, Διευθύνων Σύμβουλος BASF Ελλάς ΑΒΕΕ και μέλος Δ.Σ. του Ελληνογερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου.

Τα συγκεκριμένα Φόρουμ αποτελούν πια θεσμό για το Ελληνογερμανικό Επιμελητήριο, όπως επισήμανε ο Δρ. Αθανάσιος Κελέμης, Γενικός Διευθυντής & Μέλος Δ.Σ. του Ελληνογερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου και πρόσθεσε ότι: «Πρόκειται για μια συνάντηση των παραγωγικών δυνάμεων της χώρας, που μπορούν να αναδείξουν προϊόντα υψηλής διατροφικής, καθώς και γευστικής αξίας και να ανοίξουν δρόμους εξωστρέφειας προς τους καταναλωτές της Γερμανίας, της μεγαλύτερης οικονομίας της ευρωζώνης. Σε πέντε προηγούμενες διοργανώσεις με την εταιρία-μέλος μας, BASF Ελλάς ΑΒΕΕ, υποστηρίχθηκαν 173 ελληνικές και 51 γερμανικές επιχειρήσεις. Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι, που φέτος η Τράπεζα Πειραιώς ανήκει στους συνδιοργανωτές του Φόρουμ».

Στις προκλήσεις και τις προοπτικές των κλάδων οίνου και σταφίδας, τις απαιτήσεις της γερμανικής αγοράς και του Γερμανού καταναλωτή, καθώς και τις συνεργασίες που μπορεί να αναπτυχθούν μεταξύ των ελληνικών επιχειρήσεων και των γερμανικών εισαγωγικών εταιρειών, αναφέρθηκαν εκτενώς οι κ.κ.: Γιάννης Βογιατζής, Πρόεδρος της Εθνικής Διεπαγγελματικής Οργάνωσης Αμπέλου και Οίνου (ΕΔΟΑΟ), Ιωάννης Τρουπής, Αντιπρόεδρος της Ενωσης Οινοπαραγωγών Αμπελώνα Πελοποννήσου, Χρήστος Σταυρόπουλος, Διευθυντής Εμπορίου της Παναιγιαλείου Ένωσης Συνεταιρισμών, Δρ. Αντώνης Περδικάρης, Συντονιστής Κλαδικής Ομάδας Εργασίας Τροφίμων του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου, Σταύρος Τσουρουκίδης, ανταποκριτής της εφημερίδας “Lebensmittel Zeitung”, Χριστίνα Ηλιάδου, Δικηγόρος και Διευθύντρια του τμήματος Υπηρεσιών Ελληνογερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου και Marc Oliver Heilos, Υπεύθυνος Προμηθειών της κάβας BASF Weinkeller.

Η πρώτη ημέρα της εκδήλωσης έκλεισε με την παρουσίαση οίνου των ελληνικών εταιρειών και οινογνωσία από τον Δρα Δημήτρη Χατζηνικολάου, οινολόγο, την παρουσίαση σταφίδας και γευσιγνωσία, καθώς και Β2Β συναντήσεις των ελληνικών επιχειρήσεων –παραγωγών οίνου και σταφίδας με τις γερμανικές εισαγωγικές εταιρείες.

Οι εργασίες του Φόρουμ ολοκληρώνονται αύριο 10 Μαΐου με την επίσκεψη των Γερμανών εισαγωγέων στο οινοποιείο Σκούρας, στη Νεμέα.

Στη φωτογραφία, από αριστερά προς τα δεξιά, οι κ.κ. Αθ. Κελέμης, Γενικός Διευθυντής & Μέλος Δ.Σ του Ελληνογερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου, Β. Γούναρης, Διευθύνων Σύμβουλος BASF Ελλάς ΑΒΕΕ, Βασ. Κόκκαλης, Υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Μιχ. Μαΐλλης, Πρόεδρος Ελληνογερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου, και Αλκ. Αλεξάνδρου, Αναπληρωτής Γενικός Διευθυντής Αγροτικής Τραπεζικής Τράπεζας Πειραιώς.

