Ηγουμενίδης για το Αεροδρόμιο Καστελλίου: Η Αριστερά δεν αφήνει την Κρήτη χωρίς υποδομές

Αναλυτικά η δήλωση του κ.Ηγουμενίδη, για το αεροδρόμιο στο Καστέλλι:

Για το σύνολο της κύρωσης της Σύμβασης, θα τοποθετηθώ στην ολομέλεια. Σήμερα, μετά και την ακρόαση των προσκεκλημένων φορέων, θα ήθελα να απαντήσω σε θέματα που διατυπώθηκαν σε διάφορες τοποθετήσεις και σήμερα.

Επαναλαμβάνω και υπογραμμίζω «και σήμερα», με την έννοια ότι τα θέματα που διατυπώθηκαν στην συνεδρίαση της ακρόασης των φορέων, είναι θέματα που απασχόλησαν, απασχολούν, είναι σε δημόσιο διάλογο και διαβούλευση για δεκαετίες. Πρόκειται για διάλογο που ξεφεύγει από τα όρια της τοπικής κοινωνίας του Ηρακλείου. Αυτό το έργο απασχολεί την Κρήτη και (δεν είναι υπερβολή) απασχολεί την χώρα.

Οφείλω να τονίσω ότι ο προβληματισμός ορισμένων κατοίκων και ορισμένων φορέων της περιοχής – ανεξάρτητα αν εκφράζουν πλειοψηφία ή μειοψηφία του συνόλου των κατοίκων της περιοχής, νομίζω ότι εκφράζει πραγματική αγωνία και ειλικρινή προβληματισμό για την ανάπτυξη και το μέλλον του τόπου. Είτε τοποθετήθηκαν θετικά είτε τοποθετήθηκαν αρνητικά στην κύρωση της συζητούμενης σύμβασης και γενικότερα στο μεγάλο έργο μακράς πνοής του  αεροδρομίου στο Καστέλλι, όλοι, όσοι συμμετείχαν στην διαβούλευση, είχαν κάτι σημαντικό να πουν, είχαν κάποια σημαντική παράμετρο να προσθέσουν. Γι’ αυτό και πρέπει να σταθούμε με σεβασμό στους κατοίκους της περιοχής και τους φορείς που τους εκπροσωπούν. Γι αυτό και αισθάνομαι την ανάγκη κατ’ αρχήν να ευχαριστήσω όλους όσους συνέβαλλαν στον δημόσιο διάλογο για αυτό το έργο.

Μακριά από μένα η άποψη ότι κάθε ένσταση για τα θέματα που συζητάμε υπηρετεί συγκεκριμένα πολιτικά ή οικονομικά συμφέροντα. Ωστόσο, πριν προχωρήσω στην απάντηση στα θέματα που τέθηκαν, θα ‘θελα να ξεκαθαρίσω ότι δεν συμμερίζομαι την άποψη συγκεκριμένων συμφερόντων σχετικά με το υπάρχον αεροδρόμιο «Νίκος Καζαντζάκης», και την δραστηριότητά του, που δεν θέλουν να απομακρυνθεί από το Ηράκλειο

  • είτε για τις οικονομικές αξίες της γης,
  • είτε για την απόσταση από κάποιες ξενοδοχειακές μονάδες,
  • είτε από τη φέρουσα ικανότητα κάποιων μεταφορικών και τουριστικών εταιρειών, να μεταφέρουν τουρίστες σε μια πολύ μικρή απόσταση από το αστικό κέντρο και όχι από το Καστέλι,
  • είτε γιατί κάποιοι έχουν περιουσία και οικόπεδα δίπλα στο υπάρχον αεροδρόμιο, που έχουν συγκεκριμένη εμπορική δραστηριότητα και φοβούνται μην τη χάσουν.

Αυτή η απαράδεκτη αντίληψη μας έφερε  στο χωροταξικό χάος του σήμερα σε όλη την Ελλάδα.

Ας έλθουμε τώρα στα θέματα που τέθηκαν.

