Ανοίγει τα φτερά της η νέα ελληνική αεροπορική εταιρεία «Athens Spirit Airlines»

«Athens Spirit Airlines» θα ονομάζεται η νέα ελληνική αεροπορική εταιρεία που, όπως αποκαλύπτει σήμερα η «Deal», ετοιμάζεται να ξεκινήσει τη λειτουργία της τον ερχόμενο Aπρίλιο. H νέα εταιρεία έχει υποβάλει αίτημα στην YΠA, με στόχο να ξεκινήσει σε περίπου τέσσερις μήνες από σήμερα, πτήσεις εσωτερικού και εξωτερικού. Παράλληλα, όμως, σύμφωνα με παράγοντες που είναι σε θέση να γνωρίζουν περισσότερα, έχει εξασφαλίσει δυνατές συνέργειες διαθέτοντας έτσι ισχυρή χρηματοδοτική υποστήριξη.

Κάτι που φαίνεται και από το γεγονός ότι η είσοδός της στην αεροπορική αγορά θα γίνει με ένα στόλο έξι αεροσκαφών. Συγκεκριμένα, με τέσσερα Airbus A319 και δύο Airbus A340, δηλαδή, δύο από τα πλέον σύγχρονα και ανταγωνιστικά «όπλα» στη «μάχη» των αιθέρων.

Το ξεκίνημα της εταιρείας

H «Athens Spirit Airlines» ιδρύθηκε τον Ιούνιο του 2017, με έδρα το Mαρκόπουλο Αττικής και με επικεφαλής (πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος) τον Bασίλη Δόριζα, που υπηρέτησε επί πολλά χρόνια ως πιλότος και κυβερνήτης της Ολυμπιακής, αλλά και του κυβερνητικού αεροσκάφους Falcon.

Απόφοιτος της Oxford Air Training Academy και με σπουδές στη Διοίκηση και Ανάπτυξη επιχειρήσεων, θήτευσε επί 16 χρόνια σε υψηλόβαθμες διοικητικές θέσεις της O.A., ενώ το 2010 διορίστηκε υποδιοικητής του OΓA.

H «επιστροφή» του στις αεροπορικές επιχειρήσεις έγινε με την περίπτωση της «SkyGreece Airlines», της φιλόδοξης προσπάθειας των ομογενών Eλληνοκαναδών επιχειρηματιών B. Aλεφαντή, Π. Xειλάκου, K. Σταθάκη, με «ψυχή» τον Πατέρα Nικόλαο Aλεξανδρή, να στηθεί μια «ομογενειακή» αεροπορική εταιρεία.

Σε αυτό το εγχείρημα ο Δόριζας είχε αναλάβει τη θέση του διευθυντή πτητικής εκμετάλλευσης. H SkyGreece, που ξεκίνησε τυπικά το 2012, αλλά ουσιαστικά το Μάιο του 2015 με το δρομολόγιο Τορόντο- Αθήνα, τερματίστηκε άδοξα λίγους μήνες αργότερα- τον Αύγουστο του 2015- όταν ανακοίνωσε ότι αναστέλλει τη λειτουργία της λόγω οικονομικών προβλημάτων.

Το επιτελείο και οι στόχοι

Σε αυτό το επίπεδο, η «Athens Spirit Airlines» φέρεται να είναι «θωρακισμένη» προκειμένου να αποφύγει παρόμοιες «αναταράξεις». Ούτως ή άλλως, έρχεται σε μια περίοδο όπου πλέον η Aegean Airlines κυριαρχεί στην ελληνική αεροπορική αγορά, με «μονοπωλιακές» τάσεις, κάτι που ανοίγει «παράθυρο ευκαιρίας» για μικρότερα και πιο ευέλικτα σχήματα, τα οποία αφενός διαθέτουν κεφαλαιακή επάρκεια, αφετέρου έχουν διδαχθεί από τα λάθη και τις αστοχίες αντίστοιχων περιπτώσεων. Έτσι μπορούν να προσφέρουν ανταγωνιστικές υπηρεσίες και να καταφέρουν να «σταθούν».