Γιάννης Βογιατζής, Πρόεδρος της Εθνικής Διεπαγγελματικής Οργάνωσης Αμπέλου και Οίνου (ΕΔΟΑΟ)

«Το ελληνικό κρασί φιλοδοξεί και σε μεγάλο βαθμό το έχει καταφέρει να είναι ένας άξιος πρεσβευτής της ελληνικής αγροτικής παραγωγής στις διεθνείς αγορές. Σε αυτό συντελούν αφενός το πνεύμα προόδου και εκσυγχρονισμού από το οποίο διακατέχονται οι άνθρωποι του οινικού κλάδου, και αφετέρου η ίδια η ιστορία του προϊόντος, καθώς είχε ισχυρή παρουσία ανά τον κόσμο από τα πρώιμα ακόμη χρόνια. Κατά τούτο, καθίσταται αυτονόητο -γιατί οι προσπάθειες για την ποιοτική αναβάθμιση του οίνου είναι συνεχείς, στοιχείο που αναγνωρίζεται πλέον από το διεθνές καταναλωτικό κοινό και τους ειδικούς και συχνά επιβεβαιώνεται με υψηλές διακρίσεις σε διαγωνισμούς. Η Γερμανία είναι μία από τις χώρες, στις οποίες το ελληνικό κρασί έχει διαχρονικά θετική αποδοχή από τους καταναλωτές. Τα στοιχεία δείχνουν πως είναι μακράν ο πρώτος εξαγωγικός προορισμός για τον ελληνικό οίνο, κάτι που ευελπιστούμε ότι θα συνεχιστεί».

Ιωάννης Τρουπής, Αντιπρόεδρος Ένωσης Οινοπαραγωγών Αμπελώνα Πελοποννήσου

«Η Ένωση του Αμπελώνα της Πελοποννήσου (ΕΝ.Ο.Α.Π.) είναι μία εταιρεία μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, που έχει σκοπό την προώθηση και βελτίωση της εικόνας των κρασιών της περιοχής. Η έδρα της είναι στην Νεμέα και αυτή τη στιγμή έχει 62 ενεργά μέλη, τα οποία αυξάνονται συνεχώς. Η επιτυχία αυτή οφείλεται στο ότι έχει πετύχει να  ενώσει τους οινοπαραγωγούς με τους επαγγελματίες της εστίασης και της φιλοξενίας, καθώς και στη μεγάλη προβολή που έχει κάνει στο εξωτερικό. Η ΕΝΟΑΠ προωθεί την ανάπτυξη της καλλιέργειας των γηγενών ποικιλιών σταφυλιών, της παραγωγής οίνων υψηλής ποιότητας αλλά και της τουριστικής αξιοποίησης  του Πελοποννησιακού αμπελώνα». 

Χρήστος Σταυρόπουλος, Διευθυντής Εμπορίου της Παναιγιαλείου Ενωσης Συνεταιρισμών

«H Παναιγιάλειος Ένωση Συνεταιρισμών είναι ο μεγαλύτερος συσκευαστής και εξαγωγέας Κορινθιακής Σταφίδας στην Ελλάδα. Διαχειρίζεται και εξάγει περισσότερο από το 60% της ετήσιας ελληνικής παραγωγής και περίπου το 85% της ανώτερης  ποιοτικής κατηγορίας, Βοστίτσα Π.Ο.Π. Η εξαγωγική μας δραστηριότητα εκτείνεται σε περισσότερες από 40 χώρες παγκοσμίως. Επενδύοντας σε έμπειρο προσωπικό και τρία σύγχρονα εργοστάσια, διασφαλίζουμε τον υψηλότερο εφικτό ποιοτικό έλεγχο. Αυτός είναι ο κύριος λόγος της επιτυχίας μας και της μακροχρόνιας συνεργασίας μας με πολυεθνικές βιομηχανίες τροφίμων. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα τέτοιας συνεργασίας αποτελεί και η εταιρία Marks&Spencer του Ηνωμένου Βασιλείου. Διατηρούμε μαζί της αποκλειστική συνεργασία προμήθειας, για παραπάνω από 20 χρόνια».

Δρ. Αντώνιος Περδικάρης, Συντονιστής Κλαδικής Ομάδας Εργασίας Τροφίμων του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου

«Η Κλαδική Ομάδα Τροφίμων αποτελεί μία από τις Κλαδικές Ομάδες Μελών του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου, που σκοπό έχει την προώθηση των συμφερόντων του κλάδου, επιχειρηματικών νέων και ιδεών, με στόχο την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου. Στην παρούσα φάση η εν λόγω ομάδα ασχολείται με την εκπόνηση ενός Εγχειριδίου Εξαγωγών, με σκοπό την υποστήριξη των μελών, που θα επιθυμούσαν να εισέλθουν στη γερμανική αγορά. Παράλληλα, το Ελληνογερμανικό Επιμελητήριο πιστεύοντας ότι η εκπαίδευση αποτελεί σημαντικό στοιχείο βελτίωσης των μελών του, βρίσκεται στη διαδικασία σύναψης συνεργασιών σε θέματα εκπαίδευσης στον πρωτογενή τομέα και στα τρόφιμα. Στο πλαίσιο αυτό παρουσιάζεται μια επιτυχημένη περίπτωση συνεργασίας και ηλεκτρονικής πλατφόρμας εκπαίδευσης, η οποία απευθύνεται σε μέλη που δραστηριοποιούνται στον τομέα αυτό».