ΘΕΜΑ 1ο: Γιατί επιλέχθηκε το Καστέλλι

1. Όπως αναφέρθηκε ήδη, η χωροθέτηση του έργου απασχόλησε για δεκαετίες. Η επιλογή του Καστελλίου δεν ήταν τυχαία, δεν έγινε επιπόλαια, ούτε ήταν αποτέλεσμα οιασδήποτε μορφής «κλήρωσης» του στυλ «να γίνει εδώ», «γιατί όχι δίπλα» και «γιατί όχι παραπέρα» λες και παίζουμε την «κολοκυθιά». Μια τέτοια θεώρηση, από μόνη της υποβαθμίζει την απαιτούμενη σοβαρότητα και επιστημονική τεκμηρίωση της συζήτησης και, πολύ περισσότερο, της απόφασης.

2. Μακριά από μας η λογική, κάθε περιοχή και αεροδρόμιο. Αυτή η λογική επιτείνει το χωροταξικό χάος του σήμερα σε όλη την Κρήτη, επιτείνει το καταστροφικό αποτέλεσμα να μην έχουμε τις υποδομές που έπρεπε και πρέπει να έχουμε στο νησί.

Δεν μπορούμε να έχουμε από ένα αεροδρόμιο στο Τυμπάκι, στο Ηράκλειο, στην Σητεία, στην Ιεράπετρα. Αυτό γίνεται κατανοητό

α. σε σχέση με τις εκτάσεις, διότι, δυστυχώς δεν έχουμε άφθονα εδάφη, για να έχουμε την πολυτέλεια να τα χρησιμοποιούμε

β. σε σχέση με την οικονομία κλίμακας, και

γ. σε σχέση με τις υπόλοιπες υποδομές, που πρέπει να εξυπηρετηθούν.

3. Δεν μπορεί να είναι κριτήριο χωροθεσίας του έργου η χιλιομετρική απόσταση από το Ηράκλειο. Πολύ περισσότερο, όταν θέλουμε να έχουμε ένα σοβαρό σχεδιασμό. Γιατί στην Κρήτη τα ξενοδοχεία και η βασική τουριστική κίνηση δεν αφορά μόνο την πόλη του Ηρακλείου,

-αφορά στη Χερσόνησο, που είναι πιο κοντά στην επιλεγείσα θέση,

-αφορά στην Ιεράπετρα που επίσης βρίσκεται πιο κοντά,

-είναι πιο κοντά σε περιοχές, που αναμένεται να αναπτυχθούν οι τουριστικές υποδομές περισσότερο. Άρα, και με αυτά τα κριτήρια, η επιλεγείσα θέση του αεροδρομίου είναι προφανές ότι είναι κατάλληλη.

ΘΕΜΑ 2ο: Αντί να προχωρήσουμε στην δημιουργία αυτού του «Φαραωνικού» έργου, γιατί δεν αναβαθμίζουμε το υπάρχον αεροδρόμιο «Νίκος Καζαντζάκης»;

Θέλουμε αεροδρόμιο που θα συμβάλει στην ανάπτυξη και αναβάθμιση του Κρητικού και γενικότερα του Ελληνικού τουριστικού προϊόντος.

Θέλουμε αεροδρόμιο που θα συμβάλει (στα μέτρα του ως ένα έργο υποδομής), στην γενικότερη οικονομική ανάπτυξη της χώρας, στην οριστική έξοδο της οικονομίας και της πατρίδας μας από την περιδίνηση της οικονομικής κρίσης που βιώνουμε τα τελευταία χρόνια.

Θέλουμε αεροδρόμιο Πύλη, χώρο συνάντησης Ευρώπης και Μέσης Ανατολής.

Θέλουμε αεροδρόμιο που θα συμβάλει στην αναβάθμιση του ρόλου της Κρήτης (και φυσικά της χώρας) στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου.

Όπως αναφέρθηκε από τον Υπουργό στην 1η συνεδρίαση της επιτροπής, από τα τεύχη που βρήκαμε, κανείς δεν πίστευε ότι θα μπορούσαμε να ξεπεράσουμε τον αριθμό 6,5 εκατομμύρια επιβάτες. Ωστόσο, σήμερα η κίνηση στο «Νίκος Καζαντζάκης» έχει φτάσει 8,5 εκατομμύρια, και αναμένεται η αύξησή της.