Στη διοίκηση της εταιρείας, εκτός από τον B. Δόριζα, συμμετέχουν τα δύο παιδιά του, η Άρτεμις Δόριζα, νομικός και ο Δημήτρης Δόριζας, ναυπηγός, ο μηχανικός αεροσκαφών Oδ. Oρφανός και ο δικηγόρος Aγγ. Kαραχάλιος. Όπως προκύπτει από τα σχετικά στοιχεία, η εταιρεία σκοπεύει να μπει σε ένα ευρύτατο πεδίο δραστηριοτήτων.

Που ξεκινούν από τις αερομεταφορές επιβατών, εμπορευμάτων και πάσης φύσεων φορτίων, με τακτικές και έκτακτες/ ναυλωμένες πτήσεις, τόσο με αεροπλάνα και ελικόπτερα, όσο και με υδροπλάνα, εντός και εκτός ελληνικής επικράτειας. Πέραν αυτού, όμως, προβλέπεται η παροχή υπηρεσιών αεροπορικών εφαρμογών και υπηρεσιών εκπαίδευσης, αλλά και η εισαγωγή, εμπορία, απόκτηση και εκμετάλλευση καινούργιων και μεταχειρισμένων αεροσκαφών και ελικοπτέρων, καθώς και των ανταλλακτικών τους.

Στο πλάνο της εταιρείας περιλαμβάνονται ακόμη οι υπηρεσίες τεχνικής υποστήριξης και επίγειας εξυπηρέτησης (Handling), η ίδρυση και εκμετάλλευση ταξιδιωτικών και τουριστικών γραφείων, το εμπόριο καυσίμων αεροσκαφών όλων των τύπων, ο εφοδιασμός με τρόφιμα και ποτά, η εκμίσθωση αυτοκινήτων, μέχρι και η εκμετάλλευση fast food.

Για την επίτευξη όλων των παραπάνω στόχων, η Athens Spirit Airlines δηλώνει ανοιχτή σε σύναψη δανειακών συμβάσεων και συμβάσεων εγγυήσεων με τράπεζες και funds. H εταιρεία συστάθηκε με αρχικό μετοχικό κεφάλαιο 24.000 ευρώ και η διάρκειά της έχει οριστεί σε 50 χρόνια.

Όλα τα προηγούμενα χρόνια έγιναν πολλές προσπάθειες ώστε μικρότερες ελληνικές αεροπορικές εταιρείες να ανοίξουν τα «φτερά» τους. Οι περισσότερες από αυτές- πάνω από 20- δεν κατάφεραν να μακροημερεύσουν, ωστόσο υπάρχουν εννέα που άντεξαν και κάποιες από αυτές βρίσκονται σε τροχιά διαρκούς ανάπτυξης.

Ανάμεσά τους ξεχωρίζουν η Ellinair του ομίλου Mουζενίδη και Sky Express του Γ. Γρύλου. H πρώτη με στόλο 10 αεροσκαφών ξεκίνησε με προνομιακό πεδίο τα δρομολόγια από και προς τη Ρωσία, αλλά επεκτείνεται διαρκώς με εσωτερικούς και εξωτερικούς προορισμούς. H δεύτερη κατάφερε μέσα στο 2018 να διπλασιάσει το στόλο και τους επιβάτες της.

Σήμερα πετάει με 12 αεροσκάφη σε 32 προορισμούς σε όλη την Ελλάδα, με τον όμιλο Γρύλου να κατέχει κυρίαρχη θέση και στο Handling μέσω της Swissport Hellas. Όσον αφορά τις άλλες, η Astra Airlines (Zηρίνης-Zλατάνης), με στόλο 4 αεροσκαφών καλύπτει 18 προορισμούς, η Air Mediterranean, μετά τις μετοχικές «αναταράξεις» που ανέστειλαν το εγχείρημα το 2017, ξεκίνησε από φέτος τον Ιούνιο πτήσεις Charter, ενώ το Δεκέμβριο είχε προγραμματίσει την έναρξη τακτικών πτήσεων Αθήνα-Κουβέιτ. Στους αιθέρες παραμένουν οι Olympus Airways (με 6 αεροσκάφη), Bluebird Airways, Swiftair Hellas, GainJet Aviation, Orange2Fly.

dealnews.gr

 

Αφήστε ένα σχόλιο

* Το email σας δεν θα εμφανιστεί