Σταύρος Τσουρουκίδης, Ανταποκριτής της εφημερίδας LebensmittelZeitung

«Η γερμανική αγορά τροφίμων και ποτών χωρίζεται σε τρεις βασικές ενότητες: Λιανεμπόριο μάρκας, που με τη σειρά του χωρίζεται στο σούπερ μάρκετκαι τις ειδικές αγορές σε κάθε κλάδο, λιανεμπόριο ιδιωτικών ετικετών που αφορά το σύνολο των DISCOUNTERS και ένα μέρος στις αλυσίδες σούπερ μάρκετκαι το HORECA.Αναλυτικές πληροφορίες για τα επιμέρους χαρακτηριστικά κάθε καναλιού μπορούμε να αντλήσουμε από την εφημερίδα LZ και το LZRETAILYTICS, όπως μέγεθος σε καταστήματα και κύκλο εργασιών όλων των γερμανικών αλυσίδων τροφίμων και ποτών, καθώς επίσης και ανταγωνιστικά προϊόντα που είναι τοποθετημένα στα ράφια των αλυσίδων αυτών ανά κατάστημα. Άρα πρώτα και βασικά παίρνουμε τις σωστές πληροφορίες.Πάνω σε αυτές τις πληροφορίες καταστρώνουμε τη σωστή στρατηγική που πρέπει να περιλαμβάνει τις εξής παραμέτρους: Μια αποδεκτή τιμή για το προϊόν. Μια ολοκληρωμένη στρατηγική.Μια ιστορία. Μια νέα μορφή. Η συσκευασία του προϊόντος και ενέργειες προβολής».  

Χριστίνα Ηλιάδου, Δικηγόρος και Διευθύντρια του Τμήματος Υπηρεσιών Ελληνογερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου

«Την εγγραφή στην πλατφόρμα – Μητρώο Συσκευασιών LUCID του Ιδρύματος της Κεντρικής Υπηρεσίας Μητρώου Συσκευασίας (Stiftung Zentrale StelleVerpackungsregister) των Ελλήνων παραγωγών συσκευασμένων προϊόντων, που εξάγουν στη Γερμανία, αναλαμβάνει το Ελληνογερμανικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο, θέλοντας να στηρίξει τις ελληνικές εξαγωγικές επιχειρήσεις. Σχετική υποχρέωση προβλέπεται από το νέο νόμο περί Συσκευασιών (Verpackungsgesetz), που ισχύει από αρχές του έτους στη Γερμανία. Ειδικότερα, μέσω της νέας υπηρεσίας του, το Επιμελητήριο, πέραν της εγγραφής του παραγωγού στην πλατφόρμα „LUCID“, αναλαμβάνει και την αναζήτηση του κατάλληλου συστήματος εναλλακτικής διαχείρισης, όπως και τη διαχείριση του λογαριασμού στο σύστημα εναλλακτικής διαχείρισης. Σημειώνεται ότι από την 1η Ιανουαρίου 2019 τέθηκε στη Γερμανία σε ισχύ ο νέος νόμος για τις Συσκευασίες (Verpackungsgesetz). Κύριος στόχος του είναι τα εμπλεκόμενα μέρη να αναλάβουν την ευθύνη και το κόστος διάθεσης των συσκευασιών τους. Όπως προβλέπει ο νέος νόμος, το τέλος ανακύκλωσης που καταβάλλουν οι επιχειρήσεις δεν θα εξαρτάται μόνο από την ποσότητα και τον τύπο του υλικού, αλλά και από την ανακυκλωσιμότητα της συσκευασίας».

Marc Oliver Heilos, Υπεύθυνος Πωλήσεων της κάβας Weinkeller της BASF

«Για πάνω από 100 χρόνια, οι ειδικοί της κάβας Weinkeller της BASF επιλέγουν τα καλύτερα κρασιά ώστε να προσφέρουν στους πελάτες τους μοναδικές γευστικές εμπειρίες. Η κάβα Weinkeller της BASF έχει συμπεριλάβει στη λίστα της πάνω από 2.000 διαφορετικές ετικέτες κρασιών από όλο τον κόσμο, από πολύ καλά επιτραπέζια έως σπάνια κρασιά από διάφορες οινοποιητικές περιοχές».


Σχετικά Άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

* Το email σας δεν θα εμφανιστεί