1. Ας μην κρυβόμαστε πίσω από το δάκτυλό μας. Είναι ολοφάνερο ότι ακόμα και «αναβαθμισμένο», το αεροδρόμιο «Νίκος Καζαντζάκης» δεν μπορεί να καλύψει ούτε την αυξημένη κίνηση που υπάρχει σήμερα ούτε πολύ περισσότερο την αναμενόμενη αύξηση της ζήτησης. Ίσα-ίσα, η ανεπάρκεια του υπάρχοντος αεροδρομίου, μπορεί να οδηγήσει (ενδεχομένως μερικές φορές οδηγεί) και σε αρνητικά, σε αντίθετα από τα επιθυμητά αποτελέσματα, τόσο στην προβολή του τουριστικού προϊόντος όσο και στην ανάπτυξη. Προσωπική (και όχι μόνον) εμπειρία. Αναμονή (στο Ηράκλειο) για πτήση για 2-3 ώρες όρθιος, Καθυστέρηση πτήσης (στην Αθήνα) επειδή δεν υπήρχε θέση στάθμευσης του αεροπλάνου στο Ηράκλειο.

2. Παραπέρα. Το βασικότερο έργο αναβάθμισης του υπάρχοντος αεροδρομίου, είναι η κατασκευή του επονομαζόμενου «λοξού διαδρόμου». Σχετικά με αυτό το θέμα, έχει απαντήσει πριν πολλά χρόνια η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. Ο λοξός διάδρομος δεν είναι εφικτός ούτε βιώσιμος, επειδή απαιτείται να γίνουν πολύ μεγάλα λιμενικά έργα για την επέκταση του διαδρόμου, την υλοποίηση του λοξού διαδρόμου στο Ηράκλειο, πέρα από τα προβλήματα των ανέμων και όλα τα υπόλοιπα.

ΘΕΜΑ 3ο: H δημιουργία του νέου αεροδρομίου υποβαθμίζει έως καταστροφής το περιβάλλον.  

Να ξεκαθαρίσουμε κατ’ αρχήν, ότι πρέπει να έχουμε ενιαία αντιμετώπιση όλων των σχετικών αποφάσεων. Έτσι:

1. Έχουμε, λοιπόν, σήμερα ένα αεροδρόμιο, το δεύτερο της χώρας μετά το «Ελευθέριος Βενιζέλος» με 8,5 εκατ. και αναμενόμενη αύξηση της κίνησης δίπλα στο Ηράκλειο, μέσα στο αστικό κέντρο, ένα από τα μεγαλύτερα αστικά κέντρα της χώρας. Αυτό περιβαλλοντικά:

-είναι ορθό όσον αφορά την ασφάλεια;

-είναι ορθό όσον αφορά την περιβαλλοντική ρύπανση;

-είναι ορθό όσον αφορά την ηχορύπανση;

Πέρα από το γεγονός ότι η όποια αναβάθμιση του «Νίκος Καζαντζάκης» δεν μπορεί να καλύψει τον σχεδιασμό μακράς πνοής που χαρακτηρίζει το νέο αεροδρόμιο, όπως και να το δει κανείς, είναι προφανές. ότι δεν πρέπει δίπλα σε ένα από τα μεγαλύτερα αστικά κέντρα της χώρας, να υπάρχει ένα τόσο μεγάλο αεροδρόμιο.

2. Όσον αφορά τις αποστάσεις. Η απόσταση του Καστελλίου από το Ηράκλειο είναι 28 χλμ.. Δεν μπορεί το περιβαλλοντικό κίνημα να διεκδικεί αναβάθμιση του αεροδρομίου μέσα στον αστικό ιστό του Ηρακλείου, όταν λέει να μη γίνει το «Ελευθέριος Βενιζέλος» στα Σπάτα που είναι 34 χλμ. και να γίνει στην Τανάγρα, που είναι 70 χλμ..

3. Είναι μέσα στη Σύμβαση. Το ενεργειακό αποτύπωμα του αεροδρομίου θα είναι πάρα πολύ χαμηλό και με συγκεκριμένη διαβάθμιση για τα αεροδρόμια. Αξίζει στο σημείο αυτό να σημειώσουμε ότι για να μην υπάρχουν άλλες καθυστερήσεις, και επειδή ο Δήμος Μίνωα-Πεδιάδας δεν έχει τις τεχνικές Υπηρεσίες για να ανταποκριθεί, το Υπουργείο Υποδομών αναλαμβάνει την αναγκαία χωροταξική μελέτη και το αντίστοιχο οικονομικό βάρος.

4. Όλα όσα προβλέπονται στο συγκεκριμένο έργο είναι τόσο αυστηρά, ώστε καλύπτονται τόσο η εθνική όσο και η ευρωπαϊκή νομοθεσία καθώς και οι αδειοδοτήσεις που υπάρχουν σε αυτά τα θέματα, οι οποίες ως γνωστό, είναι ιδιαίτερα αυστηρές.

