Αυτό είναι το γιγάντιο έργο του East Med που θα μεταφέρει μέσω Κρήτης το αέριο στην Ευρώπη -Στα 7 δισ. δολάρια το κόστος, προκηρύχθηκε η πρώτη μελέτη

Το γιγάντιο έργο του East Med, που θα μεταφέρει φυσικό αέριο μέσω της Κρήτης από τα κοιτάσματα της Λεβαντίνης, φαίνεται ότι πλέον αρχίζει να “μπαίνει μπροστά”. Ήδη δόθηκε το πράσινο φως από την ΕΕ προκειμένου να γίνει με τη χρηματοδότησή της η μελέτη σκοπιμότητας, που θα κοστίσει περίπου 100 εκατομμύρια δολάρια, ενώ από την Κομισιόν δημοσιεύτηκε ήδη στην Εφημερίδα των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων η προκήρυξη του διαχειριστή του έργου (που είναι η θυγατρική της ΔΕΠΑ «ΥΑΦΑ – ΠΟΣΕΙΔΩΝ», στην οποία συμμετέχει ισομερώς η ιταλική Edison)  για τη μελέτη έρευνας του βυθού και όλης της διαδρομής, από τη Λεβαντίνη, στο ανατολικό άκρο της Μεσογείου, μέχρι την Ιταλία, όπου θα καταλήγει ο East Med.

Δείτε την ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΕΔΩ

Η τοποθέτηση του μακρύτερου και βαθύτερου υποθαλάσσιου αγωγού φυσικού αερίου στον κόσμο, έργο στο οποίο έχουν συμφωνήσει η Ελλάδα, η Ιταλία η Κύπρος και το Ισραήλ εκτιμάται ότι θα κοστίσει πάνω από 7 δισεκατομμύρια δολάρια.

Σύμφωνα με την τηλεόραση του Ισραήλ Hadashot, η Ευρωπαϊκή Ένωση συμφώνησε να επενδύσει 100 εκατομμύρια δολάρια σε μια μελέτη σκοπιμότητας για το έργο πριν επιτευχθεί η οριστική συμφωνία.

Στο πλαίσιο της συμφωνίας, το Ισραήλ και η Κύπρος θα προτιμηθούν έναντι άλλων χωρών κατά την εξαγωγή φυσικού αερίου στην ευρωπαϊκή αγορά, σύμφωνα με την έκθεση.

Ο αγωγός EastMed θα ξεκινήσει περίπου 170 χιλιόμετρα από τη νότια ακτή της Κύπρου και θα εκτείνεται για 2.200 χιλιόμετρα μέχρι να φτάσει στο Οτράντο της Ιταλίας μέσω της Κρήτης και της ηπειρωτικής Ελλάδας.

Θα έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει μέχρι 20 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα  φυσικού αερίου ετησίως. Οι ανάγκες εισαγωγής φυσικού αερίου στην Ευρώπη αναμένεται να αυξηθούν ετησίως κατά 100 δισ. κυβικά μέτρα ετησίως έως το 2030.

Σύμφωνα με την προκήρυξη για την “Λεπτομερή θαλάσσια έρευνα υπεράκτιου αγωγού για το έργο EastMed Pipeline”, το θαλάσσιο σύστημα περιλαμβάνει τέσσερα υποβρύχια τμήματα:

(i) από τη Λεβαντίνη μέχρι την Κύπρο

(ii) από την Κύπρο στην Κρήτη ·

(iii) από την Κρήτη στην ηπειρωτική Ελλάδα.

(iv) Πέρασμα του κόλπου της Πάτρας.

Η διασύνδεση αυτών των τεσσάρων υποθαλάσσιων τμημάτων περιλαμβάνει 5 θέσεις ξηράς (Κύπρος, Κρήτη και 3 στην ηπειρωτική Ελλάδα).

Η μελέτη θα περιλαμβάνει εργασίες ερευνών και στους τέσσερις υπεράκτιους τομείς, καθώς και τις σχετικές έρευνες στη στεριά και την ξηρά στις 5 αντίστοιχες εκτάσεις.

Το συνολικό μήκος της υπεράκτιας οδού είναι μήκους περίπου 1400 χιλιομέτρων, με βάθος νερού κατά μήκος της διαδρομής που φτάνει τα 3.000 μέτρα περίπου στις περιοχές που βρίσκονται ανατολικά της Κρήτης.

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

* Το email σας δεν θα εμφανιστεί