5. Στην σύμβαση προβλέπεται τριτοβάθμιος βιολογικός καθαρισμός. Ο βιολογικός καθαρισμός, θα παίρνει και τα λύματα των γύρω οικισμών. Προφανώς, και εμείς είμαστε ευαίσθητοι στο θέμα της περιβαλλοντικής προστασίας και του αειφόρου ορίζοντα. Με σεβασμό στα τοπικά κινήματα, και την γνώμη των ανθρώπων που έχουν ασχοληθεί με το περιβάλλον, είμαστε ανοικτοί σε προτάσεις για το τι πρέπει να γίνει ώστε να αποτρέψουμε την όποια περιβαλλοντική επιβάρυνση.

6. Παρακολούθησα με προσοχή τις τοποθετήσεις των φορέων. Θα μελετήσουμε και τα γραπτά υπομνήματα. Πρέπει να είμαστε ανοιχτοί, ώστε αν υπάρχει οτιδήποτε άλλο που πρέπει να προστεθεί, αν υπάρχει κάποιο πρόσθετο έργο, να το συμπεριλάβουμε και να το κάνουμε.

7. Από κάποιους συμπολίτες μας εκφράζεται – εκφράστηκε και στην συζήτηση – ευαισθησία στα θέματα που σχετίζονται με την πολιτιστική μας κληρονομιά. Απολύτως σεβαστές θέσεις. Σχετικά με τα θέματα αυτά, να σημειώσουμε ότι στην σύμβαση προβλέπεται Αρχιτεκτονική Επιτροπή, ώστε τα κτίρια και υποδομές που θα γίνουν στο Αεροδρόμιο να μην προσβάλλουν την αρχιτεκτονική της Κρήτης, ούτε την πολιτιστική μας κληρονομιά.

ΘΕΜΑ 4ο: H δημιουργία του νέου αεροδρομίου καταστρέφει σημαντικό κομμάτι του πρωτογενούς τομέα της Κρήτης.

 1. Η πρωτογενής παραγωγή δεν είναι αυτοσκοπός. Είχαμε πρωτογενή παραγωγή και κάποιοι φρόντισαν, τα παραγόμενα προϊόντα να μην έχουν υπεραξία, να μην έχουν τις κατάλληλες τιμές. Χωρίς να είναι αυτή η μοναδική αιτία, αποτέλεσμα ήταν οι άνθρωποι να εγκαταλείψουν τα χωράφια τους και την πρωτογενή παραγωγή γενικότερα και να συγκεντρωθούν στην πλειοψηφία τους στα μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας.

Ο μεγάλος αριθμός επισκεπτών, η αγορά για την πρωτογενή παραγωγή μας και σε καλές τιμές, είναι προφανές ότι συμπαρασύρει θετικά την συνολική οικονομία της περιοχής (πρωτογενής τομέας, μεταποίηση, θέσεις εργασίας κλπ).

2. Πρέπει να γίνει επιτέλους μια αποτύπωση στην περιοχή, ποιοι είναι κατά κύριο επάγγελμα αγρότες και ποια από τα τμήματα που απαλλοτριώνονται αξιοποιούνται για την πρωτογενή παραγωγή.

3. Συμφωνούμε απόλυτα, ότι πρέπει να υπάρχει ειδική πρόβλεψη σε σχέση με τις απαλλοτριώσεις, για τους ανθρώπους που είναι κατά κύριο επάγγελμα αγρότες και χάνουν ένα μεγάλο τμήμα της περιουσίας τους, που είναι το «επαγγελματικό εργαλείο» τους, που είναι η δουλειά τους, που είναι η ζωή τους. Πρέπει να δούμε αν οι αποφάσεις των δικαστηρίων δεν καλύπτουν επαρκώς- κατά την κρίση που έχει και η τοπική κοινωνία και εμείς- αυτή την περιουσία.

4. Όπως πρότεινε ο υπουργός και στον Περιφερειάρχη και στον Δήμαρχο, πρέπει (χρεώνεται στην Τοπική Αυτοδιοίκηση) να ψάξουμε να βρούμε άλλες περιοχές για να κάνουμε νέους ελαιώνες ή να βρούμε περιοχές ή ελαιώνες που δεν αξιοποιούνται, να τις απαλλοτριώσουμε και να τις δώσουμε στους αγρότες που ξεριζώνονται από τη γη τους.

5. Στην σύμβαση προβλέπεται κτίριο που θα είναι εκθεσιακό κέντρο για τις κρητικές επιχειρήσεις, τα κρητικά προϊόντα και τα προϊόντα της περιοχής.

ΘΕΜΑ 5ο: Ανταποδοτικά οφέλη για την τοπική κοινωνία.

Όπως ανέφερε και ο Υπουργός, «στα τεύχη που βρήκαμε τα ανταποδοτικά οφέλη ήταν στο 0,5%», στο διαγωνισμό και στην κύρωση που έχουμε για ψήφιση σήμερα, φτάνουν το 2%, τέσσερις φορές πάνω. Δεν είναι αμελητέες ποσότητες αυτά και δεν είναι στα κέρδη, είναι στο τζίρο, που είναι πολύ σημαντικό».

Το 1% πηγαίνει στο Δήμο που θα επιβαρυνθεί με τη φιλοξενία του αεροδρομίου, και το υπόλοιπο στους όμορους Δήμους.

Επίσης, είναι σημαντικό να πούμε για τη συμμετοχή του Δήμου στο Διοικητικό Συμβούλιο της εταιρείας του Αεροδρομίου.

Ένα άλλο σημαντικό θέμα σε σχέση με την σύμβαση που έχουμε για κύρωση, είναι το μεγάλο ποσοστό που έχει το δημόσιο. Όπως αναφέρθηκε από τον υπουργό,

  • τα έσοδα πάνω από τα 6,5 εκατ., πηγαίνουν μόνο στο δημόσιο,
  • δεν μπορεί να μεταβιβαστεί το 35% της εταιρίας πουθενά αλλού. Έχουμε πικρή εμπειρία από τα μνημόνια που έφεραν και επέβαλαν στη χώρα, στη συνέχεια, είτε να ιδιωτικοποιηθούν είτε να μεταφερθούν στο ΤΑΙΠΕΔ.
  • τα έσοδα στο 100% για το νέο αεροδρόμιο πηγαίνουν στο δημόσιο, στην υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας.

ΘΕΜΑ 6ο: Η προοπτική της έκτασης του «Νίκος Καζαντζάκης».

Στην περιοχή του Ηρακλείου, υπάρχουν και ακίνητα και κτίρια που ανήκουν σε διάφορες υπηρεσίες του Δημοσίου, και «άστεγες» επιτρέψτε μου την έκφραση, δημόσιες υπηρεσίες. Τα κτίρια του ΙΚΑ (Υπ. Εργασίας) και η ανάγκη στέγασης ΤΟΜΥ (Υπ. Υγείας), Η Πυροσβεστική Υπηρεσία Ηρακλείου και Κρήτης και οι στεγαστικές της ανάγκες, Το Δικαστικό Μέγαρο Ηρακλείου και οι ανάγκες στέγασης διαφόρων υπηρεσιών του Υπ. Δικαιοσύνης, είναι μερικά μόνον παραδείγματα που επιβεβαιώνουν αυτές τις ανάγκες. Παράλληλα, υπάρχει η αρνητική εμπειρία της αξιοποίησης του Ελληνικού, αλλά για την Κρήτη, πολύ περισσότερα χρόνια, της αξιοποίησης του χώρου των εγκαταστάσεων της πρώην Αμερικανικής στρατιωτικής βάσης στις Γούρνες.

Είναι απαραίτητο, να ξεκινήσει οργανωμένη συζήτηση για την καταγραφή των αναγκών, την καταγραφή των διαθέσιμων χώρων και την αξιοποίηση της έκτασης τόσο του «Νίκος Καζαντζάκης» όσο και των παρακείμενων στρατιωτικών εγκαταστάσεων.

Από το 2015 η κυβέρνηση συνολικά αλλά και το υπουργείο υποδομών και μεταφορών έχει κάνει ένα τιτάνιο έργο για να επανεκκινήσει όλα τα οδικά έργα αλλά και πολλά έργα υποδομής σε όλη την χώρα.

Έργα που παρέμεναν βαλτωμένα, χωρίς χρηματοδότηση και χωρίς καμία πιθανότητα ολοκλήρωσής τους.

Κι όμως 4 χρόνια μετά τα περισσότερα από αυτά είναι ολοκληρωμένα, ή σε φάση ολοκλήρωσης. Αυτό δεν μπορούν να το αποδεχθούν επειδή δεν τους συμφέρει πολιτικά. Κάθε φορά που οι τοπικές κοινωνίες χαίρονται ένα ολοκληρωμένο έργο, η ΝΔ είναι αναγκασμένη να δει στον καθρέφτη το αληθινό πρόσωπό της , κι αυτό είναι δύσκολο ομολογουμένως

Αυτοί που σήμερα κόπτονται δήθεν για τις επενδύσεις, και ρίχνουν κροκοδείλια δάκρυα για τα έργα, τι να πουν; Ότι όλα τα οδικά έργα της δυτικής Ελλάδας και της Πελοποννήσου ήταν «αραχνιασμένα»; Ότι παρέδωσαν παντού ερημωμένα εργοτάξια; Ότι είχαν αφήσει την Κρήτη χωρίς δρόμους και υποδομές;

Δεν θα σταθώ τώρα, στην μικροκομματική πολιτική μικροψυχία που χαρακτηρίζει τον πολιτικό λόγο της αντιπολίτευσης.

Κατ’ αρχήν, κρατάω ότι η πλειοψηφία των κομμάτων του Κοινοβουλίου, είναι υπέρ της Σύμβασης, υπέρ του Έργου. Αυτή η συμφωνία της πλειοψηφίας των κομμάτων στο κοινοβούλιο, αντανακλά την θετική τοποθέτηση της συντριπτικής πλειοψηφίας της κοινωνίας στο έργο που συζητάμε σήμερα.

Παράλληλα, εκφράζει, την μεγάλη βαρύτητα που έχει αυτό το Έργο για την περιοχή, την Κρήτη, την πατρίδα μας.

Η γέφυρα στο Χαμέζι, στο Δήμο Σητείας που δόθηκε στην κυκλοφορία, η γέφυρα του Αποσελέμη, τμήμα του ΒΟΑΚ στο Δήμο Χερσονήσου, που δόθηκε στην κυκλοφορία, ο ανισόπεδος κόμβος στην Αγία Πελαγία στο Δήμο Μαλεβιζίου που επιτέλους μπήκε στο στάδιο υλοποίησης, ο δρόμος Ηράκλειο – Μεσσαρά στην ενδοχώρα του νομού Ηρακλείου, που παραδίνεται στην κυκλοφορία, η διαχείριση των υδατικών πόρων του Φράγματος του Αποσελέμη (σχεδόν οι μισοί υδατικοί πόροι της Κρήτης), από τον ΟΑΚ.

Είναι μόνο τα έργα της Ανατολικής Κρήτης, που στην πρόσφατη περιοδεία του απασχόλησαν τον Πρωθυπουργό, ενδιαφέρθηκε γι αυτά, επιθεώρησε την πορεία υλοποίησής τους.

Δεν στέκομαι στα έργα στην Δυτική Κρήτη, ιδιαίτερα στην προσπάθεια θεραπείας των αποτελεσμάτων που δημιούργησαν οι πρόσφατες ακραίες καιρικές συνθήκες, ούτε στην ηλεκτρική διασύνδεση της Κρήτης με την ηπειρωτική Ελλάδα για την οποία την Πέμπτη υπογράφεται η δανειακή σύμβαση μεταξύ του ΑΔΜΗΕ και της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, για τη χρηματοδότηση της κατασκευής της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης-Πελοποννήσου, ούτε και στα 50 εκ ευρώ που ανακοινώσαμε ότι εξασφαλίστηκαν από το Υπουργείο Εσωτερικών μέσα από τον «ΦιλόΔημο» για το Ηράκλειο τα δύο τελευταία χρόνια για μικρά και μεγάλα, αλλά με πραγματικό κοινωνικό αντίκρισμα, έργα.

Όλα αυτά τα έργα, πέρα από την επίδραση που ήδη έχουν στην καθημερινότητα των Κρητικών, έχουν παράλληλα υψηλό συμβολισμό. Στέλνουν  σαφές μήνυμα στους συμπολίτες μας.

Η κυβέρνηση μας, η αριστερά, δεν αφήνει την Κρήτη

χωρίς υποδομές.

Δεν αφήνει τους Κρητικούς στο περιθώριο της οικονομικής ζωής της πατρίδας μας.

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

* Το email σας δεν θα εμφανιστεί